elikkäs kaipaisin treeni ohjelmaa millä saisi kasvatettua hyvin ponnistusvoimaa salilla. Miten kannattas jakaa liikkeet eri päiville, kun pääsen 3 kertaa viikossa punttisalille treenaamaan. toistot ja sarjojen määrätkin voisi kertoa tietyille liikkeille.
Harjoittele jotkut painoliivit päällä sitä ponnistamista ja pidä ittes kevyenä. Jos treenaa raskaat lihakset itselleen niin niillä ei kyllä taivaisiin ponnistella.
Paikallisella painonnosto salilla käsipalloilijat ainakin tekivät aika ahkerasti tuollaista "julle-kyykkyä"
Suht kevyillä painoilla ponnistaen joka toistolla mahdollisimman nopeasti ylös.
Eli kyykyn ala-asennossa polvet oli 90' asteen kulmassa ja yläkroppa (lähes) vaakatasossa.
Todennäköisesti toimiva liike.
Oon tehny iha kyykkyjä aika syvään asti. Maveakin oon nyt aatellu reenata, ku sen sanotaa vaikuttavan toho pomppuun. Tota hyppyhommaa oon reenaillu just vaan tanko selässä ja pudottautunnu alas 90 asteen polvikulmaan ja mah. nopeasti siitä ylös hypyllä.
IMO rinnalleveto ja korkea veto=high pull toimii varmasti paremmin tarkoitukseesi kuin maastaveto.
Edit:Jos haluat panostaa pelkkään ponnistusvoimaan, tärkeintä on tehdä kaikki kyykyt yms.
60-80% vastuksella mahdollisimman räjähtävästi,eli ylöstulovaihe mahdollisimman nopeasti ponnistaen sata lasissa.