Tulehduskipulääkkeistä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuossa oli jonkin aikaa sitten joku threadi, jossa jhulmi sanoi ibuprofenin hidastavan proteiinisynteesiä. Onko kenelläkään tietoa siitä kuinka merkittävää tämä on? Mulla kun sattuu olemaan pieni tulehdus oikeassa polvessa ja lääkäri heitti reseptin ibuprofeenille, niin kannattaiskos mennä takaisin mankumaan jotain muuta kipulääkettä kuten vioxxia?

Kun en mielelläni halua hidastaa mun jo hidasta kehitystä. :)

naksu sanoi:
Tuossa oli jonkin aikaa sitten joku threadi, jossa jhulmi sanoi ibuprofenin hidastavan proteiinisynteesiä. Onko kenelläkään tietoa siitä kuinka merkittävää tämä on? Mulla kun sattuu olemaan pieni tulehdus oikeassa polvessa ja lääkäri heitti reseptin ibuprofeenille, niin kannattaiskos mennä takaisin mankumaan jotain muuta kipulääkettä kuten vioxxia?

Kun en mielelläni halua hidastaa mun jo hidasta kehitystä. :)

Siitä ibuprofeenin vaikutuksesta taisi olla jossain jhulmin threadissa. Sen yhden tutkimuksen perusteella en vielä julistaisi tätä todeksi. Ja toisaalta se ibuprofeenin antiproteiinisynteettinen vaikutus johtui mitä ilmeisimmin syklo-oksigenaasi -järjestelmän inhibiitiosta. Eli mainitsemasi Vioxx (rofekoksibi) vaikuttaa täysin samaan järjestelmään kuin Buranakin. Rofekoksibilla suhde COX-1/COX-2 on vain mahaystävällisempi (ainakin lyhytaikaisessa käytössä).

Ei ole tarkempaa tietoa, mutta jos on hidastava vaikutus, niin se on varmasti todella pieni, ja et varmastikaan käytä lääkkeitä kuitenkaan kovin kauan.

juu käytä huoletta...Eiköhän se proteiinisynteesiä tosiaan vähennä akuutisti, mutta ei se lyhyessä käytössä varmaan haittaa...toki toisaalta myös vähän ristiriitaista tietoa on tulehduskipulääkkeiden tehosta vammojen paranemisessa...Mutta kuitenkin toiset urheilulääkärit suosittelee jopa 6*600 mg ibuprofeenia päivässä n. viikon ajan...

Tuskin vaikuttaa kehitykseesi suositusannoksella ja varmasti ainakin polven tulehdus haittaa enemmän kuin sen lääkitseminen. Koko kuuri kannattaa ottaa, koska silloin tällöin otettuna ei ibuprofeenilla tulehdukseen ole vaikutusta. Itse asiassa tulehdusta lievittävä vaikutus tulee esiin vasta annoksella 2400 mg/d. Maksimiannos kuitenkin on 3200mg/d joten 6x600mg:aa en suosittelisi...

3 * 800mg buranaa 3h sisään meinaa viedä jo tajun noin 75kg:lta. Ainakin siltä tuntui lentoRUK:n metsäleirillä, jonne jouduin suoraan lekurin pöydältä polveen tuupatun kortisonipiikin jälkeen, kun en uskaltanut alkaa "itkemään" kurssilta pihalle lentämisen pelossa :( .

4pvän metsäleirin jälkeen polveen sitten oliskin tarvinnut rasvanipan ja vaivaa vieläkin lenkeillä yleensä 3km juoksun jälkeen :(.

No kyllä tollasten tulehduskipulääkkeiden proteiinisynteesiä hidastava vaikutus on niin marginaalisen pientä, että sitä ei varmaan edes huomaa tavallisessa treenissä ja eikä niitä lääkeitä niin kauaa syödä kuitenkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom