Treenituntemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uivi
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Täh? Salavalmentaja? Mikä se o? :wtf:

Multa on menny jotain vissiin ohi, mistä moinen kiirus ja tarve?

Salavalmentaja on tässä tapauksessa henkilö, joka auttaa mua nyrkkeilyjutuissa, mutta joka ei ole - hmmm - virallisesti valmentajani. Eli tämä on tällaista inside-läppää. Painoa pitää pudottaa, koska pitäisi päästä omaan sarjaan ottelemaan viikon päästä. On sitä kyllä ennenkin vedelty 4-5 kiloa viikossa, mutta kun ei vaan huvittaisi.

Kivakiva. :) Nostin kyseenalasen mave-ennätyksen, 120 kiloo. Eihän se paljon ole punttimimmien mittakaavalla, mutta 10 kiloo parannusta edelliseen. Kyllä täältä pikkuhiljaa tullaan :evil:

Anteeksi punttimimmit, julistan niin epä-punttia hiihtosanomaa :D IHANA hiihtolenkki tänään! Ilma oli aivan mahtava, ja suksi luisti, tekniikka alkaa sujua lopultakin. Viime talvena samaan aikaan kiersin lentokentän (7.7 km) pitäen aina mehutauon joka kilsan välissä (ei jaksanut yksinkertaisesti), nyt menin ihan yhtä mittaan ja toisenkin kierroksen ois voinu vaikka heittää! Oon nyt just ihan koukussa aerobiseen liikuntaan, mikähän pöpö on iskenyt :dance:

Olipa ihanaa käydä balancessa, stretchingiä vähän mun koppuroille vikakoiville... Pohkeet alkaa jo antamaan periksi. Reidet oli vieläkin vähän ihmeissään eilisestä, eli jos antaisin niille huomenna vielä lomaa. pohkeita en huomenna uskalla prässätä vielä.

Aattelin kokeilla maksimi penkkitulosta, jos saan tuon ukon mukaan varmistajaksi :rolleyes:

Mulla on jotenkin olkapäät ihan kamalan huonot venymään, pitäis varmaan käydä hierojalla. Muutenkin ovat ihan liian ylhäällä.

Anteeksi punttimimmit, julistan niin epä-punttia hiihtosanomaa :D IHANA hiihtolenkki tänään! Ilma oli aivan mahtava, ja suksi luisti, tekniikka alkaa sujua lopultakin. Viime talvena samaan aikaan kiersin lentokentän (7.7 km) pitäen aina mehutauon joka kilsan välissä (ei jaksanut yksinkertaisesti), nyt menin ihan yhtä mittaan ja toisenkin kierroksen ois voinu vaikka heittää! Oon nyt just ihan koukussa aerobiseen liikuntaan, mikähän pöpö on iskenyt :dance:

Hyvähyvä:thumbs: Oot sie myötä- vai vastapäivään hiihtävä? :D

Nostin kyseenalasen mave-ennätyksen, 120 kiloo. Eihän se paljon ole punttimimmien mittakaavalla,

ONNEA!!! Äläkä vähättele itseäsi, harvempi täällä 120 kiloa vetää maasta! Ja kun mavesta on kyse, ei tekniikastakaan tarvitse yleensä spekuloida - se mikä tulee ylös, on omin voimin nostettu. :rock:

Hmm. Taidan hiihtää mieluummin vastapäivään, koska sillon saan heti alkuun pois alta sen kamalan tylsän suoran :lol2:

Se lentokentän suora on muuten kamala! Sen takia miekin kävellessä alotan siitä suorasta :)

Tänään kulki treenit hyvin ja kivalta tuntui. Peruskuntojakso ohi, ja nyt teen 8-10 toiston sarjoja. Ihanaa, kun pystyy laittamaan enemmän painoja! Mie olen vaan niin kertakaikkisen hyvällä tuulella treenin jälkeen :) Eikä selkäkään temppuile.

Ei vitsi, oon löytänyt juoksemisen ilon jälleen! Sairastuin reilu vuosi sitten keuhkokuumeeseen, mitä ennen olin harrastanut lenkkeilyä juoksemisen muodossa noin kaksi vuotta. Itse sairastelu kesti kaksi ja puoli viikkoa, mutta todellinen parantuminen vei suunnilleen 3kk. Seurauksena kunto romahti aika pohjalle, eikä juokseminen enää innostanut. Nyt olen käynyt salilla juoksumatolla juoksemassa muutamaan otteeseen ja nauttinut siitä todella! Enpä muistanut, että se näin kivaa oli ;) ja kaiken tän riemun lisäksi se on hyvää aerobista liikuntaa salitreenin ohella.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
tulin justiinsa punttikselta, aattelin et oisin kävelly/juossu matolla jonkun aikaa...no enköhän sitten onnistunu venäyttämään jotain takareidestä tai jostain...pääseeköhän sitä keskiviikkona salille?

Selkä kipeä, jäi takareidet tekemättä. Selkää tein -20 painoilla, mutta muuten kulki ihan hyvin. Nyt välistä vähän pitempää sarjaa.

Selän palellutin eilen ulkona, nyt jo himpun verran parempi. Jos ei olis ollut kiire niin oisin pyöräilly tuntisen vielä päälle, nyt jäi 15 minuuttiin.

Aaah - niin ihan tanssitunti takana. Oli aivan fantastista kun hypyt, pliet ja kaikki sarjat tuntuivat loksahtelevan kohdalleen. Loppusarja oli mahtava, siinä sai antaa kaiken itsestään ja osaamisestaan. Jossain vaiheessa meinasi jo usko loppua koko tanssitouhuun mutta nyt mulla on ihan sellainen fiilis, että himpskatti, kyllähän mä osaan tanssia aika hyvinkin! :D

Päälle vielä puolentunnin kunnon venyttelyt joten mikäs sen mukavampaa ja kehoa hellivämpää!

Kysynpä täältä, osaisiko joku vastata...
Ongelmani on migreenikohtaukset jalkatreenien jälkeen.
Olen aloittanut punttitreenin nyt alkuvuodesta. Jokaisen jalkatreenin jälkeen saan pahan migreenikohtauksen näköhäiriöineen, puutumisineen ja päänsärkyineen. Tosi ärsyttävää, kun haluaisi tehdä täysillä ja lisätä painoja, mutta kun takaraivossa jyskyttää pelko siitä migreenistä...

Aerobinen kestävyyskuntoni on hyvä; ei mitään ongelmaa aerobisen ponnistelun yhteydessä.
Enkö osaa hengittää, vai painaako tanko kyykätessä johonkin väärään paikkaan??
Olen yrittänyt ottaa tangosta kapeamman otteen ja laskea sitä alemmas, mutta ei...

Toivottavasti joku osaa vastata...:)

Ongelmani on migreenikohtaukset jalkatreenien jälkeen. Olen aloittanut punttitreenin nyt alkuvuodesta. Jokaisen jalkatreenin jälkeen saan pahan migreenikohtauksen näköhäiriöineen, puutumisineen ja päänsärkyineen.

Mä mietiskelin eilen kyykkäillessä jälleen samaa juttua. Tosin mulle tulee "vain" päänsärkyä, ei migreeniksi asti ylly vaikka migreenikko olen minäkin. Omia selityksiä:
-hapenpuute (varsinaisen kyykyn aikana en hengitä)
-päähän kohdistuva kova paine (korostuu vyön kanssa, kun ponnistelen isot raudat niskassa)
-ehkä nestevajaus (vaikka juonkin urheilujuomaa reilusti läpi treenin ja muutenkin oon kova juopottelemaan vettä)
-lihaksiin tuleva jännitystila.

Päänsärky myös loppuu, kun treeni loppuu ja relaksoidun. Onneksi.

Tuli mieleen, että mulla on aika voimakas tunnesuhde tohon puntilla käymiseen... toisaalta RAKASTAN sitä sydämestäni ja odotan aina seuraavaa treenipäivää, mutta jalkapäivät :curs: Meen jalkapäivänä(kin) salille innoissani, mutta kyykkyjä tehdessä mulle nousee valtava vihan tunne pintaan. Vituttaa, ärsyttää, kiukuttaa ja tekis mieli muksia joku (ei kirjaimellisesti)... Ton äärimmäisen tunnekuohun voimalla saan sitten kyykyt ja askelkyykyt suoritettua kunnialla loppuun asti. Tiedän ton tunnekuohun johtuvan yksinkertaisesti siitä, että kyykyt on niin raskaita ja niiden jälkeen on ihan lyöty olo (mikä on hyvä, mutta itse suoritus on myös henkisesti haastava osuus). Toisaalta jälkikäteen saa nauraa itselleen, kun kuvittelee itsensä puuskuttamassa ja nielemässä kirosanoja pää punaisena siellä salin nurkassa :D Ehkä toi on ihan terve tapa tuntea (ja purkaa) vihaa, kun miettii niitä muita vaihtoehtoja. Kuitenkin jännä juttu, kun muista liikkeistä mä nautin rasittavuudesta huolimatta...

Onko kellään muulla tällaista "kiukun/vihan" tunnetta kun tekee jotain raskasta liikettä?

Edit. Sen verran vielä, että jalkatreenin/kyykkyjen jälkeen on toki hyvä (ja naatti) olo, eli tarkoitin ainoastaan suoritusvaihetta.

Minulla on kehittynyt kauhea tsemppitilanne, kun pitää tehdä rintaprässiä, koska se on luultavasti heikoin kehittymiskohta.

Noh, alussa inhosin sitä, ja nyt teen sen aina ensimmäisten joukossa, jotta se menisi paremmin. Tulokset onkin alkanut nousemaan, ja raivolla aina istun siihen penkille... Ja taas on tissit kipeänä eilisen jäljiltä :D

Kuitenkin jännä juttu, kun muista liikkeistä mä nautin rasittavuudesta huolimatta...

Onko kellään muulla tällaista "kiukun/vihan" tunnetta kun tekee jotain raskasta liikettä?

Mä oon muotoillut sen niin, että mulla on kyykkyyn viha-rakkaussuhde. Eihän se hauskaa ole mutta ei sitä ilmankaan voi elää. :D Ehkä nykyisin enempi menee rakkauden puolelle, on se vaan niin kivaa - silloin kun sujuu. Ja nyt sujuu. Pakkohan siihen on vähän kiukkua kerätä, että jaksaa kyykätä, ei sitä hymyillen pysty tekemään kunnolla. Odotan aina kyykkypäivää, odotan, innolla ja pelolla ja kauhulla ja jännityksellä, ilme vakavana puhisen tangon alla ja hymyilen sarjojen välissä. Nautin kyykystä, koska se on vaikein, siinä on haastetta, se on pahin ja se on paras.

Varsinaisia vihan tunteita aiheuttavat about kaikki vatsaliikkeet ja kulmasoutu. Hammasta purren teen jalkojen nostot, että mä vihaan niitä. Ihan vaan kiukulla ja itsepäisyydellä ne menee... Tulen jo melkein pahalle tuulelle ku ajattelenkin/ tajusin just että tänään on taas jalkojen nostoja luvassa prkl. :curs:

Nautin kyykystä, koska se on vaikein, siinä on haastetta, se on pahin ja se on paras..

Juuri tuollainen on omakin suhtautuminen kyykkäämiseen. Sen tuntee, kuinka se on liikkeenä niin hyvä ja vaikuttaa just siellä missä pitääkin!!! Raivo päällä ja latautuneena sitä haluaisi tehdä, mutta ne migreenit...

Täytynee varmaan juoda enemmän ja harkita migreenin estolääkityksen hankintaa.
Kyykkäämistä en lopeta !!!:D

Mä taas rakastan kyykkäämistä -huomenna taas, ah! Johtunee siitä että jalat -kiitos luistelutaustani- ovat varmasti paras lihasryhmäni olleet kautta aikain, joten mitään varsinaisia "ongelmia" ei ole koskaan tuon kanssa ollut. Polvetkaan kun ei ole vaivanneet enää vuosiin kuin ihan satunnaisesti.

Vihaan taas yli kaiken penkkiä -tulokset vaan junnaa ja junnaa, prkl! Luulin jo, että pääsin eteenpäin, kun sain tehtyä kolmosia 60 kilolla, mutta vielä mitä. Samasa 55 kilossa sitä edelleen junnataan sarjapainona. Prkl! Teen penkin silti aina kuuliaisesti, vituttaa vaan, kun tietää, että kehitystä ei sitten tule, ei millään.:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom