Tulisen ruuan ystäville!

Ihme touhua tollanen ylipolttavan safkan kans kärvistely... Itekin pidän kyllä tulisesta ruoasta, mutta rajansa kaikella, kyllä mä haluan sen murkinan maistaa. No, jokainen tyylillään. Hinta-laatu-riittävyyssuhteeltaan parasta kastiketta (aina tuoreita chilejä, jos mahdollista, kiitos!!!) mitä oon Suomessa ostanu on sellanen Thaikku chili-valkosipulisoosi, aroi tai olla valmistaja, en nyt mee vannomaan.. Maukkaampaa kuin esmes tabasco ihan mennen tullen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuo Abban thaitunat ovat todella tulisia, hotin sai juuri ja juuri syödyksi (eli pikkasen liian tulista mulle), mediumkin oli vielä tosi tulista, mutta sopivasti. Cantonesilaisen ravintolan chilihärkä on kyllä tulisin syömäni annos...

sil sanoi:
Ihme touhua tollanen ylipolttavan safkan kans kärvistely... Itekin pidän kyllä tulisesta ruoasta, mutta rajansa kaikella, kyllä mä haluan sen murkinan maistaa. No, jokainen tyylillään. Hinta-laatu-riittävyyssuhteeltaan parasta kastiketta (aina tuoreita chilejä, jos mahdollista, kiitos!!!) mitä oon Suomessa ostanu on sellanen Thaikku chili-valkosipulisoosi, aroi tai olla valmistaja, en nyt mee vannomaan.. Maukkaampaa kuin esmes tabasco ihan mennen tullen.

Hmm. Kyllä sen ruuan maistaa vaikka se olisikin tulista tai polttavaa. Siihen tulisuuteenkin tottuu ja tulee oikeastaan riippuvaiseksikin. Chilien polttava aine kapsaikiini(korjatkaa jos kirjoitin väärin) kun aiheuttaa miedosti riippuvaisuutta. Se vapauttaa jotain hyvän olon hormonia aivoissa (serotoniini tai dopamiini)..

:offtopic:
Mitä ero on dopamiinilla ja serotoniinilla vaikutusten kannalta?

TheLORD sanoi:

Dopamiini on ´toimintahormoni´, joka parantaa aivojen kykyä keskittyä käsillä olevaan tehtävään ja auttaa ihmistä toimimaan järjestelmällisesti ja organisoidusti.

Serotoniini on kemialliselta nimeltään 5-hydroksitryptamiini, 5-HT. Se on aivoissa esiintyvä ja verihiutaleista vapautuva, verisuonia supistava aine. Serotoniini on myös mielialahormoni, jonka vajaus ilmenee alakulona, apatiana, masennuksena ja kroonisena väsymyksenä.
Serotoniinin puute voi aiheuttaa impulsiivista ja väkivaltaista käytöstä.

lähde: Tohtori tolonen.

Tilasin just 6 pulloa tota perusdeathia extremefoodsista. Vinkeetä tilailla Visalla jotain vitun chilisoosia. Kaverit tulee räjähtämään kateudesta.

Rinkku sanoi:
Tilasin just 6 pulloa tota perusdeathia extremefoodsista. Vinkeetä tilailla Visalla jotain vitun chilisoosia. Kaverit tulee räjähtämään kateudesta.

Ups:n lähetti tuo ne sulle kotiin asti!

Jersey Death

On muuten pikkuisen tulista tuo Jersey Death!!! 4 tippaa lautaselliseen ruokaa ja enempää ei kyllä tarvi. Tai riippuu varmaan lautasen koosta! 200 grammaa jauhelihaa ja 200 grammaa riisiä ja 100 grammaa vihanneksia oli annos.

Olivat vain matkalla hajoittaneet sen korkin.

TheLORD sanoi:

toihan on vanha vitsi

mehikossa aina äidit ja vaimot tekee sellaista chilikeittoa et jätkät jaksaa painaa duunii kokopäivän.. tästä on tosi juttuu kaverilta joka oli siel duunissa

Tulisuus kunniaan..

Kyl tuliset ruoat on vaan parhaita, esim. nuudelit, hornetit ja erilaiset chilikastikkeet, ei pidä unohtaa pippuripihviäkään (pirun kallista).
Tosiaan siihen chiliin tuumaa jäädä oikeesti koukkuun, jotain mielihyvää siitä saa, olen huomannu.
Vaan mitenhän meikäläisten makuaistin laita, taitaa kieli kärvistyä ihan kokonaan :kuola:

kronosis sanoi:
toihan on vanha vitsi

mehikossa aina äidit ja vaimot tekee sellaista chilikeittoa et jätkät jaksaa painaa duunii kokopäivän.. tästä on tosi juttuu kaverilta joka oli siel duunissa

Vastauksesi ei liity mitenkään lainaukseesi ainakaan melestäni.

Varmaan jaksaa kun ne tekee sellaista chilikeittoa jossa on seassa koka pensaan lehtiä!!!

Löytyyköhän nuille extremefoodin tuotteille jälleenmyyjää suomesta? oli nimittäin sipsejä tilattaessa postikulut enemmän kuin tuotteiden hinta!!!!! HUONO HOMMA

Lähti Chilin märä hanskasta

Baarin jälkeen syötiin pizza slicet kaverin kanssa ja kaveri oli valellut siihen päälle kunnon kerroksen After Deathia. Siis aivaN HULLUNA. väkisin syötiin palaset pois. Minulla tärisi koko keho ainakin vartti tunnin ja sen jälkeen menin tupakille istumaan niin jalat jatkoi hullua tärinää. Näytti kuulemma siltä että kohta tulee orkut. Huh huh. Onneksi henki säilyi.

Laiskoille ruuanlaittajille vinkki: Habatabasta ja maustamattomasta jogurtista saa loistavan kylmän kastikkeen vaikkapa riisille! Pistä kippoon n. 1 dl jogurttia ja sotke sekaan 0,5-1 tl (maun mukaan) habatabaa. Sekoita ja kumoa kastike keitetyn riisin ja kananrinnan päälle. Yksinkertaista ja hyvää. :kuola:

Tuli eilen testattua puolikkaalla habanerochilillä maustettua kananrintaa, ajattelin että saattaa olla jo melko tulista, mutta mitä vielä aivan lastenruokaa. Maistoin sit ihan raakana siitä habanerosta ja ei sekään ollut mitenkään ylitulinen. Samasta chilisekoitus pussista maistoin sit punaista chiliä mikä piti olla tulisuusluokkaa 5... ihan kuin ois punaista paprikaa syönny. Diagnoosini oli että kyseiset chilit oli kasvatettu hollannissa todennäköisesti vesiviljelyllä ja täten nopean kasvun takia ei ollut ehtinyt kovin tulisiksi.
Täytynee lähteä kauppa kierrokselle jospa jostain sattuisi löytymään kunnon tuorechiliä. Tietty voisi vaihtoehtoisesti ostaa jotain soossia, mut tulisin mitä täältä Kotkan korvesta löytyy on tabasco ja se etikka liemi ei oikein maistu

Pirkan Chipotle (savustettua chiliä) Salsakastiketta löysin tuossa eräänä päivänä ja kokeilin. Ei se hirveän tulista ollut, mutta maistuu oikealta chipotlelta. Kannattaa testata. Haju ei välttämättä miellytä mutta maku kyllä.

edit. Niin joo, tuo tulisuus tai sen vähyys ei riipu viljelytavasta vaan kypsymisajasta. Vaikka hedelmät (kyllä, ne on oikeasti hedelmiä) olisivat jo saavuttaneet täysin kypsän värin, niin niitä pitää silti roikottaa pensaassa pari viikkoa, jotta tulisuus pääsee leviämään koko hedelmään. Se lähtee leviämään siemenkodasta kohti kärkeä. Omat vesiviljellyt habanerot ainakin saivat itkemään kypsyttyään kunnolla.

Habanerohan on chileistä kaikkein tulisin! Kun normaali chilin tulisuus arvo on 2-5 habanerolla se on täydet 10 joten kannattaa kiinnittää huomiota kun sitä menee ruokaansa lisäilemään ;) En tiedä kiinnostaako tämmöinen löpinä mutta piti hieman viisastella :D:D

Habanero _ei_ ole lähellekkään chileistä tulisin. Naga Morich on tämän hetken tulisin. Itse olen popsinut kokonaisen habaneron (pienen omenan kokoinen) ja polte oli kyllä kieltämättä melkoinen, mutta kuhan poijjaat saavat ensimmäiset nagat hedelmiksi, niin enköhän sopivalla hetkellä semmoisenkin popsi.

Nimim: Päivittäin daves insanityä ja haboja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom