Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Kiinnostuin itsekin pitkänä ihmisenä noista Bia Brazilin treenihousuista. Kävinkin Bahia netstoressa katsomassa, ja tekisi kyllä mieli hankkia yhdet. Sitten aloin miettiä, että kun ne ovat yhden koon housuja, että minkälainen niissä mahtaa olla tuo leveyspuoli? Onko suunniteltu esim. tosi "poikamaisille" vartaloille. Itsellä lantiota löytyy, mutta jalat ei kuitenkaan ole paksut, joten kaikenlaisten housujen ostaminen on aina vähän haasteellista.

Mun kokemuksen mukaan ne sopivat hyvin monenlaisille vartaloille (paitsi ehkä lyhyille tytöille kun niitä lahkeita tosiaan riittää), sillä materiaali on niin hemmetin hyvää! Napakkaa, mutta silti joustavaa. Mulla ei oikein lantiota ja persmusta ole, mutta reidet on aika massiiviset ja käytän yleensä 29 tuuman farkkuja. Noissa pöksyissä reidetkin kyllä näyttää kivoilta! Melko kalliitahan nuo kyllä on, mutta hintansa väärtejä.

Mä luotan treenivaatteissa Nikeen. Tietää aina saavansa laadukasta tavaraa ja oon tykännyt paljon muutenkin. Housuja en enää kelpuuta muita kuin ihonmyötäisiä trikoita, koska niistä näkee hyvin liikkeet ja mun lyhyydellä näytän joltain pyöreältä kääpiöltä lökäreissä, joten ei kiitos. En ole koskaan treenannut missään mainost-paidoissa tai missään rönttäkuteissa, koska hikoilu niissä on aivan hirveä kokemus. Siksi tykkään ostaa kunnolla treeniin suunniteltuja toppeja, jotka on suunniteltu nimenomaan treenaamiseen eikä johonkin mattolaiturilla hengailuun... Mitään en voi inhota enempää kuin sellasia mauttomia värikkäitä treenihousuja, joissa on joku ruma kuvio lahkeissa tms. Yksinkertaisuus on mun mieleen ja musta väri lienee paras, piilottaa kaiken tarpeellisen. :D

mulla on ollu käytössä millon mitäkin, mutta ihastuin better bodies- merkin treenivaatteisiin jo varmaan joku 8 v sitten...taisin tilata ulkomailta niitä jostain syystä. muutama vuos sitten, kun yritin käynnistellä lopahtanutta salillakäyntiä, ostin taas saman merkin vaatteita ja olivat "vanhoihin" verrattuna huimasti paremman näköisiä ja ihan kuin ei ois päällä mitään, istuvat ainakin mulle kuin hanska! ovat vaan sen verran tyyriitä, että mitään kovin montaa vaatekappaletta ei raaski ostella, mutta eipä nuo tunnu ahkerassa käytössä/ pesussa menevän mihinkään:)

Kyllä treenivaatteet vaan lisäävät motivaatiota kummasti ja hyvälaatuisia kun käyttää, ei tarvi murehtia "lörpsähtämisestä" tai siitä, hengittävätkö tarpeeksi. Mulla on käytössä Better Bodies -vaatteita enimmäkseen, Nike on myös hyvä, samoin Bia Brazil. Bia Brazil:n housut ovat todella muotonsa pitävät ja hyvännäköiset, miinuspuolena kuitenkin se, että esim. stepissä tms. hikijumpassa eivät mielestäni hengitä tarpeeksi. Better Bodies on ehdoton ykkönen minulle :hyvä:

kiitos tämän ketjun kävin napsuttelemassa bahianetstoresta biabrasilin pökät! todellakin ovat ihanat jalassa, tosi napakat ja ihan kuin peilikuva näyttäis timmimmältä mitä se todellisuudessa sitten onkaan;):dance:
mä olen aika reitevä ja takapuolikaan ei mikään pieni oo( sellulittia&läskiä, ei lihasta;))ja pituuttakin on vaan 160 cm, mutta istui hyvin. pituuskaan ei lahkeissa ollu niin paha kuin pelkäsin, mutta kylmä nämä(kin; kaikki housut on mulle liian pitkiä)vien lyhennettäväks. 1 miinuspuoli on. materiaaliin jää kissankarvat kiinni, ei kivan näköstä...

Mun Biabrasil ostokokemus oli pienoinen pettymys. Ostin sieltä sitten tämän ketjun innoittamana yhden koon treenihousut - jotka sitten olivat liian pienet. Kiristivät ja lahkeet liian lyhyet. Kovasti ihmettelin, että miksi bahian nettisivuilla niiden sanottiin olevan yhden koon, mutta silti housujen lapussa koko oli M. Eli varmaan L olisi sitten ollut hyvä. Lisäksi mittasin housujen pituuden, joka oli lyhyempi kuin nettisivuilla kerrottu sisäsauman pituus.

Palautukseen menivät ne housut. En ole lainkaan tukevarakenteinen tms., mitä nyt lantiota löytyy, mutta reidet ja jalat on hoikat, joten ihmettelin vähän, että mikseivät mulle sopineet. Noh, laitoin asiakaspalautuslappuun kyselyä, että löytyisikö kokoa L. Saapa nähdä...

Mun Biabrasil ostokokemus oli pienoinen pettymys. Ostin sieltä sitten tämän ketjun innoittamana yhden koon treenihousut - jotka sitten olivat liian pienet. Kiristivät ja lahkeet liian lyhyet. Kovasti ihmettelin, että miksi bahian nettisivuilla niiden sanottiin olevan yhden koon, mutta silti housujen lapussa koko oli M. Eli varmaan L olisi sitten ollut hyvä. Lisäksi mittasin housujen pituuden, joka oli lyhyempi kuin nettisivuilla kerrottu sisäsauman pituus.

Palautukseen menivät ne housut. En ole lainkaan tukevarakenteinen tms., mitä nyt lantiota löytyy, mutta reidet ja jalat on hoikat, joten ihmettelin vähän, että mikseivät mulle sopineet. Noh, laitoin asiakaspalautuslappuun kyselyä, että löytyisikö kokoa L. Saapa nähdä...

Mulla ei ole kokemusta Biabrasilista, mutta aika monella muulla merkillä vaatteista saattaa olla tarjolla vain yksi koko, ja se on silloin merkitty M-kooksi.

Kiinnostuin itsekin pitkänä ihmisenä noista Bia Brazilin treenihousuista. Kävinkin Bahia netstoressa katsomassa, ja tekisi kyllä mieli hankkia yhdet. Sitten aloin miettiä, että kun ne ovat yhden koon housuja, että minkälainen niissä mahtaa olla tuo leveyspuoli? Onko suunniteltu esim. tosi "poikamaisille" vartaloille. Itsellä lantiota löytyy, mutta jalat ei kuitenkaan ole paksut, joten kaikenlaisten housujen ostaminen on aina vähän haasteellista.

Ei niillä brasilialaisilla naisilla hirveän poikamainen vartalo ole ;)Bia brazilit on hyviä ja viimeeksi tilasin Brazil sulin caprit. Nekin on tosi kivat,napakat mut ei miltää hirveen pönäköiltä näytä vaikka vähän persjalkaen olen ja reidetkään ei hirveän kapeat ole.

Edit....
Ai en huomannutkaan et olit jo ehtiny tilaamaan ja pettymään :( Kuten jo sanoin et oon ollut tosi tyytyväinen noihin aina enkä itse enää osta Niken tai Better Bodiesin housuja,paidat onkin asia erikseen :)

täytyy kyllä myöntää, että siipan kanssa ihmeteltiin myös, miten nuo biabrazilit voi olla yhdenkoon, kun ne mulle tuli. otin brasil su,in topin myös, mulla on better bodiesiltä yleensä S- koko, mutta tota brasilia sai kyllä kiskoa päälle...tosin päällä oli sitten ihan mahtava. luulen, että matsku on niin napakkaa...mutta kuten taisn edeellisessä postauksessa laittaa, lahkeet oli musta lyhyemmät kuin odotin.

