treenivyö

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen ajatellut harjoitusvyön hankkimista selän tukemiseksi treenatessa maastavetoa, alataljaa, penkkiä yms. Löysin lisäravinnepalvelun sivuilta kaksi eri vyötä. Mitäköhän eroa kyseisillä vöilla on ja minkälaista vyötä pakkotoistolaiset suosittelevat??

FAST Bodausvyö
FAST TRAINING GEAR Bodausvyö mustaa nahkaa koot: M, L, XL, XXL 30.90 €

FAST Voimannostovyö
FAST TRAINING GEAR Voimannostovyö mustaa mokkaa, pikalukolla Koot: M, L, XL, XXL 45.90 €

Noi voimannostovyöt on tietääkseni jotenkin paksumpia ja suunniteltu juuri voimannostoon jne... Ite sain just pukilta ton bodausvyön ja hyvin on toiminu. Tosta voimannostovyön kiinnitys tsydeemistä mä en oikeen tiedä, mutta jos ihan normaali punttaamiseen oot ostamassa niin ehkä toi ensimmäinen vaihtoehto olisi paras.

Searchilla varmaan löytyy lisää tietoa:kippis1:

No eroa noissa on sen verran että "bodausvyö" kapenee edestä kun taas voimannoastovyö on saman levyinen koko matkalta.

Itse suosittelen tuota voimanostovyötä, ja tämä perustuu ainoastaan mieltymykseen...

Voimanostovyö on suositeltava hankinta mikäli aikoo vetää maasta ja kyykätä isommilla painoilla.

Suosittelen, että reenaat kokonaan ilman vyötä ainakin muutaman vuoden. Opettelet sen verran hyvät suoritustekniikat ja etenet kilomäärissä pikkuhiljaa, että tukilihakset kehittyy samaa vauhtia ns. isojen lihasten kanssa. Pitemmän päälle paljon järkevämpää kuin heti alussa rueta vyön kanssa reenaamaan. Ennenkin oon sanonu: nostovyö EI ole pakollinen saliunivormu.

Ja sitten joskus JOS ihan välttämättä tarviit vyön, niin hanki ihmeessä kunnon voimanostovyö. On tukevampi kuin nää mukavan pehmustetut kehoiluvyöt. Pikalukko ei tarkoita mitään ihmeellistä. Onpahan vaan helppo ja nopee laittaa kiinni ja avata, ei siinä sen kummempaa.

itse suosittelen voimanostovyötä, juuri tämän tasaisen paksuuden ja jämäkkyyden takia, mutta itselläni ei ole mikään hirmuisen suuri kylläkään kokemus.
Niin ja sitten olen kuullut että ainain mavea kannattais reenata ilman vyötä, pysyy selkä tälleen paremmin koossa.

Joidenkin olen kuullut valittavan, että tuo voimanostovyö ei mahdu heillä tohon lonkkaluun ja alimmaisen kylkiluun väliin. He siis sanovat, että sattuu kyykätä ko. vyöllä. En sit tiedä (kun en ole sen suuremmin alkanut asiaa tutkimaan) onko noilla ollut vyö väärässä kohtaa, vai eikö se tosiaan sovi heille. Itse ainakin suosittelen voimanosto vyötä, koska mielestäni vyötä käytetään juuri noissa isoilla painoilla tehtävissä sarjoissa, joissa sitä tukea saakin sit olla. Lisäksi käytän vyötä vain kyykyssä ja maastanostossa, muihin liikkeisiin sitä en tarvitse.

Originally posted by jpm
Joidenkin olen kuullut valittavan, että tuo voimanostovyö ei mahdu heillä tohon lonkkaluun ja alimmaisen kylkiluun väliin. He siis sanovat, että sattuu kyykätä ko. vyöllä.

Mulla ei taida mahtua, ku aina kyykyn jälkeen on komeat verenpurkaumat tuossa lonkkaluun yläosan päällä, mutta ei se mitään. Kipua en ole huomannu koskaan.

Voimanostovyötä siis suosittelen, en oikein luota nuihin bodausvöihin (eli en ole kokeillu ;)). Vyötä käytän kyykyssä, vedossa, penkissä, pystypunnerruksessa ja kulmasoudussa. Lisäksi olen vetopäivänä vetäny pari sarjaa vähä pienemmillä painoilla ilman vyötä keskivartalon vuoksi.

Originally posted by Harrastelija
FAST Voimannostovyö
FAST TRAINING GEAR Voimannostovyö mustaa mokkaa, pikalukolla Koot: M, L, XL, XXL 45.90 €

Miten se voi noin kallis olla? Mentula myi mulle Tampereen Body Storessa joskus loppukesästä tuommosen reilusti alta 30€.

Hyvä vyö se on ollut. Bodausvyön hyötyä en pysty näkemään, kun siinä jää se vatsapuolen tuki varsin pieneksi eli ei pysty puristamaan vatsaa vyötä vasten niinkuin voimanostovyössä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
30 euroo on HALPA! Ostin kesällä semmosen sinivalkopunasen voimanostovyön Savolaisen liikkeestä 40 eurolla. Ei paha sekään.

Kannattaa nyt ensin "tarkastella" tartteeko edes vyötä? Itse en käytä missään vyötä ja en ole tarvinnutkaan. Jos sitä ei todella tartte, niin ei sitä kannata laittaa.

Vöiden ero

Bodausvyö on se, jota pidetään kireellä kokoajan kun ollaan salilla, myös sarjojen välillä, ympäriinsä kuljeskellessa. Erottamattomana osana tähän settiin kuuluu tietty salihanskat ja hihaton paita.

Voimannostovyö on se vyö, joka tukee muutakin kun egoa. Siihen liittyy yleensä vaan paha haju ja eläimelliset äänet.

Taitaa olla tästä vyöasiasta tasaisin väliajoin keskustelua sen vyön tarpellisuudesta mutta jatketaan nyt taas. Eli jos teet liikkeet oikein niin vyötä ei tarvitse kunhan maltat odottaa että keskivartalo vahvistuu kestämään kovaa rasitusta. Keskivartalon vahvistaminen ei ole paha idea vaikka vyötä käyttäisikin.

Bodausvyötä näkee usein käytettävän kuin selänlämmitintä eli pukuhuoneessa päälle ja pois lähtiessä irti. Voimanostovyötä on tällä tavalla vaikea käyttää sen vatsaan kohdistaman suuremman paineen vuoksi joten osta siis se voimanostovyö niin saat syyn edes välillä ottaa sen pois. Pikalukko siinä vyössä on kätevä koska sen kanssa vyön saa helpommin kiinni ja auki tai sitten ostat sellaisen yksipiikkisen mallin.

Mulla on vaikeuksia pitää tota voimannostovyötä ja varsinkin maastavedossa on musta parempi vetää ilman vyötä. Itse saatan hyvinkin ostaa bodausvyön, koska edessä se ei ole yhtä leveä kuin takana.

Kunnon voimannostovyö päälle ja kunnon raudat tankoon.

Siitä alkaa lihakset kasvaa.:cool:

Onko vöiden laadulla paljon eroa ? Jos käyn hakemassa prismasta ensimmäisen vastaan tulevan voimanostovyön näköisen niin ajaako se asian ?

Tietysti varma vaihtoehto on hulluna maanantaina tilata samalla vyö ja gabaa lrp:sta ...

Originally posted by ]abe
Onko vöiden laadulla paljon eroa ? Jos käyn hakemassa prismasta ensimmäisen vastaan tulevan voimanostovyön näköisen niin ajaako se asian ?

Eikös Prismat myy Fastin tuotteita. Eli sieltä löytyy sitten myös vyöt. Ainakin täällä Jyväskylän Prismassa on myynnissä samat Fastin vyöt kuin mitä LRP:stä voi tilata.

wrange contour pistää sisuskalut uuteen uskoon tiukassa mavessa.. ihan perusvyönä kyllä toimii, mutta jännittää vaan että kestääkö se kovia vetäsyjä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom