Treeniohjelma ja sen vaihtaminen?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terveks,,, Sanokaapa poijaat mitä mieltä olette reeniohjelman vaihtamisesta yleensä.
Oon itte reenaillu nyt vuoden ja käyttän samaa reeniohjelmaa kokoajan...

ma: KÄDET: Hauiskääntö kpscotti 3x,kääntö taljassa 3x, vasara 2x, Ranskanpunnerrus3x, Ylätaljaojentaja 3x, Hiihtoliike narulla 2x
ti: JALAT: kyykky3x, Prässi3x, Ojennus2x, Koukistus6x, Lähentäjät3x, loitontajat3x, pohkeet4x

ke: lepo

to: RINTA JA OLAT: Tasa- tai kenopena3x, Tasapena kp 2x, Vinopena 2x, Vipunosto selkämaaten talja3x
Pystypunnerrus kp 3x, pystypunnerrus tanko2x, Vipunosto sivulle 3x, vipu eteen 2x, takaolat viputalja3x
pe: SELKÄ: Ylätalja rinnalle 3x, Y-Talja niskantaakse3x, Alataljasoutu 3x, yhden käden kulmasoutu3x,
Epäkkäät; hartioiden kohotus kp 4x

la: lepo
su: lepo (Keskivartalotreeniä)

(Teen aika paljon myös käsilläseisontaa)

Tuo on tuntunut ainakin ihan hyvältä ohjelmalta. Se on mulle joskus kuntosalilla tehty vuos sitte ja oon sittemin muokkaillu ja laajentanu sitä mielen mukaan. Lihasta on tullut lisää 10kuukaudessa noin 8kg.
Mutta pitäiskö tota reeniohjelmaa joskus vaihtaa kokonaan. Tein tossa kesällä parin kuukauden ajan samaa settiä mutta 20 sarjoilla,, kun muuten oon tehny 9-12 toistoja. Jotekin tuntuu että kehitys alkaa tyssäämään, vaikka paskatko sitä itse niin nopeasti itse huomaakaan. Kädet varsinkaan ei tahdo oikeen ottaa kasvua, voi olla jopa että on hankasta lähteny lihaa poiskin. Protskua Maltoa ja Kreaa käytän jatkuvasti, ja syön kuin hevonen (ainakin lähipiirin mielestä ) alkomahoolia ei tuu käytettyä.
Jos viitsitte niin pistäkääpä mielipiteitänne ja kokeneita neuvojanne, Kiitos. :dance2:

totta kai kannattaa vaihtaa. uusia ärsykkeitä kehiin ja koko ohjelma vaihtoo (ite vaihtelen 2-3kk välein). ja noi "syön ku hevonen" on kuultu joka kerta ja vielä kerran: SYÖ LISÄÄ! ku selailet sivuja niin löydät ketjuja missä on neuvoja. ei muuta ku tsemiä treenii! :D

Jees,,, mutta miten vaihtaa? Toistomääriä,, sarjojen määriä,, päivien järjestystä, lepotauon pituutta,,? Liikkeitä mä olen jonkun verran vaihdellut.. eli teen välillä tasapenkin vino tai kenopenkillä tai vaihdan käsipainot ,, tai sitte teen eri järjestyksessä liikkeet... :D

tai sitten vaihtaa juuri 5x5:iin. itse tekisin hetken noiden sun settien jälkeen alle 8 toistoilla koska olet hieronut pitkään noita "maraton" sarjoja. tai vaihdat 2-jakoseen ym... riippuu mitä haet salilta? massaa vai uusia maksimeja?

totta kai kannattaa vaihtaa. uusia ärsykkeitä kehiin ja koko ohjelma vaihtoo (ite vaihtelen 2-3kk välein). ja noi "syön ku hevonen" on kuultu joka kerta ja vielä kerran: SYÖ LISÄÄ! ku selailet sivuja niin löydät ketjuja missä on neuvoja. ei muuta ku tsemiä treenii! :D

Ei todellakaan vaihdella ohjelmaa parin kk välein, ellei siihen ole jotain painavaa syytä. Kun keskitytään yhteen ohjelmaan saadaan ne sarjapainotkin nousemaan. Tottakai jotain muutoksia matkanvarrella voi tehdä, mutta perusrunko tulisi pysyä samana useita kuukausia, jotta edes nähdään tuoko kyseinen ohjelma lihasta.

ite oon veivannu 2-3kk välein uuden ohjelman kehiin jo 7vuoden ajan ja hyvin on toiminu. motivaatiokin on lähes koko ajan 110% koska ei tarvi junnata eikä kyllästyä. mut jos sulle tarttuu paremmin hinkkaamalla samaa vuosi tolkulla ni aivan sama mulle ja hyvä sulle. mut kokeilemalla löytyy itelle parhaat eikä täällä kukaan voi sanoa absoluuttista totuutta.

ite oon veivannu 2-3kk välein uuden ohjelman kehiin jo 7vuoden ajan ja hyvin on toiminu. motivaatiokin on lähes koko ajan 110% koska ei tarvi junnata eikä kyllästyä. mut jos sulle tarttuu paremmin hinkkaamalla samaa vuosi tolkulla ni aivan sama mulle ja hyvä sulle. mut kokeilemalla löytyy itelle parhaat eikä täällä kukaan voi sanoa absoluuttista totuutta.

Pitkällä tähtäimellä tollasen treenin suunnittelu progressiiviseksi on vaan aika haasteellista, olettaen että treeni sisältää jotain syklitystä (treeniblokkeja). Juuri kun saadaan parin blokin aikana kehitystä sarjapainoihin aloitetaanki täysin uudella ohjelmalla, vaikka vanhalla ohjelmalla voisi tehdä vielä monta kiertoa.

Toisaalta jos treenityyli on luokkaa ''sarjat loppuun asti joka viikko'', ja kehitystä tällä tyylillä tulee, voi ohjelmien vaihtaminen usein olla toimiva tapa.

Mulla motivaatio pysyy ainakin yllä silloin kun treeni tuo kehitystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom