Treenipäiväkirja?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Climber
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
16.5.2002
Viestejä
143
Aattelin kysäistä millasta treenipäiväkirjaa kokeneemmat harrastajat pidätte. Lähinnä millasia juttuja kirjaatte ylös, jne. Onko olemassa jotain valmiita kirjoja, siis kaupassa vai ihan vihkoon vaan viivat ja siitä sitten. Entäpä jotain linkkejä sivuille joissa kerrotaan päiväkirjan pitämisestä.

Thanks
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä ainakin pidän treenipäivä kirjaa! (pienen tauon jälkeen aloitin taas kirjailla..) olen merkinnyt aivan kaikki sarjat ylös (myös lämmittelys) ja lisäksi fiiliksiä trenistä! mulla on vaan sellanen perus- kierrevihko, enkä mitään viivojakaan vetelä..(sen huomaa kyllä)! merkkaan vaan liikket+sarjat, ilman mintään hienouksia! kaikkihan kirjaa osaa pitää..:o

Tossa yksi keskustelu aiemmin palstalta:
http://www.roinaforum.net/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=312&highlight=kirja

edit:lisäsin linkin..
 
Mä olen lisäksi laittanut treenivihkoon tavoitteet.
Niitä on aina hauska katsoa vaikka puolen vuoden välein ja vaikka lisätä pikkasen.
Sit mä olen aamupulssin laittanut(mittaan sängystä herätessä,maaten).
Ja paino.
 
ei ole tullut pidetty mutta nyt ajattelin ihan huvinvuoksi kokeilla kun tuli tilattua 3kpl tota uutta B&K lehteä ja siihen saa reenipäiväkirjan mukaan...
 
Ei mun treenipäiväkirjani maailman täydellisin ole, mutta sopii mulle.

Paksuhko vihko, johon olen varannut aina yhtä liikettä varten yhden (molemmat puolet) sivun. (usein tehtyjä pääliikkeitä varten kaksi).
Jaan viivalla sivun keskeltä kahtia. Treenaan joka toinen kerta pitkät sarjat, joka toinen lyhyemmät. Eli toinen puoli sivusta on pyhitetty niille pidemmille ja toinen nille lyhyemmille sarjoille. Makuasia, omasta mielestä on mukava ja helppo verrata edelliseen vastaavaan treeniin tällä tavalla.

Päivämäärän merkkaan, lämppäreitä en. Hieman jää tilaa vielä, jos jotain tavallisuudesta poikkeavaa pitää laittaa ylös.

Teen treenini aika pelkistetysti, en vaihtele kiloja paljoakaan (yleensä lainkaan yhdessä treenissä), vaan teen yhden treenipäivän kaikki sarjat liikettä kohden aina samalla painolla. Lisään painoja sitten seuraavalla kerralla.

Mielestäni tällä lailla tehtynä kehitystä on helppo seurata ja ainakin minun on helppo motivoitua treeniin, kun treenit eivät ole sellainen sekasotku, missä on kymmenellä eri painolla väännetty erilaisia sarjoja... On selkeä katsoa, miten viimeksi meni ja mitä nyt pitää mennä.

Tapoja on tietysti erilaisia ja jokainen löytää kokeilemalla mieleisensä tavan pitää treenipäiväkirjaa. Tämä on minun tapani.


Edit: Niin painoa ja aerobisen määrää olen myös seurannut tuossa.

Tuota lepopulssin merkitsemistä pitää myös harkita, kiitoksia hyvästä ideasta!
 
B&K

Aattelin itsekin tilata ton lehden, mutta oon onnistunu hävittään sen tilaus-kupongin. Onko hajuu miten muuten sen saa tilattua. Web-saitti tai jotain?

Kiitos kaikista vastauksista, annoitte mulle hyvät eväät lähtee "kirjailijan" uralle. Ei ois toi pulssi, eikä paino käyny ees mielessä.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö sitä kuitenkin kannatas pitää sellasta treenipäiväkirjaa josta on itelles eniten hyötyä. Itelläni on yks a4 paperi johon oon tihrustanut prinsiipit joka treenistä että pysyy mielessä. Muista venytys! peak control!
 
Kannattaa lisätä esim. kuukausittain painon lisäksi muitakin mittoja. Esim. rinta, vyötärö, hauis, kyynärvarsi, reisi, pohje, lantio, rasvaprosentti. Itselläni on sellaiset mitat kahdeksan vuoden ajalta. On niitä sitten kiva jälkeenpäin katsella ja ihmetellä, että onhan sitä tulosta tullut, vaikka välillä tuntuu, että kehitys on pysähtynyt.
 
Tilattu on

Kiitos vielä kerran kaikkille, noi mitatkin tulee varmaan laitettua muistiin, säännöllisin väliajoin. Ja sain myös lehden tilattua, kiitos siitäkin

*J
 
Reenikirja

Olen varmaan viimeset kolme vuotta kirjannut joka ikisen reenin ylös, myös aerobiset tekemiset. Sieltä on sitten hyvä selailla, mikä juttu toimii ja mikä ei. Samanlailla pidän ruasta. Voi tuntua idiootilta, mutta jos alkaa läskiä kertyyn tai ei hanska kasva, niin noista vihkosista se vastaus yleensä löytyy..Suosittelen...
 
Olen pitänyt ainakin 5 vuotta kirjaa jokaisesta treenistä ja kyllä se monelle kannattaa, mutta ei kaikki sitä tarvitse.

Vedän aina a4-kokoiseen vihkoon muutaman sarakkeen, joihin merkkaan päivän, treenikierron sisäisen treenin numeron :eek: ,
sitten aina liikkeen, painon, toistot ja mahdolliset kommentit perään, jos tuntui kevyeltä tai raskaalta tai pitää varoa sitä tai tätä jne.

Ihan basic juttuja, ja mun treenit on ainakin niin vähävolyymisia, että muistan kaiken kotona, eikä tarvitse salilla tuhertaa.
 
Pocket pc:llä suoraan exel-tiedostoon. Himassa siirtää kannettavalle.

Mukana liike, toistot, tavoitetoistot, lepo, paino, pvm ja treenin kokonaismäärä (toistot X painot X sarjat).

rasvaprosenttia seuraan viikoittain. Pihdeillä mitat, syötän tulokset bodycomp 96 ohjelmaan ja tallennan tulokset.
 
Ennen treenejä kirjoitan lappuselle muistiin sarjat ja arvion optimistisesta aloituspainosta. Salilla sitten tulokset paperille, jos arviopainot tuntuu liian raskailta ensimmäisissä liikkeissä niin sitten vain pienemmät painot kehiin. Mielestäni varsin toimiva systeemi, ei tarvitse aina muistella aloitussarjapainoja vaan voi keskittyä olennaiseen.

Kotona tai duunissa kirjoittelen sitten salilla raapustamani harakanvarpaat jemmaan nettiin (ei julkinen tiedosto). Siinä voi sitten analysoida treeniä ja miettiä mitä voisi seuraavalla kerralla tehdä paremmin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom