Tuliko mätkyjä vai palautusta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Mike
Seiskassa oli muuten joittenkin julkkisten mätkyjä. Espoo Bluesin joku toimitusjohtaja sai 149000€ mätkyjä, aika mellevä lasku, vaikka tuskin se sillä tuntuu kun omaisuus on 17milj. €.

Noilla yrityspomojen mätkyillähän herkutellaan joka vuosi.

Käsittääkseni asia menee niin, ettei 'pojat' maksa juurikaan veroa koko vuonna ja (lähes) kaikki maksetaan kerralla mätkyjen muodossa. Näin ollen raha tuottaa heille mukavasti koko vuoden, vaikka sen antaisi olla tilillä.

Eli ko. tapauksessa valtio antaa tavallaan korotonta lainaa vastavuoroisesti näille sikariportaan edustajille.

melkein 600Juuroo veronalle rätkäs mätkyä:curs: Ai että kun on ihanaa..

Originally posted by Tonza
Mihin meinaat, ola, sijoittaa?

Muista kuitenkin, ettei kannata tuhlata kaikkea kerralla... :thumbs:

Heh, joo, mä olen jo tässä kovasti ruvennu suunnitteleen kaikkien kivojen joululahjojen hankintaa koko suvulle tolla rahalla. :D

Eipä tartte ostella turhia joululahjoja, mätkyä reilu 500 juuroa. Ja näissä palkoissa tuo jo tuntuu! Pitääpä viä yrittää kitistä verokarhun suuntaan...:curs:

Originally posted by Sakkeus
Palautusta 280 euroo

Höhöö toissa vuonna oli tuloja lähes 10 kertaa vähemmän kun viime vuonna mutta nyt tuli palautuksia hikiset 16 euroo, tarkkaan ilmotin kaikki näköjään :).

Nyt varmaan moni saa hyvät naurut tästä aivottomasta kyssästä mutta onko siis niin että työmatkoista saa korvauksia vain sillon jos on mätkyjä? Eli vaikka nyt pistäsin kaikki bussikulut löylyssä tonne ehdotukseen niin en sais niistä mitään kun sain palautuksia?

Originally posted by rsturbo
15 euroo takas :D

Heh, meikku pistää vielä paremmaksi: takaisin 10,67 euroa :D

Mutta olen kyllä tosi iloinen tuostakin, olin nääs ihan satavarma että mätkyjä tulisi - maksoin nimittäin viime vuoden alkupuolella liian vähän veroja, ihan tietäen ja tarkoituksella. No, onneksi opintolainan koroista tulee vähennyksiä...

Kannattaa laittaa matkakulut, vaikka saikin palautuksia. Kyllä ne silti otetaan huomioon jos on aihetta. Moni vaan ei viitsi enää tehdä muutoksia, kun on onnellinen pelkästään siitä, että ei tullut mätkyjä.

Originally posted by mummum
Kannattaa laittaa matkakulut, vaikka saikin palautuksia. Kyllä ne silti otetaan huomioon jos on aihetta. Moni vaan ei viitsi enää tehdä muutoksia, kun on onnellinen pelkästään siitä, että ei tullut mätkyjä.

Jep. Luin vaan äsken tuolta vero.fi:stä noita momentteja ja siellä sanottiin että työmatkana ei pidetä kodin ja työpaikan välistä matkaa, mutta sit toisaalta taas pidetään prkl noista tajuu mitää ei oo aikaa syventyä. Töihin on 5km matka ja bussi maksaa 2.30-2.9e yhteen suuntaan kannattaako mun noi tonne säätää?

Matkat täytyy kulkea halvimmalla mahdollisella tavalla eli bussilla jokin kuukausikortti systeemi... enkä tiedä miten käy kun matka on vain 5 km voi olla, että polkupyörä on silloin halvin verottajan mielestä ja siitä saa vähentää vuodessa 75 euroa...tosin matkojen omavastuu on 500 euroa eli jos matkakulut jää alle 500 euron ei kannata tehdä mitään (monesti kk-kortilla matkustavalla ne jää juuri sopivasti alle 500 euron). Itse olen aina joutunut kulkemaan omalla autolla ja saanut matkakulut jopa hyväksytetyksi. Tänäkin vuonna siis taas jännitetään meneekö muutos läpi vai ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom