Tulisen ruuan ystäville!

Itse ainakin uskon, että toi vajaa 3kg menee vuodessa minkä ne kai pitäisi pakastimessa säilyä. Kyllä makuhermot tottuvat niin, että kulutus on exponentiaalista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä postikulut aika suuria ovat, kuitenkin kiitos vastauksesta :D . Kai sitten tilaan Heinän puutarhasta syksyn viimeisiä sudden death habaneroja pois maleksimasta, tosin huonona puolena se, että joutuu tilaamaan vähintään 2 kiloa kerralla.

Kannattaa nyt ainakin maistiksi asti heinältä tilata myös lemon drop, starfish, champion, jalapeno. Oikein mainioita erimakuisia chilejä...

No niin. Puolitoista teelusikallista Dave's Insanitya 460 grammaan Heinzin Hot-ketsuppia (myös pari teelusikallista nestesavua) ja ei tarvitse ruuan valmistusvaiheessa lisätä pataan ollenkaan chilikastiketta. Kuukausi vielä dieettiä jäljellä ja sitten saa syödä vähän useammin hampurilaisia ja chilikastiketta...

Täällä myös Dave's Insanity Sauce käytössä. Mielestäni ihan ok tavaraa. Jauhelihan ja kanan kanssa tullut lähinnä käytettyä. Välillä tulee huvikseen kidutettua itseä ja tehtyä niin tulista settiä, että naama tippuu lautaselle. Vaikka polttaa niin siihen jää koukkuun.

Minulle maistuu paremmin

Tuoreet chilipalot, tarvii vaan kuoria kumihanskat kädessä, iho ei tahdo kestää, säilyy pakkasessakin kohtuulliseti, pidän sopivina paloina.

Itse tykkään silputa tosi ohueksi chilit, niin sekoittuvat mukavasti ruoan joukkoon ilman että tulee isoja könttejä vastaan. Ne voi myös takoa ohueksi hakkeeksi, niin voi vaikka teelusikalla annistella.

Mulla kasvamassa himassa Lemon Droppia, habaneroo, tepiniä ja joku muu. Alkaa kohta oleen kypsää ja sit saa antaa kasvien levätä talven. Ei toikaan halvaks tuu, kun yli 12h päivässä paahtaa vajaan 100 W edestä säästölamppuja. Parempia ne on ku itse kasvattaa :kuola:

Kuorimisella varmaan tarkoitetaan siementen poistamista ja pilkkomista.
Minä ainakin poistan siemenet aina, koska niissä ei ole tulisuutta ja ovat turhia "sattumia" ruoissa.

Aika hiuksenhieno on tulisen ja epämiellyttävän ero näissä asioissa.

Todella hyvää tulee kun laitta Habaneroja ja ketsuppia blenderiin. Jää chiliketsupit kauaksi taakse ja ennen kaikkea saa juuri sellaista kuin itse haluaa.

Aika hiuksenhieno on tulisen ja epämiellyttävän ero näissä asioissa.

Todella hyvää tulee kun laitta Habaneroja ja ketsuppia blenderiin. Jää chiliketsupit kauaksi taakse ja ennen kaikkea saa juuri sellaista kuin itse haluaa.

Toi on jo jotain:
http://www.hotsauceblog.com/hotsaucearchives/blairs-16-million-product-review/

Vaikea uskoa että noin pirun pieni määrä tekee sopasta järjettömän tulista.

EDIT: Tänään blair's after death soossi postista hakemaan :dance2:

Mulla kasvamassa himassa Lemon Droppia, habaneroo, tepiniä ja joku muu. Alkaa kohta oleen kypsää ja sit saa antaa kasvien levätä talven. Ei toikaan halvaks tuu, kun yli 12h päivässä paahtaa vajaan 100 W edestä säästölamppuja. Parempia ne on ku itse kasvattaa :kuola:

niin kulutat n 1.25 kW paivassa vaikka kasvattasit ymparivuoden sisalla ei toi ole kun muutama kymppi eli todella halpa hinta hauskasta harrastuksesta josta viela saa palkaksi hyvia chileja.

Tilasin Blair's after death kastiketta ja muutamat sipsit. Pääsee taas nautiskelemaan aidosti tulisella pizzalla.:kuola:

Jeesuksen tulista toi blair's after death. Ei sovellu oikein sellaisenaan pizzan mausteeksi. Onneksi maustoin vain puolet pizzasta, sain alas about 70% maustetusta osuudesta mutta loppu oli sietämätöntä.

Vaimo oli sensijaan tyytyväinen, sanoi nyt nähneensä päivän jona syön "liian" tulista ruokaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom