Treenipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jubee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Perinteinen kynä+vihko-yhdistelmä käytössä. Kulkee mukavasti mukana salille ja tulee varmistuttua ettei jää samoilla painoilla hinkkaamaan treenistä toiseen. Huono puoli tietysti se, että loppuunpalvellut treenivihko on aika väsyneessä kunnossa.

A4:set pyörii salilla mukana, mihin sitten kirjaan sarjapainot, toimii ihan hyvin. Nyt uuden ohjelman kanssa on hyvä excell-taulukko jossa näkyy sarjapainot, progressio, tuleva kehitys, 5 RPM, viikottainen nostettu tonnimäärä ym. tuli tuon alla olevan linkin ohjelman mukana ja täytyy antaa :5: ! Tuosta on sitten tulostetut versiot salilla mukana, ei niitä sarjapainoja oo mitenkään mahdollista muistaa kun joka viikko nousee 2,5%:D

En tajua netti päiväkirjaa, ellei välttämättä halua muiden lukevan, että kuinka kova jätkä sivuston pitäjä on.
Saahan siitä inspiraatiota treenata kovempaa, että painot nousisivat, kun on yleisöä.

Ja minä taas saan inspiraatiota siitä, kun katson alan huippujen treenipäiväkirjoja ja niitä isoja painoja sekä lihaksia.

Saahan siitä inspiraatiota treenata kovempaa, että painot nousisivat, kun on yleisöä.

Ja minä taas saan inspiraatiota siitä, kun katson alan huippujen treenipäiväkirjoja ja niitä isoja painoja sekä lihaksia.

Ihan hyvät perustelut, täytyy myöntää :) :thumbs:

En osaa jotenkin samaistua tuollaiseen motivaation hakemiseen (ei siis ole itsellä tarvetta). Motivaatio on jotenkin hyvin sisäsyntyistä itselläni (en saa motivaatiota lisää seuraamalla muita, vain lähinnä omasta kehityksestäni).

Toki erona on se, että itse kilpaurheilen. Saan siis motivaatiota sitä kautta, verrattuna harrastajaan. Harrastajalle on varmaan luontevaa hakea motivaatiota kokeneemman seuraamisesta ja siitä, että muut seuraavat hänen kehitystään.

Toukokuusta lähtien oon laittanu treenini vihkoon.Paljo helpompi seurata treeniä kun ei tarvi arvailla mitä viimeksi teki ja millä painoilla. Salilla ei ole ollut ikinä mukana vihkoa, joten muistin varas täytetään vihkoa.

Perinteinen kynä+vihko-yhdistelmä käytössä. Kulkee mukavasti mukana salille ja tulee varmistuttua ettei jää samoilla painoilla hinkkaamaan treenistä toiseen. Huono puoli tietysti se, että loppuunpalvellut treenivihko on aika väsyneessä kunnossa.

Juup sama tääl :)
Saapahan kaiken irti treenistään ja sitten joskus muutaman vuoden päästä saa naureskella itselleen kun on ottanu penasta sarjaa 50kg

Treenit jää päähän (liikkeet/sarjat/toistot) salilla ollessa ja kirjoitan reenit vihkoon kotiin päästyäni. Lisäksi varmistaakseni, ettei mikään unohdu, laitan aamureenin jälkeen duunista sähköpostia itselleni. Koskaan en ole kuitenkaan noita maileja tarvinnut.

Muisti kun pelaa, ni ei tartte rustata käsi väristen mitään vihkoon. :D

Käyttääkö joku jotain netissä olevaa treenivihkosysteemiä? Voisitteko suositella jotain johon saisi harjoitukset hyvin talteen?

Itse pidän perinteistä vihkoa mukana salilla, näkee nopeasti kehityksen ja kulkee kätevästi mukana. Tein tosin yhdellä kurssilla koulussa alkeellisen online-treenipäiväkirjankin. Vaati jonkin verran säätämistä, mutta toimii.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tajua netti päiväkirjaa, ellei välttämättä halua muiden lukevan, että kuinka kova jätkä sivuston pitäjä on.

Mikset tajua? No selitän oman "ideologiani" miksi pidän nettipäiväkirjaa/blogia.

Aloitin kuntosalikäynnin tammikuun lopussa puhtaasti nollasta. En ollut koskaan käynyt salilla ja ainoa liikunta-aktiviteetti oli se kun nousi autosta ja käveli työpisteelle. Lähikauppaan sentään jaksoi kävellä.

Tein elämänmuutoksen tuossa kohtaa kun totesin, ettei homma toimi näin. En minä halua olla sellainen. Aloin kuntoilemaan, käymään salilla, pelaamassa sulkapalloa jne jne jne ja samalla aloin pitämään blogia siitä syystä, että voin kirjata omia ajatuksia ylös, niin että voin itse niitä seurata ja ne joita asia kiinnostaa.

Kyseessä ei siis ole todellakaan "kuinka kova jätkä olen" ja kuinka paljon rautaa nousee, vaan kyse on siitä, mitä voi saavuttaa ja tehdä kun lähtee tyhjästä asiaa rakentamaan. Miten se vaikuttaa elämään ja mitä pitää ottaa huomioon.

Joka asialla on toinen puolikin. Ei kannata eikä pidäkään ajatella, että jokin katujen kingi, vähäosaisten survoja, spektaakkelimainen Conan Barbaari olisi aina se blogin pitäjä, vaan kyseessä voi olla elämänmuutoksen tehnyt kaveri, joka oikeasti haluaa muuttua ja kertoa siitä avoimesti myös muille.

Minulla tarkoituksena ei siis ole kertoa kuinka helvetin kova jätkä olen. Tai no, voihan sen noinkin aatella. Kuinka moni tekee täydellisen käännöksen elämässään ja rupeaa tekemään sellaista asiaa mille on nauranut aiemmin? Ehkä mä olenkin kova jätkä. Itse asiassa mä olen helvetin kova jätkä. :david:

Onnitteluni jupehalle elämänmuutoksen johdosta. Minusta olet kova jätkä. Harva uskaltaa lähteä tuollaiseen muutokseen, ja vielä harvempi uskaltaa antaa muille mahdollisuuden kommentoida töppäilyjään. Nostan hattua.

Ite pidän mukana tavallista ruutuvihkoa. Ylös merkkaan liikkeen, sarjat ja toistot sekä käytetyt painot. Valitettavasti piti ottaa uusi vihko käyttöön nyt raskauden jälkeen, olin hukannut vanhan ilmeisesti muutossa. Tosin eipä tule houkutusta paikkojen rikkomiseen, kun ei muista painoja joilla teki parhaimmassa kunnossaan. Raskaus, sektio ja 30 ylimääräistä kiloa veivät lihasvoimasta melkoisen palan. Nolottaa suorastaan merkata tekevänsä takaolkapäitä 1kg painoilla, mutta tuosta ei päästä kuin ylöspäin. Mm. siitä syystä, ettei paikasta löydy puolen kilon painoja....:nolo:

Onnitteluni jupehalle elämänmuutoksen johdosta. Minusta olet kova jätkä. Harva uskaltaa lähteä tuollaiseen muutokseen, ja vielä harvempi uskaltaa antaa muille mahdollisuuden kommentoida töppäilyjään. Nostan hattua.

Kiitos :)

Kirjoitin tuon hiukan pienessä hyvänolontunteessa ja siitä johtuen tuo voi jonkun korviin (tai silmiin) tuntua henkseleiden paukuttelulta ja omahyväiseltä tekstiltä. Tapoihini ei siis kuulu todellakaan yrittää olla muita parempi. Vain ja ainoastaan itseäni :)

Mulla kyllä kulkee salilla mukana vihko ja kynä, johon merkkailen ylös. Ei voi muistaa mitään ulkoa. :D

Salilla vihko, jossa liikkeet ja edellisen treenin painot (muuten en muistaisi kumpiakaan) -> kotona omaan Excel-taulukkoon 3 worksheetille :D -> siitä Pakkikselle treenipäivyriin.

En ole ikinä merkannut mitään ylös. Muistini varassa vedän treenejä. On niin yksinkertainen sali, jossa käyn niin ei tule tehtyä mitään ihmeellisiä liikkeitä niin pysyy ihan hyvin kärryillä.
Se huonopuoli on, etten muista tarkkoja aikoja jolloin nostanut tiettyjä rautoja esim. penkissä.

Itse aloitin vasta tänä vuonna rustaamaan treenivihkoa. Kirjaan aina ylös kaikki treenin sarjat, toistot ja painot. Seuraavalla kerralla on sitten helppo katsoa mihin sillä kertaa voisi tähdätä. Mul ei ikinä pysyis ulkomuistissa noi edellisten treenien painot/ sarjat :D Voisin itse kanssa alkaa kirjaamaan koneelle noi treenit vihkon lisäksi.. Pidemmällä aikavälillä on sit helpompi seurata treenien kehitystä.

Treenipäivyri on pakkiksella. Minulle tehdyn treenin rustaaminen ylös on eräänlainen "virallistaminen" tehdylle työlle. Siitä saa mukavasti lisämotivaatiota, vaikkei se välttämätön olekaan. Lisäksi on mielenkiintoista verrata vähän muihin ja muilta voi saada hyviä vinkkejä.

Pieni vihko kulkee aina mukana. Harvemmin noihin edellistä treeniä vanhempiin rustauksiin jaksaa tutustua, mutta ylös kirjoittelu auttaa jo alitajunnan tasolla pitämään sarjapainot nousujohteisina. Muuten tulee helposti tehtyä "huonoina päivinä" sama setti kuin edellisellä kerralla.

Tällä hetkellä on tosin HST menossa, joten painot on kirjoitettu jo etukäteen.

Back
Ylös Bottom