Treeniohjelmani [Neuvoja ja mielipiteitä, kiitos]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kölpö
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt olen tässä vähän aikaa sitten alkanut harjoittelemaan vähän kovemmin. Mittoja löytyy 14v/180cm/64kg. Täältä Pakkotoiston - foorumeilta sainkin jo harjoitteluohjelman mitä vedin eilen ensimmäistä kertaa, harjoittelu päivät ovat ma,ke,pe sekä joukkueen kanssa harjoittelen neljä kertaa viikossa ja 5krt viikossa aamulla kevyt 3km hölkkä.
Käytän tällä hetkellä Hera80 ja Creatinea, mutta tuota Hera80 en saa oikeen alas ja olenki ajattelut vaihtaa sen Mass2 mikä olisi varmasti minulle paljon paremi tuote, koska painoa en saa oikeen millään lisää.

Tässä treeniohjelmani:

Maanantai:
- Aamulla kevyt 3km hölkkä.
- Saliharkat alkupäivästä:
Alkuverryttely 5min juoksu
-Vatsalihakset 3x25-30
-Selkälihakset 3x20-25
-Etukyykky 3x4-6
-Penkki 3x8-12
-Prässi 3x10-15
-Kulmasoutu 3x4-6
-Pohkeet 3x8-12
Huolelliset venyttelyt
- 18.30 Joukkueen lenkki 40-50min

Tiistai:
- 19.00 Joukkueen ohjattu punttisali.

Keskiviikko:
- Saliharkat alkupäivästä:
Vatsalihakset 3x25-30
Selkälihakset 3x20-25
Kyykky 3x8-10
Vinopenkki käsipainot 3x8-10
Leuanveto 3x4-8
Viparit sivulle 3x8-12
Ranne 3x
Huolelliset venyttelyt
- 18.00 Joukkueen loikkaharjoitukset.

Torstai:
- Tennistä tai pientä pyöräilyä.

Perjantai:
- Saliharka aamupäivästä:
-Vatsalihakset 3x25-30
-Selkälihakset 3x20-25
-Ylätalja 3x8-10
-Prässi 3x10-15
-Penkki käsipainoilla 3x10-15
-Alatalja 3x10-15
-Pohkeet 3x8-12
Huolelliset venyttelyt
- Joukkueen punttivuoro 18.00

Lauantai ja sunnuntai otetaan rennommin.

Ruokapuoli:

Aamupala: leipää+levite+juusto+siivu makkaraa, maitoa ja tuoremehua
1-2h ennen harjoitusta: creatinea ja jotain pientä.
Päivällinen: perunaa/riisiä/makaroonia + lihaa/kalaa/kanaa sekä maitoa.
Välipala: leipää+levite+juusto+siivu makkaraa, maitoa ja tuoremehua.
Iltapala: leipää+levite+juusto+siivu makkaraa, maitoa ja tuoremehua sekä jonkuverran vihanneksia.

Pistäkää tänne jotain neuvoja tai mielipiteitä, pitäisikö minun tehdä jotain toisin tai mennäänkö näin. Onko tämmöisellä ohjelmalla mahdollista edes saada painoa lisää? liikaa harjoittelua?

Aloittelija olen itsekin, mutta seuraaviin puuttuisin:

Treeni: Tee vatsa -ja alaselkäliikkeet viimeisinä. Esim. kyykyssä, kulmasoudussa, ja muissa raskaissa perusliikkeissä keskivartalon lihakset tukevat sitä liikettä, joten niissä pitää olla potkua jäljellä. Eli tee tuollaiset kevyemmät liikkeet vasta lopuksi.

Ravinto: Syö enemmän :D Paljon, paljon enemmän ihan tavallista ruokaa sitten vaikka. Tai riippuu tietysti siitä kuinka paljon tuota leipää syöt, mutta eipä sitäkään välttämättä kannata pussikaupalla vetää.

Safkat ihan päin honkia. Syö enemmän. 2-3h välein ruokaa naamariin. Jokaisella aterialla proteiinia. Eikä mitään leipää+levite+sitärataa... kaurapuuroa, weetabixia, kananmunia, jogurttia, kalaa, kanaa, lihaa. Eniten hiilihydraatteja kannattaa vetää aamulla ja treenin jälkeen. Tutki FAQ:ta.

Kannattaa ottaa juuri joku palkkari missä on hiilariakin. Itse otin Mass2 + Soija90 siten, että puoli desiä soijaa ja loput (kahteen desiin asti) massaa. Näin proteiini/hiilari suhde on 50/50. Suosittelen myös pistämään ne kreatiinit sinne palkkarin sekaan. Myös Muscle+ yksinään on hyvä palkkari.

Reenistä sen verran, että aerobista vaikuttaisi olevan noin luettuna aika paljon. Mielestäni tiistain ja perjantain joukkuesalit ovat liikaa normiyksijakoisen päälle. Ymmärsinköhän ihan oikein.

Vatsa ja alaselkä tosiaan reenin loppuun ja itse jättäisin seläojennukset kokonaan pois. Selkää tulee reenattua muutenkin aika paljon. Selälle (kulmasoutu taljat ja muut) tulee aika paljon tavaraa, sarjat/vko kannattaa karsia kymmeneen. Noin raskas kulmasoutu voi kuuden jalkasarjan jälkeen tehdä hieman tiukkaa. Muuten ookoolta vaikuttava ohjelma.

Vatsoja kannattaa tehdä myös lyhyempää sarjaa. Painoa vaan niskan taakse ja menoksi.

Perusenergian tarpeesi on noin 1900kcal/päivä. Syö yli tämän (ainakin 2200kcal, noilla aerobisilla 2500kcal:kaan ei kai liikaa ole) ja huolehdi, että saat proteiinia päivittäin 2kg/painokilo ja enemmänkin (130-160g). Iltapalalle mieluummin hiilarit pois ja kaseiinia (=maitoproteiinia - maito, rahka, raejuusto) enemmän.

Näillä pitäis painoo kertyä. :thumbs:

Oot noin kevyt niin vetele sitä ruokaa vaan ihan reilusti enemmän, joku 26-300kcal/vrk. Sinuna en juoksis ihan noin paljoa jos painoa haluat lisää. Lisää ruokailukertoja jos mahdollista, jos ei niin ISOMPIA annoksia. yhes leipäsiivussa on joku 10g hiilareita et saat niit popsii aika kasan pitkin päivää jos meinaat suun hiilaritarpeen niillä täyttää. Pidentäisin myös sarjoja aika huomattavasti ainakin pääliikkeissä. Riippuen siitä mikä sinulla on tavoitteena. Ja kunnolla kaloreita palkkariin ja sen jälkeiseen ateriaan. Tossa nyt mitä ekana tuli mieleen..

Jäi vähän nollia uupumaan noista kalorimääristä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
User Name

Mä en ole mikään asiantuntija mutta nuo ruokailut ovat tosiaan ihan olemattomia. Ei tuollaisella syömisellä saa kukaan painoa vaikka makaisi sohvalla kaiken aikaa. Saati sitten noin aktiivisella liikkumisella. Tuostahan puuttuu normaali lounaskin jo.
Minä olen ollut kevyempi ja pidempi (184/60) ja söin silloinkin paljon enemmän kuin sinä kertomasi mukaan enkä lihonut, eli ei muuta kuin RUOKAA ja paljon :)

Jääkiekkoa.. Tiistain ohjatulla puntilla yleensä harjoitellaan koko kroppaa ja näin ja tuo perjantain puntti on sitten vähän kevyempää hommaa. Elikkä ruokaa vaan pitää työntää suusta alas. Mitä ootte mieltä tuosta Mass2, ketkä ny käyttääkin niin onko ollu hyvä tuote?

Joo, nyt oon alkanu kyllä vähän enemmän syömään tässä lähipäivinä ja tuo ruokalista on kyllä aika olematon. Syön nykyään kyllä paljon enemmän :) Eikö joku kiltti ihminen vois tehdä tänne jonkinlaista ruokalistaa tai sanoa edes mitä olisi hyvä syödä ja näin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oukhei.. Kannattaa yrittää syödä vihanneksia melkein jokaisella aterialla. Ota aina jotain kuitupitoisia hiilareita esim.tumma riisi ja protskunlähde esim. liha/kana/kala. Aamupalalle perus kaurapuuro ja 10valkuaista on hyvä. Itse teen aamupalan blenderissä, helpompaa juoda kun syödä aamulla. Mitä siis haluisit tietää exactly?

noo, käyn harkkojen jälkeen kaupassa, niin ostelen jotain hiilaripitosta popsittavaa ja tämmöstä, Jantu oisko mitään mielessä mitä ite vetelet?

Syön ite lähes aina tummaa riisiä tai kauraa, siin on oikeestaan mun hiilarinlähteet, välillä makeaa perunaa=bataatti. Grillaan kanan rintafileet tai sit toboa vedessä. Laittelen aina sekaan pakastevihanneksia. Välipalaks esim 2prk rahkaa sellasenaan tai sit kalorittoman mehukeiton kanssa.
Mitähän vielä..

Oli pakko heti vähän maistaa tuota Weetabixiä ja hiton hyvältä maistuu! Eli tätä aamulla runsaasti ja muutakin, että saadaa hiilarivarastoja. Tummaa riisiäkin tuli ostettua.

Lapo, monta weetabix palaa sä yleensä syöt aamulla? Mitä muuta olis hyvä ottaa niitten kans.

Hyvä, hyvä. Illalla sitten vaan jotain proteiinia, eikä hiilareita enää. Maitoproteiini on hitaasti imeytyvää, joten sitä on hyvä ottaa yötä vasten vaikkapa.

Kyllä se siitä, malttia ja tsemii! :thumbs:

Hmm, mitä maitoproteiini tuotetta ois hyvä syödä näin illan aikana? Sanoppas niin alan tekeen ja kattoon Simpsoneita :)

maitoa :kuola:

Jep, maito on klassikko! Itsellä on tapana vetää protskupatukka, litra maitoa, ja pieni karkkipussi iltapalaksi, mutta sillä sitten alkaa tulemaan muutakin kun sitä lihasta :D Raejuusto on ihan hyvä valinta myös. Jogurtit on yleensä niin sokeroituja, että sitä ei välttämättä kannata miettiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom