Tukkanuottasilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SirVili
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Mulla alkaa pimahtaa pikkuhiljaa demiteinien kanssa. Kasvis-diettiruokailijoilla on syntynyt jostain käsitys, että päivittäisen proteiininsaannin kuittaa yhdellä lasilla maitoa ja juustosiivulla.

Tässä on jonkun teinarin dietti: http://www.demi.fi/keskustelu.php?m=2&f=7&id=233988

Sisältääkö tuo ykkösviestin ruokalista tarvittava määrä proteiinia? Minusta ei.

Originally posted by SirVili
Mulla alkaa pimahtaa pikkuhiljaa demiteinien kanssa. Kasvis-diettiruokailijoilla on syntynyt jostain käsitys, että päivittäisen proteiininsaannin kuittaa yhdellä lasilla maitoa ja juustosiivulla.

Tässä on jonkun teinarin dietti: http://www.demi.fi/keskustelu.php?m=2&f=7&id=233988

No tuo nyt on kun hullua kuristaisi kun tuolla rupeaa väittelemään...

Kirjoittaja on luultavasti n. 45 kiloinen treenamaton tyttölapsi joten proteeinimäärä on tossa juuri ja juuri riittävä, jos näin on.

Eli n. 150g rasvatonta raejuustoa = n. 25g proteiinia

2 isoa lasia rasvatonta maitoa 4dl = 14g

ja jugurttia 2dl = 8g proteiinia

Eli noin 40-50g proteiinia.

On sitä nähty paljon hullumpiakin ruokavalioita proteiinin suhteen.

Mutta jos henkilö onkin 65 kiloinen kuntosaliharrastaja niin asia on aivan toinen...

Mulla alkaa pimahtaa pikkuhiljaa demiteinien kanssa.

Mietihän ensin, kuinka tärkeää sinulle on jonkun satunnaisen teinin päivässä nauttimien valkuaisaineiden määrä? Miksi luet jotain Demi-keskustelupalstoja? Oletko päättänyt ryhtyä proteiiniprofeetaksi? ;)

Tuli mieleen ihan sama kuin Heikolle, että mitä IHMETTÄ sinä siellä Demin keskustelupalstalla noin ylipäätään teet...? ;)

Ja neuvomaan/väittelemään ei tosiaan kannata ihmeemmin ryhtyä, ei ne usko kuitenkaan. Done that, been there... :(

Re: Re: Tukkanuottasilla

Originally posted by Heikko
Mietihän ensin, kuinka tärkeää sinulle on jonkun satunnaisen teinin päivässä nauttimien valkuaisaineiden

Lähinnä ihmetyttää oudot uskomukset. Jossain Animalian sivuilla sanotaan suunilleen että kolmesta pavusta saa päivän ravintoaineet. Eihän jonkun teinin laihdutus mulle kuulu, tuntuu vaan oudolta lukea niitä kieroutuneita juttuja ravinnonsaannista sieltä.

Originally posted by Gillyanne
Tuli mieleen ihan sama kuin Heikolle, että mitä IHMETTÄ sinä siellä Demin keskustelupalstalla noin ylipäätään teet...? ;)

Ajankulua :D Siellä on kyl paljon ikäisiäni kirjoitajia (parikymppisiä).

Ottaa vaan ohimoon, kun siellä on olevinaan niin asiaan perehtynyttä porukkaa ja väittävät mielenkiintoisia asioita, ettei kyl voi pitää suuta supussa. (Esim. että runsaalla 1,3g proteiinia/painokilo saannilla saa todennäköisesti suolistosyövän, koska suositus on Eläinten Ystävät RY:n sivula 0,6g)

Vai ajankulua... no toisaalta, luenhan itsekin Soneraplazan Ellejä (pitäisi tosin vissiin lopettaa, kun muutaman kerran on verenpainekohtaus ja otsasuonten poksahdus ollut jo todella lähellä niitten lähentäjäloitontajaämmien kanssa) :D

No, eihän siinä mitään, hyvä että joku jaksaa neuvoa - ainahan sieltä saattaa joku löytyä, joka ottaa neuvoista vaarin! Itse olen vain tosiaan heittänyt jo aikapäiviä sitten pyyhkeen kehään, mitä sitä turhaan energiaansa haaskaamaan kun ei kukaan usko kuitenkaan. Ja muistanhan itsekin teinivuosiltani, miten itsepäisiä sitä monenkin asian suhteen oltiin... ;)

Mulle on ihan sama mitä jossain demissä puhutaan, koska suurin osa on paskaa :curs: ala lukee enemmin kirjoja kun tollasta sheissea.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Gillyanne
Ja muistanhan itsekin teinivuosiltani, miten itsepäisiä sitä monenkin asian suhteen oltiin... ;)

No ehkä mä olen vähän liian fanaattinen asian suhteen. tässä vaan pimahtaa, kun joku muka-fiksu ja oppinut väittää jotain aivan helvettiä. Sama kuin joku nyökyttelisi sanoen, että kitarassa on 7 kieltä.
Sama juttu sen Demin lisäravinnekeskustelun kanssa ("Poikaystävä käyttää jotain proteiinijauhoa ja pelkään että hän kuolee siihen")

Okei, mä hiljenen :)

Lock lock.

Sama kuin joku nyökyttelisi sanoen, että kitarassa on 7 kieltä.
Kuka hullu nyt noin sanoisi?
Anyway, mun mielestä toi oli ihan ok ruokavalio pienelle tytölle, jostain öljystä voisi löylytä hieman.

Ottaa vaan ohimoon, kun siellä on olevinaan niin asiaan perehtynyttä porukkaa ja väittävät mielenkiintoisia asioita, ettei kyl voi pitää suuta supussa.

Onhan tuota itsekkin tullut 'väiteltyä' eräällä keskustelupalstalla näistä laihdutus ja ravintoasioista, mutta eipä siinä mene kuin hermot. Nyt olenkin päättänyt, että en jaksa kommentoida ko. threadeja enää. Vaikka kyllä välillä on ylitsepääsemätön kiusaus hieman kertoa asioista :). Miellään minä tätä omaa vähäistä tietoa jakaisin, mutta on aivan sama mitä kirjoittaa; eipä sitä uskota kuitenkaan.:rolleyes:

On vaan niin ikävä lueskella, kun ihmiset kirjoittavat suu vaahdoten asioista joista he luulevat tietävänsä 'kaiken', mutta käytännössä perusteetkin on täysin hukassa.

No ehkä mä olen vähän liian fanaattinen asian suhteen. tässä vaan pimahtaa, kun joku muka-fiksu ja oppinut väittää jotain aivan helvettiä. Sama kuin joku nyökyttelisi sanoen, että kitarassa on 7 kieltä.
Niinhän niissä onkin.
Ainakin Steve Vain Jemeissä...

Laittakaa nyt joku joka on rekisteröitynyt tonne pakkotoiston osoite ja kehoitus lukea ravintojuttuja.

Toi hiilihydraatti-iltapalaohje on mm. lukion terveystiedon kirjassa, joten ei ihme että sitä tuputellaan siellä. Mihinköhän toi appelsiinimehun aineenvaihduntaa kiihdyttävä juttu perustuu :) ?

Originally posted by Nike
Laittakaa nyt joku joka on rekisteröitynyt tonne pakkotoiston osoite ja kehoitus lukea ravintojuttuja.

Olen laittanut. Vastaus oli jotain, että "ei ne aivottomat bodarit siellä tiedä mitään".

... ja toinen vakio on "emmä haluu mitää kamalii lihaksii, mä haluun vaan hoikistuu ja silleen kiinteytyy..." :evil: :D

AntiKynäNiska, tuo suosittelemasi dieetti on edelleen puppua. Ehdotapa sitä oikeille lihavuusasiantuntijoille ja he nauravat päin naamaasi. Hiilihydraatit ovat ehdottomasti ravinnon perusta ja niistä tulisi saada suurin osa päivittäisestä energiasta.
En jaksa enää tällä kertaa sen kummemmin perustella, miksi näin. Kysypä keneltä tahansa OIKEALTA ravitsemusterapeutilta, niin saat perustelut.

Missään nimessä ei pidä karsia hiilihydraatteja, ne ovat ravinnon perusta eivätkä lihota yhtään enempää kuin proteiini. Kalorit lihottavat, ei väliä mistä ne kalorit tulevat.

:david:

Aivottomat.teinit.fi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom