Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on hieman kummallinen ajatus näihin treenikamppeisiin..katsotaanpas saako joku ajatuksesta kiinni.. :D
En tiedä olenko täysin outo, mutta ajattelen joskus, että "voi ei, eihän kukaan ajattele, että olen joku pissisnirppisvouhottaja tiukkoine bahiapöksyineni!?..täytynee laittaa ensi kerralla taas ne löysät ja kulahtaneet pöksyt.." tai, että "jos mulla on jo näin tiukat housut niin eihän tähän voi enää laittaa tiukkaa toppia, etten vaan anna väärää kuvaa itsestäni!" ..sinänsä kieroutunut ajatus, että en todellakaan ajattele muista noin ja lisäksi muutoin viihdyn vaatteissani..mutku..
:rolleyes: ..nonni..sekalainen selostus niinku uhkasinki! :D mutta varmaan tämä on osa tätä perussuomalaista "anteeksi, että olen olemassa" -mentaliteettia.. :jahas:

Mä pidän yleensä salilla aina tavallista löysää t-paitaa ja vähän lököttäviä housuja just sen takia että tuntuisi jotenkin ärsyttävältä mennä tekemään esim. kyykkyä tiukoissa housuissa...
Luulen kyllä että salilla missä käyn kaikki on jo niin tottuneita minun läsnäoloon ettei pahemmin kyylää, mutta silti. Voi kyllä vaikuttaa sekin, että en tuolla ole montaakaan kertaa naisia nähnyt treenaamassa, vaan on semmoinen "miesten paikka" enemmän, ja jotenkin haluaa sulautua porukkaan paremmin.

Alotetaa meikistä... Mun arkimeikkii kuulu ripsari, hyvin havoin laitan luomivärii ja valokynää. Yötöihi tulee usein laitettuu vähä enemmä meikkiä, samoin ku lähtee radalle.

Salille, lenkille ja spinningii meen meikit naamassa, paitsi jos meen aamusta, jolloin meikkaan vasta treenin jälkee.

Salilla oon mustissa reebokin leveissä housuissa ja joku pitkässä aluspaitatopissa tai t-paidassa, alla tietty urheiluliivit. Spinningissä oon tollasissa vaaleen harmaissa capreissa, ja t-paidassa. Lenkillä on sit haglöfsin windstopper housut ja samaa sarjaa takki, talvella välii laitan viel niiden lämpöpaidan. Ihan rakastunut tohon kerrastoon :) Spinning housuista oon kavereilta saannu kuulla, miten kehtaan, mut jotenki aattelen et siel kuuluu tulla hiki ja en kuole jos joku sen näkee..

Mutta mulla olis kenkä ongelma, osaisko joku ehdottaa millasset kengät kannattais hankkia, kun haluisin voivani käyttää samoja kenkiä spinnissä ja salilla? Onko ees olemassa jotain vaihtoehtoa?

Minä inhoan sellaisia housuja joissa näkyy persvako kun esim. kyykkää. Mua itteä häiritsee, ja ei niiden muidenkaan mun takapuolta tarvi ihastella. Housut saa kyllä olla tiukat, mutta en halua että ne lähtee päältä kun teen jotain.

Viimeksi taisin olla salilla joillain umbron collegehousuilla. Oli tosi rennon kivat treenata, mutta yleensä mulla on jazzhousut. Mulla on aika korkea vyötärö itellä, joten nuo matalavyötäröiset roikkuu mulla oikeasti jossain vesirajan yläpuolella...

Topissa olen aina salilla, siellä on muutenkin niin kuuma että en pystyis hihallisella paidalla olemaan. Oon kokeillu pari kertaa ja armoton hiki...

Yleensä on aina myös meikkiä.

Mutta mulla olis kenkä ongelma, osaisko joku ehdottaa millasset kengät kannattais hankkia, kun haluisin voivani käyttää samoja kenkiä spinnissä ja salilla? Onko ees olemassa jotain vaihtoehtoa?

Ootko kokeillu sisäpelikenkiä? Ei siis aerobic-kenkiä. Itse etsin vuosia hyviä aerobic-kenkiä ja kokeilin monia monituisia merkkejä ja malleja. Sitten tajusin siirtyä vaimenettuihin sisäpelikenkiin, joita käytän nyt salilla ja jumpissa. Spinningiin ei ehkä tarvi vaimennusta..? Joten sellaiset kovempipohjaisetkin voisi käydä hyvin. Kandee kokeilla, niitä saa tosi kivan näköisiäkin.

