Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Mä tilasin MMA Specialin nettikaupasta Ocean-merkkiset housut. Oli tosi hyvän malliset ja napakan tuntuiset housut. Merkki oli mulle uus, mutta vaikuttaa tosi laadukkailta ainakin nää supplexista valmistetut. Ja tosi hyvännäköisiä olivat myös, tekis mieli tilata toisetkin... :)

AAah, juuri kävin ostamassa uusia reenikuteita :>
Adidaksen punainen toppi, jossa on ihanan mallinen kaula-aukko ja mustat shortsit. Sitten punainen craftin huppari =) 40 €.

Kyselenpä taas, että josko kuulolla olisi pitkäjalkaisia treenaajia...

Epätoivoisesti etsin tänäänkin kaupungilta tarpeeksi pitkiä treenihousuja, mutta ei löytynyt. Esim. Adidaksen housut on tosi hyvän mallisia, ja istuvat erittäin hyvin, mutta ovat auttamatta aivan liian lyhyitä.

Joten mistä ihmeestä te ~180 senttiset treenaajamimmit löydätte treenihousuja?

Minä olen ainakin menettänyt toivoni tarpeeksi pitkien reenihousujen suhteen aikoja sitten (kuten myös ulkoiluhousujen). Pituutta on 175 cm, mutta ilmeisesti suurin osa siitä tuntuu olevan jalkaa. Lähes aina käytän siis capri-mallia, josta olen alkanut tykkäämään ihan todella, enkä oikeastaan muita enää halua. :)

Yhdet käytettävät pitkät reenihousut minulla on, ja ne ovat Niken juoksutrikoot. Ovat sen malliset (eli niin kippanat), että voi ottaa huoletta vähän isompaa kokoa, ilman järkyttävää roikkumista. Mutta tosiaan niiden heikkoutena on se, että ne ovat nimensä mukaisesti koko matkalta pintaa nuolevat.

Eli toisin sanoen täälläkin otetaan vinkkejä vastaan! :)

Mulla on pituutta 178cm ja käytän halpiscollegehousuja. Mun salivaatteet on kyl järkyttävän rumat, mut en tykkää olla pikkutopeissa enkä kireissä trikoissa. Kulahtanut t-paita ja lököttävät colleget kelvatkoon! Joo ja siis noissa collareissa riittää ainakin pituus..:)

Mulla on pituutta 178cm ja käytän halpiscollegehousuja. Mun salivaatteet on kyl järkyttävän rumat, mut en tykkää olla pikkutopeissa enkä kireissä trikoissa. Kulahtanut t-paita ja lököttävät colleget kelvatkoon! Joo ja siis noissa collareissa riittää ainakin pituus..:)

:DHaha, luulin jo, että olen ainoa puuvillan ja mainos-teepaitojen kannattaja. 15vuotta vanhat adidaksen verkkarit on myös pop!Löytäis vielä jostain sellaiset neppareilla:) Joku mieskin joskus totesi, ettei se sali ole mikään bikiniesittelypaikka.

Kyllä mäkin omistan yhdet capri-malliset treenihousut, mutta niitä käytän lähinnä kesäisin. Ja tosiaan - niiden ostaminen on simppleliä, kun ei lahkeen pituutta tarvitse tuijotella.

Näin talvella tykkään treenata kuitenkin aina ihan pitkillä housuilla, ja niitä mulla on vaan yhdet. Huoh! On kyllä rankkaa olla pitkäraajainen. Sama ongelma mulla on (apina)käsieni kanssa. Paidoista on hihat aina liian lyhyet. Mutta eilen kävi tuuri, kun löysin Niken mallistosta sellaisen hupparin, jossa on sellainen jänskä "peukaloreikä", niin jo sen vuoksi hihat oli mukavan pitkät. Ei tarvinnut kahdesti miettiä, ostaako vai ei.

Käytän melko usein Niken dri-fit juoksutrikoita ja niiden kanssa aina joku hennesin/veromodan halpistoppi. On mulla usein jotain college-housujakin, mut noi trikoot on vain niin ylivoimaisen mukavat jalassa:) Ja mielummin maksan vähän enemmän treenivaatteista, koska en halua jatkuvasti olla ostelemassa uusia. Tosin yllättävän hyvin mulla on noi hennesin topit kestäneet, vaikka tuntuu, että pesen niitä koko aika ja siltikään väri tai muoto ei ole muuttunut.

Ja rakastan kaikkia värikkäitä verkkartakkeja myöskin(esim. Nike) ja sellasia tulee pidettyä aika usein myös. Maksaa vaan ihan liikaa tollaset, mut aina välillä sorrun ostamaan:D

Mullon kans juoksutrikoot lempparit, pelkään millon kuluu loppuun ja joudun kauhealla vaivalla etsimään uudet. Trikoiden kanssa on yleensä hihaton, painijaselkäinen toppi. En oikein tykkää lyhythihaisista paidoista treenatessa salilla enkä kyllä niistä hihattomista, joissa on kuitenkin leveä olkain. Näyttää mun hartioilla kamalalta :)

Juoksutrikoothan on ihan parhaat, etenkin semmoinen paksumpi "talvimalli", joka suojaa sääriä maastavedossa. Pintaa nuolevien trikoiden vastapainoksi tykkään kyllä pukea väljää yläkertaan, treenitopin päällä väljä t-paita tai tank top, sen päällä vielä huppari - joka kyllä lentää pois kun tulee kuuma.

Mulla kaikkein parhaiten on kestänyt Stadiumin SOC:n trikoot, monet muut on jo käyttäkelvottomia, mut ekat vuosia sitten hankitut SOCin trikoot pelaa vieläkin. Kävinkin ostamassa niitä kolmet lisää tässä juuri :) Ne on tosi mukavat jalassa ja niissä on miellyttävä leveä vyötärökuminauha.

Ja olen huomannut saman kuin Savannah-, Hennesin urheilutopit on yllättävän kestäviä (ainakin nuo tekniset). Harmittaa vaan, että ei ole vähään aikaan ollut saatavilla mallia, joka sopisi mun kropalle. Suosikkini on Adidaksen perus Climalite -toppi, hengittää hyvin ja miellyttävä päällä. Hintakaan ei kauhistuta: 19,90 eur.

M and m directistä saa edullisesti treenivaatteita & urheilullista muotia & muuta (postikulut Suomeen 12,50 eur). Yllämainitsemani Adidaksen Climalite toppikin löytyi turkoosina hintaan noin 10 eur :)

mä kans käyn Stadiumissa ostamassa Socin vaatteita jokaisella Helsingin reissulla! Ovat muuten varsin hyvälaatuisia ja kestäviä hintaansa nähden. Tosi makeet juoksutrikoiden tyyliset pöksyt löysin tälläkin kertaa ja meni saman tien top 3 lempitreenivaatteisiin :).

Nykyaikaisiin ihmeellisiin microkuituihin hurahdettuani en voisi kuvitellakaan enää hikoilevani tavis-puuvillassa. Treenikuteet salilla saa olla sopivasti ihonmyötäiset ja kiristämättömät. Ja mustat. Jazz-housuissa tai löysissä kahisevissa tuulipukuhousuissa ja kireässä t-paidassa tulee hikoiltua. Yläosan on pakko olla tehokkasti kosteuden siirtävää, hikoilen turkasesti tehdessäni alkulämmittelyt. Tykkään t-paidoista hihoilla, en ole omilla mukavuusasteillani topeissa tai hihattomissa. Housuilla ei siinä suhteessa niin väliä, mutta kyllä ne kireät jazzpöksyt on vähemmän "tiellä" sekä liikkuessa, laitteissa treenatessa että loppuvenyttelyissä.

Kulutan yleensä yhdet vaatteet totaalisen loppuun ja hankin sitten seuraavat. Treenikuteet metsästelen usein alerekeistä, nytkin bongasin aktiivikäyttöön uudet puman mustat jazzhousut (20€) ja Röhniscin mustan teepparin (15€) Budget Sportin aletangoilta.

Treenikuteet metsästelen usein alerekeistä, nytkin bongasin aktiivikäyttöön uudet puman mustat jazzhousut (20€) ja Röhniscin mustan teepparin (15€) Budget Sportin aletangoilta.
Sama juttu, ei tulisi mieleenkään ostaa normaalihintaisia treenivaatteita, poislukien juoksulenkkarit ja urheilurintsikat, sillä olen kiintynyt tiettyihin merkkeihin (Asics & Shock Absorber) ja malleihin, jotka harvemmin ovat kovin kovinkaan kummoisissa alennuksissa. Salilla kelpaa samat trikoot kuin juostessa tai yläkroppatreenipäivinä rennommat ja löysälahkeisemmat trikoot. Teknisiä t-paitoja ja joskus toppeja, merkillä ei väliä, kaikki aletangoista hamstrattuja. Juoksuun ja hiihtoon löytyy yhteisiä housuja, takkeja, teknisiä kerrastoja yms., ja näitäkin onneksi välillä löytää hyvillä tarjouksilla kauden päätteeksi. Suunnistukseen ja melontaan kelpaa juoksukamat, pyöräilyyn löytyy omat trikoonsa. Vaelluksilla on sama Haglöfssin "kuori"takki ja housut ympäri vuoden (ellei pärjää shortseissa) ja näissä vedenpitävyys, hengittävyys ja keveys ovat ehdottomia vaatimuksia. Alennuksesta nekin, mutta hinta silti muutaman satasen. Oletan niiden kestävän useamman vuoden. Alla olevat vaatteet vaihtelevat tietysti vuodenajan mukaan, mutta periaatteessa samoja t-paitoja ja kerrastoja kuin muissakin lajeissa. Enemmän menee rahaa urheiluvaatteisiin kuin tavallisiin arkivaatteisiin, mutta kun vapaa-aika kuluu käytännössä kokonaan treenivaatteissa, niin onhan se kiva panostaa laatuun, toimivuuteen, ulkonäköön ja määräänkin.

Onko teidän mielestänne Stadiumin Socin vaatteissa tosi isot koot? Mä kävin tänään katsastamassa Vantaan Tammiston uuden Stadiumin ja mukaan tarttui Socilta collegehousut ja pari toppia. Vein sovitukseen ensin kaksi kokoa liian isoja vaatteita ja hipsin sitten hakemaan pienempiä kokoja. :D En mä nyt ihan niin paljoa ole voinut kutistua lyhyen ajan sisällä... Löysin paljon muutakin, mutta rahatilanne ei antanut periksi ostaa koko kauppaa tyhjäksi kerralla.

PS. Championsin naisten valkoinen vetskarihuppari avajaistarjouksessa 7,90€!! :hyper: Joudun ehkä hakemaan vielä toisen, että voin käyttää toista vapaa-ajalla ja toista salilla.

Onko teidän mielestänne Stadiumin Socin vaatteissa tosi isot koot? Mä kävin tänään katsastamassa Vantaan Tammiston uuden Stadiumin ja mukaan tarttui Socilta collegehousut ja pari toppia. Vein sovitukseen ensin kaksi kokoa liian isoja vaatteita ja hipsin sitten hakemaan pienempiä kokoja. :D En mä nyt ihan niin paljoa ole voinut kutistua lyhyen ajan sisällä...

No harmikseni en ole voinut todeta samaa :jahas: :D mut siis voihan olla että riippuu mallistakin. Alaosat on niitä perustiukkoja trikoita, siis ei kireitä, mut vartalonmyötäisiä. SOCin yläosat ovat mulle ihan vääränmallisia.

Mä en myöskään vois kuvitella laittavani puuvillaa päälle. Märkä puuvilla liiskautumassa ihoa vasten :down: T-paita mallista yläosaa mä en kyllä pysty käyttämään. Inhoan, kun teepparit hiertävät kainaloista. Olen melko pienikokoinen ja yleensä mun koon teeppareissa on pienet hihansuut ja mun kädet taasen ei oikein mahdu niihin hyvin.

Iteki on monta kertaa tehny mieli hankkia Better Bodies treenivaatteita, mutta netistä kynnys tilata on aika suuri kun ei pääse ensiksi sovittaa. Vaikka joo, voihan ne aina vaihtaa. Mutta menee niin hankalaks :D

BB:n nettisivuilta löytyy jälleenmyyjiä kun hieman googlettelette :) Salien yhteydessäkin myydään noita kamppeita aika usein. Expo on kanssa sitten syksyllä hyvä paikka käydä bongailemassa. Kulttuuritalollahan on nyt huhtikuun lopussa kanssa kisojen yhtedessä jonkinlaiset fitnessmessut -Tiedä löytyisikö sieltä myös :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom