Treeniohjelma tyttöystävälle...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jos esim haluat kiinteyttää vatsaa teet vatsoja, ylläri ylläri.

jos haluat kiinteyttää vatsaa laihdutat ! YLLÄRI YLLÄRI! ei se läski siitä häviä vaikka kuinka pumppaisit. ei ole olemassa mitään kohdentavaa tapaa poistaa läskiä. sinun käsityksesi ja tietosi ihmisestä ovat kyllä helvetin kaukana todellisuudesta.

Mä en nyt ihan rehellisesti ymmärrä miten ihmiset voivat kuvitella että jos toistomääriä hieman lisätään body tyylistä ja sarjapainoja hieman tiputetaan niin punttailu olisi jotenkin hyödytöntä? Patti ei toki samalla tavalla kasva mutta jos se ei ole tarkoituskaan niin ei se nyt silti tarkoita että koko huhkiminen olisi turhaa ja hyödytöntä.

Mä en tajua näitä jotka menee salille mutta eivät halua lihaksia...sehän on koko idea imo...
Jos sä vedät pitkää sarjaa samoilla painoilla koko ajan niin mikä on tavoite?

Kiinteytys? -Ei, tässä threadissä todettiin jo monta kertaa miks se ei kiinteytä.
Laihduttaminen? - Ei, koska enemmän kaloreita menetät jos käyt esim uimassa.
Voimaa eikä ns. lihasmassaa? - Ei, voimaa saa parhaiten pienillä toistoilla jne (tulee kyllä myös lihaksia :P)...
Lihas kestävyyttä eikä lihasta? - Jos teet samoilla painoilla ja toistoilla niin ei se kestävyyskään parane.

Jos haluat lihaksia mutta ei niin paljon, niin mielummin kuin 2x30 toistoo löllö painolla 3 kertaa viikossa, niin käy kerran viikos ja teet 3X10 kunnolla :D. Säästää palon aikaa ja lihakset ei kasva liikaa lol

No en keksi muuta tähän hätään, mutta toi lihaksien pelko on kyl älytöntä.

Ei se kyllä nyt ihan noin yksinkertaista ole, muodottomasta ei tule muodokasta tai siis naisellisen muodokasta vaikka kuinka pumppaisi. Sad but true.

Mitähän kenties tarkoitat naisellisen muodokkaalla? Ainakin takapuoleen saa nimenomaan sitä naisellista muodokkuutta, kun siellä on lihasta. Jos perseessä ei ole lihaksia, lopputulos näyttää useimmiten joltain litteältä pikkupojan takapuolelta, joka taas on kaikkea muuta kuin naisellista.

YLLÄRI YLLÄRI! ei se läski siitä häviä vaikka kuinka pumppaisit. ei ole olemassa mitään kohdentavaa tapaa poistaa läskiä.

Näin juuri. Ei ole olemassa mitään "paikallista rasvanpolttoa".

Minua nyt edelleenkin ihmetyttää, mitä kuljetusala mahtaa tuolla "kiinteydellä"/"kiinteyttämisellä" tarkoittaa? Kun faktahan nyt kumminkin on, että ihmiskropassa sitä ns. kiinteää (=ei hyllyvää ja lyllyvää) kudosta on LIHASKUDOS. Rasva sitten on sitä pehmeää ja hyllyvää, kuten kaikki varmasti tiedämme.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että hyvä lihaskunto auttaa ehkäisemään kaikenlaisia vaivoja ja parantaa ryhtiä jne. :thumbs: Mutta sitä ns. hyvää lihaskuntoa EI saavuteta kymmenien toistojen kevyillä sarjoilla, vaan kyllä senkin eteen pitää hikoilla ja puuskuttaa ja tehdä töitä ihan tosissaan.

mitä se sun kiinteytyminen on ? eihän muuta kiinteytymistä olen kun:

a) lihas kasvaa sen läskin alla = näyttää kiinteämmälle

b) laihduttaa = se läskin määrä vähenee ja näyttää kiinteämmälle

kumpaa noista se pienillä painoilla pumppailu jossa ei haluta kasvattaa lihasta on ? kerro ?

e: ps. inhoan tota sun sanaa kiinteä kun et tiedä siitä vittuakaan.

Valitsen vaihtoehto c lihas kehittyy vaikka ei kokonsa puolesta paljon kasvakkaan. Samalla läskin määrä todnäk vähenee. = näyttää kiinteämmältä.
Vaikutuksen voit huomata ihan yksinkertaisesti aerobisia lajeja harjoittelemalla.

Onhan sitä tutkittu, ettei noilla pitkillä sarjoilla pumppailusta ole mitään hyötyä! Taitaa kuljetusala vain mutuilla, jos et, niin pistä faktoja kehiin, eikä mutuilua ja kuulopuhetta ja vanhoja käsityksiä ja myyttejä. Oikeesti, siitä ei ole hyötyä. Fiksumpaa on ottaa vaikka sauvat mukaan lenkille, kuin remputella pitkää sarjaa minipainoilla. No joo, saattaa jossain lajikohtaisessa treenissä olla jotain hyötyä remputuksesta. Ehkä.
Missäs sitä on tutkittu? Toinen ei sulje toista pois eli sauvakävelyn tai minkä tahansa aeobisen treenin yhteydessä punteilla tehtävä jumppa on omiaan jotta saadaan mahdollisimman laajasti eri lihakset aktivoitua..

edit: Dääm, että mä oon kade niille, jotka ylimitoitetun lihaskasvun takia joutuu rajoittamaan treeniä, kun itse olen niin lahjaton, etten ole parin vuoden järjettömällä hutkimisella saavuttanut muuta kuin selän, joka on persettä hieman leveämpi :D
Jos et parin vuoden punttitreenillä ole muuta saanut aikaiseksi niin kannattaa harkita lajin vaihtoa, olettaen siis että tarkoituksena on saada palaa hieman kasvamaan.

jos haluat kiinteyttää vatsaa laihdutat ! YLLÄRI YLLÄRI! ei se läski siitä häviä vaikka kuinka pumppaisit. ei ole olemassa mitään kohdentavaa tapaa poistaa läskiä. sinun käsityksesi ja tietosi ihmisestä ovat kyllä helvetin kaukana todellisuudesta.
Jos sulla ei ole löysää muualla kuin vähän vatsassa ja et ole aiemmin tehnyt vatsalihaksia niin huomattavsti laihduttamista järkevämpi vaihtoehto on tehdä niitä vatsoja ja muuta jumppaa. Vika lause ohitettu.

Mä en tajua näitä jotka menee salille mutta eivät halua lihaksia...sehän on koko idea imo...

Kiinteytys? -Ei, tässä threadissä todettiin jo monta kertaa miks se ei kiinteytä.
Voimaa eikä ns. lihasmassaa? - Ei, voimaa saa parhaiten pienillä toistoilla jne (tulee kyllä myös lihaksia :P)...
Lihas kestävyyttä eikä lihasta? - Jos teet samoilla painoilla ja toistoilla niin ei se kestävyyskään parane.

Jos haluat lihaksia mutta ei niin paljon, niin mielummin kuin 2x30 toistoo löllö painolla 3 kertaa viikossa, niin käy kerran viikos ja teet 3X10 kunnolla :D. Säästää palon aikaa ja lihakset ei kasva liikaa lol

No en keksi muuta tähän hätään, mutta toi lihaksien pelko on kyl älytöntä.

Muihin olenkin jo jokuseen kertaan vastannut mutta mutta
Olenko jossain sanonut että tekisit vain ja ainoastaan samoilla painoilla ja toistoilla vuodesta toiseen? Olenko? En olen puhunut punteilla tehtävästä jumpasta hyvänä lihaskunnon ylläpitäjänä ja kiinteyttämisen(I fucking love it :) apuna.

Mitähän kenties tarkoitat naisellisen muodokkaalla? Ainakin takapuoleen saa nimenomaan sitä naisellista muodokkuutta, kun siellä on lihasta. Jos perseessä ei ole lihaksia, lopputulos näyttää useimmiten joltain litteältä pikkupojan takapuolelta, joka taas on kaikkea muuta kuin naisellista.
Aika hiljasta on saada täysin latuskasta takapuolesta pyöreää vaikka kuinka kyykkäisi. Housut päällä voi vielä onnistua vähän sinne suuntaa mutta jos se rasvakerros ei geneettisistä syistä sinne hanuriin halua asettua niin sitten ei halua ja lopputulos latuskasta lihaksilla pyöreäksi on jotain ääh jätetääs sanomatta.

Näin juuri. Ei ole olemassa mitään "paikallista rasvanpolttoa".
Kuten tossa ylempänä jo totesinkin niin jos sulla on hoikka vartalo ja ainostaan vatsan kohdalla on hieman löysää niin alatko tosissaankin laihduttamaan vai teetkö mielummin vatsoja?

Mutta sitä ns. hyvää lihaskuntoa EI saavuteta kymmenien toistojen kevyillä sarjoilla, vaan kyllä senkin eteen pitää hikoilla ja puuskuttaa ja tehdä töitä ihan tosissaan.
No joo pitää hikoilla mutta ei välttämättä lyhyillä toistomäärillä ja suurilla painoilla. Sitä paitsi toi mun ehdottaman 20toistoa nyt ei ole vielä edes paljon.

