Nii-i. Mun piti yhdessä vaiheessa alkaa muuraamaan yhden ison valmistajan tulisijoja. Tulisijojen muurauksen hinnat menee tulisijan mallin mukaan eli niihin ei olisi saanut itse vaikuttaa. Tulisijan myyjä myy samalla muurauksen, tai pikemminkin kasauksen/pystytyksen. Siihen lisäksi tulevat muut hommat eli hormireikien puhkomisen, palomuurien rappaukset, pohjan vahvistukset, piipun muuraukset jne. olisi saanut itse hinnoitella. En alkanut. Mua lähtökohtaisesti ahdisti ajatus siitä, että omaa työtä ei saa itse hinnoitella alusta asti.No tuo kyllä selittää asian. En minäkään muurais ku lämpimässä sisällä tulipesiä. Tuommoinen ei ole kyllä muuraria nähnytkään vaan tulisijanpystyttäjä voisi olla osuvampi nimitys.
Se on ihan oikeasti mahdollista, että joku vuolukiviuunin asentaja ei edes ole muurari ja näin ollen sillä ei ole hajuakaan jostain tiilipiipun muurauksesta. Harkkohormin kasaaminenkin läpivientineen voi olla vähän niin sun näin, jos on tottunut piirustusten mukaisia vuolukivimöllyköitä nostelemaan päällekkäin.