Nerokasta!, seuraavaksi kun juoksen niin kun rupee ahistaa niin kävelenkin jotta saan maksimaalisen rasituksen reisille. Kai nyt tässä pitää ymmärtää että rasitus lihaksille ei ole yhtä kova jos puuskutus vähenee, vähempi lihaksia mukana, vähemmän puuskutusta. Toki kyykky käy suuremmalle osalle kehosta ja vaste reisille ei ole ehkä suorassa suhteessa puuskutuksen tasoon verrattuna etureisipainotteisiin liikkeisiin.
Olen hieman eri mieltä tuosta että pitäisi lähteä juoksentelemaan jos treenit puuskututtaa, höpsis, puuskutuksen väheneminen hoituu enemmällä puuskuttamisella, kyse on treenikestävyyden kasvatuksesta. Ja mites sen kasvatus hoituu... lisää sarjoja, sarjojen välisen tauon pienennys, toistojen lisääminen, supersarjat (kuten mike mutta puuskuttaen ;)) Itse olen pääsääntöisesti harrastanut tuota treenikestävyyden lisäämistä supereilla tai toistoja nostamalla ja lepoa vähentämällä.
Kivaa on tietty se että treenikestävyyden nostamisen tulokset tulee nopeasti, kuukauden päästä on ihan eri kapasiteetti käytössä. Kokeilkaa, voitte yllättyä miten keposaa perinteiset treenit on kunnon "treenikestävyys" koulutuksen jälkeen.
Pumppi, tuntuma != lihaksen rasitus/kuormitus mittari.