Treenituntemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uivi
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mulla on sellanen ongelma, että jalkoja ei voi treenata "täysillä", koska jos vika toisto prässissä tai kyykyssä ei nouse, onkin sitten pissi housussa. Onneksi maastavetoa voi sentään tehdä kovaa, ja etureiskoja siinä laitteessa.:jahas:

Ainiin, tällä viikolla tein ekan kerran vinopenkkiä 16 kg:lla :rock:! Salilla, jossa käyn nuo isommat käsipainot on 2,5 kg:n välein, joten saa aina psyykata itseään. Just samana iltana poikakaveri sanoi, että en treenais enää rintaa, ettei tuu liian isot rintalihakset :jahas:. Ihan ku niitä edes näkyis vielä. No, tuollepa nauroin vaan, ja tietää se itsekin hyvin, ettei sen kommentti mitään vaikuta.

Mullakaan ei oo ketään treenailevia kavereita. Tuntuu nololta joskus selittää jostain uudesta enkasta jollekin, jota se ei edes kiinnosta... Pitää vaan friikkinä. Mutta pakkopa se ilo on saada jonnekin purettua.:D

Eilen taas oli ihan mahtava olo salilla, tein jopa ekstraa viparit ja hauikset, kun oli niin raivo päällänsä. Ja tänään ei edes paikat jumissa... ihan outoa!!! Ois kiva oppia ymmärtämään tätä omaa kehoa paremmin.

Eilen taas oli ihan mahtava olo salilla, tein jopa ekstraa viparit ja hauikset, kun oli niin raivo päällänsä. Ja tänään ei edes paikat jumissa... ihan outoa!!! Ois kiva oppia ymmärtämään tätä omaa kehoa paremmin.

Niin, hyvä treeni ei välttämättä edellytä sitä, että paikat olisivat jotenkin tuskaisesti jumissa. Toki kovan ja hyvin menneen treenin jälkeen lihakset voivat tuntua kipeiltä ja aroilta mutta se ei ole automaatio treenin onnistumisen kannalta.

Lihasarkuuteen ja -kipuun vaikuttavat myös loppuverryttely, venyttelyt, palautuminen ja ruokailu ja kun nämä ovat kunnossa, ei lihaksiin välttämättä satu seuraavana päivänä. Ja toisaalta, joskus kyllä lihasarkuus voi tulla vasta seuraavanakin päivänä. Nämä ovat mielenkiintoisia ja monimutkaisiakin asioita :)

Mulla on treenit kulkenu tosi kivasti tän vuoden puolella. Oon tosi tyytyväinen, kun oon voinut nostaa treenipainoja ja pitkään tökkinyt hauistreenikin on alkanut kulkemaan. :) Erityisen iloinen oon siksi, että kehitystä on tapahtunut maltillisesta dieetistä huolimatta. :hyvä:

Tuosta treenikaveriasiasta... Mä en ole salilla kauhean sosiaalinen, vaan keskityn siihen, mitä teen mieluiten omissa oloissani. Käydään miehen kanssa yhdessä salilla ja se on tosi hyvä ratkaisu. Ei tarvi salilla höpistä turhanpäiväisiä, kun päivän kuulumiset on vaihdettu jo ennen sitä, mutta sit on kuitenkin joku tsemppaamassa ja varmistamassa tarvittaessa.

aivan uskomaton fiilis, kyykkäsin tänään 2x6 90kg:lla :) ja olivat vielä puhtaita kuulemma..
100 kg here i come ;)

^:kuvia:
Miten alas kyykäät ja miten kapea asento? Mie kyykkään nimittäin edelleen 30kg:lla kutosia, :curs:

Niin, hyvä treeni ei välttämättä edellytä sitä, että paikat olisivat jotenkin tuskaisesti jumissa. Toki kovan ja hyvin menneen treenin jälkeen lihakset voivat tuntua kipeiltä ja aroilta mutta se ei ole automaatio treenin onnistumisen kannalta.

Lihasarkuuteen ja -kipuun vaikuttavat myös loppuverryttely, venyttelyt, palautuminen ja ruokailu ja kun nämä ovat kunnossa, ei lihaksiin välttämättä satu seuraavana päivänä. Ja toisaalta, joskus kyllä lihasarkuus voi tulla vasta seuraavanakin päivänä. Nämä ovat mielenkiintoisia ja monimutkaisiakin asioita :)

Tiedän, ja olenkin tässä ynnäillyt, että mikähän olisi vaikuttanut tuona päivänä siihen "mahtavaan oloon" ennen ja jälkeen.

aivan uskomaton fiilis, kyykkäsin tänään 2x6 90kg:lla :) ja olivat vielä puhtaita kuulemma..
100 kg here i come ;)

Jee, hienoa!

Itse tein tänään vain pienen lenkin, vähän penkkiä, hypyt ja kunnon pyörittelyt ja venyttelyt. Pitää alkaa keventää punttitreeniä, koska kilpailut lähestyvät. Lisäksi käsien jumit ja kivut alkavat olla jo aika kovat. Katsoin, kun salilla joku tydeksi teki dippiä lisäpainojen kanssa. Ihkua!

100 kg here i come ;)
Vielä oot voimailla jaksanut? Mites muut tulokset? Ootko jo kisoihin menossa?
Itellä tuo samainen 90 kg nousi kolmesti, kohtalaisen kevyttä oli ja syvyys riittävä, mutta tekniikka edelleen hakusessa. Pitää se satanen käydä nostamassa ja aloittaa siitä sitten progression mukaan ja harjoitella kevyenä päivänä lisäksi tekniikkaa. Oma tekniikka varmaan ajan myötä hajottaa selän, joten pakko saada vähän järkevämmäksi tuota. Fiksuinta varmaan ois kerralla hoitaa pois alta, mutQ ei malta...

Mäkin kyykkäilin eilen, epäilen kehittyneeni tai sitten kreatiinikuuri alkaa tehota. ;) Vaikka parissa edellisessä treenissä jäi sarjat vähän vajaiksi toistoiltaan, eilen paukutin ihan ohjelman mukaan 75kg 6x3 ja vielä kohtuullisen nättejä kyykkyjä. Perään mave 85kg samaiset 6x3 ja sekin tuntui ihan helpolta. Ei edes tähtiä vilissyt silmissä!!! Sitten olikin jo kiire kotiin ja kavereiden kanssa syömään, joten treeni jäi vähän kesken. Käyn tänään paikkailemassa eli väännän vatsat ja haban. Jalat jo nyt ihan tukossa, huomenna varmaan tosi mukavaa. Lihasarkuushan on suurimmillaan n.24-48h treenistä.

Satasen raakakyykky himottaa täälläkin! Suuria tekniikkaongelmia ei tunnu olevan ja jalat kyllä tuntuu jaksavan, mut ne vatsat ne vatsat... Ja takapuoli on aina ihan myöhäjunassa. Oon kuitenkin nyt onnellinen siitä, että saan tehdä kovia treenejä eikä selkä tuu niistä kipeeksi - lienen siis oppinut jotain. Ja vaikka aluksi epäilinkin kuolevani, kun ohjelmassa on kova mave kovan kyykyn perään, sekin alkaa luistaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Eilen aivan loistava treeni ja motivaatio!! Jaoin ekaa kertaa salin kolmeen osaan, ja eilen tein sit ekaa kertaa rinta, olkapää ja ojentaja. Sai kyllä paremman tuntuman ja rasituksen, kuin jos ois tohon vielä ynnännyt haban ja mahd. selkää. Mun heikko rinta kaipaakin vähän keskittymistä.. ja muutenkin kädet verrattuna jalkoihin.

Tuol tais joku jo aiemminkin kysellä että kuinka syvään kyykkätte ja miten leveellä pidätte jalkoja? Itellä on tietty piste, jonka alle kyykättäessä (kyse tyyliin milleistä :D) painot rojahtaa alas ilman avutusta. Toisaalta ois hyvä varmaan tehdä ihan syvääkin kyykkyä, mutta enhän mä halua kun sit pitäs pudottaa treenipainoja :D ja selkäkin on vaikeempi pitää kuosissa jos isot painot+syvä.

Voimanostokyykkyä voimanostosyvyyteen ainakin minä ja luultavasti myös assis ja kilppuli, leveys lienee kaikille kohtalaisen leveä. Ks. voimanostovideoita. Yksilöllisiä erojahan näissä on ja rakenne vaikuttaa optimisuoritukseen ja leveyteen.

Joo. Pitäisköhän vaihteeks kokeilla tuota.. Oon vaan tottunut tekemään jalat suht kapeella (alunperin opetettu tekemään harrastamani lajin takia näin), jollon takalisto ei varmastikaan niin kovasti rasitu verrattaessa tohon voimannostokyykkyyn. Tarviikin ottaa harkintaan :)

Oon vaan tottunut tekemään jalat suht kapeella, jollon takalisto ei varmastikaan niin kovasti rasitu verrattaessa tohon voimannostokyykkyyn.

Molempi parempi, eli kannattaa vaihdella kyykyn leveyttä välillä. Monipuolisuus on aina hyvästä!

Mä kyykkään omasta mielestä melko kapeella (ehkä huono verrata pro-miehiin :rolleyes:), kantapään keskeltä toisen kantapään keskelle n.50cm ja oma pituus 163cm. Semmonen semileveä ehkä? Eilen tein putkeen kyykyn ja maven ja pakarat sai kyllä iskua... Tosin mun sumomave on jo kohtuullisen leveä, kohta on varpaat painojen alla. :D Mut hyvin ottaa takapuoleen!

Juu, ei noihin pro-liiton ukkoihin kannata verrata :D

Ite mittasin just kantapäästä toiseen (ei oo parempaa tekemistä töissä :hyper: ) ja oli 57 cm. Aika paljon/leveä, ottaen huomioon, että olen 158 cm pitkä ja persjalkanen. Sumomavessa varpaat siinä just ja just ettei painojen alle jää.

Tämä sopii mun rakenteelle. Ite en oo leveyksiä lähtenyt vaihtelemaan, koska se sotkisi tekniikan vakautusyritykseni, mutta kunhan tekniikka ok, niin sitten pitää tehdä muillakin leveyksillä.

Mua vaivaa tällä hetkellä flunssa. Nuhaa ja sellainen puolikuntoinen olo, mut ei (ainakaan vielä) muuta. Kuinkas kauan mimmit parantelee tällaisen tavan flunssan jälkeen ennenku treenaatte? Treenaatteko ensin kevyemmin vai palaatteko suoraan niin omaan ohjelmaan kiinni kuin mahdollista?

En ole nyt ihan just kirmaamassa treeneille, mutta ajattelin vaan kun tällainen räkäisyys saattaa helposti jatkua pidempäänkin :(

Eilen oli kyllä todella loistava treeni! Koko ajan oli päällä "vielä menee yks" -motivaatio. Jostain kumman mielensyvyyksistä vaan ponkas esille halu tehdä kaikki täysillä loppuun asti:whip:

Tämä vuosi on kyllä lähteny loistavasti käyntiin treenaamisen suhteen. Mikähän siitä on että mulla on aina tähän aikaan vuodesta suurin liikkumisinto päällä? Toivottavasti tää nyt kans pysyy.
Nytkin oikein odotan että saan parin tunnin päästä miehekkeeltä auton ja pääsen salille kyykkäilemään.:whip: :hyvä:

Kuinkas kauan mimmit parantelee tällaisen tavan flunssan jälkeen ennenku treenaatte? Treenaatteko ensin kevyemmin vai palaatteko suoraan niin omaan ohjelmaan kiinni kuin mahdollista?

Ite oon tehny koko ekan viikon treenit sairastamisen jälkeen vähän kevyemmin, ihan fiilispohjalta. Jos tuntuu siltä että voi antaa paahtaa vaan, niin sitten vaan etiäpäin. Muussa tapauksessa (eli jos nenä menee tukkosemmaksi tai tulee kurkkukipua tai yskää treenin aikana tai heti sen jälkeen) oon ottanu ehkä ylimääräsen lepopäivän väliin tai pidempiä yöunia tai jotain muuta. Niitä kovia treenejä ehtii tehdä taas kun on kokonaan terve, ei mun mielestä kannata turhia kiirehtiä. Varsinkaan kun ei oikein koskaan voi olla varma siitä mikä pöpö siellä kehossa jyllää.

Olen muuten nyt tykästynyt salilla olevaan juoksumattoon, mietin vaan että onko siitä jotain haittaa, os salitreenin jälkeen juoksee vielä muutaman km juoksumatolla? Vai pitäiskö tuo aerobinen olla ihan erikseen eikä heti painojen heiluttelun perään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom