Tulisijat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ei sulla varmaan siellä tulisijan alla kierrä lämmityskaapelit/putket. toivottavasti ei siis. ainakaan vesikiertoiset.

ei sulla varmaan siellä tulisijan alla kierrä lämmityskaapelit/putket. toivottavasti ei siis. ainakaan vesikiertoiset.

Kenellä?

Mulla ei kierrä, eikä kantavien väliseinienkään alla, eikä kosteiden tilojen kiviseinien. En muista tuleeko kiertämään makuuhuoneen ja aulan veskin kevyiden väliseinien alla. Yläkerrassa ei mene minkään väliseinän alla kun ne on jo paikoillaan, siis väliseinät.

EDIT: Täytyy ottaa nyt senverran varausta kirjoitteluihini, että en ole ihan 100% varma ettei tulisijan alla jotain kermiä ole, mutta 99% varma olen ettei sitä ole. En siis nähnyt kun ne ekat kivet paikoilleen laitettiin, mutta en myöskään nähnyt tulisijaa sisälle kantaessani mitään kermiin viittaavaakaan. Joten se ois sitten jo pitänyt olla muurarilla mukana ja sen ois pitänyt jotenkin ehtiä se leikkaamaan mun huomaamatta ja viemään ylimääräisetkin palat nurkista pois.

Pitää kysyä asiasta kun se tulee laittaan tasotteita tulisjan kylkiin. Siis ihan yleisesti noista kermeistä. Ja muutenkin kun en asiasta voi olla täysin varma että tuliko se vai eikö tullut.

Onkos haittaa jos lattialämmitysputkien päälle on muurattu jotain, vaikkapa tiiliseinää pätkä?

Soitin broidille joka on putkiyrittäjä ja sano että ei oo haittaa, kunhan ei ala takkaa siihen muuraan, painon takia.

Näin arvelinkin. No meillä ei ole muurattu, paitsi ammetta varten semmoinen pieni seinänpätkä. Seinissä on sitten se vahvistus alla, eikä putkia.

Ei tuossa ongelmia liene jos ei tosiaan ole hormi tai tulisija päällä. Nuo kun ovat aika painavia ja milläs teet mitään korjauksia piipun tai tulisijan alle?

Ei tuossa ongelmia liene jos ei tosiaan ole hormi tai tulisija päällä. Nuo kun ovat aika painavia ja milläs teet mitään korjauksia piipun tai tulisijan alle?

Juu se korjattavuus on noissa pointtina miksei laiteta minkään alle. Meillä jätettiin kiukaan altakin pois (puukiuas). Enpä tiedä olisko siinä jotain muutakin syytä ollut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hormitarkastus oli tänään. alles in ordnung! kuvia tuonnempana.

Mulla on just nyt Tiilerin takkaleivinuunin leivinuunissa tuli. Voinko tehdä samaan aikaan tulen myös takkaan?

jaa a, itse, kun kysyin tuosta muurarilta niin sanoi ettei mielellään jos on yksi horminen piippu. voi olla ongelmia vetämisen kanssa.

Prkl kun en tiedä mitä sitä oikein tekisi keittiön tulisijan kanssa. Himottaisi pystyttää siihen pieni leivinuuni, mutta budjetti ei oikein taipuisi tai sitten projekti taas venyisi. Alunperin suunnittelin puuhella/leivinuuni-yhdistelmää, mutta suunnitelmat ovat hieman muuttuneet kun tilasin jo keittiön. 120x160x80 kokoinen leivinuuni mahtuisi keittiöön, mutta haluaisin siihen kuoren, joten hirveän isoa uunia siihen ei saisi. Suunnittelin uunin ulkoasun itse ja se integroituisi halkosyvennyksineen täydellisesti muuhun keittiöön. Pitäisi kokeilla rakentaa uusi talo, kun on erikoistunut tähän minimibudjettiin ja pennin venyttämiseen.

Mulla on just nyt Tiilerin takkaleivinuunin leivinuunissa tuli. Voinko tehdä samaan aikaan tulen myös takkaan?

Voi laittaa, kunhan sytyttelee rauhassa toisen pesän ensin. Leivinuuni lämpenee huomattavasti nopeammin näin tehtynä. Tietenkin maalaisjärjen käyttö on sallittua, jottei huudata menemään mitään täysinäisiä pesällisiä ilmaluukut sepposen selällään :)

Laskeskelin tänään että juuri ja juuri riittää rahat leivinuuniin, jos teen itse eteisen ja makuuhuoneen pariovet. Himottaisi muurata itse, mutta kun uunin koko on noinkin haasteellinen ja ei ole muurausohjetta sellaiseen malliin, niin parempi jättää ammattilaiselle. Laitoinpa siis muurarille laitoin varauksen alkusyksyyn ja tilasin jo uunin luukun, sekä tuhka- ja nokiluukut. Hintaa niille kertyi rahteineen 450€. Pitkästä tavarasta muurattuna sain sellaisen tarjouksen kotitalousvähennyksen jälkeen tarvikkeineen (ilman luukkuja siis) kuin 1750€. Eihän se halpa ole, mutta jäljen pitäisi olla todella hyvää. Kokonaishinta olisi siis 2200€.

Inspiraationa uunin ulkoasulle on toiminut tuo Hupen komean Tyynen takkapuoli. Vastaava ulkoasu siis tavoitteena leiviuuniin, mutta suorakaiteen muotoisella leivinuuninluukulla. Samanlainen puusyvennus tulisi myös. Voi olla mielenkiintoisen näköinen keittiössä, mutta noin ei jää hukkatilaa keittiökaappien ja uunin/hormin väliin ja puille on hyvä säilytyspaikka. Olen kyllä aivan expertti shoppaamaan noita kuvia :D

attachment.php

No niin, leivinuunin luukut tilattu ja ostettu. Jokusen tunnin tänään piirtelin sekä suunnittelin, ja lopputuloksena syntyi kun syntyikin muurausohje oikeankokoiselle leivinuunille. Tarkoittanee sitä, että kokeilenkin itse sittenkin muurata uunin. Yläpalokanavan nouhousluukkujen tarpeellisuudesta pitää vielä kysyä nuohoojalta, kun on tulossa keikalle viikon päästä. Eiköhän uuni nouse kolmessa pitkässä työpäivässä ja pintakäsittelyyn jokunen päivä päälle. Tiiliin ja laastiin laskin menevän n. 500€. Sen verran itse tekemällä tulee säästöä, että voin käyttää säästyvän rahan vaikka talven lomamatkaan.

No niin, projekti etenee taas. Ensi viikolla pitäisi alkaa leivinuunin muuraus. Oma aikataulu ei kestä itse muuraamista ja kotitalousvähennystä on vielä juuri sopivast jäljellä. En ole missään nähnyt vielä funkkistyylistä stand alone leivinuunia nykymuodin rosterikehysluukuilla varustettuna, joten odotukset on kovat. Uunin pintaan tulee antiikkilaasti hierrettynä. Muurari oli sitä mieltä, että hakee oikean värin uuniin ja takaseinään maalilla. Kuulemma laasti on sen verran huokoista, että kaikki roiskeet ja muu skeida ottaa liian hyvin kiinni pintaan. Mietin vain uunin luukun ympäristöä, eli laittaako laatat siihen vai ei. Jos veto on hyvä, niin eihän sieltä pitäisi liekkiä tai nokea uunin ulkopintaan tulla. Kokemuksia?

Uunin toiselle puolelle jäävään halkosyvennykseen ajattelin liimata sivuille ja alapintaan Ikean valkoisia keittiön välitilalevyjä. Pysyy siistimpänä pinnat.

No niin, projekti etenee taas. Ensi viikolla pitäisi alkaa leivinuunin muuraus. Oma aikataulu ei kestä itse muuraamista ja kotitalousvähennystä on vielä juuri sopivast jäljellä. En ole missään nähnyt vielä funkkistyylistä stand alone leivinuunia nykymuodin rosterikehysluukuilla varustettuna, joten odotukset on kovat. Uunin pintaan tulee antiikkilaasti hierrettynä. Muurari oli sitä mieltä, että hakee oikean värin uuniin ja takaseinään maalilla. Kuulemma laasti on sen verran huokoista, että kaikki roiskeet ja muu skeida ottaa liian hyvin kiinni pintaan. Mietin vain uunin luukun ympäristöä, eli laittaako laatat siihen vai ei. Jos veto on hyvä, niin eihän sieltä pitäisi liekkiä tai nokea uunin ulkopintaan tulla. Kokemuksia?

Uunin toiselle puolelle jäävään halkosyvennykseen ajattelin liimata sivuille ja alapintaan Ikean valkoisia keittiön välitilalevyjä. Pysyy siistimpänä pinnat.

Ei meillä ainakaan ole, enään sen jälkeen kun talkoomiehet makkaraa siellä paistoivat, luukkujen päällys tummunut. puita 4,5 kerrosta päällekkäin ja sitten päältä palamaan ja äkkiä luukku kiinn. Seuraavan kerran luukku pitää avata kun seuraavana päivän laittaa uuden kasan. Leivinuunin käytöstä en tiedä.

Meillä on ruiskuteltu takan pinta ja voisin kuvitella että se on vielä herkempi tummumiselle, ja käytännöllisesti katsaoen mahdoton putsata. Maalaamalla saa ainoastaan uudelleen valkoiseksi.

Jos nyt uudelleen miettisin pintaa niin hiertopinta.

Back
Ylös Bottom