Triplasetit reisille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Tuntuuko koskaan että happi loppuu, eikä kykene tekemään siksi jalkoja loppuun asti? Itselläni näin ainakin käy varsinkin kyykyissä. No nyt sitten koitin triplasettejä reisille. Hack --> ojennus --> prässi, tämä setti 3 kertaa ja settien välissä minuutti pari palautusta. Happea riittää selkeesti paremmin ja poltto on hillitön. Suosittelen koittamaan.

Tota KILL treeniä pitää kyllä testata, hieman muokattuna tosin kun kellarisalilta ei prässiä löydy. Reisiojennukset, kyykyt, reidenkoukistukset. 6 15 toiston sarjaa reidenojennuksia 20s palautuksilla on kyllä aika paha :evil:

Mike sanoi:
Tuntuuko koskaan että happi loppuu, eikä kykene tekemään siksi jalkoja loppuun asti? Itselläni näin ainakin käy varsinkin kyykyissä. No nyt sitten koitin triplasettejä reisille. Hack --> ojennus --> prässi, tämä setti 3 kertaa ja settien välissä minuutti pari palautusta. Happea riittää selkeesti paremmin ja poltto on hillitön. Suosittelen koittamaan.

Tuntuu ja muutenkin noita tripla settejä tulee tehtyä välillä ihan sen takia ettei aina tarvitse kammeta itseään isojen painojen alle raskaissa liikkeissä. Alkaa syömään, kun lähestyvä jalkatreeni ja isot painot hirvittää jo edellisenä päivänä.

Itse olen huomannut, että hyvä aerobinen kunto auttaa pirun paljon etenkin jalkatreenissä ja varsinkin kyykyssä. Koitan juosta kerran viikossa 8 km lenkin....Kun kunto on kohdallaan palaudut sarjasta kuin sarjasta nopeasti..

Mike sanoi:
Tuntuuko koskaan että happi loppuu, eikä kykene tekemään siksi jalkoja loppuun asti? Itselläni näin ainakin käy varsinkin kyykyissä.

Tota kutsutaan airobisen ja / tai anairobisen kestävyyden puutteeksi. Ei poeka muuta kuin ylös ulos ja juoksentelemaan :whip: ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
almerigo sanoi:
Itse olen huomannut, että hyvä aerobinen kunto auttaa pirun paljon etenkin jalkatreenissä ja varsinkin kyykyssä. Koitan juosta kerran viikossa 8 km lenkin....Kun kunto on kohdallaan palaudut sarjasta kuin sarjasta nopeasti..

Saman olen minäkin huomannut. Ja toinen hyvä on tehdä vaikka joka neljäs kierto 30 sek palautuksilla pidempää sarjaa, auttaa myös pirun paljon.

Nerokasta!, seuraavaksi kun juoksen niin kun rupee ahistaa niin kävelenkin jotta saan maksimaalisen rasituksen reisille. Kai nyt tässä pitää ymmärtää että rasitus lihaksille ei ole yhtä kova jos puuskutus vähenee, vähempi lihaksia mukana, vähemmän puuskutusta. Toki kyykky käy suuremmalle osalle kehosta ja vaste reisille ei ole ehkä suorassa suhteessa puuskutuksen tasoon verrattuna etureisipainotteisiin liikkeisiin.

Olen hieman eri mieltä tuosta että pitäisi lähteä juoksentelemaan jos treenit puuskututtaa, höpsis, puuskutuksen väheneminen hoituu enemmällä puuskuttamisella, kyse on treenikestävyyden kasvatuksesta. Ja mites sen kasvatus hoituu... lisää sarjoja, sarjojen välisen tauon pienennys, toistojen lisääminen, supersarjat (kuten mike mutta puuskuttaen ;)) Itse olen pääsääntöisesti harrastanut tuota treenikestävyyden lisäämistä supereilla tai toistoja nostamalla ja lepoa vähentämällä.
Kivaa on tietty se että treenikestävyyden nostamisen tulokset tulee nopeasti, kuukauden päästä on ihan eri kapasiteetti käytössä. Kokeilkaa, voitte yllättyä miten keposaa perinteiset treenit on kunnon "treenikestävyys" koulutuksen jälkeen.

Pumppi, tuntuma != lihaksen rasitus/kuormitus mittari.

Kipi I sanoi:
Kuinkahan paljon hyödyttömämpää on treenata "useammin ja löysemmin" kuin "harvemmin ja kovemmin"??

Niinpä, itse suosin ennemmin tota harvemmin ja kovempaa. Mutta treeniuran edetessä voi kovempaakin treenata paljon useammin mitä aloitellessa. Mutta 6 kertaa viikossa KOVAA on kyllä jo aika pirun riskiä ylikunnon kannalta.

Suositut

Back
Ylös Bottom