Toistan itseäni:
Mä en nyt ihan rehellisesti ymmärrä miten ihmiset voivat kuvitella että jos toistomääriä hieman lisätään body tyylistä ja sarjapainoja hieman tiputetaan niin punttailu olisi jotenkin hyödytöntä? Patti ei toki samalla tavalla kasva mutta jos se ei ole tarkoituskaan niin ei se nyt silti tarkoita että koko huhkiminen olisi turhaa ja hyödytöntä.

lihas kehittyy vaikka ei kokonsa puolesta paljon kasvakkaan.

:confused: Lihaksen kehittyminen tarkoittaa ymmärtääkseni nimenomaan sen poikkipinta-alan kasvamista. Myös voimien lisääntymiseen liittyy useimmissa tapauksissa myös lihaksen koon kasvaminen. Mitä siis mahdat tarkoittaa?

Kuten tossa ylempänä jo totesinkin niin jos sulla on hoikka vartalo ja ainostaan vatsan kohdalla on hieman löysää niin alatko tosissaankin laihduttamaan vai teetkö mielummin vatsoja?

Kerro mulle nyt viimeinkin, uskotko sinä ns. paikalliseen laihduttamiseen? Koska siihen suuntaan tuo sinun ylläoleva sanomisesikin taas kerran viittaa.

Rautalankaa: Jos siinä vatsan kohdalla on löysää, siinä on silloin rasvaa. Mikäli taas rasvasta halutaan päästä eroon, on ainut vaihtoehto olla miinuskaloreilla = dieetata. Vatsalihasten satamäärin hinkkaaminen ei auta, aivan samalla tavalla, kuin loitontaja- ja lähentäjälaitteiden lätkyttäminen ei auta reisien läskiongelmassa.

Sille, että useimmilla meistä se rasva istuu sitkeästi joissakin kohdissa kroppaa vaikka muuten oltaisiinkin hoikassa kunnossa, ei taas voi oikein mitään - tämä sama ongelmahan on monilla fitness- ja kehonrakentajamimmeilläkin. Tässä kohtaa en muuten malta olla mainitsematta, että kroppa näyttää huomattavasti paremmalta, ryhdikkäämmältä ja ennenkaikkea kiinteämmältä, jos sinne rasvan alle kehittää jonkin verran lihaksia, tällaisesta kehityksestä voi todistaa aika moni tämänkin palstan mimmi. ;)

I rest my case - eipä ole ensimmäinen kerta, kun huomaan, että atavistiseen pattilihaspelkoon (tm) eivät faktat eikä järkipuhe auta. Muut jatkakoot, jos jaksavat...

Patti ei toki samalla tavalla kasva mutta jos se ei ole tarkoituskaan niin ei se nyt silti tarkoita että koko huhkiminen olisi turhaa ja hyödytöntä.

Jos meet salille ja patti ei kasva ni siinähän menee vaan rahaa ja aikaa hukkaan.

Ihme juttuja mutuilet, mutta sua taitaa olla vaikee saada ylipuhuttua :). So we agree to disagree.

Mut toi juttu että et pidä lihaksikkaista naisista on myös aika älytön :) tässä muutama esimerkki.

Nää kyykkää enemmän ku mä :D

http://www.fitsights.com/competitions/results/olympia2006/gallery/pages/IMG_7416.htm
http://www.fitsights.com/competitions/results/olympia2006/gallery/pages/IMG_7382.htm
http://www.fitsights.com/competitions/results/olympia2006/gallery/pages/IMG_7392.htm
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1299846

droooool....kyl muaki vituttais jos olis tommone monsteri tyttöystävänä :david:

Jos et parin vuoden punttitreenillä ole muuta saanut aikaiseksi niin kannattaa harkita lajin vaihtoa, olettaen siis että tarkoituksena on saada palaa hieman kasvamaan.

No en mie taida lajia vaihtaa, kun ei noilla muillakaan tätä lajia harrastavilla tuo lihaskasvu tämän kummempaa ole, eli en erotu joukosta suuremmin :love: Taitaa vain lahjattomat tytöt hankkiutua lajin pariin, vai mikähän tässä nyt on kyseessä?? Laita mulle kuva "liika lihaksikkaasta" pari vuotta treenanneesta, pliiiiiiis, laita pliis? Mimmien kuvat -osiolla en ole niitä nähnyt. Mutta nepä onkin lahjattomia, toisinkuin sinun tyttökaverisi, jolle kasvaa ISOT lihakset heti kun tekee hieman lyhyemmän sarjan vai??

Komppaan Gillyä ja Miwcoa ja... ja... MKS:ssää ja bustedia. Ne kirjoittaa asiallisesti, toisin kuin minä, ja faktapohjalta, toisin kuin sinä, kuljetusala.

:confused: Lihaksen kehittyminen tarkoittaa ymmärtääkseni nimenomaan sen poikkipinta-alan kasvamista. Myös voimien lisääntymiseen liittyy useimmissa tapauksissa myös lihaksen koon kasvaminen. Mitä siis mahdat tarkoittaa?
Kyllä se hermotus paranee vaikka ei lihaksen fyysinen koko varsinaisesti pahemmin kasvakkaan.

Kerro mulle nyt viimeinkin, uskotko sinä ns. paikalliseen laihduttamiseen? Koska siihen suuntaan tuo sinun ylläoleva sanomisesikin taas kerran viittaa.
Uskon paikalliseen ryhdikkyyteen ja kiinteyttämiseen kyllä vaikka itse läskin määrä ei grammamääräisesti vähentyisikään. Esimerkkinä vaikka minä itse jolla vatsaa siunaantuu helposti. Nyt jos en tee keskivartalolle muuta kuin makaan sohvalla on se roikkuva ja löysä läskipala mutta kun "hieman" niitä vatsalihaksia siellä kaiken alla jumppaan loppuu se roikkuva vatsa vaikutelma ja tilalle tulee kiinteämmän näköinen ulkofilee vaikka tosiasiassa sitä läskiä on edelleen yhtä paljon ja vyötärönympärys senteissä jopa suurempi.

Rautalankaa: Jos siinä vatsan kohdalla on löysää, siinä on silloin rasvaa. Mikäli taas rasvasta halutaan päästä eroon, on ainut vaihtoehto olla miinuskaloreilla = dieetata. Vatsalihasten satamäärin hinkkaaminen ei auta, aivan samalla tavalla, kuin loitontaja- ja lähentäjälaitteiden lätkyttäminen ei auta reisien läskiongelmassa.
Jos haluaa lihakset näkyviin tai vatsaa on runsaasti siihen ei toki auta kuin laihduttaminen Mutta jos siitä haluaa vaan hieman kiinteämmän näköisen ja sitä ei ole niin paljon niin pelkkä siihen kohdistettu jumppa tekee siitä ryhdikkäämmän = kiinteämmän näköisen.

Sille, että useimmilla meistä se rasva istuu sitkeästi joissakin kohdissa kroppaa vaikka muuten oltaisiinkin hoikassa kunnossa, ei taas voi oikein mitään - tämä sama ongelmahan on monilla fitness- ja kehonrakentajamimmeilläkin. Tässä kohtaa en muuten malta olla mainitsematta, että kroppa näyttää huomattavasti paremmalta, ryhdikkäämmältä ja ennenkaikkea kiinteämmältä, jos sinne rasvan alle kehittää jonkin verran lihaksia, tällaisesta kehityksestä voi todistaa aika moni tämänkin palstan mimmi. ;)

Näinhän se on, sitä kohtaa voi yrittää vähän enemmän hinkata mutta jos luontöäiti on päättänyt että kaikki rasva menee hanuriin niin sitten sitten se menee ja hanurinsa paljon rasvattomammaksi haluavan ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laihdutus. Kiinteämmän näköiseksi sen saa toki jumppaamalla mutta mikä on sitten itse kullekkin riittävä. Jos oikein paska tuuri on käynyt niin edes laihdutus ei tahdo purra ennen kuin se on liiallisuuksissa mutta kuten em: Tämä tulee tosin taas kerran siihen mikä on se tavoite ja mikä kunto ja kiinteys on itse kullekkin riittävä.
Rasvaimulla tietysti sitten lähtee mistä vain mutta ...

I rest my case - eipä ole ensimmäinen kerta, kun huomaan, että atavistiseen pattilihaspelkoon (tm) eivät faktat eikä järkipuhe auta. Muut jatkakoot, jos jaksavat...
Voi hyvä ihminen kun kysehän oli ja on edelleen vaan siitä mitä itse kukanenkin treeniltä toivoo. Itse en esim koskaan haluaisi vaikkapa maratoonarin kroppaa mutta jos joku haluaa ei se tarkoita että hänen mielipiteensä tai treenimetodinsa olisivat mitenkään huonoja, ne ovat vain yksinkertaisesti tarkoitettu kehittämään lihasta ja kuntoa eri tavalla kuin minun.
Samalla salilla kun missä itse hutkin menemään, käy muutamia (oletetaavasti pitkänmatkan) juoksijoita ja mulle tulisi ainakin helvetin :david: fiilis jos menisin niille selittämään että ei tosta teidän treenistä ole mitään hyötyä ja ihan turhaan te täällä käytte.
Pikku visailuna voidaan kaikki arvuutella minkä pituista sarjaa pojat vaikka prässissä tekevät? ;)

Jos meet salille ja patti ei kasva ni siinähän menee vaan rahaa ja aikaa hukkaan.
Ihme juttuja mutuilet, mutta sua taitaa olla vaikee saada ylipuhuttua :). So we agree to disagree.
Oman treenin osalta olen samaa mieltä kuin sinä mutta kaikilla kun ei ole samat tavoitteet..
So we agree to disagree sopii mainiosti.

No en mie taida lajia vaihtaa, kun ei noilla muillakaan tätä lajia harrastavilla tuo lihaskasvu tämän kummempaa ole, eli en erotu joukosta suuremmin :love: Taitaa vain lahjattomat tytöt hankkiutua lajin pariin, vai mikähän tässä nyt on
Mä luulen että sinä vähän vähättelet omaa kehitystäsi mutta en ole ollut kärpäsenä katossa joten mistäpä sen tietäisin. Kuvia en viitsi alkaa ottamaan kun tulee vielä sanomista (tai nenään) jos alan tuolla salilla vieraita tyttöjä zoomaamaan oikein kameran kanssa. :)

Voi hyvä ihminen kun kysehän oli ja on edelleen vaan siitä mitä itse kukanenkin treeniltä toivoo.
Alunperin tämä taistelu kyllä lähti siitä, että ilmoitit kärkkäästi, että sinä et laittaisi tyttöystävääsi treenaamaan miesten lailla, koska SINUN mielestäsi naisesta tulee silloin ruma :) Eli annetaan niiden tyttöystävienkin nyt vaan ihan itse päättää, mitä omalta treenaamiseltaan haluavat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Uskon paikalliseen ryhdikkyyteen ja kiinteyttämiseen kyllä vaikka itse läskin määrä ei grammamääräisesti vähentyisikään. Esimerkkinä vaikka minä itse jolla vatsaa siunaantuu helposti. Nyt jos en tee keskivartalolle muuta kuin makaan sohvalla on se roikkuva ja löysä läskipala mutta kun "hieman" niitä vatsalihaksia siellä kaiken alla jumppaan loppuu se roikkuva vatsa vaikutelma ja tilalle tulee kiinteämmän näköinen ulkofilee vaikka tosiasiassa sitä läskiä on edelleen yhtä paljon ja vyötärönympärys senteissä jopa suurempi.
Eli uskotko paikalliseen kiinteyttämiseen vai et? Kuten itse sanot, läskin määrä ei vähene mutta samalla vyötärönympärys suurenee. Mitä siellä vyötäröllä tuolloin tapahtuu? Ettei vaan lihakset kasvaisi. Entäs jos tyttöystäväsi haluaa samanlaisen "kiinteämmän näköisen ulkofileen"? Hänhän tarvitsee silloin lihasta sinne päkin alle. Eikö olisi siis järkevämpää hankkia se lihas sinne läskin alle treenaamalla tehokkaasti bodytyylisesti vaikka vuoden, kuin että treenaa SeiskanLukuYhdistettynäSataanToistoon -tyylisesti äärettömän kauan? Tuon vuoden jälkeen voi sitten siirtyä siihen ylläpitävään jumppailuun.

Kyllä sitä kiinteytymistä tulee myös pienemmillä painoilla ja isommilla toistomäärillä, vaikuttaa vaan eri tavalla kun perinteinen punttaaminen. Se on silloin enemmänkin lihas-kohdistettua jumppaa ja varmasti hyväksi ja terveellistä niin kiinteytymisen kuin yleiskunnon kannaltakin.
Itse kiinteytyminen tässä tarkoittaa minusta sitä että lihaksen suhteellinen osuus lisääntyy vaikka itse lihaksen määrä ei välttämättä lisäännykkään.
Aikamoista bullshittiä suollat. Joko olen harvinaisen tyhmä, tai sitten sun puheissa ei ole mitään järkeä.

eli taas tullaan siihen että muuta kiinteytymistä ei ole kun

a) LAIHTUA

b) KASVATTAA LIHASTA

jos se sun vyötärönympärys on suurempi niin olet joko lihonut ( jota tuskin olet koko ajan ajanut takaa ) tai lihasta on tullut lisää! miten selität nyt että noin voi käydä jos ei tapahdu kumpaakaan ? selitä se nyt kunnolla ?

luuletko että kaikki jotka sanovat puheesi olevan paskaa ovat vain väärässä ja eivät tiedä mitään ? kun taas sinun puheitasi ei puolusta kukaan. miksi ? koska jauhat täyttä paskaa.

e: sinä väitit että olemus voi parantua siinä vatsan kohdalla ilman että laihtuu / kasvattaa lihasta. itsekkin tossa mun quottaamassa lauseessa toteat ettei asia näin ole, vaan lihasten täytyy kasvaa että näyttää kiinteämmälle, ellei aio laihtua. muuten se vatsan ympärysmitta ei voi kasvaa ja samalla kiinteytyä, ellei ne lihakset kasva.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että Kuljetusalan pelko tyttöystävän lihasten kasvamisesta on turhaa. Eivät ne naisella niin helposti kasva ja jos tyttöystävä nyt sattuisi kuulumaan siihen tosi pieneen naisryhmään, jolla lihakset kasvavat helposti, niin harjoittelua ehtii kyllä hyvin korjata siinä vaiheessa, kun lihasten kasvun huomaa olevan toivottua suuremman.

Mutta siitä huolimatta ihmettelen sitä, että monen kirjoittajan mielestä näyttää olevan vain yksi oikea tapa treenata: sellainen, joka tähtää joko lihasten tai maksimivoiman nopeaan kasvuun. Miksi on niin vaikea hyväksyä sitä, että ihmisillä voi olla erilaisia tavoitteita saliharjoittelun tulosten suhteen? Jollekin voiman nopea kasvattaminen ei ole ollenkaan itsetarkoitus, vaan tavoitteena voi olla esim. saada lihakset sellaiseen kuntoon, että kevään Lapinmatkalla jaksaa nauttia 40 kilometrin päiväretkistä (hiihtäen) ilman että lihasten liian suuri väsyminen ja kipeytyminen haittaa nautintoa liikaa. Ja kyllä lähes kaikissa lukemissani oppaissa neuvotaan tekemään pitkiä sarjoja, jos tarkoituksena on lihaskestävyyden parantaminen. Toki painoja on syytä kasvattaa sitä mukaa kun kunto nousee, mutta ei kai kukaan neuvokaan tekemään liikkeitä vuodesta toiseen samoilla painoilla.

Ja mitä tuohon laihduttamiseen tulee, niin on ihan totta että painojen nostelu ei ole paras lajivalinta kaloreiden kulutusta ajatellen. Mutta tähän liittyy monta muutakin asiaa. Jos sitä kaikkein ihanteellisinta lajia tulee harrastettua vain kerran kuukaudessa esim siksi, että
- ko. laji ei tunnu kivalta
- ko. lajin suorituspaikalle on pitkä matka
- ko. lajin suorituspaikka ei ole auki silloin kuin olisi aikaa harrastaa liikuntaa
- tai jostain muusta samantapaisesta syystä
ja toisaalta kuntosalille tulee lähdettyä kaksi kertaa viikossa, koska se lähellä, auki sopivaan aikaan ja joku kaverikin on menossa sinne, niin ihan varmasti ne läskit lähtevät paremmin kuntosaliharjoittelulla kuin tuota ihanteellista lajia harrastamalla.

Olen myös sitä mieltä, että jos liikuntaa aikaisemmin juuri harrastamaton nainen menee salille, niin kyllä hän kehittyy ihan varmasti, teki sitten 3x8 tai 3x20 sarjoja. Ja varmasti noilla pitemmilläkin sarjoilla kehitystä tapahtuu pitkän aikaa, kunhan vain välillä tarkistaa painoja. Voi toki olla, että lyhyemmillä sarjoilla kehitystä tapahtuisi vielä nopeammin, mutta monelle riittää hyvin vähän hitaampikin kehitys. Jollekin saattaa olla paljon tärkeämpää esim. vammariskin minimointi kuin mahdollisimman tehokas harjoittelu.

Muuten en jaksa puuttua tähän keskusteluun ja fysiologisiin hienouksiin, mutta sanonpa nyt tän verran:

Pitkät sarjat pienillä painoilla -hinkkaaminen ihan varmasti auttaa parantamaan lihaskestävyyttä. Joo. Mutta ULKONÄÖLLE tuollainen treenaaminen tekee hyvin vähän jos mitään (etenkin jos rasvaa on "normaali" määrä saati enemmän).

Minulta ainakin motivaatio katoaisi, jos en näkisi työni tuloksia, oli se sitten puntilla hikoilua tai toimistossa pakertamista tai vaikka lehtien haravointia ;) Vaikka kuinka TIETÄISIN, että juu, nyt mun lihaskestävyys on parantunut, niin tuskin jaksaisin käydä salilla, jos peilikuvassa ei tapahtuisi mitään muutosta. Ja juuri tämän takia monen naisen sali-innostus hiipuu: kun mitään ei tapahdu, vaikka ollaan vemputettu miljoonasarjoja reisilähentimissä.

Perseestä ihan vaan serran verran, että itse olin kapealanteinen lattaperse, kunnes löysin kyykkäilyn ihmeitätekevän voiman :rock: Nyt olen sitten kapealanteinen edelleen toki, mutta takalisto on alkanut pyöristyä ihan mukavasti, lihaksen ansiosta. Ja juuri sillä miehekkäällä syväkyykyllä, kunnon romuilla ja lyhyillä sarjoilla...

Alunperin tämä taistelu kyllä lähti siitä, että ilmoitit kärkkäästi, että sinä et laittaisi tyttöystävääsi treenaamaan miesten lailla, koska SINUN mielestäsi naisesta tulee silloin ruma :) Eli annetaan niiden tyttöystävienkin nyt vaan ihan itse päättää, mitä omalta treenaamiseltaan haluavat.
Tuota noin, alunperin juttu kyllä lähti Berserkr-- nimimerkin postista jossa hän mainitsee seuraavaa: Häntä taitaa vielä hieman "pelottaa" se yleisin asia, mitä naiset "pelkäävät", eli se, että lihasta tulisi liikaa.

Erehdyin pakkis konsensuksen kustannuksella avaamaan helvetin portit kertomalla oman ja vain oman mielipiteeni asiasta. Tiesin jo kirjoittaessani että vittuilua ja vänkäämistähän asiasta tulee mutta koska tapanani ei ole ujostella noin muutenkaan niin kerroin mielipiteeni. En kyllä käsittääkseni kovin kärkkäästi.
Jokainen päättää aivan itse treenistään mutta jos minulta kysytään mielipidettä niin sen silloin kerron. En käsitä miten tämä estäisi ketään päättämästä yhtään mistään ihan itse.

Eli uskotko paikalliseen kiinteyttämiseen vai et?
Kyllä jossain määrin, myös siinä tapauksessa että lihas ei suuremmin (HUOM suuremmin kuten olen alusta lähtien sanonut) kasvakkaan. Mitä tulee postisi loppuosaan niin ehdotin esim 20toiston sarjoja en 100. Joten eipäs liioitella siellä takana. 20toiston sarjoilla pystyy kehittymään aivan varmasti.

Aikamoista bullshittiä suollat. Joko olen harvinaisen tyhmä, tai sitten sun puheissa ei ole mitään järkeä.
Mitä ystävällistä tähän nyt sitten kommentoisi, kannattaa lukea mitä mä kirjoitan eikä vähän niinkuin sinneppäin. Fakta on että sekä kiinteytymistä että lihaskunnon parantumista + muita terveydellisiä vaikutuksia ilmenee vaikka punttia tekisi hieman pienemmillä painoilla ja hieman suremmilla toistomäärillä.

eli taas tullaan siihen että muuta kiinteytymistä ei ole kun

a) LAIHTUA

b) KASVATTAA LIHASTA

jos se sun vyötärönympärys on suurempi niin olet joko lihonut ( jota tuskin olet koko ajan ajanut takaa ) tai lihasta on tullut lisää! miten selität nyt että noin voi käydä jos ei tapahdu kumpaakaan ? selitä se nyt kunnolla ?

e: sinä väitit että olemus voi parantua siinä vatsan kohdalla ilman että laihtuu / kasvattaa lihasta. itsekkin tossa mun quottaamassa lauseessa toteat ettei asia näin ole, vaan lihasten täytyy kasvaa että näyttää kiinteämmälle, ellei aio laihtua. muuten se vatsan ympärysmitta ei voi kasvaa ja samalla kiinteytyä, ellei ne lihakset kasva.
No tuotanoin, ensinnäkin puhuttiin lihaksen merkittävästä kasvusta ei siitä kasvaako lihas ollenkaan. Olen alusta lähtien sanonut että kehittymistä voi tapahtua vaikka lihas ei merkittävästi kasvakkaan. Ymmärrätkö merkittävästi.
Suomenkieli on siitä mukava että asiat voi ilmaista kohtuullisen tarkasti ja näin ollen kun sanon "lihas ei merkittävämmin" se ei käänny mitenkään muotoon "lihas ei ollenkaan" koska tällöin se tarkottaisi täysin eri asiaa.

luuletko että kaikki jotka sanovat puheesi olevan paskaa ovat vain väärässä ja eivät tiedä mitään ? kun taas sinun puheitasi ei puolusta kukaan. miksi ? koska jauhat täyttä paskaa.
Lähdetään nyt ensinnäkin siitä että jos joku kommentoi että sun puheesi on paskaa niin muo ei oikesti voisi vähempää kiinnostaa jos ko henkilö ei viitsi perustella mielipidettään asiallisesti. Kukaan ei ole pystynyt vielä toteennäyttämään sitä seikkaa että ainoastaan body ja voima tyylinen kuntosali harjoittelu olisi hyväksi. Jos joku näin onnistuu tässä ketjussa toteennäyttämään niin saa olla aika fakiiri sillä tällöin esim joiltain kestävyys lajien salitreeneilä menee koko idea pois koska kyseisistä treeneistähän ei ollut mitään hyötyä.
Ole ystävällinen ja lue esim tuo aiemmassa postissani ollut maratoonari vertaus ennen kuin vastaat.

Loppupostaajat ovatkin näköjään lukeneet mitä olen kirjoittanut joten ei niihin sen enempää. Ystävällisesti pyydänkin nyt myös muita jotka haluavat minulle kommentoida tekemään saman ennen kuin avaa sanaisen arkkunsa muodossa : sä puhut jätkä paskaa tyylisesti.
Itseasiassa eiköhän mun kommentointi tähän ketjuun ollut tässä, puntatkaa ihmiset ahkerasti just niillä painoilla ja sarjoilla kun itselle ja omiin tavoitteisiin tuntuu parhaalta.
:kippis1:

Hmm, minun mielestä tässä topicissa on paljon asiaa kuljetusalalta ja joiltakin muiltakin kirjoittajilta. Olen kuljetusalan kanssa samaa mieltä siitä, että tiettyyn lihakseen kohdistetulla pitkäkestoisemmalla sarjalla saadaan lihas näyttämään paremmalta ja kiinteämmältä, vaikka lihasmassaa ei tulisikaan lisää tai kehon rasvaprosentti pysyisi samana.

Itse olen joskus joutunut painojen puutteen vuoksi tekemään pitkiä sarjojakin, ja lihakset todellakin näyttävät paremmilta ja kiinteämmiltä treenin jälkeen ja sitä seuraavinakin päivinä. Jouduin kasvattamaan toistomääriä painojen sijaan, mutta vaikutukset kohdistuivat pääosin lihasten ulkonäköön. Lihakset näyttivät kiinteämmiltä kuin aikaisemmin, siis vaikka rasvaa ei olennaisesti palanutkaan eikä lihas kasvanut. Mielestäni jos halutaan pitää kehon mittasuhteet samanlaisina kuin mitä ne ovat ja hakea hieman kiinteämmältä näyttävää ruumista 20 toiston sarjat ovat jopa suositeltavia. Ihmiset jotka sanovat ettei yllämainittu treeni toimi eivät ole sitä kokeilleet on minun mielipiteeni. Varsinkin treenaamattomalla tuo toimii! Itse pääsen nykyään onneksi salille, jotta ei tarvitse punnerruksia hinkuttaa satamäärin, mutta silti 20 toiston sarjojen tekeminen toimii ja tekee lihaksista ainakin kiinteämmän näköiset.

Tässä minun henkilökohtainen mielipiteeni, joka perustuu omiin kokemuksiini eikä musta tuntuu-fiilikseen.

Tässä näitä lämminhenkisiä postauksia lueskellessa tuli ainakin yksi asia mieleen, joka tukee kuljetusala -nimimerkin tekstejä. Kyseessähän on tämä ns. roikkuvatsateoria. Jos joku väittää etteikö syviä vatsalihaksia treenamalla saa pakkia paremmin kokoon, niin kertokoon toki minullekkin että mitä siinä sitten tapahtuu.

Itsekkin huonosta ryhdistä kärsivänä yritän muistaa jännittää noita syviä vatsalihaksia esim. koiran kanssa ulkoillessa. Salilla tulee toki tehtyä vatsalihaksia laitteessa, mutta se onkin sitten eri tarina.(lyhyttä sarjaa isoa vastusta)

Minä niinkuin varmaan moni muukin täällä on sitä mieltä, että pehmeänkurvikkaassa naisessa ei ole mitään väärää:kuola: Toki en yhtään väheksy kovaakaan treenaavia naisia ja monet heistäkin ovat viehättäviä ulkonäöltään, toki kohtuus kaikessa.

Kuljetusala -nimimerkille vielä sellainen vihje, että kannattaa toki aina miettiä missä foorumissa kertoo mitäkin mielipiteitään, ellei tarkoituksena ole aloittaa mitään kolmatta maailmansotaa;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom