Treeniohjelma-apua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezez
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Elikkäs aiheeni olisi tämä, että tarvitsisin jonkun osaavan henkilön tekemään minulle jonkinlaisen ohjelman jota noudattaa, koska tällähetkellä en omista minkäänlaista ohjelmaa jonka mukaan treenailen..
Olen 17 vuotias miehenalku ja 192cm pituutta ja 77-79kg painoa..
Olen käynyt nyt säännöllisesti kuntosalilla noin puolenvuoden ajan ja tehnyt ajan kanssa treeniä eli noin 1.5h olen viettänyt aikaa treenaamassa..

Yleensä ohjelmani on sellainen, että nostelen penkkiä säännöllisesti ehkä kymmenen 10kg sarjaa 50kg tai 40kg, koska maksimini on vain 70-80kg..
Sen jälkeen teen hauiksia ja muita käsipainoliikkeitä, joista en ole edes täysin varma mitä ne kehittävät.
Lopuksi siirryn ''kuntosalin'' puolelle ja menen jokaisen laitteen lävitse niin, että jokaisella teen 25x 2 ja melko suurilla painoilla..
Jalkoja en yleensä tee ollenkaan, koska lenkkeilen paljon ja kotona poljen 30min kuntopyörää jokapäivä, joka on todella tehokasta liikuntaa..

Tavoitteenani olisi saada pientä muotoa vartaloon ja lihaksia näkymään enemmän niin olisi todella hienoa jos joku voisi neuvoa minulle kunnon ohjelman jota noudattaa :)
Vatsalihakset näkyvät vain hieman ja olisi niihinkin mukava saada pienoista näkyvyyttä enemmän..
Mikä tähän olisi neuvoksi? Salilla kun käyn niin olen tehnyt sielä vatsalihaksia 50 10kg paino niskantakana ja sitten sillä koneella mikä sieltä löytyy niin myös toiset 50 + selät tietenkin kanssa..
Kotona teen iltaisin 100-200 vatsaa vielä jokailta ja silloinkin jonkinmoinen paino niskalla ( 5kg )..
Näitä vatsalihaksia olen tehnyt jo kesästä asti varmaankin, mutta eivät millään näytä kehittyvän ulkoisesti mitenkään ( pienesti vain näkyvät ).. Mikä tähän olisi avuksi? Pitäisikö painoa pudottaa vähäisen vai mikä on? :s

Niin ja sielä kuntosalilla olen yrittänyt käydä aina koulun jälkeen, koska täälä helsingissä asustelen ja matkanvarrella on sopivasti hyvä sali..
Yleensä käyn Ma,ke,pe, mutta joskus olen käynyt myös ma,ti,ke,to ja tehnyt vähän kevyempää sarjaa..

Pahoittelen, että viestistä tuli näin sekava, koska hätäisesti tämän jouduin kirjoittamaan, mutta olisi kiva jos pientä neuvoa voisitte antaa! :)

Ja noilla yli 15 toiston sarjoilla treenaat lähinnä voimakestävyyttä, eli suosittelen pudottaan sarjapituudet kympin hujakoille tai alle ja lisäämään painoja sen mukaan. Sama pätee vatsoihin. Ei yli 20 toiston sarjoja pääsääntöisesti, kympin nurkilla on hyvä niillekin. Sitten kun sitä lihasta alkaa olemaan, niin erottuvuus paranee diettaamalla.

Edellinen jo sanoikin että nappaat valmiin ohjelman vaikka tuolta linkitetystä threadista, kun ei näy olevan käsitystä vielä oikeansuuntaisesta treenaamisesta. Mutta kyllä se siitä suttaantuu.

Salilla kun käyn niin olen tehnyt sielä vatsalihaksia 50 10kg paino niskantakana ja sitten sillä koneella mikä sieltä löytyy niin myös toiset 50 + selät tietenkin kanssa..
Kotona teen iltaisin 100-200 vatsaa vielä jokailta ja silloinkin jonkinmoinen paino niskalla ( 5kg )..
Näitä vatsalihaksia olen tehnyt jo kesästä asti varmaankin, mutta eivät millään näytä kehittyvän ulkoisesti mitenkään ( pienesti vain näkyvät ).. Mikä tähän olisi avuksi? Pitäisikö painoa pudottaa vähäisen vai mikä on? :s

Ihmettelisitkö, jos haba ei kasvaisi kun treenaisit sitä 1kg kässärillä 500 toiston sarjoilla?

Lopeta tuo RintaHauisPelle-treeni ja ala treenata koko kroppaa. Ei ne jalkas lenkkeilemällä ja pyörää polkemalla kasva. Joku kunnollinen ohjelma pakkikselta käyttöön, säännöllistä treeniä, 2g/painokilo proteiinia päivässä parinkolmen tunnin välein tapahtuviin ruokailuihin jaettuna, riittävästi vettä ja 8h yöunet päälle niin voin lyödä vasemman kivekseni vetoo että tulosta tulee.

Jos rahat riittää niin melkein palkkaisin jonkun trainerin tekemään ohjelman ja käymään tarkasti läpi laitteet, liikkeiden tekniikat ja kertomaan faktaa salitreenaamiseen liittyen..

Tietysti voihan sitä itekki tutustua mutta eipä noista nyt yleensä mitään haittaakaan ole muuhun kun kukkaroon liittyen.

Azurik sanoi:
Jos rahat riittää niin melkein palkkaisin jonkun trainerin tekemään ohjelman ja käymään tarkasti läpi laitteet,
Yksi vaihtoehto voisi olla, että salilla voisi ihan kysyä joltain kokeneemmalta kuinka jokin liike suoritetaan. Luulisin, että keskiverto salilta löytyy edes muutama kokenut konkari, joka on valmis auttamaan, jos kysytään. Itse ainakin näyttäisin perus juttuja, jos joku uskaltaa vaan kysyä. Tämä siis tuon rahalla maksamisen vastakohta. Tulee muuten mieleen, että ne ensimmäiset trainerit löi mut tekemään kaikkea niitä, mitä mun ei olisi pitänyt tehdä. :rolleyes:

Yksi vaihtoehto voisi olla, että salilla voisi ihan kysyä joltain kokeneemmalta kuinka jokin liike suoritetaan. Luulisin, että keskiverto salilta löytyy edes muutama kokenut konkari, joka on valmis auttamaan, jos kysytään. Itse ainakin näyttäisin perus juttuja, jos joku uskaltaa vaan kysyä. Tämä siis tuon rahalla maksamisen vastakohta. Tulee muuten mieleen, että ne ensimmäiset trainerit löi mut tekemään kaikkea niitä, mitä mun ei olisi pitänyt tehdä. :rolleyes:

Tuokin on joo hyvä vaihtoehto! On vaan aika paljon isompi kynnys mennä kysymään joltakin ihmiseltä että "viititkö siinä oman treenin ohessa kertoo mulle vähän et miten tää toimii" :) Itte en ois kehdannu sillon ku treenaamisen alotin mutta seki kannattaa huomioida että kannattaa ilman muuta kysyä mieluummin kun tehä väärin!

Jos traineria harkitsee niin kannattaa ottaa sellanen joka suostuu tapaamaan asiakkaansa ennen ohjelman tekoa ja haluu tutustua asiakkaaseen! Se on aika iso plussa ja seki on tärkeetä että traineri tekee ohjelman henkilökohtasesti eikä printtaa sitä valmiiks netistä mutta mistä niist menee takuuseen :D

Tietysti pieni mainos www.kuntonic.fi <-- siinä on päteväks todettu kaveri, ainaki mua osannu jeesata ja aidosti kiinnostunu asiakkaistaan jne :) tuo tietysti vaan pk-seudulla :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Kiitosta vaan, poistakaa sitten viestit täältä! ihan samaa asiaa laitoin et tee 3x12-15 lisäpainoilla vatsoja 3 kertaa viikkoon, eikä tuhatta vatsaa viikossa.

ARVOSTAN! :kippis1::worship::worship: :hyvä: :5: :5: :5: :jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom