Treeniruokavalio vankilassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JKK-
  • Aloitettu Aloitettu
Onkohan kellään kokemusta tai muuten hyviä ideoita vankilassa treenaavalle ruokavalion suhteen...?

Vankiloissa ruokavalio talon puolesta vastannee hyvin pitkälti kaikille kouluista tuttuja menuja ja melkeinpä uskaltaisin mennä väittämään, että ainakin proteiinit jää kovaa treenavan tarpeisiin vähän liian vähiin, joten mikä avuksi?

Kysymys on siis lähinnä avovankila-olosuhteisiin ajateltu, eli käytössä on tilausmahdollisuus paikallispikkukaupasta, vankilan myymälästä tai talolla vieraileva kauppa-auto. Toki tuttuja voi myös pyytää tuomaan elintarvikkeita.
Pitää vaan muistaa, että kaikki lisäravinteet tms. ovat kiellettyjä.

Pitää myös ottaa huomioon ruoan säilyvyys. Jääkaappi on selleissä harvoissa paikoissa ja yhteistilojen jääkaapissa on tilaa rajallisesti, eli mummoa ei voi pyytää tuomaan 10 kiloa jauhelihaa.

Eli mistä ravintoaineista mahtaa olla tolla dietillä kovin pula ja mistä nämä puuttuvat aineet saisi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan kellään kokemusta tai muuten hyviä ideoita vankilassa treenaavalle ruokavalion suhteen...?

Vankiloissa ruokavalio talon puolesta vastannee hyvin pitkälti kaikille kouluista tuttuja menuja ja melkeinpä uskaltaisin mennä väittämään, että ainakin proteiinit jää kovaa treenavan tarpeisiin vähän liian vähiin, joten mikä avuksi?

Kysymys on siis lähinnä avovankila-olosuhteisiin ajateltu, eli käytössä on tilausmahdollisuus paikallispikkukaupasta, vankilan myymälästä tai talolla vieraileva kauppa-auto. Toki tuttuja voi myös pyytää tuomaan elintarvikkeita.

Pitää myös ottaa huomioon ruoan säilyvyys. Jääkaappi on selleissä harvoissa paikoissa ja yhteistilojen jääkaapissa on tilaa rajallisesti, eli mummoa ei voi pyytää tuomaan 10 kiloa jauhelihaa.

Eli mistä ravintoaineista mahtaa olla tolla dietillä kovin pula ja mistä nämä puuttuvat aineet saisi?

Vastasit itse jo vähän omaan ongelmaasi, eli proteiiniä saat kätevästi lisää säilykkeistä jos kylmään et ruokia saa. Perus tunan lisäksi löytyy säilykkeitä ostereistä villisikaan. Jos tuntuu siltä että tarvitset lisä vitskuja, etkä purkkeja, edes avaamattomia? saa viedä, niin onhan noita 10 vitamiinin mehuja.

Myös erilaiset pähkinät,torinon +proteiini makaronit ja maito on hyviä proteiinin lähteitä.

Vitamiineja saat kätevästi omenoista,appelsiinista ja banaanista.Säilyvät myös kohtuu pitkään huonelämmösä ja ovat edullisia.

Onko "kaverillesi" (eli sínulle) tulossa pitkäkin kakku?

paukkupete sanoi:
Myös erilaiset pähkinät,torinon +proteiini makaronit ja maito on hyviä proteiinin lähteitä.

En mä noita sun luettelemia elintarvikkeita kyllä protskun lähteenä käyttäis.. Tulee aika reilusti kylkiäsiä ja niistä rutkasti ylimääräisiä kaloreita. Mielummin sitten vaikka perus leikkeleitä tai tunaa..

Vitamiineja saat kätevästi omenoista,appelsiinista ja banaanista.Säilyvät myös kohtuu pitkään huonelämmösä ja ovat edullisia.

Niin siis.. Noista saa joo ihan kivasti C-vitamiinia.

Jos safka on ihan perus koulu- tai inttiruokaa niin en mä kyl noista vitskuista huolehtis.. Aika monipuolisesti tollasissa laitoksissa tulee syötyä.

OP:lle! Mä oon nähny muutaman tyypin kasvaneen poses. Aikaa reenamiselle on ilmeisesti ihan kivasti. Lisäks valtion ylöspito on ollu ilmeisesti kohtuullisen runsas..

En mä kyllä näkis noissa lisäravinteissa ongelmaa.. Jos kiveen saa roudattua kamaa ja horkkaa niin kai sinne vitamiineja ja heraakin saa salakuljetettua :D

:offtopic:

Onko "kaverillesi" (eli sínulle) tulossa pitkäkin kakku?

Eiköhän tossa olis noi lainausmerkit riittäny.. Nyt tää nokkela yritys näyttää lähinnä kömpelöltä.

En mä kyllä näkis noissa lisäravinteissa ongelmaa.. Jos kiveen saa roudattua kamaa ja horkkaa niin kai sinne vitamiineja ja heraakin saa salakuljetettua :D

Ottaen huomioon missä vangit sitä kamaa ja horkkaa usein kuljettaa ja jopa säilyttää niin en lähtis kokeilemaan samaa millään 5 litran herapöntöllä :D

Ottaen huomioon missä vangit sitä kamaa ja horkkaa usein kuljettaa ja jopa säilyttää niin en lähtis kokeilemaan samaa millään 5 litran herapöntöllä :D

:hyper:

En tullu aatelleeks! :lol2:

Joo.. Perun puheeni! Sellasta muulia ei olekkaan joka roudaa poseen 5kg herapöntön.

Itselläkin tuli heti mieleen tonnaripurkki joka säilyy ja sisältää runsaasti prodea.

Sitten jos alkaa tonnikala tökkii jossain vaiheessa niin yksi parhaista ratkaisuista mitä ainakin itse käyttäisin olisi prodepatukat. Hieman kalliimpi kuin se tonnaripurkki, hyvät ravintoarvot esim niissä lo-carb patukoissa, säilyy iät ja ajat ja maistuu hemmetin hyvälle. Ainoa ongelma on nyt sitten että luokitellaanko noi lisäravinteiksi siellä kivimuurin portilla...

Ite kun olin vankilassa (töissä) niin kanttinista ostettiin paljon soijajauhoa. Sitä oli myynnissä ihan näitä vankilan podareita varten.

ainaki konnunsuon vankilasta saa sielt kanttiinista ostettuu malton ja jonku proteiini lisän. en nyt muista minkä? tais olla joku kilon purkki. viel 2005 kesällä. :D

Eipä ole lisäravinteet sallittuja.
Soijajauhot kuuluu olevan suosiossa, ja tonnikala ja rahka.
Ongelmaksi saattaa tulla tosin oman rahan käyttörajoitus/kk.
Pysy siviilissä niin saat syödä mitä haluat.

Ollessani työharjottelussa vankilassa niin aika usein ne tosiaan veteli noita edelleämainittuja tonnikalaa, rahkaa ja soijarouhetta. Ja kyllä ne ruuat minun kouluruuat voittaa mennen tullen ja palatessa.

Ei ole aikomusta mennä itse kokeilemaan, mutta miten usein (esim. viikossa) Suomen vankiloissa pääsee salille treenaamaan?

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta velipojalla tuota kokemusta on eli jonkin verran osaan asiaan kommentoida ainakin Vantaan vankilan osalta.

Tuossa vankilaruoassa taitaa suurin ongelma olla se, ettei siitä hirveästi proteiinia revitä ja ruokaa on tarjolla talon puolesta melko niukasti. Arkisin sai kuulemma kolme ruokaa (aamupuuro, lounas ja päivällinen) ja vika ateriakin tarjottiin viiden aikaan ja annokset oli rajallisia. Viikonloppuisin aterioita oli tarjolla kaksi. Niinpä kanttiinista oli hankittava lisää ja silti tahtoi nälkä olla. Velipoika nautti pääasiassa tonnikalaa ja kananmunia (raakana tuoremehun seassa :urjo: ). Rahaa on syytä olla käytössä, jos meinaa saada riittävästi ruokaa treeniä ajatellen.

Sisäsalille ei kovin usein päässyt, mutta ulkona olevia painoja pääsi käyttämään lähes päivittäin.

Tästä voisi ottaa semmoisen "Ennen ja jälkeen vankilan" kuvaketjun, meinaan kehonrakennuksen kannalta.

Makaronia on tässä dissattu, mutta kyllä pastassa on protskua yllättävän paljon. En nyt jaksa tallustaa keittiöön tarkastaan pussin kyljestä, mutta noin 13 g/100 g ihan perus (tummassa) makaronissa. Suunnilleen sama pätee näkkileipään, joissakin on proteiinia ihan kohtuullisesti. Rahka säilyy huoneenlämmössäkin jonkun aikaa, mutta ei tietty kesällä kyllä kovin kauaa. Ja viimeinen vaihtoehto joka tonnikalan lisäksi tulee mieleen on kuivattu liha, mutta sen saatavuudesta en tiedä. Mummon voi tietysti käskeä kuivaamaan 10 kiloa jauhelihaa. :D

Jossain triidissä oli puhetta tästä muistaakseni, ja siinä joku hemmo oli justiinsa kanttiinin antimilla saanut protskutarpeet täytettyä. Mitähän se osteli sieltä, jotain leikkelepaketteja ainakin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom