Treenituntemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uivi
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Minulla viha-rakkaussuhde kyykkyyn. En vaan yksinkertaisesti osaa, mutta olen niin kova hakkaa päätä seinään ja jostain perverssistä syystä vielä nautinkin siitä. Kiva olisi jos voisi paukuttaa menemään isoilla painoilla, mutta kun pitää nyt nyhrätä tuon tekniikan kanssa :jahas: Kyykkypäivä on löysäilypäivä.

Mie olen alkanut tykkäämään kyykystä, kun miut syksyllä opetettiin tekemään se polvia rikkomatta.

Tämän päivän treeninä oli puntti aamulla. Ihan jees, kauhia hiki vaan. Mie en tykkää, kun punttisalilla on niin lämmin. Jotenkin menee puhti, kun on tuskallisen kuuma. Osaltaan tänään siihe kyl vaikutti se, että juoksin salille ja plussakelissä hiki pukkaa pintaan. Eli oli jo valmiiksi kuuma,lääh. Mie oon nii ulkoilma- ja erityisesti pakkasliikkuja.

Osaltaan lopputreeni meni koripalloilijoiden treenaamista (=pölöttämistä) ihmetellessä mutta muuten kyllä sain kuntopiirini vedettyä yllättävän hyvälläkin temmolla.

Jos tässä vielä saisi aikaiseksi venytellä. Ruoka kyllä vaikuttaisi kiinnostavan enemmän...

Hehee, näin se viikko-ohjelma muuttuu.
Eilen piti siis tehdä jalat, mutta päädyinkin eri aikaan ja eri salille kun piti, joten vuorossa oli käytännön syiden takia penkki ym. Penkki kulki yhtä huonosti kuin aina -no lieneekö aamun bodypumpilla vielä hapottavaa vaikutusta ;) Jalat piti treenata tänään, mutta mies onkin kuumeessa, joten jätin reenin väliin kun piti käydä hakemassa raasulle ruokaa jne jne. Sunnuntaina sitten jalat.
Mutta ilostuin, kun sain kuitenkin OJENTAJAT kipeiksi piiitkästä aikaa. Treeni meni sitten sinne minne pitikin!

Mulla oli tänään tapaaminen ohjaajan kanssa, ja tehtiin uusi ohjelma, 3-jakoinen. Vaikuttaa lupaavalta, ainakin ensimmäisen treenin (selkä, hauikset ja vatsat) jälkeen, jonka tein heti ohjauksen päätteeksi, oli mahtava olo. Tuntuu että muutenkin sai tsemppiä ja uutta intoa treeniin, vaikkei se varsinaisesti ole missään vaiheessa lopahtanutkaan. Pääsis jo uudestaan! :D

Tänään tein (olosuhteiden pakostakin) aikas pitkän treenin kun piti rinta-ojentaja-habbis päivälle ujuttaa vielä selkää. Kuitenkin sain aivan mielettömän onnistuneen ja hyvän treenin aikaiseksi! Hyvä minä. Parin päivän täyslepo (lukuunottamatta eilistä kävelylenkkiä) taisi tehdä hyvää niin kropalle kuin mielellekin. Tein aikas kovia ja hyviä sarjoja penkissä ja kulmasoudussa :dance:

Ja huomenna rökittämään vähän jalkoja...Kylläpäs taas treeni maistuu ja salilla alkanut pään jomotuskin hävisi palkkarin juotuani.

Salitreenit kestää 20min-70min riippuen siitä, kauanko on aikaa treenata ja montako lihasryhmää käsiteltävänä. 2-jakoinen ohjelma on toiminut mukavasti jo pitkään, useamman kuukauden, mutta sitä on tullut sovellettua aina palautumisen ja aikaresurssejen mukaan. Nyt on tullut treenattua monta viikkoa kovaa ja nousujohteisesti ja se motivoi. Jotkut treenit välillä menee heikommin, esim jos menee nälkäisenä/väsyneenä/muuten vaan v*ttuuntuneena salille, mutta useimmat on olleet hyviä. Tällä erää "lempiliikkeitä" ovat penkkipunnerrus ja etukyykky, joihin on saanut lisätä rautaakin ihan mukavasti. Erittäin liikunnallisen työn bonuksena on hyvä lihashuolto, eli venyteltyä tulee päivittäin ja paljon - liekö se syynä voimain kehitykselle. Reenit siis kulkee, kun vaan terveenä pysyisi eikä tulisi lenssu päälle!

Eilen huonovointisen yön jälkeen treeni oli osittain vähän tehotonta. Tissit tuli silti kipeäksi, ja taitaa ojentajatkin olla pinkeänä.

Perjantaina paremmalla onnella...

Eilen ensimmäinen treeni kuukauden pakkotauon jälkeen, rinta, olat + ojentajat tuli kokeiltua ja vielä painot liikkuivat :dance: mutta tuska meinasi tulla crossarilla veivatessa, aerobinen kunto on kyllä hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Tänään tuntuu, että jotain on tullut tehtyä, jee!
Toivottavasti huominen treeni menee yhtä sujuvasti.

Mulla menee nykyään työpäivät siihen et venailen vaan koska pääsen salille:D

Puntti sujuu hyvin, mutta vasen takareisi alkaa taas reistailuttaa. Se on kenkkuillut jo tuolta yleisurheilu-ajoilta asti.. (BauttiaRallaa n. 8v). No nyt on sit alkanut vasemman käden kiertäjälihaskin vähän huutaa hoosiaannaa.. Mutta halu treenata on VALTAVA;)

Miksei vaan koskaan opi venyttelemään:D

Mulla menee nykyään työpäivät siihen et venailen vaan koska pääsen salille:D

Sama juttu täällä! Mulla tekee tää kevät aina sen, että oon ihan innoissani treenaamisesta. Ei meinaa housuissa pysyä työpäivän aikana :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa ever sumomavea. Ja se oli aivan :haart: :hyper:

Hitto, miten mä olen pärjännyt ilman sitä. Jes, taas uusi suosikki! :hyvä:

Vähän sama. Nyt on viikko pois salilta -penkkipunnerrus sujui viime la vielä huonommin kun edellisellä kerralla, joten päätin tuulettaa kunnolla ja relata.

Huomasin tässä mielenkiintoisia asioita treenihistoriani varrelta. Joskus silloin muinoin teki tiukkaa saada 10 kilon käsipainot asentoon vinopenkkiä varten, ja voi että sitä iloa sitten kuin vihdoin sai niillä 12 kiloisilla tehtyä hikisen kasin :D Tänään kävin tekemässä 20 kilon kässäreillä kevyttä vinopenkkiä ja koko treenin ajan tuskailin heikkouttani. Olen vasta pari kertaa nyt tehnyt vinopenaa kp:lla, sitä ennen tein reilu vuosi sitten hikistä sarjaa jollain 15 kilon käsipainoilla, eli kai tuota nyt jossain määrin on kehittynyt, mutta jotenkin siitä kehityksestä ei ole niin innoissaan kuin tuolloin aloittelijana, oikeastaan vaan ottaa päähän oma heikkous :D 60 kilon SJMV oli myös joskus tosi kova juttu, nyt vetäisin maasta 120 kiloo ja se on ihan paska tulos jopa näin lahjattomalle ja laiskalle kuin minä.

Ihan hölmöä.

Myös tämä urheilullisuus ja rasvaprosentti asia on mietityttänyt. Itse en pidä rasvaprosenttia eli rasvattomuutta urheilullisuuden edellytyksenä, vaikka useat sitä tuntuu pitävän. Jännää sinänsä, että omista ihroistani (lihaserottuvuutta ei käytännössä ollenkaan) minut näkevät ihmiset kysyy lähes ekana, että mitä lajia harrastan. Hmm, näytän urheilulliselta, vaikka rasvaprosenttini ei olekaan alle 15 (itse asiassa ei taida olla alle 25:kään..). Tosin varmasti on niitä, jotka pitävät minua kuvottavan läskinä tai taviksena. (ihan sama, ite tykkään muuten paitsi alamahassa on röllö)

Joo tämä nyt oli taas tällaista pohdintaa. Treenituntemuksista sen verran vielä, että olkapää on ihan v*ttuuntunut mulle jostain, pari viikkoa jo kiukutellut. Nyt viikko kevyempää yläkropalle, jospa se siitä.

Mua huvittaa kanssa vähän toi rasvaprosenttijuttu. Minusta se ei ainakaan ole mikään ainoa tai edes kovin oleellinen urheilullisuuden merkki. Mulle itselleni ihmisen urheilullisuus paljastuu aina yhdestä asiasta: ryhti. Naispuolinen 45-kiloinen voimistelityttö ja liki 90-kiloinen voimanostaja tai kuulantyöntäjä ovat molemmat olemukseltaan urheilullisia. Ryhdikkäitä. Jotenkin... kehollisia.

Omat treenifiilikset ovat olleet vähän matalalla. Mulla on tosi vähän lajitreeninkin parissa kavereita omalla salilla, ja sitten kun niihin pariinkin menee hermot, treeni takkuilee. Oon pienessä flunssassa ehkä ja jotenkin väsynyt, enkä saa sellaista (ryhdikästä!!) otetta treeniin nyt kuin sain vielä pari viikkoa sitten. Koetin tässä vähän rauhoitella ja lepäillä välillä, ei sekään oikein auttanut.

Mutta tänään punttitreenin päätteeksi tein pitkästä aikaa leuanvetoa. Räjähtävästi, kun kaikki pitää kisakaudella tehdä siten. Tuntui tosi hyvältä selässä! Yksin se pelasti koko treenipäiväni, johon sentään kuului punttijumpan lisäksi lajitreeni ja kuntonyrkkeilytreenien ohjaaminenkin.

Edit. Kattelin salilla ilmoitustaulua, siellä oli joku kaupungin penkkipunnerruskisan pöytäkirja ja huomasin sieltä tutun nimen: poika, jolle mä olen opettanut äidinkieltä! Kivaa. Puhuttiin nimittäin kerran salilla punttisalilla käymisestä, ja sanoin tuolle pojalle nähneeni sen tekevän penkkiä. "Ihme että noinkin pieni jätkä penkkaa sellasilla painoilla!"

Niin katoavaista tuntuu olevan fyysinen kunto! Mummot jumppas mut tänään kumoon. Kyllähän minä nyt tajuan, että jos mä elämäni aikana olen käynyt alle kymmenen kertaa erilaisissa jumppatouhuissa niin en heti aloittaessani voi olla paras, mutta voi hitsi kuitenkin. Taas etsitään nöyryyttä oikein isolla silmällä.

punttitreeni tuntuu olevan ihan hukassa. Haahuilen salilla ympäriinsä odottaen inspiraatiota, jota ei tule. Rykäisen pari kertaa näön vuoksi jollain vempeleellä, että kehtaan lähteä kotiin. Pitäisi löytää jostain pyllylle potkija, joka karjuu naama punaisena jos tekee mieli velttoilla...

Mutta, mutta täytyy tänne hehkuttaa: Pari päivää sitten sain ajatuksen lähteä juoksemaan ja kuin Forrest Gump konsanaan juoksin kunnolla ja pitkään. Hieno fiilis!

Tänään oli veikeä selkätreeni valmentajan valvovan silmän alla. Treenipainot pudotettiin ihan olemattomiin ja tekniikka hiottiin ihan nappiin ja nyt on selkä tosi messevän tuntuinen. Mahtavaa.:hyvä:

Aaw jee. Pitkästä aikaa tein kyykkyä silleen että kunnolla tuntuu! Hyvä että jalat kantoi treenien jälkeen. Polvi siis vaivannut tässä vuoden päivät, mutta nyt sain lääkäriltä luvan treenailla ihan normaalisti. Ihana tunne! :haart:

Vatsoissa tuntuu kivasti vielä perjantain reenit ja oon iha innoissani, ekaa kertaa sain niin hyvän tuntuman vatsojen tekoon, mieletön fiilis! Oon ennen kartellut niiden tekoa, mutta nyt niitä reenaillaan iha tosissaan..
Tänään reenit män hyvin. Selkä, hauis, epäkkäät, takaolkapäitä.. Sarjapainotki noussu kivasti nii mikäs tässä, kunnon fiilareissa :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom