TTT-treeni haban kasvatukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pentele
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toinen päivä menossa tota treeniä. Nyt oon saanut ekaa kertaa pitkästä aikaa hauikset kipeiksi :hyper:
Ennen aloitusta hauis oli 37,5cm

Kuulostaa ihan hyvältä ja kai sitä vois uhrata sen verran muun reenin lisäks aikaa et kokeilis..Eli ei muuta kun huomenna kasvattamaan naruja :D

Sumppari sanoi:
Kyllä varmaan jalkojakin voi lopuks treenata jos siltä tuntuu, mutta vahvasti epäilen sitä, että sarjat nyt ei ihan "sata nolla" tappiin asti ole vedetty, jos jotain kyykkyä jaksaa lopuksi ottaa.

Itse kokeilin TTTtä ~3 vuotta sitten. Olin silloin ennätyskunnossa, haba 39cm. Ikinä ei edes mittavirheen avulla saanut sitä milliäkään yli 39:sin. Aina tuntunut että pitää saada suunnilleen kymppi tankoon lisää rautaa että haukkari suostuu hikisen sentin kasvamaan.
No, tulos oli että viikon kuluttua ekasta treenistä haba oli tasan 40cm, ja minulle maaginen raja ylittyi. Joka päivä toistot kehittyivät sarjoissa, vaikka aina tein sarjat "tappiin asti". Olin tuolloin bulkilla, tosin olin ollut sillä jo 7 kuukautta. Rasvaprosentiksi 2kk tarkkuudella noihin aikoihin mitattiin 4 kohdan pihtimittauksella ~9.5%. Muutos on varmaan merkittävimpi kunnon hanskalla?!

Treeni on lihaksille varmasti todella rajua, ja hyvä ärsyke jumiutuneeseen kasvuun, jos vaan on tsemppi kohdallaan ja kalorit plussalla, eikä hikiseen plus miinus nolla tilanteessa.

No kyllä tämä sitten varmaan pitää testiin ottaa, kun varsinkin noi hauikset tuntuu olevan senverran itsepäiset että ei normaalilla vaihtelulla enää kipeydy. Hyvän pumpin saa reenissä, mutta seuraavana päivänä ei enää tunnu missään. Tässä vois sitten olla ratkasu tähän pulmaan, eli pitää kokeilla.

Ojentajien kanssa ei niinkään ole ollut näitä ongelmia, ne tuntuu kehittyvän paljon paremmin ja sarjapainojakin saa lisätä jatkuvasti toisin kun hauiksessa.

WEHEEEII !
Tämä treeni innostaa monia kokeilemaan, joten mikäli saan treenikaverini suostuteltua kokeilemaan niin voisihan sitä itsekin vaikka edes kokeilla.

Ja niin ajattelin, että jos tämä toimii, ja sillä voi saada tuon luvatun sentin (1cm) olkavarren ympärysmittaan (mistä osa luultavasti tulehdusta), tai mikäli siitä yhdestä 3:n pv:n treenistä jäisi kunnollista lihaa, tulehduksen laskettuakin vielä vaikkapa n.0,75cm.

Tilanne on tämä, että meillä on juuri alkamassa treeniohjelma jälleen alusta kiertämään ja jos nyt seuraava kierto menee ilman sairasteluja, niin se tulee kestämään 5viikkoa.

Ja tämän treeninhän voisi tehdä siis joka 1,5:des kuukausi tai vaikka kaikenkaikkiaan 6-7 kertaa vuodessa.

Viimevuonna hanskani kasvoi n. 2,5cm, mutta söin liian huonosti ja treenasin aivan typerästi eli tänä vuonna tavoitteena tuollainen 3,5-5cm:n parannus ja uskon, että ihan realistinen tavoite. Ainakin tuo 3,5cm.

Eli yhdestä TTT-treenistä jää pysyvää mittaa esim. 0,75cm ja tämä kerrotaan vuodessa tehtävillä treenikerroilla, eli: 0,75cm x 7=5,25... tai sanotaan vaikka pyöreästi tasan 5cm

5+3,5 = 8,5cm/vuosi

Joten vakaa päätökseni on, että minulla hieman reilun vuoden kuluttua 47,5cm:n käsivarsi ( :worship: ) nykyisen 39:n sentin sijaan ja TIETYSTI toisinsanoen minulla on kolmen vuoden kuluttua (21vuotiaana) esimerkiksi noin
64senttinen haba !!! tai vaikka onnistuisi vaan 55cm:in asti niin ei olisi paha sekään :piis: :arvi: :piis:

JA NATURAALINA ! ! ! ! ! ! :hyper:

Lupaan kertoa miten edistyn ja lähetän jopa kuvia tänne 60cm:n kädestäni sitten vähän myöhemmin... ASIAA !

:kippis1: :david:

Miten muu treeni? Vai treenataanko nuo pelkät hauikset sillä viikolla?

Onkohan tuo krea ihan must?

Joo kokeiluun tuo menee 2 viikkon päästä, kun menee tää kikkailu treeni ohi.

Mutta sitten KAIKKI pistää mahdollisen haban kasvun tänne tai iso-paha :david: tulee ja tekee teille ikuisen testo vajeen ja vie vasemma kiveksen perun vuoristoon kanien jalkapalloksi.

Mietin itsekkin mitä tuohon voisi ottaa lisäksi treeniin..Ehkä pitää kokeilla jotain omaa sovellusta ja katsoa toimiiko ollenkaan jos joku ei ole kokeillut niin.

esim.

Ma: rinta ensin, sitten hanskahässäkkä ja vatsat
Ti: jalat ensin, sitten hanskahässäkkä
Ke: alaselkä, sitten hanskahässäkkä ja kyljet

Loppuviikko sitten vaan kaivellaan nenää, jos kädet enää toimii..

screwdriver sanoi:
Mietin itsekkin mitä tuohon voisi ottaa lisäksi treeniin..Ehkä pitää kokeilla jotain omaa sovellusta ja katsoa toimiiko ollenkaan jos joku ei ole kokeillut niin.

esim.

Ma: rinta ensin, sitten hanskahässäkkä ja vatsat
Ti: jalat ensin, sitten hanskahässäkkä
Ke: alaselkä, sitten hanskahässäkkä ja kyljet

Loppuviikko sitten vaan kaivellaan nenää, jos kädet enää toimii..

Miksi siihen pitäisi ottaa lisää mitään, eikö ole aika selkeä että jos teet rinnan ensin niin ojentajasi ovat jo saaneet pikkusen kyytiä ja et pysty 100% treenaamaan niitä sen jälkeen (siis TTT:n tarkoittamalla idealla) Loppu viikolle voi, kuten kirjoitin, ottaa muita treenejä, tietty pitäen huolta ettei turhaan rasita 3:sti treenattuja lihoja.

Tehkää nyt hyvät kokeilijat tuo tuolleen kuin on kirjoitettu ja jättäkää tarvittaessa säätäminen jopa muutaman kokeilun päähän. Jos sen jälkeen tuntuu että onkin hyvä ottaa esim 1 lepo 2. 3. treenin väliin niin sitten ottaa.
Muuntelu vaihtoehtojan tässä on mutta miten voi tietää ennekuin on tahkonnut muutaman kerran,. -> ei mitenkään.

Ja pikkusen realismia vuoden TTT tavoitteisiin, senttikin lisää entiseen kehitykseen on jo paljon, ehkä paikalleen jumineeseen tilanteeseen on mahdollista saada sitä kehitystä entisille raiteilleen TTT:n avulla, homma on paljolti kiinni omasta kehitystasosta.

Tsemiä kokeiluihin :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fatso sanoi:
Miksi siihen pitäisi ottaa lisää mitään, eikö ole aika selkeä että jos teet rinnan ensin niin ojentajasi ovat jo saaneet pikkusen kyytiä ja et pysty 100% treenaamaan niitä sen jälkeen (siis TTT:n tarkoittamalla idealla) Loppu viikolle voi, kuten kirjoitin, ottaa muita treenejä, tietty pitäen huolta ettei turhaan rasita 3:sti treenattuja lihoja.

Tehkää nyt hyvät kokeilijat tuo tuolleen kuin on kirjoitettu ja jättäkää tarvittaessa säätäminen jopa muutaman kokeilun päähän. Jos sen jälkeen tuntuu että onkin hyvä ottaa esim 1 lepo 2. 3. treenin väliin niin sitten ottaa.
Muuntelu vaihtoehtojan tässä on mutta miten voi tietää ennekuin on tahkonnut muutaman kerran,. -> ei mitenkään.

Ja pikkusen realismia vuoden TTT tavoitteisiin, senttikin lisää entiseen kehitykseen on jo paljon, ehkä paikalleen jumineeseen tilanteeseen on mahdollista saada sitä kehitystä entisille raiteilleen TTT:n avulla, homma on paljolti kiinni omasta kehitystasosta.

Tsemiä kokeiluihin :thumbs:

Juu, tarkoitus onkin kokeilla mitä tapahtuu jos sovellan ei niin 'järkevästi' tätä.
Monen mielestä ei mitään järkeä, mutta jos tuolla on saatu tulosta niin haluan selvittää itselle mitä tapahtuu jos teen sen toisin. Vai tapahtuuko mitään, sitten ainakin ollaan sen verran viisaampia ettei kukaan toinen tee sitä virhettä mitä minä ;)
Moni kokeilee tuota noin pitääkin, eli tuloksia tuosta saadaan. Mutta kukaan tuskin niin kuin minä. Ei siinä mene kuin yksi viikko elämästä :)

screwdriver sanoi:
Juu, tarkoitus onkin kokeilla mitä tapahtuu jos sovellan ei niin 'järkevästi' tätä.
Monen mielestä ei mitään järkeä, mutta jos tuolla on saatu tulosta niin haluan selvittää itselle mitä tapahtuu jos teen sen toisin. Vai tapahtuuko mitään, sitten ainakin ollaan sen verran viisaampia ettei kukaan toinen tee sitä virhettä mitä minä ;)
Moni kokeilee tuota noin pitääkin, eli tuloksia tuosta saadaan. Mutta kukaan tuskin niin kuin minä. Ei siinä mene kuin yksi viikko elämästä :)

No sittenhän se on ihan jees, kokeilunhalu on kehityksen alku :thumbs:

Lisätään vielä se että syy miksi aion tuota tuolla omalla tavalla kokeilla on se, että oikein suoritetulla treenillä halutut tulokset ovat varmasti todennäköisempiä mitä muutetulla suoritus tekniikalla.

Eli mielummin teen aluksi 'väärin', ja jos en saa tuloksia niin voin kokeilla sitten oikealla tavalla.
Jos taas tekisin treenin 'oikein' ensin, ja saisin tuloksia niin tämän jälkeen tehty muunnellun treenin tulokset voisivat olla olemattomia, syystä että tein tuon jo kerran oikein.
En siis tiedä mitä tapahtuu, tuskin mitään, siksi kokeilen näin päin. Jos joku nyt ymmärtää mitä halusin tällä sanoa.

Otan ton ens viikon jälkeen testiin, mittaan hauiksen ennen tota, jälkeen ja sitten viikkoa myöhemmin, pistän tuloksia tänne sitten vaikka.

Ite olen toista päivää kokeilemassa tota reeniä hauikselle, ojentajalle, rinnalle, pohkeelle.
Liikkeinä ollu perus hauiskääntö käsipainoilla, sitten ranskalainen, lattiapunnerrus, pohjenousu.
Saapi nähä viikon päästä mites auttanu!

Treenaan 6-8 ja 10-12 sarjoilla ja joskus kunnon pumpin vikan sarjan jälkeen oon tehny joillekkin lihaksille ja saman suuntasta vaikutusta ollu kun nytkin! Öitä kun huomenna töitä!

Finntroll sanoi:
5+3,5 = 8,5cm/vuosi

Joten vakaa päätökseni on, että minulla hieman reilun vuoden kuluttua 47,5cm:n käsivarsi ( :worship: ) nykyisen 39:n sentin sijaan ja TIETYSTI toisinsanoen minulla on kolmen vuoden kuluttua (21vuotiaana) esimerkiksi noin
64senttinen haba !!! tai vaikka onnistuisi vaan 55cm:in asti niin ei olisi paha sekään

Näin se homma etenee. :D :rolleyes: :jahas:

Oho! Sieltähän se söörtsistä löytyi.. oon näemmä kokeillu TTT-treeniä joskus muinoin jaloillekin... :hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom