Treeniuranne ensimmäinen tavoite

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Kun aikoinaan aloititte treenaamaan, niin mikä oli ensimmäinen "välitavoitteenne".

Arvaanko oikein että 100 kg penkki.

Itse yritän ensisijaisesti kasvattaa lihasta ja teen kymppisarjoja kaikissa liikkeissä, mutta silti tuo 100 kg penkki houkuttaa.

Syksyllä meni 10 x 70 kg ja tällä viikolla 10 x 77,5 kg ja maksimina 87,5 kg, joten hyvät mahdollisuudet kesällä on 100 kg nostaa.

-----------------------------------------------------------------------

Tulipahan muuten mieleen että jenkeissähän painon yksikkö on pauna = n. 454 g. Onkohan tutkittu, kummilla on keskimäärin kehittyneemmät rintalihakset, eurooppalaisilla vai jenkkiläisillä salillakävijöillä. Voihan käydä niin että kun se pyöreä luku on saavutettu niin into penkkituloksen edelleenparantamiseen heikkenee. Jos täällä yritetään 100 kg niin riittääkö jenkkiläiselle keskivertopulliaiselle 200 paunaa = n. 91 kg ???

Taisihan se penkki 100kg olla, vaikka ilman tavoitteita tuleekin treenattua.

offtopic, mikä tuo DOMS homma oikein on?
että yksi suurimmista nautinnoista on kunnon DOMS treenin jälkeen, tjsp?
:confused:

DOMS = Delayed-Onset Muscle Soreness eli treenin jälkeinen lihaskipu, joka on, joidenkin mielestä pahimmillaan, minusta parhaimmillaan 2 päivää treenin jälkeen.

Edelleen sama tavoite kuin silloin kun aloitin. Eli tarkoitus olisi tiputtaa rasvaprosentti tuonne noin 7-8 hujakoille. Tuon lisäksi haluaisin painon pysyvän noin 80kg:ssa ja tällä painolla tähän varteen mahdollisimman paljon voimaa. Mitään muuta en kaipaa. :)

Mulla on nyt elämäni ensimmäinen dieetti päällä ja paino on jo tippunut (nesteiden poiston takia) noin 78 kiloon ja tavoitteeseen pääsy vaatisi noin 4kg:aa lisää vielä tuosta. Toisin sanoen dieetin tavoite on 74kg:n paino, mikä on todella kynäniska 188cm varteen... mutta bodaus ei ole mulle pääasia, vaan se, että aerobinen kunto on maksimaalinen.

Kunhan saan rasvat riittävän alas, niin pyrin sitten lisäämään tuohon hiljalleen ja hissukseen lihasta ilman, että rasvat nousisivat. Kovinkaan kiire ei missään nimessä ole, joten tuo ei liene ongelma.

Tavoitteet ovat suunnilleen kulkeneet :love: , elikkä kroppa on kasvanut tasaisesti ja voimat samoin! :4:
Tavoite on siis saada hyväkuntoinen ja lihaksikas kroppa, joka myöskin näyttää suht hyvältä ja voimaa sen verran kuin luulisi kroppaan mahtuvan!
Läskit (ne vähäsetkin) pois ja reeni kulkemaan hyvään tahtiin, jolloin tavoitteet täyttyisivät ajan mittaan eli heti! :D

Jep, eka tavoite oli se 100kg penkissä. Johtuen varmaankin siitä, että se oli realistisen matkan (~20kg) päässä. Sen sijaan 200kg kyykyssä tai mavessa oli ainakin silloin niin utopiaa, ettei niistä uskaltanut edes haaveilla.

Eka välitavoite on toukokuussa, silloin rasvat ~15 (nyt 20) tai alle, paino 80 (nyt 83).
Kun aloitin elokuussa oli penkkisarja 3 x 5 x 50 kg. Joulukuussa ykkönen oli 92,5 kg. Toivottavasti ei ole toukokuuhun mennessä tippunut, sillon ajattelin yrittää uudelleen (ja tietty sitä satasta :)).
Loppuvuonna olen toivottavasti isompi, tiukempi ja vahvempi.

Ensimmäinen tavoite voisi olla vaikka 83 kiloa painoa kesäkuun 1. päivä, sellaisilla rasvoilla että kaikki vatsalihakset erottuisivat juuri ja juuri.
Eli 6:ssa kuukaudessa tavoite 2-3 kiloa lihasta..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo tavoite oli saada paino 85 kiloon ja rasvaprosennti alle 15....
olkavarsi 3 senttiä isommaks,rinnanympäys 10 sentii isomaks vyötärö 5 senttii pienemmäks...onnistuin kaikessa...

Mä tahdoin vaan kasvaa isommaks, tahdon kyllä vieläki mut haen kans voimaa enempi ku ennen.

Olihan se eka tavote penkissä 100kg...että silleen... :david:

Ja myöhemmin kun tuli alotettua ihan säännöllinen käyminen, oli se että sai tota alaselkää kuntoon ja nyt tänä päivänä ja tällä hetkellä on tavote saada noi rasvat tonne 10% pintaan...ja sen jälkeen lisää lihaa mahollisimman paljon!!

Mun eka tavoite on saada käsivarsiin sen verran voimaa, että jaksan nostaa oman painoni, n. 60 kg. Sit pitää katsoa uudestaan. Ja mitään aikataulua mulla ei ole, on aikaa vääntää.

Niin ja sitten on tietenkin näitä muita tavoitteita. Saada rasvat jonnekin vähän lähemmäs kahtakymppiä ja se mihin kai kaikki naiset pyrkii - näyttää hyvältä alasti...

DOMS man jos saat 10x77,5kg ja maksimi on 87,5kg niin aika heikko maksimi etten sanoisi. Itse sain viime keväänä 90kg maksimina(jonka jälkeen ei pahemmin ole kiinnostanut kokeilla, saati sitten koko penkki) ja tuolloin sain muistaakseni 80kg:lla hikisesti 5 toistoa, jos sitäkään. Mutta totta, tärkeintä ei ole iso maksimi, tärkeintä ovat isot rintalihakset :joulu3: ... tai sitten ei :)

naksu älä helvetissä, et halua nähdä itseäsi 74kg:n painoisena. Itse olen 190cm ja dieetillä viime kesän jälkeen olin juuri tuo 74kg.(Tästä on kuviakin pakkiksessa). Sen jälkeen olen nostanut painoani 77-78kg:hen ruokavaliolla tai sitten ilman. Mutta hyi helvetti sanon minkä näköinen olin 74kg:na. Vielä kun olet 8cm minua pidempi, tulet todella olemaan kynäniska :)

Tavotteena oli alunperin yksinkertasesti saada vähän lihaa luiden päällä ja näyttää paremmalta, mutta kyllä siellä tais mielessä siintää se 100kg penkki ja hieman myöhemmin 200kg mave ja kyykky. Nyt intin jälkeen voi melkeen pistää tavotteet samaan mitä reenit aloittaessa ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom