Treenipahoinvointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hafanafa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
Eli minulla on ongelmana jalkatreenit joissa aina tulee pahoinvointia. Olen muutamia kertoja oksentanu ja yleensäkkin pitää sit jättää treeni kesken ettei sotke paikkoja. Muissa treeneissä ei tällaista ongelmaa ole. Teen jalkatreenin aina aamuisin koska se sopii aikatauluihini parhaiten. Syön parituntia ennen treeniä normaalin aamupalan joka yleensä on ruisleipää, kananmunaa ja jogurttia. Treeniohjelmaani vaihtelen paljon mut suurinpiirtein tälläinen:
lämmittely; kuntopyörää 5min ja verryttelyä pari min. jonka jälkeen kyykkyä 2-6 sarjaa toistot vaihtelee 6-25 välillä. jos teen kyykkyä vain pari sarjaa niin teen täydennykseksi etukyykkyä pari kolme sarjaa toistot 6-10 ja jos vielä pystyn niin teen suorinjaloin vetoa 3 sarjaa. Teen jalkatreenin 4-8 päivän välein. riippuen vähän. En usko että olen ainut jolla joskus laatta meinaa lentää. miten ootte ratkassu tämän ongelman?

Samanlaisia ongelmia minullakin. Tuota tulee aloitellessa. Juuri viimejalkatreeneissä oli pakko lopettaa etureisien jälkeen, koska oksennus kutitteli jo kurkussa. Kerran se on tullut ylöskin. Tuosta oli jonkunmoinen threadi vähän aikaa sitten.

No siitä tietää et on treenattu kovaa kun yrjöt lentää ja peräsuoli on puolimetriä pihalla. :evil:

Eiköhän tuo johdu siitä, että verensokeri menee liian alas... Itse treenaan aina työpäivän päätteeksi ja jalkatreenissä tulee aina helvetin huono olo, jos on jäänyt välipala iltapäivällä väliin. Koittakaa syödä kunnolla ennen treeniä (eli viimeistään tuntia ennen).

naksu sanoi:
Eiköhän tuo johdu siitä, että verensokeri menee liian alas... Itse treenaan aina työpäivän päätteeksi ja jalkatreenissä tulee aina helvetin huono olo, jos on jäänyt välipala iltapäivällä väliin. Koittakaa syödä kunnolla ennen treeniä (eli viimeistään tuntia ennen).

Mulla ei toimi tuo, mutta kannattaa kokeilla. Itse yritän ottaa 3 tuntia ennen jalkatreeniä hiilihydraatteja kohtuullisesti ja vähän proteiinia ja sitten todellakin 3 tuntiin en syö mitään, juon vain vettä runsaasti. Tämä on minulla toiminut, jos jätän ruokailun 2 tuntiin niin huono olo on tosi asia.

kotka sanoi:
Mulla ei toimi tuo, mutta kannattaa kokeilla. Itse yritän ottaa 3 tuntia ennen jalkatreeniä hiilihydraatteja kohtuullisesti ja vähän proteiinia ja sitten todellakin 3 tuntiin en syö mitään, juon vain vettä runsaasti. Tämä on minulla toiminut, jos jätän ruokailun 2 tuntiin niin huono olo on tosi asia.

Juu, tuo on auttanut minuakin. Jos ennen treenejä syö kovinkin hiilihydraattipitosta safkaa nousee verensokeri ylös ja insuliinin toimesta takaisin alas, josta seurauksena on juuri pahoinvointia. Eli vähintään 2.5 tuntia taukoa syömisistä niin homma pelaa todella hyvin.
Lisäksi teen jalkaprässissa ainoastaan enää yli 10 toiston sarjoja, mikä on auttanut ainakin päänsärkyihin lieventävästi. Kyykyissä sitten vähemmillä toistoilla, ja hengitykseen huomiota kiinnittäen.

Pitääkin kokeilla tuota syömistä. Viimeksi söin n. 3,5h ennen jalkatreenejä 100g müsliä. Pitänee ottaa vähän protskuja mukaan ja pitää hieman pienempi tauko. Torkut tosin olivat siinä välissä.

Tehkää kyykyissä lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla. Sitten eristävillä liikkeillä sitä pumppia (jos siis olette bodimiehiä).

Eli ekaksi pääliike, jolla pyritään kasvattamaan jalkojen voimatasoja. Kun voimat kasvavat, niin pystyy myös pumppiliikkeissä tekemään isommilla painoilla pitempää sarjaa ja lihakset tulevat isommiksi ja blaa blaa blaa...

Tähän tyyliin:

liike 1) takakyykky; toistot alle 4. ei saa tulla pumppia
liike 2) etukyykky; toistot 4-8. tässä haetaan jo vähän pumppia
liike 3) reisiojennus; toistot 10-20. pumpataan kaikki pois.

gnut sanoi:
Tehkää kyykyissä lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla. Sitten eristävillä liikkeillä sitä pumppia (jos siis olette bodimiehiä).

Eli ekaksi pääliike, jolla pyritään kasvattamaan jalkojen voimatasoja. Kun voimat kasvavat, niin pystyy myös pumppiliikkeissä tekemään isommilla painoilla pitempää sarjaa ja lihakset tulevat isommiksi ja blaa blaa blaa...

Tähän tyyliin:

liike 1) takakyykky; toistot alle 4. ei saa tulla pumppia
liike 2) etukyykky; toistot 4-8. tässä haetaan jo vähän pumppia
liike 3) reisiojennus; toistot 10-20. pumpataan kaikki pois.

Toi varmasti toimisi, mut tulee taas mieleen mun toinen ongelma: kun kyykyssä tekis maksimissaan nelosia niin rautamäärä olisi aika iso ja mulla tulee tos tilantees eräänlainen "rimakauhu". mut vois toi kyl olla hyvä siinki mieles et ei tulis tota "mielenkiintoista" olotilaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ihan nelosia uskalla vielä tässä vaihteessa ruveta vääntämään, mutta voisi koittaa tiputtaa nuo kyykyn sarjapituudet 12:sta 8:aan.

Sukulaku sanoi:
En ihan nelosia uskalla vielä tässä vaihteessa ruveta vääntämään, mutta voisi koittaa tiputtaa nuo kyykyn sarjapituudet 12:sta 8:aan.

sama juttu. ei varmaan kannate alkaa tekeen noin lyhkäsiä sarjoja viel täsvaihees. sit ku on kunnon pohjat. mut vois kyl lyhentää sarjoja. Treenin lopus vois tieten tehä pitemmän loppusarjan.

Sukulaku sanoi:
Mitä tarkoitat tolla "tässä vaihteessa" ?

Ei ne neloset ole sen vaarallisempia kuin 12-toiston sarjat. Tekniikka pysyy parempana, eikä tule niin helposti käärmeliikkeitä. Tietty jänteisiin tulee kovempia kuormituksia ja selkään tulee enempi painetta, mutta eipähän ainakaan kestä niin kauaa. Kyllä siihen tottuu. Ikäs puolesta voit ihan hyvin jo tehdä vaikka max ykkösiä. Tekniikan kannalta on tärkeintä, että selkä pysyy suorana.

gnut sanoi:
Ei ne neloset ole sen vaarallisempia kuin 12-toiston sarjat.

Jep, melkein väittäisin jopa että päinvastoin. Pitkillä sarjoilla ainakin mulla herkemmin paketti hajoaa, selkä pyöristyy ym. Jossain kympin paikkeilla pitää jo huohottaakin niin perhanasti, että kyykkää siinä sitten.

gnut sanoi:
Mitä tarkoitat tolla "tässä vaihteessa" ?

Ei ne neloset ole sen vaarallisempia kuin 12-toiston sarjat. Tekniikka pysyy parempana, eikä tule niin helposti käärmeliikkeitä. Tietty jänteisiin tulee kovempia kuormituksia ja selkään tulee enempi painetta, mutta eipähän ainakaan kestä niin kauaa. Kyllä siihen tottuu. Ikäs puolesta voit ihan hyvin jo tehdä vaikka max ykkösiä. Tekniikan kannalta on tärkeintä, että selkä pysyy suorana.

Mutta kun se mun tekniikka ei olekaan sieltä parhaasta päästä:) Tai ainakaan en ole täysin varma sen suhteen.
Kyllä mie tuota massaa aattelin tuolla kyykylläkin saada, enkä pelkästään pumppiliikkeistä.

kotka sanoi:

Sama juttu minullaki, 3 tuntia on just passeli aika ja voi jopa mennä vähän ylikin, mutta 2 tuntia on taas jo siinä rajoilla että huono olo saattaa tulla. Otan vielä puoli tuntia ennen proteiinidrinkin, siis pelkkää proteiinijauhoa n. 30 grammaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom