Tulisen ruuan ystäville!

:offtopic: Onko kukaan maistanut niitä Abban thai tonnikaloja (pusseissa)? Kyllä alkaa kummasti kulmakarvat hikoileen kun niitä syö, samoin seuraavana päivänä aamupaskalla :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ja tossa, hetkinen, niin siinä (hitto kun oikosulkee, kyllä te tiedätte) on kans joskus ollu syömistehtävässä noiden habanerojen syöntiä. Veikeen näköstä...

huhhuheedit: miten voi unohtaa näin täysin ohjelman nimen :david:

Pelkokerroin?

anoppi toi 3 pulloa mexicolaista habanero soosia mexicosta tullessaa..

kyllä on riittoisaa

pari tippaa ruokaan niin lieskat lentää

Joo ja tossa, hetkinen, niin siinä (hitto kun oikosulkee, kyllä te tiedätte) on kans joskus ollu syömistehtävässä noiden habanerojen syöntiä. Veikeen näköstä...

Jos tuo nyt on sama pelkokerroin, minkä joskus näin, niin oli kyllä aika helvetin kesyjä habaneroja. Jengi veteli niitä useamman kokonaisina ja vähän irvisteltiin ja vesi valui silmistä. Näytti samalta, kuin perussuomalaisittain maustettuun ruokaan (suolaa+vähän mustapippuria) tottunut Matti Meikäläinen saa ensimmäistä kertaa siivun jalapenoa pizzaansa... Vrt. Se madventuresin tapaus, kun yhden jälkeen hirveää huutoa, kieli turposi/puutui, kuolaa valui litran ja heppua alkoi jo pelottaa, kun hengitys meni hankalaksi. :)

En suosittele kokeilemaan edes niillä Stokkalta joskus löytyvillä kokonaisen syöntiä, jos ei nyt ihan erityisen masokistinen fiilis ole ja makuhermot + vatsa teflonilla päällystetty.

MarsVolta sanoi:
:offtopic: Onko kukaan maistanut niitä Abban thai tonnikaloja (pusseissa)? Kyllä alkaa kummasti kulmakarvat hikoileen kun niitä syö, samoin seuraavana päivänä aamupaskalla :nolo:

No oli pakko kokeilla kun kerran "kehuit". Tulisin vaihtoehto niistä sekaisin nuudeleiden kanssa ja lärviin... Hyvää oli. Mut mä odotin et ne ois ollut siis ihan aikuisten oikeesti tulisia mut... Voisko joku Aasian matkaaja kertoa et miten tulista toi on verrattuna niitten safkoihin.

JPK sanoi:
No oli pakko kokeilla kun kerran "kehuit". Tulisin vaihtoehto niistä sekaisin nuudeleiden kanssa ja lärviin... Hyvää oli. Mut mä odotin et ne ois ollut siis ihan aikuisten oikeesti tulisia mut... Voisko joku Aasian matkaaja kertoa et miten tulista toi on verrattuna niitten safkoihin.

Heh, no mulle toi oli ihan riittävän tulista. Se on sitten eri asia jos joku haluaa Aasian supertulisilla safkoilla hakea jotain hengellistä tai sadomasokistista elämystä tuskanhiki otsassa.

Kyllä se tulisin noista abban tonnikalapusseista, kookosmaito chili, oli mun mielestä aika tulista. En kyllä normaalisti punaista tabascoa tulisempia mausteita käytä, sitä tosin menee aika reiluja määriä melkein kaikkiin annoksiin.

Hiliä namm

Chipotle tabascoa saa Haaparannasta..jotain etua pohjoisen pojillakin.
Thairuuat vaihtelevat paikan päälläkin mahdottomasti. Turistitulinen on taikulle mautonta. Turisteille myydään kanaa chilillä ja itse popsivat chiliä kanalla, nui niinku vähä kärjistäen.
Jämyin soppa mitä olen taikamaassa lipaissut oli tom kaa gai, joka pelotti aina lusikallisen lähestyessä suuta..ihan kuin nuotiosta kekäleitä olisi popsinut. Mutta syödä piti.
Ainoa ruoka, mitä olen tähän mennessä pelännyt.

Juu, on nuokin aika paskaa tavaraa. 15% OC-ruisketta vaan kielelle niin on Joonakin tyytyväinen.
ps4-15pepper-spray-m.jpg

Pakko myöntää, että oon teille todella kateellinen. Rakastan tulisia ruokia, mutta en niitä voi syödä kun vatsa menee sekaisin :(

Menthos sanoi:
Pakko myöntää, että oon teille todella kateellinen. Rakastan tulisia ruokia, mutta en niitä voi syödä kun vatsa menee sekaisin :(

Kyllä se maha siihen tottuu. Joidenkin ruokien kanssa tulisuus vaIkuttaa erilailla mahaa sekoittavasti. Pizzan kanssa menee sekaisin mutta risoton kanssa ei. Mistä lie johtuu+

setae sanoi:
koita tätä niin tiedät mikä on tiukan makuista ;)

Jos meinaa liioitella, voi liioitella loppuun saakka:

Ingredients:

15 Habanero peppers
1 quart 200 proof Ethanol
Or as close as you can get, try
Denatured alcohol from the hardware store

Method:

In a blender, puree the Habaneros in as much Ethanol as possible. Let
the mixture sit overnight at room temperature. Longer is better. Pour
the resultant sludge through paper towels and place the liquid in a
glass container. Begin to the liquid boil slowly using either an
electric heating device (naked flames would be dangerous), or a vapor
trap to remove the alcohol fumes safely. Continue until 90% of the
liquid has evaporated. Remove the pot from the stove and cool. Look
for a brick-red oil floating on the surface of the ethanol. If none is
present, continue to boil the ethanol away periodically cooling the
mixture to look for the red oil on the surface. Once the red oil
appears, pour the red oil and the remaining ethanol into a long thin
glass cylinder, use an eyedropper to suck off the oil and place it in
a clean container. The red oil is fairly pure Capsaicin, probably 40%
Capsaicin / 60% Capsaicinoids.

Oli postiin tullu tilaukset extremefoodilta !!!!

Tilasin ainakin jersey deathia pullon!!!!ja sit chipsejä ja sen pikku pullo sekoituksen. Saa nähdä ovatko tulisia vai suorastaan sulattavia!!!! :rock:

TheLORD sanoi:
Kyllä se maha siihen tottuu. Joidenkin ruokien kanssa tulisuus vaIkuttaa erilailla mahaa sekoittavasti. Pizzan kanssa menee sekaisin mutta risoton kanssa ei. Mistä lie johtuu+

Tottuuhan noihin, mut siinä vaiheessa kun tabasco lakkas maistumasta tuliselta, olikin jo liian tulisesta ruuasta aiheutunu suolistontulehdus aika pitkällä. :(

Kyllä sitä tabascoo vieläkin tulee silti ruiskittua joskus kebabiin puoli pullollista... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom