tuleeko liikaa sarjoja?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
eli olen tässä aloitellut kolmijakoista (rinta,selkä/olkapäät,kädet/jalat,vatsat). Neljä tai kolme treeniä viikossa fiiliksen mukaan ja tarkoitus olis kysellä että tuleeko noihin rinta,selkä ja olkapäät kädet päiviin liikaa sarjoja? ja kannattaisiko vaihtaa nelijakoiseen? ei juurikaan ole kokemusta noin pelkästä bodytyylisestä treenistä. mitä nyt intin aikan oon jonkun verran väännellyt jonkin näköisellä jaolla. Tällä treenillä tulee ainakin sellanen olo että treeni menee perille. Jalkapäivä on sitten painonnostopohjaisempaa treeniä.

1. Rinta, selkä
Penkki 4*6
Penkki kp (decline) 2*8
Dippi 2*max
Vipunostot (rinta) 2*12
Leuat 2*max
Ylätalja 3*10
Alatalja 3*10
Kulmasoutu 3*8
Ykks 2*12-14
selänojennus lisäpainoilla 3*15

2. Olkapäät, kädet

Pystypunnerrus 3*8
Pystypunnerrus kp 2*10
Vipunosto taakse 2*12
Vipunosto sivuille 3*8
Vipunosto eteen 2*8
Ranskalainen punnerrus 4*8
Ojentajat kp 2*8
Hauis tangolla 3*8
Ojentajat taljassa 2*12
hammer kp 2*12
Hauis z-bar vaiheittain 2*7+7+7 (eli siis seitsemän noston alavaihetta, seitsemän ylävaihetta ja seitsemän koko liikettä).

Kannattaa käyttää sellaista ohjelmaa, joka tuntuu kivalta. Ei tuossa mikään mahdoton määrä ole sarjoja, jos tykkää olla salilla sen tunnin tai reilun.

Kyllä tossa mun mielestä on ihan liikaa. Ton tekemiseen menee varmaa 2h ja ihan turhiaki liikkeitä mukana (viparit eteen). Karsisin suoraan puolet liikkeistä, mutta kukin taaplaa tyylillään. Jos pystyt tota tekemään max 90 minuutissa eikä paikat tunnu tukkoselta ni siitä vaan.

Kyllä tossa mun mielestä on ihan liikaa. Ton tekemiseen menee varmaa 2h ja ihan turhiaki liikkeitä mukana (viparit eteen). Karsisin suoraan puolet liikkeistä, mutta kukin taaplaa tyylillään. Jos pystyt tota tekemään max 90 minuutissa eikä paikat tunnu tukkoselta ni siitä vaan.

No sehän tuossa on kun ei tohon mene ku max 80min. Ja tykkään että kun lähden salilta niin on lihakset totaalisen pumpissa ja hellänä. ja paikat on sen kolme päivää ton jälkeen tukossa....

Jalkapäivä on sitten painonnostopohjaisempaa treeniä.
Tuossa huomaan ainakin yhden ongelmakohdan. En nyt tarkalleen tiedä mitä tarkoitat painonnostopohjaisella treenillä, mutta jos siinä tehdään lajiliikkeitä niin olkapäät tulevat olemaan niin kovilla, että tuskin tuosta selviydyt. Vielä kun ajatellaan, että rinta ja olkapäät treenataan eri päivinä.

Yleisenä kommenttina tuossa tuntuu muutenkin olevan aika lailla tekemistä.

Kannattaa aloittaa bodailu ihan rauhassa ja katsoa miten kroppa reagoi treenailuun. Olkapäille tulee aika monta liikettä. Alkuun olkapäille riittää esimerkiksi YKSI pystypunnerrus ja sitten vipunostoja päälle. Rinnallekin 3- jakoisessa varmasti riittää ainoastaan kolme jopa kaksi liikettä.

Jos tykkäät että paikat on todella finaalissa treenin jälkeen ja tukossa monta päivää, kannattaa suosiolla miettiä sitä nelijakoista. Voi olla myös hermosto aika kovilla, jos lähtee ilman aikaisempaa kehoilutaustaa tuollaisia sarjamääriä rykimään. Voin toki olla väärässäkin...

Ei tossa ainakaan mun silmiin näytä liikaa sarjoja olevan. Itellä on 3-jakosessa 23-24sarjaa per kerta. Sellanen tunti menee kun vetäsee setin läpi.

Kannattaa aloittaa bodailu ihan rauhassa ja katsoa miten kroppa reagoi treenailuun. Olkapäille tulee aika monta liikettä. Alkuun olkapäille riittää esimerkiksi YKSI pystypunnerrus ja sitten vipunostoja päälle. Rinnallekin 3- jakoisessa varmasti riittää ainoastaan kolme jopa kaksi liikettä.

Jos tykkäät että paikat on todella finaalissa treenin jälkeen ja tukossa monta päivää, kannattaa suosiolla miettiä sitä nelijakoista. Voi olla myös hermosto aika kovilla, jos lähtee ilman aikaisempaa kehoilutaustaa tuollaisia sarjamääriä rykimään. Voin toki olla väärässäkin...

en nyt sitä tarkoittanut että lähden ihan nollista tästä bodailemaan. Painonnnostotaustaa joku 4 vuotta. Bodytreeni on aina jotenkin kuulunut ohjelmaan. tarkoitan tyyliin yksi bodaus viikossa, ja nyt sitten edelliset 9 kk alkaa olla melkein niin että yksi nostotreeni viikossa.. Aikaisemmin olen vaan lähinnä bodaillut ilman ohjelmaa kaksijakoisella.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No jos tuo tuntuu sinusta juuri sopivalta määrältä liikkeitä/sarjoja, niin miksipä sitä muuttamaan. Olen kuitenkin pitkälti saamaa mieltä toolaten kanssa.
Yleisenä kommenttina tuossa tuntuu muutenkin olevan aika lailla tekemistä.

Parhaan arvion ohjelman toimivuudesta annat sinä itse.

en nyt sitä tarkoittanut että lähden ihan nollista tästä bodailemaan. Painonnnostotaustaa joku 4 vuotta. Bodytreeni on aina jotenkin kuulunut ohjelmaan. tarkoitan tyyliin yksi bodaus viikossa, ja nyt sitten edelliset 9 kk alkaa olla melkein niin että yksi nostotreeni viikossa.. Aikaisemmin olen vaan lähinnä bodaillut ilman ohjelmaa kaksijakoisella.

No luulis, että tolla kokemuksella osaa itse miettiä, että onko niitä sarjoja liikaa. Jos toi ohjelma tuntuu hyvältä ja tuottaa tuloksia, niin siitä vaan.

Ite en tolla lähtis vetämään.

Suositut

Back
Ylös Bottom