Mun mielestä kannattaa ehottomasti hankkia eri kengät salille ja spinningiin, ainakin jos spinnailet vähänkään enemmän.
Spinningissä on hyvä käyttää mahdollisimman jäykkäpohjaisia kenkiä, jotta jalan asento pysyy oikeana. Oikeat pyöräilykengät lukoilla on tietysti iha parhaat, ne jalassa pyöräilystä saa niiiiin paljon enemmän tehoja irti. Eikä noi kengät välttämättä hirmuisen kalliita oo, omat Shimanoni ostin alesta 49€, ovh. 149€.
Hianojen, täysvaimennettujen jumppakenkien pohjia on ihan turha pilata spinningissä. Eivätkä nuo vaimennetut kengät oikein salillekaan sovi, esim. kyykyssä asento kärsii niiden vuoksi.
Mut tosiaan jos välttämättä haluat samoja kenkiä käyttää, niin ehkä jotku suht jäykkäpohjaiset sisäpelikengät ilman vaimennuksia..? Olettaen ettet millään hyppypomppujumppatunneilla aio niitä käyttää.

Mulla ittellä on erikseen kengät spinnailuun, täysvaimennetut kengät ohjatuille tunneille ja semmotteet ihan ohutpohjaiset "tossut" salille. Suunnitelmissa ois vielä hankkia kevyet sisäjuoksukengät juoksumatolla juoksemista varten...:D

Sitä oon monesti ihmetelly että miten muut voi pitää vaaleita/harmaita/värillisiä treenihousuja? Kun mulla kaikki on mustia just siitä syystä että persee hikoo ja sitte on nolo hikiläntti perseen kohalla... kerran oli vaalet housut ja huomasin vasta kun otin ne jalasta että takapuolen kohalla on hikiläntti... hävetti vähä :D...vaikka onhan se ihan luonnollista että hikoaa, mutta kuitenki...:rolleyes:

Mulla ittellä on erikseen kengät spinnailuun, täysvaimennetut kengät ohjatuille tunneille ja semmotteet ihan ohutpohjaiset "tossut" salille. Suunnitelmissa ois vielä hankkia kevyet sisäjuoksukengät juoksumatolla juoksemista varten...:D
Kiva kiva, joku muukin jolla on arsenaali jumppakenkiä :) Hieman olen saanut kommenttia tästä omasta "varastostani". Olen sen kyllä aina perustellut silä, että kun näinkin paljon liikkuu, on oltava kunnon vermeet tai muuten on kohta paikat rikki. Sama selitys ei kelvannutkaan sitten siinä kohtaa, kun tarttin oman kaapin treenivaatteille :D

Mun mielestä kannattaa ehottomasti hankkia eri kengät salille ja spinningiin, ainakin jos spinnailet vähänkään enemmän.
Spinningissä on hyvä käyttää mahdollisimman jäykkäpohjaisia kenkiä, jotta jalan asento pysyy oikeana. Oikeat pyöräilykengät lukoilla on tietysti iha parhaat, ne jalassa pyöräilystä saa niiiiin paljon enemmän tehoja irti. Eikä noi kengät välttämättä hirmuisen kalliita oo, omat Shimanoni ostin alesta 49€, ovh. 149€.
Hianojen, täysvaimennettujen jumppakenkien pohjia on ihan turha pilata spinningissä. Eivätkä nuo vaimennetut kengät oikein salillekaan sovi, esim. kyykyssä asento kärsii niiden vuoksi.
Mut tosiaan jos välttämättä haluat samoja kenkiä käyttää, niin ehkä jotku suht jäykkäpohjaiset sisäpelikengät ilman vaimennuksia..? Olettaen ettet millään hyppypomppujumppatunneilla aio niitä käyttää.

Ite olen tuolla spinningissä käynnyt alle kymmenen kertaa, kuitenkin innostunut jo lajista, mutten vielä kuitenkaan valmis ostamaan kenkiä vain kyseiseen lajiin. Hyppypommujumpissa en pahemmin oo käynnykkään, vaan pilatesta oon nyt käynny kattomassa.

Tällä hetkellä salikenkinä on vanhat koriskengät ja tosiaan niissä on vähä liikaa ilmatyynyjä. Kiitoksia neuvoista, nyt katselemaan uusi kivoja kenkiä :worship:

Joo, ehdottomasti spinningiin kannattaa hankkia pyöräilykengät, jos yhtään enemmän siellä käy! On ne niin paljon paremmat kun saa jalat kiinni sinne polkimiin :). Mulle on kyllä hitusen isot nuo mun spinning-kengät, joten voisin vaikka myydä jos olis jollekin sopivammat :)....(ovat kokoa 40 ja käyvät parhaiten n. 39 kokoiselle tai 39,5)

Treenivaatteista yleensä - mä kyllä käyn aina salilla sellaisilla jazz-housuilla! Joku aika sitten ostin bahianetstoresta ihanat vaaleanpunaraitaiset hianot jazzarit ;), ja ne on kyllä ihanat! Ehdottomasti kehtaan niillä hillua siellä :), vaikka oonkin aika ujo tyyppi. Mutta siis mä en just missään tapauksessa kehtais mennä missään vanhoissa verkkareissa ja t-paidassa...hassua mutta totta. En vaan tuntis oloani niissä kotoisaksi. En kyllä toppeja pidä koska valitettavasti ne taas ei sovi mun kropalle ollenkaan :(, mutta pitäisin jos ne yhtään istuis...sellainen hihaton treeni-/jumppapaita päällä käyn salilla.

Spinningissä tietysti sellaiset tiukat housut, tottakai! Ja samoin paita pitää olla suht piukka. Siis ihan sen lajin takia, onhan se hankalaa jos vaatteet lököttää pyöräillessä :)....

Kenkiä vois kyllä hankkia uusia. Vanhat aerobic-kengät jalassa tulee oltua salilla ja bodypumpissa, missään hyppypompputunneilla ei ole tullut käytyä, jos sellaisiin meinaisi lähteä niin varmaan uudet kengät pitäs hankkia...eipä noi aerobic-kengät ihan parhaat tietysti salille ole, mutta kun en vielä mitään pro punttaaja ole niin menkööt :)

Mun mielestä Shimano mainosti joskus sellaisia kenkiä, joita vois käyttää myös bodypumpissa ainakin? No, muutenkin kannattaa katsoa ekana varmaan tuota Shimanon valikoimaa jos pyöräilykenkiä harkitsee! Mut siis jos kengät käy myös bodypumpiin niin eiköhän myös salille, jollei nyt ihan pro-vaatimukset ole...

Käytän kaksi eri kenkiä hiukan satunnaisesti. Toiset ovat kyllä jo aika huonossa kunnossa kun tulee käytyä aika paljon hyppypompputunneilla. Spinnigissä vedän kanssa noilla perus jumppatossuilla, tosin spinnailuun olen vähän toistaiseksi ainakin kyllästynyt, joten en edes harkitse kenkien ostamista.

Vaatteista tykkään käyttää eniten juoksutrikoita ja löysähköjä sporttihousuja. Paidalla ei niin väliä, yleensä joku ihan perustoppi tai tpaita ja alla luonnollisesti urheilurintsikat.

Paljon kyllä vaikuttaa surkea rahatilanne. Tekisi mieli uusia koko salivaatekerrasto, mutta tällä hetkellä se ei taida olla kovin ajankohtaista :(

Mä tykkään Reebokin leveälahkeisista jazz-housuista ja Niken topeista. Maksoin itteni kipeäksi kahdesta Better Bodies -topista joista kumpikin oli isoiso pettymys. :curs: Brodeeraukset ovat surkeita, kangas on heikkoa, ohutta ja ihan normaalia puuvillaa, hikoilen (ja varmaan haisen) ihan erilailla kuin näillä drifit ym. topeilla.

Kenkinä ikivanhat Reebokin aerobic-tossut, hyvin palvelleet ja istuvat jalkaan niin hyvin etten malttais luopua, vaikka tiedän että pitäis...

Sellaisia hyvin istuvia paitoja, joissa kuitenkin kangas joustaa. Omistan urkkailuun tarkoitettuja pöksyjä, mutta tein varsinaisen löydön mummolasta - serkun pitämät mustat, rennot puuvillahousut oli viety matonkuteiksi. Pelastin ne sieltä. Kuulostaa omituiselta, mutta aivan mielettömän hyvät päällä :D Jos joskus myöhemmin on enemmän euroja taskun pohjalla, olisi mukava ostaa laadukkaampiakin urheiluvaatteita.

Mun mielestä Shimano mainosti joskus sellaisia kenkiä, joita vois käyttää myös bodypumpissa ainakin? No, muutenkin kannattaa katsoa ekana varmaan tuota Shimanon valikoimaa jos pyöräilykenkiä harkitsee! Mut siis jos kengät käy myös bodypumpiin niin eiköhän myös salille, jollei nyt ihan pro-vaatimukset ole...

Kiitos vinkistä :) Kuulostavat kengiltä, joista olen unelmoinnut :D Täytyy tutustuu paremmin tohon Shimanon mallistoo siis...

mitkähän ois hyvät mutta edulliset lenkkarit kävelyyn ja juoksemiseen, lähinnä juoksumatolla ja kesällä ulkonakin varmaan? oon huomannu että nike:lla on edullisia, joko tarjouksessa tai ilman, 25-40e kenkiä. onkos nuo sitten hyviä?

ilmeisesti ei pysty muokkaamaan edellistä viestiä?

no kuitenkin, ostin juuri adidaksen lenkkarit, deflect mallinen. oli hyvässä tarjouksessa ;)

Mitä noihin juoksu/lenkkikenkiin tulee, niin nyt kevättä kohti mentäessä alkaa taas askelklinikat kiertää urheilukauppoja, joissa saa apua itselle sopivimpien lenkkareitten valintaan. Suosittelen, mutta kannattaa varautua jonottamaan...;)

Treenivaatteissa ehdottomia lemppareita jo pitkän aikaa on olleet Adidaksen ja Body Actionin housut. Better Bodies-paidat toimii aina ja samoin Hennesin t-paidat on olleet yllättävän kestäviä. Just pari päivää sitten lähti uusi tilaus Body Actionille, kun vanhat alkaa olla jo loppuun kulutettuja.:)

Mitä noihin juoksu/lenkkikenkiin tulee, niin nyt kevättä kohti mentäessä alkaa taas askelklinikat kiertää urheilukauppoja, joissa saa apua itselle sopivimpien lenkkareitten valintaan

Ja kannattaa pienellä varauksella suhtautua jos ollaan tyrkyttämässä erkoispohjallisia esim. pronaatiotukia tms., suurinosa kenelle niitä tarjotaan ei edes tarvitse niitä.

Toisenlailla pukeutuvia?

Oon aika paljon miettinyt tätä että kirjoitan ko vai en...ja päätin kuitenkin kirjoittaa.- kuitenkin liittyy treenivaatteisiin.

Eli ihan uteliasuudesta kyselisin - treenaako kukaan mimmeistä "kunnon varustuksella"? Ja tällä tarkoitan että onko kellään "Hulkin tapaista"-pukeutumista treenatessa? :rolleyes:

Eli niin että on aika paksusti päällä (ainakin yleiseen naisten pukeutumiseen verrattuna), että varmasti on lämmin/kuuma kokoajan. Tarkoitus tällä mun tietääkseni on pitää lihas lämpimänä (ennaltaehkäistään loukkaantumisia). Käytännössähän tää on jotain suuntaan, alla joku poolo/muu pitkähihainen ja siinä päällä college- tai muu lämmin pitkähihainen ja kaksinkertaiset / gollegehousut- tms. linjaa.

Täällä paljon puhutaan että treenataan t-paidoissa/topeissa ja ohuissa housuissa (kuten noi Bahian vaatteet). Ni tuli vaan mieleen että treenaako kukaan "väljemmissä" vaatteissa vai tykätäänkö enemmän vartaloa nuolevista "naisellisista" vaatteista? Mitä tätä threadia oon seurannut ni taitaa kallistua aika voimakkaasti ton jälkimmäisen puoleen... Viihtyykö kukaan "löysis-vaatteissa" [jotka harvoin ovat kovinakaan muodikkaita]?

Mutta kertokaa te.

Oon aika paljon miettinyt tätä että kirjoitan ko vai en...ja päätin kuitenkin kirjoittaa.- kuitenkin liittyy treenivaatteisiin.

Eli ihan uteliasuudesta kyselisin - treenaako kukaan mimmeistä "kunnon varustuksella"? Ja tällä tarkoitan että onko kellään "Hulkin tapaista"-pukeutumista treenatessa? :rolleyes:

Eli niin että on aika paksusti päällä (ainakin yleiseen naisten pukeutumiseen verrattuna), että varmasti on lämmin/kuuma kokoajan. Tarkoitus tällä mun tietääkseni on pitää lihas lämpimänä (ennaltaehkäistään loukkaantumisia). Käytännössähän tää on jotain suuntaan, alla joku poolo/muu pitkähihainen ja siinä päällä college- tai muu lämmin pitkähihainen ja kaksinkertaiset / gollegehousut- tms. linjaa.

Täällä paljon puhutaan että treenataan t-paidoissa/topeissa ja ohuissa housuissa (kuten noi Bahian vaatteet). Ni tuli vaan mieleen että treenaako kukaan "väljemmissä" vaatteissa vai tykätäänkö enemmän vartaloa nuolevista "naisellisista" vaatteista? Mitä tätä threadia oon seurannut ni taitaa kallistua aika voimakkaasti ton jälkimmäisen puoleen... Viihtyykö kukaan "löysis-vaatteissa" [jotka harvoin ovat kovinakaan muodikkaita]?

Mutta kertokaa te.

Se on itellä ainakin vähän kakspiippunen juttu.
Väljät vaatteet rokkaa ainakin huonoina päivinä, kun tuntuu, että on liian lihava astumaan ulos ovesta.
Kuukautisten aikana useimmiten siis ;)

Mutta enemmän ihonmyötäset oon kokenut kätevimmiksi silti. Ei ole sitä ylimäärästä kangasta liehumassa tiellä. Ja jos on oikeasti kuumakuuma, tulee semmonen inhottava fiilis.
Bahiamaisissa kuteissa en kyllä liiku, eli kaippa mulla on enemmän sitä välimallia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom