Treenituntemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uivi
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Juuh, toivottavasti ymmärsin oikein miten sie ymmärsit...kaikki 4 osaa putkeen.

Siis joka osan liikkeet vuorotellen peräkanaan kolme kertaa(esim penkki->pullover->olka->ojentajat, uudestaan penkki->jne) ja sitten vasta seuraavaan. Tällä hetkellä teen punttia vain näin, 2 tai 3 krt/vko. Muut treenit on hiihto/juoksu/yms,yms. Keväämmällä jotain muutosta punttailuun vielä ja sitten takaisin tähän kuntopiireilyyn vähentäen kesää kohti. Tai jotain. Tää punttailu on vain osa laajempaa kokonaisuutta, kestävyysurheilijaksi itseni luokittelisin. Joten jos kiinnostuit, niin mitä tällä itse ajattelit tavoitella?

Sitten vielä, jos threadin aiheesta jotain löpisisin. Käin tänä aamuna tekemässä tämän kiertoharjotteluni. Hiki tuli, ihan hyvä treeni siihen nähden, että aamutreenaaminen on vaikeaa aamu-unisuuden takia. Jostain syystä normaalia enemmän väkeä ja se vähän hankaloitti. Kehtaisi vaan kysyä, että pääseekö väliin. Hiihtämässä meinasin illalla vielä käydä mutta enpä jaksanut. Joskus sitä malttaa kroppaansa kuunnella...Mutta huomenna sitten suksimaan, tulis vaan jo kunnolla lunta!

Tää on kiva threadi :)

Kävin tänään tekemässä pikajalkatreenin (ei ollu enempää aikaa), ja sali oli ihan täynnä, joten en päässyt kyykkäämään ollenkaan, tylsää. Tein sitten jalkaprässiä sen sijaan, mut eihän se ollu yhtä hauskaa ollenkaan ;). Mut ihan piristävää silti tuollainen pikatreenikin, pitääkin alkaa enemmän tekeen noita jos näyttää (kuten on viime aikoina näyttänyt) siltä ettei ehdi niin paljon treenaamaan kun haluaisi.

Treeneistä yleensä - treenikaveria kyllä kaipaisin. Olis kiva mennä yhdessä salille jonkun kanssa. Ei vaan oo hirveesti salilla käyviä tuttuja...jumpissa kyllä käyn yhdessä parin kaverin kanssa, onhan sekin kivaa, mut erilaista.

Tuttuja naamoja tietysti jo alkaa olla salilla jonkun verran, mutta ei pahemmin mitään juttukavereita kyllä (tosin kuuntelenkin yleensä salilla musiikkia korvanapeista, joten...).

Mutta tosiaan, treenikaveri olis kiva, uskaltais sitten ehkä nopeemmin lisäillä painojakin esim. penkkiin, kun nythän se on vaan sellaista aloittelijan sähellystä vielä :), kun en tod. kehtaa joutua pyytämään ketään isoa miestä sieltä apuun :)...

Ja uutena olen ottanut mukaan leuanvetojen harjoittelut :D, olis huippuhienoa jaksaa vetää leukoja...nyt aloittelen siis salilla sellaisella laitteella, missä voi painoilla keventää, enhän mä muuten jaksaiskaan leukoja vetää, tyylipuhtaasti ainakaan. Mut ehkäpä se siitä pikkuhiljaa?!

Jatkanpa vielä, eli yleisesti ottaen kyllä tulee varmaan otettua turhan kevyesti vielä toi treenaaminen. Siis että vois kovempaakin treenata. Välillä kyllä tulee irvisteltyä kunnolla :), joten ehkäpä sitä pitäs vaan kylmän viileesti laittaa lisää painoja että tarttis taas irvistellä enemmän!

Kyllä muuten lauantaina kulki salitreeni hyvin, olis silloinkin voinut vielä enemmän painoja laittaa. Varmaan se perjantain karkkipäivä vaikutti :), hiilaritankkausta siis :)

Mullakaan ei ole treenikavereita, paitsi satunnaisesti. Käyn aina yksin puntilla. Tänään hölkkäilin sinne työntämään ja rinnallevetämään aamupäivällä, jotain eläkeläisiä oli paikalla sekä pari yläasteikäistä poikaa. Yksi tunnisti minut, taitaa olla koulusta, jossa juuri olin sijaisena. Sanoin, että koulussa pitäisi olla tähän aikaan.

Illalla sitten lajitreeni. Kädet olivat perkeleen jumissa ja vitutti kaikki ratauttelu ja koulunyrkkeily. Paritekniikka meni hyvin, ihme kyllä. Lopuksi kuusi erää säkillä ja vähän hyppynarua, niistäkään touhuista en tykännyt. Tuollainen suhteellisen hidastempoinen lajitreeni ei oikein ole meikäläisen makuun. Tykkään revittelystä, jossa tulee kauhea hiki. Onneksi sain aamupäivällä puntilla vähän enemmän riuhtoa - nyt kun on kovempi viikko taas menossa - mutta eihän sielläkään voi ihan hullusti rehkiä kun kaksi kertaa päivässä treenaa.

Joskus tarvitsen siis ns. kovaa treeniä. Nykyisin teen sellaista harvoin. Toinen valmentaja laittaa juoksemaan vetoja. Ne ovat ihan tappoa. Siinä vaiheessa kun puuskutan viidennen pyrähdyksen jälkeen jalat aivan hapoilla jossain salin nurkassa, koen samaan aikaan valtaisaa tyydyttyneisyyttä sekä suurta ahdinkoa. :D Huomenna pitääkin sitten vetää treenit itse, saas nähdä millaista kidutusta siitä tulee.

:offtopic:
Jos mulla ois treenikaveri niin treeneistä ei varmaan tulis mitään, koska pitäisi koko ajan höpöttää. Sitä paitsi nytki hermostun, jos salilla on joku tuttu jolta rupeaa tulemaan tarinaa ja treenivauhti tyssää kun pitää kohteliaasti kuunnella. *kiltti tyttö syndrooma*

Välillä salilla näkyy tyyppejä jotka tekevät sarjan ja sitten juttelevat 10minuuttia jonka jälkeen taas joku nopea vemputussarja.. vaikka en nyt siis halua arvostella kenenkään treenitapaa. ;)

Tietty semmonen treenikaveri ois kiva, jolla on suurin piirtein samat tavotteet ja intohimot salia kohtaan ja joka tukee ja tsemppaa, eikä pälpätä kaikesta muusta paitsi treenaamisesta. :haart:

:offtopic:
Jos mulla ois treenikaveri niin treeneistä ei varmaan tulis mitään, koska pitäisi koko ajan höpöttää. Sitä paitsi nytki hermostun, jos salilla on joku tuttu jolta rupeaa tulemaan tarinaa ja treenivauhti tyssää kun pitää kohteliaasti kuunnella. *kiltti tyttö syndrooma*

Välillä salilla näkyy tyyppejä jotka tekevät sarjan ja sitten juttelevat 10minuuttia jonka jälkeen taas joku nopea vemputussarja.. vaikka en nyt siis halua arvostella kenenkään treenitapaa. ;)

Tietty semmonen treenikaveri ois kiva, jolla on suurin piirtein samat tavotteet ja intohimot salia kohtaan ja joka tukee ja tsemppaa, eikä pälpätä kaikesta muusta paitsi treenaamisesta. :haart:

Totta, en mäkään sellaista pälpätyskaveria sinänsä sinne salille kaipaa :), mut joskus olis kiva tehdä vaikka penkkiä tai kyykkyjä vuorotellen yms...uskaltaisi sitten enemmän laittaa painoja joskus kokeeksi, kun olis joku apulainen :)

Ehkäpä niillä, jotka vaan lähinnä juttelee ja 'välillä vemputtaa' se salilla käynti on enemmän sitä sosiaalista puolta? Sitäkään väheksymättä, sekin on tärkeetä :). Mut ymmärsin mitä tarkoitat.

Mie en treenikaveriksi huoli oikein ketään, ettei vaan aika menisi pölöttämiseen. Yksi kaveri tulee silloin tällöin mukaan, mutta onhan se vähän avutonta ja tehotonta vaikka kuinka yrittää samalla sekä höpistä, että treenata. Ja vaikka liikkeet tekisikin "ajallaan" niin ajatus ei kulje mukana ja puolet tehosta heti poies.
Äitini hyväksyn seuraani, hänen kanssaan ei tarvitse lätistä vaan saa keskittyä omaan tekemiseen. Etenkin juoksulenkit on kivoja hänen kanssaan, mennään samaan tahtiin ja turhat pulinat on jätetty kotiovelle.

Tänään oli oikein loistava jalkatreeni. Sain paljon irti väsymyksestä huolimatta (kirjoituksiin luku ja yleinen stressaaminen) ja treenin jälkeen oli taas kiva jatkaa lukemista :)

Minä hyväksyn treeniseuraksi vain mieheni, hän tajuaa olla pölöttämättä liikaa. Tietenkin salilla voi tuttuja moikata, mutta ihan täysin keskittymisen vievään keskusteluun en halua alkaa salilla, siinä menee pipariksi reenit.

Tänään olin niin rikki maanantain reenin jäljiltä, että meninpä balanceen ja kävelin aamulla yliopistolle sen 4 km. No ei spagaatit luonnistunu illalla, ei kyllä muutenkaan :) Kauhea mikä pökkelö musta on tullu, ja vielä käsistäkin!

Mie en treenikaveriksi huoli oikein ketään, ettei vaan aika menisi pölöttämiseen. Yksi kaveri tulee silloin tällöin mukaan, mutta onhan se vähän avutonta ja tehotonta vaikka kuinka yrittää samalla sekä höpistä, että treenata. Ja vaikka liikkeet tekisikin "ajallaan" niin ajatus ei kulje mukana ja puolet tehosta heti poies.

Aivan samaa mieltä:rock:

Ei tuu meikäläisenkään reenistä mitään jos ei sais vaan 100% keskittyä itseensä ja siihen tekemiseen.Menee välil hermo kun joku puolituttu tulee lätisemään jotain kuulumisia siihen väliin,voi prkl,hävii pumppi ja kaikki lihaksista:curs:Yritä siinä sitten väkisin jotain lätistä kun päässä soi vain että painu ny...:evil:

Onneks tutut tietää että ei tarvii turhia salilla lätistä,ei ainakaan puolta minuuttia pidempää!

Minulla on onneksi maailman ihanin kaveri:haart:,jonka kanssa saatetaan lätistä reenistä,ruoasta,kropasta jne jne tuntikausia välillä, kun se on kummallakin lähellä sydäntä ja kummatkin kiinnostuneita toisen rääkistä:) Salillahan näitä keskusteluja ei kyllä käydä....:D

mä ainakin tykkään treenata yksin tai sit oman mieheni kanssa kuka ymmärtää olla hiljaa ja antaa mun tuhistaa ja puuskuttaa omillani raudan kanssa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mulla on nyt treeniopastettavana likka, joka muuten on kyllä ihan älyttömän kova lörpöttämään, mutta salilla kyllä on tuima ilme naamallaan ja hyvin hiljaa :lol2:

Viime treenistä on nyt viisi päivää. Olen vähän vatsoja vääntänyt ja venytellyt, mutta silti alkaa jumittaa aika reippaasti. Selkäni hajotin niin ei ole ollut salille asiaa. Huomenna voisi jo käydä kokeilemassa, josko sitä edes jotain pystyisi jo tekemään. Selkä on siitä hankala, että kun se menee kipeeksi, niin ei voi treenata mitään.

Tänään meni kaikki ihan ..tuilleen.

Väsytti, kyllästytti, mietitytti kaikki parisuhdeasiat, ja treenisuoriutuminen oli kyllä -1 arvoista. Yläkroppa vielä kireenä maanantaista, ja eilinen balance ei vetreytymiseen auttanut tarpeeksi. Mitään sarjoja en saanut loppuun asti vedettyä, ja kyllä tuntu painavilta kaikki...

Plääh.

Salilla unohtui turhat murheet, pidän keskittymisestä ja itsensävoittamisesta. Olo oli kevyt ja mieli iloinen kotiin palatessa. Viikonloppuna vaivannut nivuskipukin oli tänään poissa. Olin jo ehtinyt siitä vähän huolestua. Tänään treenasin siis helpottuneena ja tyytyväisenä.

Minä tykkään treenata niin yksin kuin ystävienkin kanssa. Toki keskittyminen omiin tekemisiin on yksin ihan erilaista kuin silloin, kun niitä juttutaukoja tulee, mutta onneksi omat treenikaveritkin haluavat keskittyä omiin sarjoihinsa, jolloin kumpikaan ei "häiritse" toista. Ja saahan tuossa myös varmistusapua, tekniikkaneuvoja jne.

Olen viime lauantaista lähtien tehnyt suht kunnollisia treenejä parin viikon ylirasitustauon jälkeen. Tuntuu ihan ok:lta, kunhan malttaisi vain ottaa tarpeeksi kevyesti. Harmittaa, kun en osaa tehdä kyykkyä. Teen jotain väärin enkä pysy pystyssä. Toinen asia, mikä ottaa päähän, on ilmeisesti treenien aloituksesta kertynyt hirveä turvotus. Naama on kuin possulla joka aamu, ja yhdistettynä pakkasen kuivattamaan ihoon tuntuu ja näyttää hirmu hyvältä..:rolleyes:

Uskomaton tunne, kun kroppa ei ole enää niin jumissa kuin viikko sitten =) Kuin lentoon lähtisi. Pari kokohierontaa viikkoon ja hieman keventelyä muutenkin tekee ihmeitä! Suosittelen. Balance tunnin jälkeen olin yhtä hymyä, kun huomasin taipuvani ja vanyväni aivan eriasteella kuin aikaisemmin.

Mulla oli tänään tunnin aerobinen kuntopyörällä ja nyt mun habaan koskee :D
Johtuu eilistreenistä, mutta hymyilytti silti.

Mulla on löysä viikko menossa ja lasken päiviä että pääsen taas kyykkäämään. Enää kolme yötä. :hyvä: Se mikä välillä (aika useinkin) vaivaa on riippuvaisuus muista: koviin kyykkytreeneihin pitäis saada aina varmistaja ja penkkipäiville joku pitelemään lankkua. Ei, kaikki ei osaa pidellä lankkua oikein vaikka kuinka neuvoisin... Tulee henkinen taistelu oman treenin kunniallisen läpiviemisen ja toisen treenirauhan kunnioittamisen välillä. Kauhee ongelma. Kyykyssä vois käyttää varmistusrautoja, mutta en osaa kyykätä niiden kanssa. Meen jotenkin sekaisin.

Tänään sentäs kevyehkö etukyykky ohjelmassa. Tekis mieli vedellä taas leukoja, vaikka tiiänkin ett ei niitä ihan joka kerta kannata tehdä. Ei näistä kevyen viikon treeneistä oo paljon kerrottavaa, ne vaan menee jotenkin "ohi". :D

eilen oli hyvä reeni: crossfit setti leuanvetoja + kahvakuulaswingeja ja tempauksia + punnerruksia+ vatsoja 20 min + olkapäitä raskailla painoilla rest-pause sarjoja. lopuksi vielä 30 minsaa intervalltyypistä hölkkä+juoksu viritelmää ja 15 min venyttelyt. jäi hyvä ja energinen fiilis

Mulla on treenien suhteen ollut nyt hyvä viikko, aloitin uuden treeniohjelman kanssa sairastelujen jälkeen ja woe pojat on treeni mennyt varmasti perille :D Huomenna vielä ojentajat-olkapäät niin uusi ohjelma on menty kerran läpi, oon liekeissä!! :) Siinä on muutamia liikkeitä joita vasta tämän ohjelman myötä olen kokeillut ja opetellut; penkkipunnerrus (mistä tuli heti mun uus yläkropan lemppariliike) ja kyykky smithissä josta kans tuli ihan mielekäs!

Tällä viikolla on treenit tuntuneet yllättävän hyviltä. Vaikka sarjapainot eivät ole nousseetkaan, jotenkin tuntuu, että liikkeet menevät paremmin perille. Liekkö johtuu oikeamman tekniikan opettelusta ja sen oppimisesta? Lisäksi treeniä kohden muunnellut versiot perusliikkeistä sekä niiden toistomäärien vaihtelut näköjään sopivat ainakin minulle -> mukavampi treenata-> tuntuu paremmalta ja (ehkä) siten painotkin jossain vaiheessa taas nousevat. Ei ne ole laskeneetkaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom