Tulisen ruuan ystäville!

Kyllä noita todella tulisia pystyy testailemaan, mutta helposti niillä ruuan myös pilaa. Itse vääntelen noista sooseista yleensä hieman miedompia "omia" kastikkeita aivan pöytämausteeksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen tällä hetkellä tykästynyt Amazon pepperin Habanero-kastikkeeseen. Toimii hyvin pöytämausteena.

Herranen aika miten tulisia on Blair's death rain habanero (XXX hot) , ei helvetti jos joku noita pystyy syömään ihan kylmiltään....huh...

Täälläkin perus tabascon habaneroa käytössä, pari putelia mennyt. Omaan makuun hyvän tulista, joskin pieni etikan maku painaa läpi. Etikkamaku hukkuu kuitenkin hyvin jos sekoittaa mukaan kastikkeisiin tai muuhun "massaan". Tulisuus jää.

Jossain vaiheessa voi itse ruuan oman maun pilata noilla XXXhardcoresupermegadeathexecutiondieawayandburninhell -kastikkeilla kun alkaa pelkkä polte "maistumaan".:evil::kuola:

Itseä ei se etikan maku noissa haittaa, vaan se että lähes joka ruoka sitten haisee siltä:(

Herranen aika miten tulisia on Blair's death rain habanero (XXX hot) , ei helvetti jos joku noita pystyy syömään ihan kylmiltään....huh...

Cajun vois olla loistava valinta. Ite pystyn syömään noita habanerosipsejä about pikkupussin ehkä 30 min. Tulisiahan ne on mutta jää koukkuun vaikka itkettäis ;)

Cajun sensijaan ei itellä juuri tunnu mutta nekin on melko tulisia ja vois olla sun makuun paremmin? Ootko testannu?

Minä olen käyttänyt kebabissa ja pataruoissa chilikastikkeena tuollaista Pirkan chili tomaattimurskaa, joka maksaa alle euron törppö. Tarvittaessa ohentanut sitä vedellä tai öljyllä ja lisännyt tulisuutta chilijauheella.

Tää on aivan kuningas-kamaa eikä ole edes mitään tappotulista vaan voi annostella suuriakin määriä:
c77.jpg

http://www.siam-house.fi/tuote_tiedot.php?id=600

Tota löytää muistakin aasiakaupoista. Esim. Hakaniemestä Vii Voanista.
http://www.herkuttele.com/sivu/vii-voan

Eikä sitten mitään korviketta tai "vastaavaa" vaan tismalleen tuo sama puteli.

Olen jonkun aikaa miettinyt tilausta ja pitäähän se tehdä lähiaikoina. Löysin samalla hyvän joululahjan ystävälleni joka tykkää tulisesta ruoasta eli ostan tuommoisen 4-packin pikkupulloja sekä PoppaSuklaata.

Laitoin tilaukseen pullon Blair's Salsa De La Muerte:a. On saanut kehuja maustaan. Ei mitään supertulista, noin 45000 scovillea chilikaupan mukaan. Toivottavasti ei nyt mitään ihan mietoa kuitenkaan ole tuon Dave's Insanity Saucen rinnalla.

Seuraavaksi voisi kokeilla Blair's Ultra Death -kastiketta.
http://extremefood.com/shop/product.php?productid=14

Eilen tuli tuo Salsa De La Muerte. Lievä pettymys kyllä. Tätä voi laittaa esim. juustoviipaleen päälle todella runsaasti verrattuna Insanity Sauceen eikä silti polttele juurikaan. Liian vähän tulisuutta, tuo pullo menee hetkessä loppuun. Kun taas esim. Insanity kestää ahkerallakin käytöllä ainakin vuodenpäivät. Maku on ihan ok.

Ei juma, onko suu tottunut sitten sen verran tuosta päivittäisestä Insanity Saucen syömisestä, että tuo Salsa De La Muerte ei oikeasti polttele juurikaan yhtään. Saa laittaa todella reilusti että polttelee suussa. Paskantaessa kyllä huomaa että tullut chiliä syötyä. Tuo pullo menee kuukaudessa loppuun. Tai sitten se vaan on laimeaa kamaa vaikka 45000 scovillea piti olla.

Onko kellään kokemusta tuosta lohikäärmeen verestä. Tiputtaako naaman?

No jos ei polttele tarpeeksi niin laittaa reilummin, eihän siinä mitään ongelmaa ole. Dragon's Blood on huhujen mukaan siinä miljoonan scovillen paikkeilla että kyllä se juuston kanssa varmaan pikkasen jo kutittaa. Noin vahvoilla tällanen normaali maitosuu kuten minä itse tekee kastikkeen jos toisenkin. Salsa de la Muerte meni arviolta kuudella käyttökerralla pataruokiin ja kastikkeisiin.

Kalliimpi vaihtoehto on tuolle lohikäärmeen verelle Blairin 3am, sillä luulisi jo lämpenevän

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom