Treeniohjelma tyttöystävälle...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Sain tuossa tyttöystävän kiinnostumaan punttisalista ja nyt hän olisi innokkaana aloittamassa treenaamaan aktiivisesti.

Häntä taitaa vielä hieman "pelottaa" se yleisin asia, mitä naiset "pelkäävät", eli se, että lihasta tulisi liikaa. Olen vaikka kuinka hänet vakuuttanut, että ei hänestä mitään kehonrakentajaa hetkessä tule, mutta silti häntä hieman taitaa pelottaa.

Minulle tuli vain mieleen, että josko täällä olisi jotain valmiita treeniohjelmia naisille, kun itse en viitsisi hänelle väsätä, kun en ole varma onko naisten ohjelmissa hirveästi eroa miesten ohjelmiin? Hänen tavoitteensa olisi saada lisää voimaa ja myös nopeutta (tulee kait voimatreenin mukana myös jonkin verran?). Kysymys itseasiassa kuuluukin, että onko naisten ohjelmissa mitään eroa miesten ohjelmiin, vai voiko vetää samanlaisilla kuin miehet? Ja entä olisiko täällä valmiita ohjelmia naisille?

Punttimimmeiltähän voisi varmaan kysäistä apuja? Mutta tartevat varmaan vähän enempiä tietoja tytöstäsi ja hänen treenitaustastaan. :rolleyes:

Voithan käydä siellä forumissa katselemassa (ohjelmia, ei mimmejä :D ).

Kysymys itseasiassa kuuluukin, että onko naisten ohjelmissa mitään eroa miesten ohjelmiin, vai voiko vetää samanlaisilla kuin miehet? Ja entä olisiko täällä valmiita ohjelmia naisille?

Mun mielestä niissä ei ole eroa. Tavoitteestahan tietysti riippuu että minkälaisella ohjelmalla treenataan, mutta tyttisi voi musta treenata samanlaisella ohjelmalla kun samanlaiset tavoitteet omaava mies. Ehkä offtopicia mut naisille aina tyrkytetään näitä "Allit kiinteiksi, takapuoli tiukaksi - anna selluliitille kyytiä"- ohjelmia joka on :david: koska naisilla voi olla myös muita tavoitteita kuten juuri sun tyttöystävällä.

^ plus että sitä kropan kiinteyttä ja tiukkuuttakin treenataan parhaiten juurikin noilla "miesten" ohjelmilla.

Eli ei ole olemassa naisten ja miesten ohjelmia, on vain fiksuja ja vähemmän fiksuja ohjelmia. Selailepa, ketjun aloittaja, aloittelijoiden osastoa ja mimmipuolta, kummaltakin löytyy stickyna pitkä ketju treeniohjelmista. :)

Siitä huolimatta että todnäk tulee vittuilua niin olen kyllä sitä mieltä että omaa tyttöystävääni en kyllä ohjaisi treenaamaan niinkuin itse miehenä teen. Tämä a siitä syystä että minusta isoilla rojuilla punttaavan naisen kroppa ei ole mitenkään erityisen viehättävä näkyvine hauiksineen ja pulloittavine reisilihaksineen.
Pienillä painoilla + isoilla toistomäärillä voi hakea kiinteyttä ja silti säilyttää naisellisen hmm ei pullottavia lihaksia ulkonäön. Itse liikkeet voivat tietysti olla paljolti samat kuin miehilläkin (esim käsiä nyt kumminkin huomattavasti vähemmän) mutta mutta pienillä painoilla ja suurilla toistomäärillä (+20).

Ja jotta sitä vittuilua ei nyt ihan saavikaupalla tulisi niin sanottakoon että tämä on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni siitä miltä haluan naiseni näyttävän ja erityisesti tuntuvan.

Yksi ero miesten ja naisten välillä on että yläkropassa on melko selvästi vähemmän ruutia kuin miehillä. Jaloissa eroa ei huomaa yhtä selvästi. Esim. jos miehellä on penkki 80 ja kyykky 100 niin on naisella usein tyyliin penkkki 60 jos kyykky on 100... Mutta muuten mies ja nainen voi treenata melko lailla samalla tavalla, ainakin kokemuksieni ja lukemani mukaan. Naiset usein nostavat vähän nätimmin, ainakin alussa, kun heillä monesti on enemmän liikkuvuutta, toisaalta on heillä useimmin myös esim. yliojentuvat kyynerpäät, mikä on hyvä ottaa huomioon...

Mutta yksilöitä olemme kuitenkin kaikki!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siitä huolimatta että todnäk tulee vittuilua niin olen kyllä sitä mieltä että omaa tyttöystävääni en kyllä ohjaisi treenaamaan niinkuin itse miehenä teen. Tämä a siitä syystä että minusta isoilla rojuilla punttaavan naisen kroppa ei ole mitenkään erityisen viehättävä näkyvine hauiksineen ja pulloittavine reisilihaksineen.

Juupa juu, ne pullottavat lihakset tuleekin niin hirvittävän helposti... Ja nuo ehdotuksesi pienistä painosta ja isoista toistomääristä voit työntää hanuriisi :)

Pienillä painoilla + isoilla toistomäärillä voi hakea kiinteyttä ja silti säilyttää naisellisen hmm ei pullottavia lihaksia ulkonäön.

Mutta mitäpäs muuta se "kiinteys" on kuin sitä, että rasvaa häviää ja/tai lihasta tulee lisää? Jos ongelma on liika rasva, niin sen lähdettämiseen on parempiakin konsteja kuin punttaus, jos taas ongelma on ns. hoikka mutta löysä kroppa niin lihaksia hankkimallahan se siitä kaunistuu. Pienillä painoilla ja isoilla toistomäärillä ei tapahdu a) yhtään b) mitään kummankaan asian suhteen.

Vielä lista siitä, miten punttitreeni ja pullottavat lihakset auttavat perinaiselliseen tiimalasin hankinnassa:
-kun peppuun ja hartioihin tulee tavaraa, niin vyötärö on kapeampi suhteessa muuhun kroppaan
-vapaapainoliikkeellä löytyy luonnon oma "korsetti" ja maha litistyy
-kumpi on kivampi, litteä laatikkopeppu vai terävä, pysty ja pyöreä kyykkypeppu?

Pienillä painoilla + isoilla toistomäärillä voi hakea kiinteyttä ja silti säilyttää naisellisen hmm ei pullottavia lihaksia ulkonäön. Itse liikkeet voivat tietysti olla paljolti samat kuin miehilläkin (esim käsiä nyt kumminkin huomattavasti vähemmän) mutta mutta pienillä painoilla ja suurilla toistomäärillä (+20).

Ja jotta sitä vittuilua ei nyt ihan saavikaupalla tulisi niin sanottakoon että tämä on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni siitä miltä haluan naiseni näyttävän ja erityisesti tuntuvan.

Turhaa on pelkosi tuosta et tyttöystäväsi kasvattaisi massiiviset lihakset. Naisilla kun tuo testosteronin tuotanto on muutenkin niin vähäistä verrattuna miehiin.

Kiinteytys mitä naiset tarkoittavat on sitä, että vähennetään rasvakudosta ja samalla hankitaan hieman sitä lihasta...naiset kun eivät niitä pullottavia lihaksia hanki, paitsi jos douppaa + on geneettisesti lahjakas yksilö.

Pienillä painoilla ja +20 toistomäärillä tuo sun haluamasi kiinteytyminen ei tule onnistumaan. :thumbs:

Yhdyn edellisiin puhujiin. Kuuntele toki, kuljetusala, järkipuhetta, ennenkuin suosittelet tyttöystävällesi/vaimollesi täysin hyödytöntä ajanhukka-"treeni"ohjelmaa.

Naisille ne lihakset eivät tosiaankaan kasva kovin nopeasti, ja kuten n kertaa tälläkin palstalla on jo aikaisemminkin todettu, se "kiinteytyminen" tarkoittaa rasvaprosentin alenemista ja lihasten jonkinasteista vahvistumista/kasvamista - ja näistä kumpaakaan ei kyllä noilla "pienillä painoilla ja pitkillä toistomäärillä" saavuteta.

Kuten tuolla mimmipuolella taannoin jo totesin: läski hyllyy ja luut kolisevat, mutta lihas on kiinteää ja kimmoisaa. :thumbs:

Kyllä sitä kiinteytymistä tulee myös pienemmillä painoilla ja isommilla toistomäärillä, vaikuttaa vaan eri tavalla kun perinteinen punttaaminen. Se on silloin enemmänkin lihas-kohdistettua jumppaa ja varmasti hyväksi ja terveellistä niin kiinteytymisen kuin yleiskunnon kannaltakin.
Itse kiinteytyminen tässä tarkoittaa minusta sitä että lihaksen suhteellinen osuus lisääntyy vaikka itse lihaksen määrä ei välttämättä lisäännykkään.

Tiesin vastinetta kirjoittaessani että tällä palstalla on paljon naisellekkin puntti kroppaa ihalevia joiden mielestä naisellakin kuuluu näkyä lihakset mutta minä en vain satu olemaan siitä samaa mieltä. Mitään suurta pattia ei nainen niinkuin ei mieskään helposti & vahingossa saa mutta jotkut eivät halua naisella pullottavan hauiksen / etureiden palaa ollenkaan ja miesten ohjelmalla treenaamalla se nyt vaan alkaa sieltä väkisinkin pullottamaan.
Se että vyötärö näyttää kapeammalta jos on leveämmät hartiat ei myöskään ole olennaista jos nyt ei vain satu pitämään leveäharteisia naisia viehättävän näköisinä oli kropan suhteet mitä tahansa. Korostan edelleen että tämä on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni siitä minkänäköinen nainen on viehättävä ja en yritä tässä kääntää kenenkään muun mielipidettä mihinkään suuntaan vaan ainoastaan antaa vaihtoehdon perinteisen punttiohjelman rinnalle niille naisille jotka eivät nyt oikeasti sitä erottuvaa lihasta kaipaa vaan haluavat yksinkertaisesti olla hieman paremmassa/kiinteämmässä kunnossa. Kuten joku tuossa jo totesikin kysehän on vain siitä mitkä ovat tavoitteet.

Kyllä sitä kiinteytymistä tulee myös pienemmillä painoilla ja isommilla toistomäärillä, vaikuttaa vaan eri tavalla kun perinteinen punttaaminen. Se on silloin enemmänkin lihas-kohdistettua jumppaa ja varmasti hyväksi ja terveellistä niin kiinteytymisen kuin yleiskunnon kannaltakin.

Tuota... mitähän tämä "lihas-kohdistettu jumppa" mahtaa tarkoittaa...? Enkä nyt kysy vittuillakseni, vaan ihan oikeasti en ymmärrä.

Itse kiinteytyminen tässä tarkoittaa minusta sitä että lihaksen suhteellinen osuus lisääntyy vaikka itse lihaksen määrä ei välttämättä lisäännykkään.

... eli toisin sanoen, rasvan määrä kropassa vähenee. Noh, siihen nyt on kyllä huomattavasti tehokkaampiakin konsteja (EDIT: kuten esimerkiksi HIIT-harjoittelu) kuin pikkupainojen heiluttelu piiiiiitkillä sarjoilla, kuten tuolla jo aikaisemminkin todettiin.

Kukaan ei tässä yritä (tai no, en minä ainakaan) yrittää muuttaa sinun mielipidettäsi, mutta sen sijaan sinun pitäisi ymmärtää se, että se naisellinen "kiinteys" ja pyöreät muodot, mitä sitä kaipaat, tulee - tadaa - hyvin pitkälti sopivasta määrästä lihasta, jonka päällä on sitten sopiva määrä rasvakudosta "pehmentämässä". Koska jos sitä lihasta ei ole - tai on vain hyvin vähän - koostuu kroppa pitkälti luista ja läskistä, ja se EI ole kiinteää. Ei, vaikka millaisten lasien läpi katsoisi.

kuljetusala:

jos haluat ettei tyttöystäväsi lihakset kasva, vaan niitten suhteellinen osuus vain suurenee on dietti = laihduttaminen varmasti paras keino tähän. tarpeeksi aerobista harjoitusta ja salilla voi käydä sitten 1-2 kertaa viikossa sillä "miesten ohjelmalla" tekemässä lihaksille ylläpitävää treeniä. ( jos on mitä ylläpitää )

toki siellä salillakin voi käydä rasvan polttomielessä, en kyllä itse pidä sitä parhaana vaihtoehtona.

Tuota... mitähän tämä "lihas-kohdistettu jumppa" mahtaa tarkoittaa...? Enkä nyt kysy vittuillakseni, vaan ihan oikeasti en ymmärrä.

Jos esim haluat kiinteyttää vatsaa teet vatsoja, ylläri ylläri. Minä en tiedä noista nykyajan jumppatyyleistä että käytetäänkö niissä kuinka usein ja mitä painoja/vastuksia mutta mutta punteilla tehtävä jumppa jota voidaan myös lihas-kohdistetuksi jumpaksi kutsua on kyllä hemmetin hyväksi kaikenlaisten vaivojen ehkäisyssä ja edelleen siinä kiinteyttämisessä.

... eli toisin sanoen, rasvan määrä kropassa vähenee. Noh, siihen nyt on kyllä huomattavasti tehokkaampiakin konsteja (EDIT: kuten esimerkiksi HIIT-harjoittelu) kuin pikkupainojen heiluttelu piiiiiitkillä sarjoilla, kuten tuolla jo aikaisemminkin todettiin.
On toki muitakin tapoja vähentää läskin määrää mutta kuten sanoin on punteilla tehtävä jumppaus kyllä todella hyväksi myös esim kaikkien selkä ja niskavaivojen ehkäisyssä ja siten hyvä harrastus vaikka sitten jonkun peristeisen jumpan ohessa.

Kukaan ei tässä yritä (tai no, en minä ainakaan) yrittää muuttaa sinun mielipidettäsi, mutta sen sijaan sinun pitäisi ymmärtää se, että se naisellinen "kiinteys" ja pyöreät muodot, mitä sitä kaipaat, tulee - tadaa - hyvin pitkälti sopivasta määrästä lihasta, jonka päällä on sitten sopiva määrä rasvakudosta "pehmentämässä". Koska jos sitä lihasta ei ole - tai on vain hyvin vähän - koostuu kroppa pitkälti luista ja läskistä, ja se EI ole kiinteää. Ei, vaikka millaisten lasien läpi katsoisi.
Ei se kyllä nyt ihan noin yksinkertaista ole, muodottomasta ei tule muodokasta tai siis naisellisen muodokasta vaikka kuinka pumppaisi. Sad but true.
Kuintenkin hyvä lihaskunto auttaa hyvän yleisryhdin pitämisessä ja näin ollen on kaikenlainen liikunta ja esim punteilla tehtävä harjoittelu hyväksi terveen ja kiinteän olemuksen aikaansaamiseksi.

Ps mä en edes pidä mitenkään todella kiinteistä naisista, päin vastoin, runsas rasvakudos tietyissä paikoissa on taivaan lahja. :)

kuljetusala:

jos haluat ettei tyttöystäväsi lihakset kasva, vaan niitten suhteellinen osuus vain suurenee on dietti = laihduttaminen varmasti paras keino tähän. tarpeeksi aerobista harjoitusta ja salilla voi käydä sitten 1-2 kertaa viikossa sillä "miesten ohjelmalla" tekemässä lihaksille ylläpitävää treeniä. ( jos on mitä ylläpitää )

toki siellä salillakin voi käydä rasvan polttomielessä, en kyllä itse pidä sitä parhaana vaihtoehtona.

Se salilla käyminen vaikka painot eivät olisikaan massiivisia ja toistomäärät lyhyitä on yksinkertaisesti hyvää ja terveellistä liikuntaa ja vaikkakaan ei rasvanpoltossa mitenkään erityisen hyvää niin sitten taas tietyn alueen kiinteyttämisessä + ryhdikkyyden parantamisessa lähes ylivoimaista. (riippuen toki alueesta)

Mä en nyt ihan rehellisesti ymmärrä miten ihmiset voivat kuvitella että jos toistomääriä hieman lisätään body tyylistä ja sarjapainoja hieman tiputetaan niin punttailu olisi jotenkin hyödytöntä? Patti ei toki samalla tavalla kasva mutta jos se ei ole tarkoituskaan niin ei se nyt silti tarkoita että koko huhkiminen olisi turhaa ja hyödytöntä.

mitä se sun kiinteytyminen on ? eihän muuta kiinteytymistä olen kun:

a) lihas kasvaa sen läskin alla = näyttää kiinteämmälle

b) laihduttaa = se läskin määrä vähenee ja näyttää kiinteämmälle

kumpaa noista se pienillä painoilla pumppailu jossa ei haluta kasvattaa lihasta on ? kerro ?

e: ps. inhoan tota sun sanaa kiinteä kun et tiedä siitä vittuakaan.

Onhan sitä tutkittu, ettei noilla pitkillä sarjoilla pumppailusta ole mitään hyötyä! Taitaa kuljetusala vain mutuilla, jos et, niin pistä faktoja kehiin, eikä mutuilua ja kuulopuhetta ja vanhoja käsityksiä ja myyttejä. Oikeesti, siitä ei ole hyötyä. Fiksumpaa on ottaa vaikka sauvat mukaan lenkille, kuin remputella pitkää sarjaa minipainoilla. No joo, saattaa jossain lajikohtaisessa treenissä olla jotain hyötyä remputuksesta. Ehkä.

Ja toi kiinteys on ihan persekäsite. Ennekuin treenasin, olin tasaista, kohtalaisen "kiinteää" mössöä. Nyt mulla on pieni löllökerros päällä ja kovat lihakset alla (juu, ei näy haba kuin ehkä pullistellessa ja reidetkin ovat "paksut/erottuvat???" vain rasvakerroksesta johtuen ;) , strategiset mitat samat kuin alussa), mutta en kyllä voi väittää olevani "kiinteä". Siitä tulee mieleen joku... Hmm... Vaikka hieman vajaa autonrengas :D Tai kisakireä fitnesskisaaja voisi olla kiinteä, kun ei ole sitä vähääkään irtonaista löllöä päällä.

Trööt. Sori :offtopic: Ärsyttää tuollainen mutuilu. "No ku se on vaan niin."

edit: Dääm, että mä oon kade niille, jotka ylimitoitetun lihaskasvun takia joutuu rajoittamaan treeniä, kun itse olen niin lahjaton, etten ole parin vuoden järjettömällä hutkimisella saavuttanut muuta kuin selän, joka on persettä hieman leveämpi :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom