Treeniohjelmani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zimpura
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
49
Kaupunki
kuopio
Mitäs mieltä olette ohjelmasta? Mitä teidän mielestä pitäisi korjata yms.

Rinta

Vinopenkki tangolla/käsipainoilla
Penkkipunnerrus tangolla
Vipunostot penkissä kp
Peck-deck
Pullover kp
Vatsrutistukset

Jalat

Reisikoukistus maaten / istuen
Suorinjaloin maastaveto
Prässi
Hack-kyykky
Reisiojennus
Pohkeet istuen ja seisten

Selkä ja olkapäät

Kulmasoutu tangolla
Alatalja v-kahvalla
Ylätalja eteen
Selänojennus koneessa
Pystypunnerrus tangolla / koneessa
Vipunostot sivuille kp
Pystysoutu taljassa
Vatsarutistukset

Hauis ja Ojentajat

Ranskalainen punnerrus seisten / makuulla
Ojentajapunnerrus taljassa köydellä
Yhdenkäden ojentajapunnerrus taljassa
Hauis tangolla
Hauis kp
Keskitetty hauiskääntö kp

Originally posted by zimpura

Penkkipunnerrus tangolla
Vipunostot penkissä kp
Peck-deck
Pullover kp

Ou why ou why :(

Eli tästä voisi mielestäni tiputtaa ainakin pari liikettä huoletta pois.

Itse siirtäisin olkapäät rinta päivälle ja rinnalle vähemmän liikkeitä(eikös pullover ole selkäliike?). Kyykyn voisi laittaa tuohon hack-kyykyn tilalle.

Mitäs mieltä olette ohjelmasta? Mitä teidän mielestä pitäisi korjata yms

Sulla on Jalkatreeneissä yx liike heti liikaa, sama juttu selkätreenissä. Eikä myöskään kannata tehdä Selkää ja Jalkoja esim peräkkäisinä päivinä. Tee niiden välissä jotain muuta.
Rasittaa muuten selkää liikaa. Jalkatreenissä lähinnä selän lihasten staattinen jännitys. Muut näkyi olevan ok. Jotain semmosta 3 liikettä/lihasryhmä. Tietysti noihin vaikuttaa sekin,kuinka monta sarjaa sulla on per liike ja kuinka tiukkoja/kovia ne on..ja mitkä ovat tavoitteet. :thumbs:

Re: Mitäs mieltä olette ohjelmasta? Mitä teidän mielestä pitäisi korjata yms

Originally posted by Mrpakkotoisto
Sulla on Jalkatreeneissä yx liike heti liikaa, sama juttu selkätreenissä.

Miten voi olla yksi liike liikaa? Eikö kyse kuitenkin ole siitä tuntumasta.

Omalla kohdallani selkätreeni ei tuottanut tulosta, kun siinä oli 4 liikettä (ylätalja eteen ja taakse, alataljasoutu, selänojennus koneessa). Nyt teen 5 liikettä (ylätalja eteen ja taakse, alataljasoutu yhdellä kädellä, kulmasoutu käsipainoilla, sjmv) ja tuntumaa on joka treenin jälkeen ihan sumuna :)

Kovasti on tavaraa...Tietysti,jos otat joka liikkeessä 1 tai 2 sarjaa voi tuokin toimia. Käsipäivä näyttää olevan päällisinpuolin ihan ok. Olkapäät rintapäivälle ja rinnalta liikkeitä pois.

Re: Re: Mitäs mieltä olette ohjelmasta? Mitä teidän mielestä pitäisi korjata yms

Originally posted by Hippa
Omalla kohdallani selkätreeni ei tuottanut tulosta, kun siinä oli 4 liikettä Nyt teen 5 liikettä (ylätalja eteen ja taakse, alataljasoutu yhdellä kädellä, kulmasoutu käsipainoilla, sjmv)
Miten sulla on sjmv selkäpäivänä? Mä ainakin teen sitä takareisille... :confused:

Originally posted by zimpura

Rinta

Penkkipunnerrus tangolla
Vipunostot penkissä kp
Peck-deck
Pullover kp
Vatsrutistukset

Jätä peck-deck ja pullover suosiolla pois. Kolme liikettä on yllinkyllin rinnalle.

Jalat

Reisikoukistus maaten / istuen
Suorinjaloin maastaveto
Prässi
Hack-kyykky
Reisiojennus
Pohkeet istuen ja seisten

Miksi takareidet ennen etureisiä?

Selkä ja olkapäät

Kulmasoutu tangolla
Alatalja v-kahvalla
Ylätalja eteen
Selänojennus koneessa
Pystypunnerrus tangolla / koneessa
Vipunostot sivuille kp
Pystysoutu taljassa
Vatsarutistukset

Tämä näyttää hyvältä. Tosin ehkä mieluummin leuanveto ylätaljan tilalle.

Re: Re: Mitäs mieltä olette ohjelmasta? Mitä teidän mielestä pitäisi korjata yms

Miten voi olla yksi liike liikaa? Eikö kyse kuitenkin ole siitä tuntumasta.

Omalla kohdallani selkätreeni ei tuottanut tulosta, kun siinä oli 4 liikettä (ylätalja eteen ja taakse, alataljasoutu, selänojennus koneessa). Nyt teen 5 liikettä (ylätalja eteen ja taakse, alataljasoutu yhdellä kädellä, kulmasoutu käsipainoilla, sjmv) ja tuntumaa on joka treenin jälkeen ihan sumuna :)

Mä tein viime selkätreenissä 2 liikettä ja molemmissa 3 sarjaa. Tuntuma oli todella hyvä ja selkä on ollut kipeä nyt pari päivää eikä loppua näy :) Väittäisin, että se tuntuma ei ole kiinni liikemääristä tai sarjamääristä vaan suoritustekniikoista ja siitä kuinka loppuun asti sarjat tekee. Mutta jokainen tekee tyylillään..

Re: Re: Re: Mitäs mieltä olette ohjelmasta? Mitä teidän mielestä pitäisi korjata yms

Originally posted by Jortsu
Miten sulla on sjmv selkäpäivänä? Mä ainakin teen sitä takareisille... :confused:

Se ottaa molempiin. En treenaa takareisiä jalkapäivänä, vaan selkäpäivänä. Toimii mulla oikein hyvin näin päin :)

Toihan on sellainen liike, että jotkut tekee selkäpäivänä ja jotkut jalkapäivänä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: Re: Mitäs mieltä olette ohjelmasta? Mitä teidän mielestä pitäisi korjata yms

Originally posted by trebla
Mä tein viime selkätreenissä 2 liikettä ja molemmissa 3 sarjaa. Tuntuma oli todella hyvä ja selkä on ollut kipeä nyt pari päivää eikä loppua näy :) Väittäisin, että se tuntuma ei ole kiinni liikemääristä tai sarjamääristä vaan suoritustekniikoista ja siitä kuinka loppuun asti sarjat tekee. Mutta jokainen tekee tyylillään..

Uskallan väittää, että suoritustekniikkani ovat melko lailla kunnossa, koska olen todellakin aloittanut ihan ylipuhtailla liikkeillä ja aivan mitättömillä painoilla.

Mutta se menee vähän niin, että yksi toimii yhdellä ja toinen toisella.

Voihan sitä joskus kokeilla isommilla painoilla ja vähemmillä liikkeillä, jos se vaikka toimisi paremmin. Sitten kun oma kehitys jumittuu. Toivottavasti ei vielä pitkään aikaan.

AKV, miksi takareidet ennen etureisiä..., no...etureisiin menee sen verran paljon verta, että on viisaampaa tehdä takareidet ensin.

Rintatreeni on hyvä, teen ite myös viidellä liikkeellä.
Tee selkä&hauis ja olkapää&ojentaja, ei selkää ja olkapäitä samana päivänä, koska niillä ei ole mitään yhteistä (Mentula sanoi mulle, kun tein kans selkä&olkap., kandeis uskoo...)

Originally posted by Big A

Tee selkä&hauis ja olkapää&ojentaja, ei selkää ja olkapäitä samana päivänä, koska niillä ei ole mitään yhteistä (Mentula sanoi mulle, kun tein kans selkä&olkap., kandeis uskoo...)

Joillakin selkä ja hauis samana päivänä ei vaan toimi. Mä olen sellainen henkilö ja olen tyytyväinen, etten tee niitä samana päivänä.

Oman tietämykseni mukaan selällä ja takaolkapäillä on yhteistä. Samaa sanoo exrx.net.

Mitä mieltä muut on?

Joillakin selkä ja hauis samana päivänä ei vaan toimi. Mä olen sellainen henkilö ja olen tyytyväinen, etten tee niitä samana päivänä.

Oman tietämykseni mukaan selällä ja takaolkapäillä on yhteistä. Samaa sanoo exrx.net.

Mitä mieltä muut on?

Joo, selällä ja takaolkapäillä on yhteistä. Mentula on pistänytkin mulle selän ja takaolkapäät samalle päivälle, olisin voinut tarkentaakkin viestiä, mutta näillä mennään.

Mitä mieltä muut on?
Mulla on kans takaolkapäät selkäpäivänä. Tuntuu sopivan hyvin sinne.

AKV,

Toisaalta mä olen huomannut itseni kohdalla, että liikkeet joilla on paljon yhteistä, kuten selkä ja hauis kannattaa tehdä eri päivinä. Tein ennen hauiksen selkäpäivänä ja kädet oli niin väsyt selkätreenin jälkeen, etten saanut hauistreeniin oikein potkua. Mulla tuntuis tämä systeemi toimivan paremmin, vaikka käsien palautumiseen jääkin nyt tavallaan vähemmän aikaa.

Se on ihan mistä tykkää tai mihin on tottunut.

Ei se pelkästään tykkäämis- tai tottumisasia ole.

Se on myös sitä, mikä tehoaa parhaiten.

Mulla ainakin meni toisen lihasryhmäntreeni aina pilalle, kun oli selkä ja haba samassa. Jos teki habat eka ei jaksanut tehdä selkää ja sama juttu päinvastoin.

Nykyisellä jaolla treeni toimii oikein hyvin :)

Ei se pelkästään tykkäämis- tai tottumisasia ole.

Se on myös sitä, mikä tehoaa parhaiten.

Mulla ainakin meni toisen lihasryhmäntreeni aina pilalle, kun oli selkä ja haba samassa. Jos teki habat eka ei jaksanut tehdä selkää ja sama juttu päinvastoin.

Nykyisellä jaolla treeni toimii oikein hyvin :)

Joillekkin tehoo joillekkin ei. Eikö se jo riitä? Ei ole yhtä ja ainoaa tapaa reenata. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom