Tulisijat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tiilerikin on kannettu jo sisään. Tuli keskiviikkona.

Tiilerikin on kannettu jo sisään. Tuli keskiviikkona.

Tuleeko noissa Tiilerin takoissa osa palikoista mallikohtaisina elementteinä ja sen takia oli toimitusvaikeuksia? Vai mikä oli viivästymisen syy? Jos sille nyt joku järkevä selitys saatiin.

Tuleeko noissa Tiilerin takoissa osa palikoista mallikohtaisina elementteinä ja sen takia oli toimitusvaikeuksia? Vai mikä oli viivästymisen ssy? Jos sille nyt joku järkevä selitys saatiin.

Puulämpösuomi ei saanut valurautaosia (leivinuunin luukkua) ei sitten ei mitenkään. Tilattiin takka sitten ilman valurautoja, mutta se viivästyi silti ja lopulta valurautaosatkin olivat lähetyksessä mukana. Takan puolelle otettiin satiinikromi-luukut, mutta mielestäni enemmän country-henkiseen keittiöömme käy paremmin valurauta kuin moderni kromi.

Harmi sinänsä, kirvesmiehet (ammattimuurarit) lähtivät tänään pois ja takka jäi muuraamatta. Pitää etsiä muurari.

Elementtejä Tiilerissä ei ole lainkaan, lukuunottamatta esim. leivinuunin "kattoa". Pelkästään iso läjä tiiliä, 3 eurolavaa itse asiassa, joista yksi laastia + ne elementit.

Mitä noihin elementteihin tulee niin ne todellakin PAINAVAT paljon. Kaikki tiilet ovat määrämittaisia, eli kyseessä on ns. "pre-cut" toimitus. Osat, jotka eivät ole täysimittaisia on numeroitu kerroksien mukaan. Takka koostuu muistaakseni 28 eri kerroksesta, eli valmiiksi leikatuissa tiileissä on numerointi 1:stä 28:aan.

Puulämpösuomi ei saanut valurautaosia (leivinuunin luukkua) ei sitten ei mitenkään.
No vittu. Törmäsin samaan ongelmaan jo alkusyksyllä. Tilasin rautakaupasta puuhellaan valurautaosat ja jäin odottamaan. Toimitus luvattiin, siis rautakauppa lupasi, viikossa. Viikon jälkeen aloin soitella perään ja vastaukseksi tuli, että Puulämpösuomella on alihankintaongelmia. Kaiken muun olisin saanut, paitsi lieden uuninluukkua lasilla.

Minkälainen tuollainen Tiilerin Tytti Funkkis on kasata? Tuollaisen kun saisi alta 3000 euron ja kasaaminen on peräti 1600-1800 euroa? Onnistuuko tuo jos työkalut pysyy kädessä, muttei muuten ole alasta kokemusta?

Minkälainen tuollainen Tiilerin Tytti Funkkis on kasata? Tuollaisen kun saisi alta 3000 euron ja kasaaminen on peräti 1600-1800 euroa? Onnistuuko tuo jos työkalut pysyy kädessä, muttei muuten ole alasta kokemusta?

4 päivää kasaa. Joku Hans Lankari kasaa tuota 20-25e/h. Mihin tuo 1800e perustuu?

4 päivää kasaa. Joku Hans Lankari kasaa tuota 20-25e/h. Mihin tuo 1800e perustuu?

Tarjoukseen, eli mistä minä tiedän. Ajattelin että tuohon pitäisi tehdä oikean ammattimiehenkin jo viikko duunia, eli 40 h että tuon voisi maksaa. Ei ikinä, kun siinä kuitenkin pitäisi olla apparina kun ei kukaan tosi takkamuurari nyt itse kuraa sotke eikä kiviä kanna.... :jahas:

Timpuri nyt varmaan muutenkin tulee ainakin joksikin aikaa tai naapurin kanssa yhdessä, niin eiköhän tuon kasaan saa ilmankin.

Tietty jos joku noheva kaveri ilmoittautuu tekemään tuon huomattavasti tuota pienemmällä hinnalla, niin antaa tulla vain ilmoitusta. En mä riemusta kiljuen sitä lähde itse kasaamaan, mutta en saatana maksa mitään 1600 euroakaan tuosta!

Rupesin funtsimaan keittiötä uusiksi ja mietin josko laittaisikin pienen puulämmitteisen hellan. Tuollaisia näyttää saavan pienellä uunillakin. Maksimipaino saisi olla n. 1000 Kg. Mulla on suora kuusihorminen piippu, joten poisto olisi valmiina keittiönkin puolella. Liesituulettimen poisto sitten pitäisi vedellä eri kautta kuin oli suunniteltu, mutta ei iso vaiva. Suojaetäsyydet on vähän hukassa, mutta käsitin että tiilistä muuratulle laitokselle riittäisi sivuille 50 mm. Eli pintalämpötila max. 80 astetta. Keittiön on siis aika pieni ja keittiökaapitkin pitäisi saada mahtumaan. Keittiön lattian joudun joka tapauksessa vielä avaamaan, joten pienen kakun pystyisi valamaan laatan päälle. Muurauksen tekisin tässä tapauksessa itse. Onko jollain heittää arviota tarvikkeiden hinnasta ja hyviä malliohjeita.

Näköjään löytyi aikaisemmin postatuista kuvistakin huono kuva, josta kuitenkin näkyy miten hormi on keittiön kulmassa. Hormin vasemmalle puolelle olisi järkevintä laittaa hella. Silloin hellan vasemmalle puolelle mahtuisi vielä vesipiste.

attachment.php

Väärä paikka säästää,voipi tulla enemmän rahan menoa kun takasta tulikin susi!!
Siinä on kumminkin omat niksit,mitkä ammattilaisella tulee selkäytimestä!
Esim meillä on molempiin taloihin tullut tiilerintakka ja edelleenkän,vaikka 3 talon tekisin,niin tuota tiilitakkaa en itse lähtisi tekemään,vaikka noita laatoitushommiakin jonkin verran teenkin;)
Ensinnäkin Tiilerintakka koostuu kolmesta eri kerroksesta, jotka kaikki muurataan eri tiilillä/aineilla!
Kaikkiin liikuntasaumoihin pitää laittaa villaa.
Myös laastit pitää osata tehdä kohtuu oikein ja myös tuossa tulipesää muuratessa katselin, kun muurari upotti aina jokaisen tiilen hetkeksi vesiämpäriin:rolleyes:
Todella tarkkana saa olla laastin kanssa,ettei tipu/pursua vääräänpaikkaan kun esim tuota tulipesää muurataan.
Myös ulkokuoren saumankin pitäisi saada siedettävän näköiseksi,ellei pintaa sitten rappaa;)
Mulle riitti se, että ekaan taloon tuli aatonaattona tuo Tiilerin Tytti malli jossa oli reilun 4000kg edestä tavaraa ja oli mahoton räntäsade kun kannoin noita sisälle:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täytyy kysellä tarjouksia sennuksesta. Tuntui tuo 1600-1800 euroa aika järkyttävältä veloitukselta.

Tuskin tuohon itse lähden, mutta voin kyllä olla hyvänä apuna. Tai jos otan asennuksen, niin sitten saavat sotkea kuransakin itse, en siihen rupea että maksaa täyden hinnan ja tekee puolet duunista...

Zone-sarja -42%
Täytyy kysellä tarjouksia sennuksesta. Tuntui tuo 1600-1800 euroa aika järkyttävältä veloitukselta.

Tuskin tuohon itse lähden, mutta voin kyllä olla hyvänä apuna. Tai jos otan asennuksen, niin sitten saavat sotkea kuransakin itse, en siihen rupea että maksaa täyden hinnan ja tekee puolet duunista...
Noi "apulaisena" tehdyt työt ei kyllä kauheastin yleensä laske noita hintoja;)
Jossain tapauksessa jopa nostavat hintoja:D
Sillä ehkä monen budjetti kusee, kun oma työn osuus lasketaan yläkanttiin ja tehdään näitä ns aputöitä,kuten kannetaan muurarille laastia,vettä tai sitten olla apulaisena perustusten teossa ja kannetaan harkkoja muurarille!
Totuus on se,että nuo työt ei todellakaan laske senttiäkään ammattilaisen urakkahintaa;)
Toki tuo 1600-1800€ on raha,mutta kyllä sen maksaa jos takkamuurari on ammattitaitoinen ja sillä saa talon yhden keskeisimmistä värkeistä!
Ps mitäs sanot siihen, kun noi ILP asentajat ottaa 3-5h työstä 700-870€;)
Mun mielestä se on kohtuu suolainen hinta.

Noi "apulaisena" tehdyt työt ei kyllä kauheastin yleensä laske noita hintoja;)
Jossain tapauksessa jopa nostavat hintoja:D
Sillä ehkä monen budjetti kusee, kun oma työn osuus lasketaan yläkanttiin ja tehdään näitä ns aputöitä,kuten kannetaan muurarille laastia,vettä tai sitten olla apulaisena perustusten teossa ja kannetaan harkkoja muurarille!
Totuus on se,että nuo työt ei todellakaan laske senttiäkään ammattilaisen urakkahintaa;)
Toki tuo 1600-1800€ on raha,mutta kyllä sen maksaa jos takkamuurari on ammattitaitoinen ja sillä saa talon yhden keskeisimmistä värkeistä!
Ps mitäs sanot siihen, kun noi ILP asentajat ottaa 3-5h työstä 700-870€;)
Mun mielestä se on kohtuu suolainen hinta.

Otti mullakin lattiavalun tehneet ukot kohtuu suolaisen hinnan. Mutta se oli neliöhinta, eli painoivat urakalla. Tuossa oli yksi homma mistä kannatti maksaa, toinen saattaa olla tuo takan muuraus. Mutta siinä tosiaan on sitten niin, että työ on ns. avaimet käteen. Eli en tosiaan rupea tekemään mitään apupojan hommia jos se ei näy hinnassa. On muutakin tekemistä.

Perustuksissa maksoin timpurille tunneista. Siinä meitä oli useampi. Timpuri muurasi ja me muut tehtiin kaikki muu, eli laastit, kivenkannot, raudoitukset, siivoukset. Näkyi hinnassa, erittäin konkreettisesti.

Onneksi ei tartte noiden ILPpimiesten kiskurihintoja maksella. Tuokaan ei taas perustu muuhun kuin että tuon voi laskuttaa. Ei varmaan mitään rakettitiedettä tuokaan. Jotkut hinnoittelut ovat vain yksinkertaisesti karanneet todellisuudesta.

En tosiaan itse tiedä, miten työläs tuollainen Tiileri on muurata. Voi ollakin että siinä on tunteja senverran paljon, ettei tuo hinta ole mikään överi. No tuo oli yksi tarjous asennuksesta. Voinhan mä ostaa sen Tiilerin ja teettää asennuksen jollakin toisella alan tyypillä. Tahtoo usein olla niin, että tuotteesta saa hyvän tarjouksen ja sitten otetaan kate työstä.

Täysin övereitä oli nuo tasoitusten hinnatkin mitä täällä näki. En mä ihmettele että perus mökit saadaan maksamaan sen 300 tonnia jos kaiken teettää eri "ammattilaisilla" kyseenalaistamatta mitään. Kun listaa nämä kaikki missä on "väärä paikka säästää" niin niistä tulee yllättävän iso rahamääärä. Niitä taloja kun nyt kuitenkin on rakennettu hartiapankkivoimin vuosisadat, niin ei ihan kaikki työvaiheet sentään mitään spesiaalia ammattitaitoa vaadi.

56e/h muurarille? Aika överiä mun mielestä kun se täällä päin maksaa jotain 20-25e/h.
Mutta eihän se ylimääräinen tonni tunnu missään, kuten ei myöskään mikään muukaan tonni. Koska nythän rakennetaan taloa jossa tonni on pikkuraha!

http://www.pakkotoisto.com/kotitalo...han-pintamateriaalit-ja-puutarha/#post2947352

56e/h muurarille? Aika överiä mun mielestä kun se täällä päin maksaa jotain 20-25e/h.
Mutta eihän se ylimääräinen tonni tunnu missään, kuten ei myöskään mikään muukaan tonni. Koska nythän rakennetaan taloa jossa tonni on pikkuraha!

http://www.pakkotoisto.com/kotitalo...han-pintamateriaalit-ja-puutarha/#post2947352
Tuleeko tuohon 20-25€ alv?
Meinaan jos tuosta hinnasta maksetaan telli, velli, alvit ym maksut vakuutusmaksut, niin ei muurarille jää 10€ enempää käteen;)
Toki jos ilman verokorttia tekee,niin varmastin löytyy tuohon hintaan,mutta tarkkana saa olla:D
Meinaan en edelleenkään mitään perusmuuraria viitsisi takanmuuraukseen ottaa,kun sitä takkaa joutuu joka päivä katteleen ja talvisin myös käyttään:D
Edelleenkään, vaikka itse olen laatoittanut sivuhommana useita kylpyhuoneita ,keittiöitä,lattioita ja 2talooni tehnyt perustat ja boonuksena päälle muurannut yhden omakotitalon julkisivun kaverini kanssa,niin en lähtisi siltikään kokeilemaan takanmuurausta itselleni tai tutuille vaikka kurakauhakin pysyy kädessä.
Toki voin jollekkin sen tulla muuraamaan tuohon 20€/h perävalotakuulla:D
Tuolta Tiilerin myyjä verkostolta saa noi muurareitten hintasuositukset.
Tähän viimeisimpään taloon maksoi tuo Tiilerin Tytin muuraus 1150€ veroineen:rolleyes:
Ensin ajattelin,että kaveri näytti niin nuorelta,että onko sillä kokemusta edes takkojen muurauksesta,mutta kun siinä juteltiin ja se kertoi, että se on isänsä kanssa ollut jo 12vuotiaasta astin mukana kun isä on niitä ammatikseen muurannut:D
Lisäksi sama heppu kertoi,että piti kiirettä yhtenä kesänä,kun jonkin vuoden loma-asuntomessuille kävi muurailemassa kaikki Tiilerin takat:D
No työn jälki on aivan huippuluokkaa mitä se kaveri teki ja maksoin ilolla tuon 1150€
Itse en pidä pahan, kun ajattelee että 4työpäivää meni,kilometrejä tuli lähes 250km ja tuosta summasta muurari maksaa kaikki eläkemakust ja verot!
Eli loppupeleissä laskekaa moniko tuollahintaa nykyään jotain tekee???

Tuleeko tuohon 20-25€ alv?
Meinaan jos tuosta hinnasta maksetaan telli, velli, alvit ym maksut vakuutusmaksut, niin ei muurarille jää 10€ enempää käteen;)
Toki jos ilman verokorttia tekee,niin varmastin löytyy tuohon hintaan,mutta tarkkana saa olla:D
Meinaan en edelleenkään mitään perusmuuraria viitsisi takanmuuraukseen ottaa,kun sitä takkaa joutuu joka päivä katteleen ja talvisin myös käyttään:D
Edelleenkään, vaikka itse olen laatoittanut sivuhommana useita kylpyhuoneita ,keittiöitä,lattioita ja 2talooni tehnyt perustat ja boonuksena päälle muurannut yhden omakotitalon julkisivun kaverini kanssa,niin en lähtisi siltikään kokeilemaan takanmuurausta itselleni tai tutuille vaikka kurakauhakin pysyy kädessä.
Toki voin jollekkin sen tulla muuraamaan tuohon 20€/h perävalotakuulla:D
Tuolta Tiilerin myyjä verkostolta saa noi muurareitten hintasuositukset.
Tähän viimeisimpään taloon maksoi tuo Tiilerin Tytin muuraus 1150€ veroineen:rolleyes:
Ensin ajattelin,että kaveri näytti niin nuorelta,että onko sillä kokemusta edes takkojen muurauksesta,mutta kun siinä juteltiin ja se kertoi, että se on isänsä kanssa ollut jo 12vuotiaasta astin mukana kun isä on niitä ammatikseen muurannut:D
Lisäksi sama heppu kertoi,että piti kiirettä yhtenä kesänä,kun jonkin vuoden loma-asuntomessuille kävi muurailemassa kaikki Tiilerin takat:D
No työn jälki on aivan huippuluokkaa mitä se kaveri teki ja maksoin ilolla tuon 1150€
Itse en pidä pahan, kun ajattelee että 4työpäivää meni,kilometrejä tuli lähes 250km ja tuosta summasta muurari maksaa kaikki eläkemakust ja verot!
Eli loppupeleissä laskekaa moniko tuollahintaa nykyään jotain tekee???

No kirvemiehet on täälläpäin jotain 14-17e/h ja tohon alvit, töllit, tellit, verot, eläkemaksut jne, hinnaksi muodostuu aika tarkkaan se 20-25e/h. 47.50e/h taisin maksaa kahdesta ukosta veroineen per tunti.

1150 on ihan realistinen hinta 4 päivän jobista, olettaisin että tuohon menee noin 4 päivää. 1800e on täyttä ryöstöä ja huijausta.

Jos luet edellisen postaukseni huolella niin huomaat että puhumme aika tarkkaan samasta hinnasta ;)

No kirvemiehet on täälläpäin jotain 14-17e/h ja tohon alvit, töllit, tellit, verot, eläkemaksut jne, hinnaksi muodostuu aika tarkkaan se 20-25e/h. 47.50e/h taisin maksaa kahdesta ukosta veroineen per tunti.

1150 on ihan realistinen hinta 4 päivän jobista, olettaisin että tuohon menee noin 4 päivää. 1800e on täyttä ryöstöä ja huijausta.

Jos luet edellisen postaukseni huolella niin huomaat että puhumme aika tarkkaan samasta hinnasta ;)

Joo, aikalailla raju ero on 1150 ja 1800 eurolla. Ei saatana viikon hommasta nyt ihan 1800 euroa voi laskuttaa.

Edelleenkään en ihmettele enää yhtään näitä juttuja budjettien ylityksistä ja talojen lopullisista hinnoista kun se tonni sinne tänne ja tonne on pikkujuttu. No ei tuossa nyt ole eroa kuin 700 euroa, satasethan kävi raksahommissa sen takan sytykkeiksi. ;)

No toi oli tosiaan vuonna 2005;)
Silloin kyllä mentiin aikas lujaa rakennusalalla,että ei kyllä nyt hinnat luulisi kauheastin nousseet,vaikka jotain nousukautta eletäänkin markkinataloudessa:rolleyes:

Suojaetäsyydet on vähän hukassa, mutta käsitin että tiilistä muuratulle laitokselle riittäisi sivuille 50 mm. Eli pintalämpötila max. 80 astetta.
Kurkkaappa ymparisto.fi sivujen kautta e3 tai e8, en muista että kumpi... Jommasta kummasta löytyy aika selkeästi tulisijojen suojaetäisyydet. Ulkomuistista muistelen, että vaikka itsessään tiilipinnan suojaetäisyys onkin aika pieni, niin sillä valurautaisella hellatasolla on suurempi.

Onko jollain heittää arviota tarvikkeiden hinnasta
Jos et käytettynä löydä valurautaosia edukkaasti, niin sitten on kallista lystiä. Justiinsa syksyllä kartoitin hintoja ja rojut ostin. Tuhannen euroa saat varata jo pelkkiin valurautaosiin eli suuluukkuun, uuniin, hellatasoon ja nuohousluukkuihin. Siihen tiilet ja laastit päälle, niistä ei kamalasti hintaa kerry.

Kurkkaappa ymparisto.fi sivujen kautta e3 tai e8, en muista että kumpi... Jommasta kummasta löytyy aika selkeästi tulisijojen suojaetäisyydet. Ulkomuistista muistelen, että vaikka itsessään tiilipinnan suojaetäisyys onkin aika pieni, niin sillä valurautaisella hellatasolla on suurempi.

Jos et käytettynä löydä valurautaosia edukkaasti, niin sitten on kallista lystiä. Justiinsa syksyllä kartoitin hintoja ja rojut ostin. Tuhannen euroa saat varata jo pelkkiin valurautaosiin eli suuluukkuun, uuniin, hellatasoon ja nuohousluukkuihin. Siihen tiilet ja laastit päälle, niistä ei kamalasti hintaa kerry.

Tuon hellan turvaetäisyyttä saa pienennettyä kun tekee pienen palomuurin siihen (~10cm hellan tasosta ylöspäin), jos inskalta löytyy kiinnostusta niin saatan ottaa tuosta porukoitten yhdistelmästä kuvaa niin saa vähän kuvaa minkälaisen voipi tehä...

Back
Ylös Bottom