Tulisijat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Siisti toi vilhon linkittämä moderni takka, ton tyylistä haluun joskus omaan kämppään.

offtopiccia: huolestuttavaa ku lähes jokainen ostaa jotain kuititta, rakennusalalla tehdään kyllä ihan mielettömästi pimeetä duunia. Itsekin toki kämppää rempatessa otin osan kuititta.. Tuntuu olevan enemmän tapa kuin poikkeus.

EDIT: Googletin nopeasti ja taitavat olla jotain harkkopaskoja, eivät varaa lämpöä, kuten tiili.

Jos ikinä takkavärkkejä kanniskelet, niin huomaat että nuo takkaharkot ei ole mitään lecaharkkoja vaan ihan ehtaa betonia (tulenkestävää valumassaa?). Kyllä se vähintään sen varaa lämpöä mitä tiilikin. Loppu riippuu kunkin takan painosta.

"Tiilen tiheys on 2000kg/m3. Vuolukiven tiheys on noin 2600kg/m2 ja betonin n. 2400kg/m3. Tulenkestävä valumassa on yhtä painavaa kuin betoni mutta kestää valmistajan(vetonit/maxit) mukaan 1300C lämpötilan. "

Jos ikinä takkavärkkejä kanniskelet, niin huomaat että nuo takkaharkot ei ole mitään lecaharkkoja vaan ihan ehtaa betonia (tulenkestävää valumassaa?). Kyllä se vähintään sen varaa lämpöä mitä tiilikin. Loppu riippuu kunkin takan painosta.

"Tiilen tiheys on 2000kg/m3. Vuolukiven tiheys on noin 2600kg/m2 ja betonin n. 2400kg/m3. Tulenkestävä valumassa on yhtä painavaa kuin betoni mutta kestää valmistajan(vetonit/maxit) mukaan 1300C lämpötilan. "

Tiilestä tehtiin vähän ton tyyppinen takka. Erona se että luukku on noin 10 sentiiä syvemmällä ja mustaa kiveä se syvennysosa. Snadisti isompi kanssa.

Oliko sulla joku rakennuskortti tuohon vai onko taito muutoin hyppysissä?

On mulla RT-kortti tuohon ja parit muutkin ohjeet. Ja oon purkanut aiemmin eri paikoista muutamat pönttöuunit ja dokumentoinut rakenteet. Lisäksi meitillä oli koulussa muurauskurssi, jossa muurarin johdolla pystytettiin pönttöuuni työsaliin ja purettiin sitten pois.

Ei muuraaminen ole hullumaisen vaikeeta. Vaikeinta siinä on saada nättiä ja tasaista jälkeä aikaiseksi, joten pönttöuuni on pirun armollinen muurauskohde.

Yks tuttu sanoi muuraavansa pönttöuunin kaivonrenkaista ja sisälle pari varvia sitten tiiliä. Enpä tiedä, itse en tiedä muuraamisesta mitään mutta ehkä voi olla ihan toimivakin? Pintaan sitten vaikka kaakelit tai rappaus?

^aika mielenkiintoinen idea. En ihan äkkiseltään ainakaan vikaa keksi.

Yks tuttu sanoi muuraavansa pönttöuunin kaivonrenkaista ja sisälle pari varvia sitten tiiliä. Enpä tiedä, itse en tiedä muuraamisesta mitään mutta ehkä voi olla ihan toimivakin? Pintaan sitten vaikka kaakelit tai rappaus?

Siihen sitten ruiskurappaus pintaan. Vois tulla aika siisti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ton oisin ostanut mutta oli aika kallis kun jostain katsoin.

EDIT: Googletin nopeasti ja taitavat olla jotain harkkopaskoja, eivät varaa lämpöä, kuten tiili.
http://www.linnatuli.fi/index.php?id=94

Eihän tollanen voi valmistakkana kovin paljoo enempää maksaa. Pousilta makso luukku (50x55+60x55) about 800€. Siis ihan karvalakkimalli kahella eri ovella, hissiluukullinen olis ollut 3 x tämän hinta. Muutenhan varmaan valmiista osista tehdään, eli nielu ja nurkan ylityskin valmiina, eli työtä ei pitäisi olla paljonkaan enempää. Luukun hinnan verran siis enemmän tulisi kaiken järjen mukaan vaan enemmän hintaa, tai no ruiskurappaus on vähän työläämpää kun pitää suojata paikat hyvin.

Eihän tollanen voi valmistakkana kovin paljoo enempää maksaa. Pousilta makso luukku (50x55+60x55) about 800€. Siis ihan karvalakkimalli kahella eri ovella, hissiluukullinen olis ollut 3 x tämän hinta. Muutenhan varmaan valmiista osista tehdään, eli nielu ja nurkan ylityskin valmiina, eli työtä ei pitäisi olla paljonkaan enempää. Luukun hinnan verran siis enemmän tulisi kaiken järjen mukaan vaan enemmän hintaa, tai no ruiskurappaus on vähän työläämpää kun pitää suojata paikat hyvin.
Kyllä tuo mun mielestä oli jotain 3800 euroa + pystytys.

offtopiccia: huolestuttavaa ku lähes jokainen ostaa jotain kuititta, rakennusalalla tehdään kyllä ihan mielettömästi pimeetä duunia. Itsekin toki kämppää rempatessa otin osan kuititta.. Tuntuu olevan enemmän tapa kuin poikkeus.

No syynä tähän hyvin pitkältä ALV, 23% ennestään julman hinnan päälle ALVia. Tuo ALV on muutenkin hölmö juttu jos rakennutat itsellesi omaa. Joka tuotteesta sen jo maksat ja vielä pitäs työstäkin maksaa. Kun tekee itse niin voi laskea että paljonko taas säästyi ALVia. ;)

Hitto tämä tulisijahomma on kökkö ratkoa. Hormiksi otan varmaan sen onPiipun valmiin elementtihormin, mutta tulisija pitäisi saada niin että se ehdottomasti ois alle 3000 euroa. Vaimo haaveili leivinuunista, sen lienee voi unohtaa noilla hinnoilla. Olemme nyt toistaiseksi unohtaneet tuon muurarin kautta tulevan, kun ei oikein mistään tunnu löytyvät muuraria, nimenomaan takkamuuraria. En oikein viitsisi itse alkaa harjoittelemaan olohuoneeseen tulevan tulisijan kanssa.

Meillä ei siis tartte olla mikään hurjasti lämpöä tuottava tapaus kun tuo nyt ei edelleenkään ole se pääasiallinen lämmitysmuoto. Kelpaa siis nuo keposemmatkin versiot. Mutta talo kun on tällainen:
http://www.terihus.fi/index.php?id=...us.fi//media//Galleri/exterior/ext_thumb1.jpg
Niin ei oikein viittis tuonne alkaa mitään kovin modernia viritystäkään pistämään.

Kysy Timba esim. tuolta muurarilta (jonka jo aiemmin mainitsin tässä threadissa) joka muurasi mun pöttöuunin, kun on samoilla kulmilla minne itte rakennat. Tekee käsittääkseni myös takkoja, leivinuuneja, jne. Tosin jos kuititta haluat, niin voi olla että joudut etsimään toisen muurarin.

En mä niitä alveja pelkää uunin kanssa. Joudun je jokatapauksessa maksamaan, jos jonkun Tulikiven tai vastaavan ota. Täytyy tuo Inskan tuttu selvittää.

Back
Ylös Bottom