Itse pidän itseasiassa lastenosastolta ostettuja mustia "fitness" housuja (ylettyvät polven alle, jossa kiristysnauhat), jotka ovat pepun kohalta kireät, mutta löystyy alaspäin mentäessä. Sitten urheilurintsikat ja painiaselkäistä violettia toppia<3, tiukkaa mallia. Salikenkinä käytän ihan sitä varten ostettuja juoksukenkiä, joissa tuet mun epämääräistä seisoma-asentoa muokkaamaan. Sit tietty hanskat, ettei kädet mene rakoille painoja nostellessa. Kaikki vaatteet ovat ihanan hengittäviä, eikä tartu hikeä iljettävästi.
Myönnän, että kyllä on huomiota herättävä asu kun menen salille jossa kaikki käviät ovat miehiä mutta tuijottakoot jos kiinnostaa. En ole salilla heidän takia, vaan itseni. Ja satun vaan tykkäämään pukeutua naisellisesti, en siksi että haluaisin huomiota vaan siksi että tunnen oloni mukavaksi niissä.
En vaan ole niitä jotka nakkaavat rähjäisen vanhan t-paidan ja lörtsähtäneet golleget jalkaan. Ei ole vaan yhtään minua semmonen. Jokanen tyylillään toki, mutta itsehän en naisellisuudestani en luovu edes salille mennessä! :lol2:
Ja kyllä se on todella palkitsevaa kun näkee jo hiukan kehittyneet lihaksensa työssä. Antaa kummasti potkua treenaamiseen, kun näkee mitä on jo saavuttanut. :)

Mö tilasin juuri netistä muutamat Better Bodiesin vaatteet "kokeeksi", koska ovat ihan kiva näköisiä! Ihan karmeen hintaisia tosin ovat, mutta jos ovat käytössä hyviä niin saatan ostaa lisääkin! En tykkää itse mistään jazz-mallin housuista, joten käytän joko capri-trikoota ja nyt tilasin BB:ltä sellaset kivan näkösen mustat "lököt", katsotaan mitä sieltä tulee :). Prismassa oli näköjään myös noita BB:n vaatteita, mutta eivät kyllä olleet sen edullisempia kuin netissäkään.
Sit pitäs löytää vielä uudet hyvät ja tukevat treeniliivit, joissa olis paini-mallinen selkä (kuppini on meinaan DD).

Mun suosikkeja on nike, adidas, casal, halti ja ronhill ja urheiluliiveistä triumph (Ostin 6 kk sitten triumphin liivit, triaction, painijaselkämalli, ja olen käyttänyt kyllä paljon, pesupussissa pesen ja vieläkin on tosi hyvät ja tukevat.) :)
Tykkään reenata vähän löysissä paidoissa. Ala-osana joko shortsit tai pidemmät housut riippuen siitä mitä menenkö salille, jumppaan vai tekemään aerobista.

Mä olen ihastunut Puman treenivaatteisiin, mutta materiaali ei musta ole "jazz"housuissa (vai mitkä lie, pitkät kuitenkin) kovin kaksinen. Alkavat löpöttää aika pahasti. Kyllä ne aina just pesun jälkeen on hyvät, mutta sitten löpsähtää, ja valuvatkin vielä piru vie. Nyt kun treenailen lähinnä kotona, niin vaatteilla ei niin väliä. Yleensä treenin lopuksi olen puolialasti :D, eli jotkut lyhkäset sortsit ja urheilurintsikat. Noita Brasilin vaatteita olen ihastellut netissä, on ne vaan hyvännäkösiä. Ehkä sit joku päivä..

Kuinka usein pesette reenivaatteet? Yksi mun tuttu pesee jokaisen reenin jälkeen (olipa sitten pilates tai juoksu) Ja se on musta kyllä aika usein.. Itse pesen reenistä riippuen, yleensä 30-40 asteessa.

Minä pesen joka treenin jälkeen, mutta olenkin hikoavaa tyyppiä.. :rolleyes:
Jo ihan senkin takia kevyempienkin jumppien jälkeen, että treenivaatteet "haperturvat", jos jäävät hikisiksi --> materiaali kärsii.

Minä pesen joka treenin jälkeen, mutta olenkin hikoavaa tyyppiä.. :rolleyes:
Jo ihan senkin takia kevyempienkin jumppien jälkeen, että treenivaatteet "haperturvat", jos jäävät hikisiksi --> materiaali kärsii.

Mulla ei oo menny treenivaatteet mikskään vaikken niitä ihan jokaisen treenin jälkeen pese, casallin housutkin kuitenkin jo muutaman vuoden ikäiset. Tosin ei mulla oo taiottavanakaan aina mitään 30 asteen koneellista, enkä koe että joku neljä vaatekappaletta olis järkevä määrä kerralla pestäväks, yksin asumisen iloja kun saa ikuisuuden haalia niitä vaatteita... Spinningin ja tollasten, joissa hikoo aivan valtavasti, jälkeen menee kyllä pesuun, mutta en mä salilla yleensä valtavasti hikoile ja siellä tulee lähinnä käytyä.

Eipä nuo mikskään pesussa mene, eli tuskin se pahaa tekis vaikka pesisikin aina treenin jälkeen.

Mulla tulee yhen viikon treeneissä käytettyä samoja vaatteita (toppi, housut, liivit), kun tuppaan olemaan aika laiska pesemään pyykkiä ja toinen ongelma pyykkäyksessä on se, että muuta pyykkiä ei tuu tarpeeksi, että voisi useammin pestä. Pistän vaan ilmavasti kuivumaan vaatteet heti treenailun jälkeen niin hyvin välttää seuraavaan kertaan. Ja ajattelen aina, että turha niitä joka kerta on pestä, kun ne hikistyy samantien kuitenkin. :D Jos ei haise pahalta tai tunnu hirvittävän likaiselta, niin sama vaate vaan päälle ja treenaamaan! Viikon syklissä on jotenkin helppo mennä, sunnuntain tanssitreenien jälkeen kaikki pyykkiin ja maanantaina taas puhdasta päälle..

T-paidat (etenkin sellaset löysät) on mulle ihan ehdoton ei treenivaatteina. Hikoilen aina ja paljon ja tavallinen t-paita on kuuma ja kaikin tavoin epämukava. Musta tuntuu, että kaikki tavis t-paidoissa treenaavat (esim. jumpissa, ei siis salilla välttämättä) ajattelee jostain sporttitoppeja käyttävistä, että turhaan jumpassa hienostelevat, mutta kyllä se vaan niin on, ettei pysty pistämään sellasta tappo-tukahdutus-t-paitaa päälle.. Pitkät housut menee, mutta paidassa ei vain voi olla hihoja. :D

T-paidat (etenkin sellaset löysät) on mulle ihan ehdoton ei treenivaatteina. Hikoilen aina ja paljon ja tavallinen t-paita on kuuma ja kaikin tavoin epämukava. Musta tuntuu, että kaikki tavis t-paidoissa treenaavat (esim. jumpissa, ei siis salilla välttämättä) ajattelee jostain sporttitoppeja käyttävistä, että turhaan jumpassa hienostelevat, mutta kyllä se vaan niin on, ettei pysty pistämään sellasta tappo-tukahdutus-t-paitaa päälle.. Pitkät housut menee, mutta paidassa ei vain voi olla hihoja. :D

Joo, sama juttu. Aina toppi treeneissä. Mulla ei muutenkaan kovin montaa T-paitaa ole, vaan yleisestikin käytän aina toppia ja pitkähihaista normielämässäkin, siis kesät talvet. Omistan pari t-paitaa, jotka ovat hengittävää materiaalia, mutta en ole juuri niitäkään osannut käyttää. Sitäpaitsi t-paidan kanssa tanko alkaa aina liukua alaspäin niskassa, topin kanssa ei (ehkä pinnassa olevan hien ansiosta, nice..):D Itse juuri odottelen pakettia saapuvaksi; uudet BB:n jazzhousut ja toppi.. jee!!! :hyper:

Mä hikoilen kyllä jonkin verran salilla, mutta en viitsi rasittaa luontoa ja itseäni pesemällä muutamaa hassua riepua joka treenin jälkeen... Joten olen sitten opetellut sellaisen rutiinin, että heti salilta tultua nakkaan rytkyt likoamaan sankolliseen vettä, ja myöhemmin huuhtaisen ne hanan alla ja pistän kuivumaan. Pöksyjä ei ole vielä toistaiseksi tarvinnut ruveta liottamaan. Kerran parissa viikossa heitän kaikki treenivaatteet koneeseen. Varsin hajuttomina ovat rievut tällä systeemillä pysyneet.

Tässä hieman turha vastaus, mutta koska negatiivisiakin kokemuksia on valaisevaa kuulla, niin kerron samaa tarinaa. Tilasin Bialta Margarita -merkkiset treenihousut kokoa M. Katsoin tarkkaan että vyötärö olisi tarpeeksi korkea, mutta eihän mun hanuri niihin mahtunut vaikken mikään megaghettoperse olekaan. Kokoa suuremmat olisivat olleet vyötäröltä liian löysät eikä vyötärön korkeus olisi niin oleellisesti kasvanut että niissä voisin kyykkiä saamatta syytettä riettaasta käytöksestä julkisella paikalla. Lelupainoilla pelleily roikkuvissa lökäpöksyissä jatkuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom