Tulokset jämähti! :(

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peptidi
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
15.5.2002
Viestejä
23
Tulokset on ny jämähtäny paikoilleen melkein kaikissa liikkeissä, eikä syy ole ruokavalio, lepo, lisäravinteet tai ylikunto!
Teen treenit normaalin tapani mukaan eli 6-10 toistoa, 3 sarjaa per liike. Painon pyrin pitämään samana alusta loppuun, toistot vien aina loppuun asti. Sarjojen määrä on mielestäni kohdallaan. Mitä hyviä keinoja ois saada tulokset nousuun? Kaikki perusvinkitkin tervetulleita!
Olen jo epätoivoinen.. tuntuma lihaksiin tulee ja harjoittamani lihakset ovat terveellisen rasittuneita 2-4pvää treenistä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kikkoja stagnaation tappamiseksi:

-Syö enemmän
-Nuku enemmän
-Pidä enemmän lepopäiviä
-Jätä pienimmät liikkeet pois
-Pidä 4-10 päivää totaalista taukoa
-Vaihda ohjelmaa
 
varmaan porukka vois neuvoa paremmin jos laittaisit sen koko ohjelman tänne. Surffaamalla treenitietous avartuu. Älä vaikka vedä sarjoja epäonnistumiseen asti, vaihda jakoa, treenityyliä ....
mutta et ole ainoa jolla on tuo onkelma..
 
Hulkilta tulikin jo kaikki olennainen, mutta lisäilen jotain sen "vaihda ohjelmaa" osalta. Eli jos haluut lisää kiloja reeniliikkeisiin (ja sitä kautta laatulihaa ihtees), niin vaihda esim. kuukaudeksi tai pariksi ohjelma täysin voimaohjelmaksi. Pelkkiä isoja perusliikkeitä toistoilla 1-5, sarjoja esim. 4-8, unohdat ne (jotain kaukaista Hulkin kommenttia lainatakseni) kissansuihinottoliikkeet. Sinne jonnekin sekaan nopeusreeniä, niin jo on kumma, jos ei ala voimaa karttumaan. Niin, ja niinkuin muutkin on kehottanu, syö ja lepää enemmän ja paremmin (venyttelyt, hieronta yms.)!
 
En tiedä toimiiko tämä sinulle mutta itsellä tämä on toiminut kuin junan vessa.

Jalat
Kyykky 2*6-10
Etu kyykky 1*6-8
Ojennus 1*10-12
Koukistus 2*8-10
Pohkeet seisoen 2*10-12

Työntö
Penkki 2*6-10
Vino käsipainoilla 2*8-10
Olka ylös tangolla 2*6-10
Olka sivulle 1*8-10
Ranskalaiset maaten 2*6-10
Punnerrus taljassa 1*6-8

Veto
T-tanko 2*8-10
Ylä-talja 2*8-10
Veto polvista 2*4-6
Hapa tangolla 2*6-10
Joku eristävä 1*10-12

Eka sarja lyhyempi ja joskus käyttäen erikoistekniikoita.
Toinen erittäin siististi ja isommilla toistoilla.
Kahden tai kolmen viikkon välein kevyt kierto.
Tämä on toiminut minulla. Mutta kaikki on niin yksilöllistä
 
6-10 sarjaa per lihasryhmä ja kaikki sarjat aivan loppuun asti treenattuna... hmm... kuullostaa mun treeniltä pari vuotta sitten. Treenasin sillon ainakin 2 kertaa kovempaa kun hulkki! ( :eek: ) Kehitystä tuli alkuun mutta siihen se sitten jäikin... Mua ainakin aluks vitutti, kun vaihoin systeemiä silleen, etten tee joka settiä loppuun asti. Otti egon päälle jotenkin kun ei saanu laittaa kehiin kaikkea sisua mitä tästä ukosta löytyy. Mutta nyt treenaan kutakuinkin tälleen:

Tavoitteena saada liikkeessä (X) 3 kertaa (Y) toistoa kiloilla (Z). Kun olen saanut kiloloilla (Z) 3 kertaa (Y) toistoa lisään painoa yhellä pykälällä. Sitten tulee kiloilla (Z+1) esim. ekalla sarjalla (Y) tokalla (Y-1) ja kolmannella (Y-1) toistoa. Sitten treenaan niin kauan kun tulee (3Y) kiloilla (Z+1) ja sitten onkin romut (Z+2)! Ja taas mennään!

(Testaan tässä samalla roinaforumin porukoiden matemaattista lahjakkuutta LOL!)

Tolla systeemillä on toiminu eikä tuu treenattua LIIAN kovaa ja kun vielä pudotin sarjat/lihas 6-8:aan ni johan alko tulee kehitystä.

Niinkuin minua viisaammat ovat sanoneet: Se ei ole kovin jätkä, joka treenaa kaikista kovimmin, vaan se joka treena kaikista fiksuimmin.
 
Mä tulin helvetin kipeeks ja otin antibioottikuurinkin ja treenitaukoa on tullu jo kolme viikkoa... vähän pelottaa mennä salille
 
Kierto minulla on kaksi kovaa, yksi kevyt ja taas alusta.
Noi kevyet viikot ovat aikas tärkeitä. Itsen en niitä joskus pitänyt ja
sen kyllä huomasi. Tuloksia ei tullut sitten millään. Mutta toi on toiminut mainiosti.
 
Oon nyt tehny noin puoli kuukautta sellaisella ohjelmalla, jossa aloitan pienemmillä painoilla ja nostan hieman seuraavassa sarjassa. Pyrin nostamaan tuloksia dieetin aikana, koska
uskon olevani vielä niin alkutasolla että kehitykseni on mahdollista myös dieetillä, ja tulokset ovat kallistuneetkin hieman nousuun vaikka vastuspainoja en ole esim. rintaliikkeessä vielä uskaltanut lisätä.
Hulkki mainitsi, että jättää pienet liikkeet pois? Mitä ovat pienet ja isot liikkeet? Jos jättää pienet liikkeet pois, pitääkö esim. perusliikkeitä olla viisi? Oon hieman tiedoton näissä asioissa, joten valaiskaa tyhmää. :eek: Teen kohtuuraskasta treeniä, joten kuinka usein pitäisi olla kevyt viikko? Olen nyt tehny kuukauden ajan raskasta treeniä, mutta tuntuu että kevyt viikko on turhaa. Kuinka usein tuota ohjelmaa pitää vaihtaa, voidaanko ohjelmanvaihdoksi kutsua sellaista, jossa vaihdetaan lihasryhmien paikkoja keskenään, muttei liikkeitä?
 
Isot liikkeet = compound movements, monta lihasryhmää toimii samaan aikaan (esim. kyykky, maastaveto, penkkipunnerrukset, leuanveto, soutu)

Pienet liikkeet = isolation movements, toimii yksi tai kork. kaksi lihasta samaan aikaan (esim. vipunostot, pec-deck, jalanojennus- ja koukistus)

Jos haluat saada itsesi entistä pahemmin ylikuntoon korvaa toki ne pienet liikkeet isommilla. Turtuneen kehityksen pelastajana pienten liikkeiden pois jättäminen (tai ainakin joidenkin niistä) toimii sillä tavoin, että et enää joudu kuluttamaan energiaasi puoliturhiin liikkeisiin vaan pystyt keskittymään niihin oikeisiin massa/voimaliikkeisiin jne. Palatuminen paranee.

Mikä tämä idea on, että treenissä pitää tehdä jokin minimimäärä sarjoja tai olla salilla jokin minimimäärä aikaa? Jos kehitystä saa 20 minuutin treenilllä jossa 6 sarjaa (ja sitä kyllä saa jos oikein tekee) niin turha siellä salilla on jonkin personal trainerin "minimi 2 h per treeni vähintään 5 krt viikossa" -ohjeiden mukaan vaeltaa.
 
Tee jotain täysin eri tavalla kuin ennen. Ota vaihteeksi vaikka 10x10 / 5x5 / jokin painonnosto ohjelma tai voimannosto ohjelma.

Viikon tauko ja sen jälkeen täysin erilainen ohjelma 6-12 viikkoa.

Ja eikös siitä sarjojen loppuun asti vetämisestä ole jo sanottu....
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom