Treeniohjelmaa nuorelle aktiiviurheilijalle

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Näitä uusia treeniohjelmia varmaan kysellään aika paljon, mutta kun ovat melko henkilökohtaisia, niin päätänpä itse tukeutua nyt foorumilaisten asiantuntevuuteen.

Eli olen siis 17-vuotias n. 190cm pituinen ja n. 79kg painoinen koripalloilija ja salitreenaukseen tutustuin aluksi noin 2vuotta sitten, mutta hieman aktiivisemmin on tullut salilla käytyä noin puolen vuoden verran. Omia lajitreenejä mulla on 4x viikossa + n. 1 peli per viikko. Kesällä sain hieman kehoon ilmeisesti lihasmassaa (? :D) n. 5kg, kun kävin 2-3x viikossa salilla. Kreatiinia tuli myöskin kokeiltua, mutta salitreenien vähiin jäämisen takia jätin kreatiinin käytön, vaikka toki purkissa on 4/5 vielä jäljellä. Palautusjuomana olen käyttänyt ainoastaan wheytä, noin kaksi mitallista maidon kanssa (ok?), tämän lisäksi hyllystä löytyy omega3 kapseleita, joita tulee ehkä liian harvoin popsittua, vaikka ei niin tärkeä osa harjoitusta varmasti olekkaan.

Salilla olen treenannut siis nimenomaan lihasmassaa kasvattavia harjoitteita eli hypertrofisia harjoitteita (n. 3x6-10 toistoa) ja tällä tiellä on tarkoitus jatkaa. Samalla kuitenkin haluaisin lajini takia jalkoihin räjähtävyyttä ja ongelmaksi tulee jalkojen (erit. polvien) ylikuormitteen vaara, jos yritän tunkea esim. kyykkyhyppyjä ja muita normaaleja (ei räjähtäviä) jalkalihasliikkeitä samalle treenipäivälle.

Kysynkin siis, että kun harjoituspäivät ovat yleensä ma, ti, to, pe ja peli usein kerran viikossa lauantaina, niin mille päiville laittaisitte lihasvoimaharjoittelun ja mille päiville levon. Tarkoitus olisi myös jossain välissä polttaa hieman ylimääräistä rasvaa hieman pois kehosta, joten mitä suosittelisitte? Omana lähtökohtana on pitää ruokavalio kunnossa, mutta olisiko teidän mielestä lyhyille dieeteille (jotta rasvaa ei tule lisää/sitä saadaan jopa pois) ja lyhyille massakausille perusteita?

Kiitos jo etukäteen!

P.S. Vinkatkaa jos haluatte ohjelmaa neuvotessa tämänhetkisiä maksimipainoja tai muita tietoja.

Lepopäiväksi valitsisin tuon keskiviikon ja salipäiväksi sunnuntain, jotta lauantain matsiin pääsisit mahdollisimman tuoreilla jaloilla. Rasva kannattaa polttaa hiljalleen ruokavalion avulla, ja mielellään off-seasonin aikana. Kauden aikana miinuskaloreilla oleminen vaikuttaa varmaankin vain negatiiviesti peliesityksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom