Tuliko mätkyjä vai palautusta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ma joutuisin maksamaan 4 euroa ja 81 senttia, mutta summa on niin pieni ettei sita perita. :D
Voitto se on pienikin voitto. :rock:

Joskus internet mulle kertoi, että vartija vois vähentää punttisalin verotuksessa. Mitenkäs se pitäisi ilmoittaa? Matkakorvaukset meni helposti siihen postissa tulleeseen lappuun, mutta tähän tarvittais vissiin jokin erillinen lomake. Ei vero.fi oikein auttanu. Oon ihan pihalla näistä jutuista..

APUA!
1023,25 maksettavaa.
Nyt ollaan taas niin myöhään liikkeellä kuin mahdollista.. Eli vähennysten kanssa rämplääminen :jahas:
Käykö vähennyksiin vain kaikki 2010 aikaiset tapahtumat (tammikuusta joulukuuhun, vai mistä mihin nämä määräytyy)? Jos matkakulut vähentää julkisen liikenteen mukaan ja aika täytyy merkitä kuukausina todellisen työssäkäyntiajan mukaan eikä loma-aikaa oteta mukaan, voiko tähän merkitä kuitenkin 12kk, jos ei ole lomaa pitänyt? Jos hakee myös tulojenhankkimiskuluja, kuinka perusteellisia selvitysten täytyy olla.
Ja tärkein, kuinka usein verottaja haluaa nähdä kuitteja? Ei meinaan ole enään matkakortin kuitteja jäljellä...

Joskus internet mulle kertoi, että vartija vois vähentää punttisalin verotuksessa. Mitenkäs se pitäisi ilmoittaa? Matkakorvaukset meni helposti siihen postissa tulleeseen lappuun, mutta tähän tarvittais vissiin jokin erillinen lomake. Ei vero.fi oikein auttanu. Oon ihan pihalla näistä jutuista..

Veroilmoituksen täyttöoppaan sivulla 7 todetaan seuraavaa.

"3.4 Tulonhankkimiskulut
Viran puolesta myönnettävä tulonhankkimisvähennys on 620 euroa, kuitenkin enintään palkkatulon määrä. Ilmoita kohdassa tulonhankkimiskulusi vain, jos ne ylittävät 620 euroa. Merkitse kulusi täysimääräisenä vähentämättä tulonhankkimisvähennystä. Ilmoita lisäksi ammattisi, erittele kulut ja selvitä, miten kulut liittyvät tulon hankintaan."

Eli tuohon kohtaanhan ne ilmeisesti menisivät. Vähännyksen hyväksymistä tosin vähän epäilisin.

Ei matkakuluja hakiessa kuitteja tarvita. Niitähän ei korvata toteutuneen mukaan vaan tietyllä laskentakaavalla.

E: tämä siis siiprikolle

Veroilmoituksen täyttöoppaan sivulla 7 todetaan seuraavaa.

"3.4 Tulonhankkimiskulut
Viran puolesta myönnettävä tulonhankkimisvähennys on 620 euroa, kuitenkin enintään palkkatulon määrä. Ilmoita kohdassa tulonhankkimiskulusi vain, jos ne ylittävät 620 euroa. Merkitse kulusi täysimääräisenä vähentämättä tulonhankkimisvähennystä. Ilmoita lisäksi ammattisi, erittele kulut ja selvitä, miten kulut liittyvät tulon hankintaan."

Eli tuohon kohtaanhan ne ilmeisesti menisivät. Vähännyksen hyväksymistä tosin vähän epäilisin.

Kiitokset.

Kyllä mäkin vähän läpimenoa epäilen, mut ei siitä haittaakaan ole.

Suositut

Back
Ylös Bottom