Treeniohjelma raskaan työntekijälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BadMoon
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyselisin tässä järkevää treeniohjelmaa.
Tilanne on tämä. Menin kesätöihin paikkaan jossa liikutellaan 8h 10-50kg painavia lihalaatikoita käsin melkein jatkuvalla syötöllä. Työ kestää elokuun loppuun asti ja tarkotus olisi käydä salilla "normaalisti" niinkuin ennenkin.Olen ollut dietillä huhtikuun alusta ja painoa on pudonnut viikko perkilo tai puolikiloa ja tulokset salilla nousseet tai pysyneet samassa riippuen liikkeestä?Tarkoitus olisi jatkaa diettiä elo-syyskuuhun asti.
Olisin kiitollinen jos minulle annettaisiin opastusta treeneissä ja siinä ettei ylikunto posaha niskaan:) Eli päällimmäisenä olisi mielessä että voimaa vai bodia ja mitä liikkeitä ja paljoko?

Hyvää kesää kaikille. :rock:

Viime kesänä tein muutaman hetken vastaavaa työtä.. Ei siinä voinu kuin fiiliksen mukaan reenata, joskus jaksoi mennä reenaas ja välillä olin aivan poikki töiden jälkeen..

Oliko nyt oikeasti tarkoitus olla dieetillä vielä samanaikaisesti, vai käsitinkö jotain väärin? Jos oli, niin tuo meneekin jo vaikeaksi, sillä palautumiskyky on muutenkin aikapaljon heikompi dieetillä ollessa. Enpä minäkään keksi muuta kuin tuon fiilispohjalta treenaamisen ja ei ihan loppuun asti niitä sarjoja.

Bulkilla taas ratkaisu olisi helpompi, eli enemmän ruokaa koneeseen, se kun auttaa todella paljon siihen palautumiseenkin.

No ainakin tuosta lihashuollosta kannattaa huolehtia. Eli venytellä huolellisesti ja mielellään vielä käydä hierojallakin muutaman kerran kesän aikana. Viisaammat jatkakoot...

Minimoisin liikkeet/toistot salilla. Eli tekisin vain muutaman perusliikkeen enkä ikinä loppuun asti, mutta muuten täydellä teholla. Liikkeet vois olla maastanosto, leuat, penkki ja kyykky. Rasittavia liikkeitä kaikki, mutta veikkaan että jos työssä joutuu koko aika heittelemään jotain kamaa ympäriinsä niin ei sitä jaksa nysvätä jonkun hauiksen kanssa enää. Eli lyhyt treeni isoilla painoilla vois olla ok.

Sellainenkin vaara on olemassa, että yksittäinen lihas on jatkuvassa ylirasituksessa ja tulehtuu tai vaurioituu. Kannattaa miettiä, mitä lihaksia työssä tulee käytettyä, ja sitten vaikka jättää ne treenistä pois. Laatikoiden nostelussa taitavat käsivarren koukistajat ja olkapäät olla kovilla, joten jättäisin hauikset ja (etu)olkapäät pois ohjelmasta, niitä kun on muutenkin helppo treenata liikaa.

Koko kroppa ohjelmal menisin 1-3 kertaa viikossa. Tos timpan sticky postis o ihan hyvä setti. Kannattaa varmaan käydä apteekista cofu pilsui hakemas, voi meinaa ollaa muuten aika väsynyttä toi treenaus...näin siis itse tekisin. Eikä kannata sit ruveta ahnehtii tohon 1 jakoseen ohjelmaan enempää niitä sarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom