treenini venyy aina ylimittaisiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja QUZU
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
Olen nyt 1-2 kk treenannut pelkkää voimaa eli teen 5 sarjoja maximi painoilla kuitenkin niin että 1-2 toistoa jää varastoon ja sarjoja olen myöskin tehnyt 5kpl ja niiden välillä pitänyt n.3-5min tauon. Teen 4 eri liikettä ja minulla menee aina yli tuntti joskus 2 tuntia ja monet ovat sanoneet minulle että yli tuntia ei saisi treenata.

Otan aamulla 100% Whey Protein+, treenaan aamupäivällä ja treenin jälkeen otan AFTER:ia ja iltapäivällä 100% Whey Protein+ ja ennen nukkumaanmenoa GoodNight Protein. Ajattelin että hommaan vielä ainakin Kreatiinia ja vaihdan ehkä AFTER:in G MASS:aan.

Onko treenissäni ja lisäravinteissani huomauttamista vai ovatko ne päin mäntyä?

Mattila sanoi:
sarjojen välit 2min. ja liikkeiden välit max.5min.

en tiedä mitä kaikkia teet mutta itse jos teen pääliikkeet 5x5 niin apuliikkeet 2-3 x 8-12

esim. tänään tein talja seläntaa, hauikset, ojentajat ja niskat.

Useiten teen penkin,taljan seläntaa, hauikset + jonkun muun.

Jos reenaat pelkkää voimaa niin mitä väliä sillä ajalla on. Vedät hiilareita, proteiinia reilusti ja syöt kunnolla niin ok. Tiedän tyyppejä (vanhoja voimanostajia) jotka reenaa pelkkää penkkiä jo 2.5h..ja hyvin kehittyy.

Tiedz sanoi:
Jos reenaat pelkkää voimaa niin mitä väliä sillä ajalla on. Vedät hiilareita reilusti ja syöt kunnolla niin ok. Tiedän tyyppejä (vanhoja voimanostajia) jotka reenaa pelkkää penkkiä jo 2.5h..ja hyvin kehittyy.

Hiilareita tuskin tarvitsee edes lisäravinteena ostaa kun niitähän taitaa saada ruoastakin niin helposti?

Tuttavat vaan ovat aina sanoneet että minun ei pitäisi treenata yli 1h.

Tarkoitin lähinnä, että vetää hiilarijuomaa reenin aikana...niin ei mene kulutukselle jos harjoitus kestää kauan. Ja reenin jälkeen tietty palautusjuoma.

Tiedz sanoi:
Jos reenaat pelkkää voimaa niin mitä väliä sillä ajalla on. Vedät hiilareita, proteiinia reilusti ja syöt kunnolla niin ok. Tiedän tyyppejä (vanhoja voimanostajia) jotka reenaa pelkkää penkkiä jo 2.5h..ja hyvin kehittyy.
edelleen kaikki treenaa kuten halajaa.

minä tiedän tyyppejä (uusia voimanostajia) ketkä tekevät koko penkkitreenin alle tuntiin. 2,5h on syvältä persereiästä, sen voi ymmärtää jos tehdään esim. lajireeni tai koko kropan reeni ja se kestää pari tuntia. (----piste

quzu et tarvitse lisähiilaria koska sulla on jo palautusjuoma..

mulla menee kans monasti tuonne lähemmäs 2tunnin mittaseksi nuo reenit, ei se mielestäni mihinkään vaikuta, kroppa tottuu melkein kaikkeen. reenaa ennemmin fiiliksen mukaan äläkä kellon kans kilpaa, kyllä se kroppa kertoo milloin reenataan liikaa, ei kellot eikä muut ihmiset.

edit: treenisi vaikuttaa ihan ok:lta(sarjojen ja toistojen mukaan), juuri tuollaista perus puurtamista eikä minkään monimutkaisien ohjelmien mukaan reenailua:thumbs:
toki voit muutamissa apuliikkeissä nostaa toisto määrää tuonne 8luokkaan, mutta jos tän hetkinen tuntuu hyvältä niin anna mennä sillä.

Mattila sanoi:
edelleen kaikki treenaa kuten halajaa.

minä tiedän tyyppejä (uusia voimanostajia) ketkä tekevät koko penkkitreenin alle tuntiin. 2,5h on syvältä persereiästä, sen voi ymmärtää jos tehdään esim. lajireeni tai koko kropan reeni ja se kestää pari tuntia. (----piste

quzu et tarvitse lisähiilaria koska sulla on jo palautusjuoma..

Ohoh..olipas äkänen tyyppi :D
Nuo ukkojen penkkireenit nyt oli pelkkä esimerkki, ettei sillä ajalla ole niin suurta merkitystä. Mutta hiilarijuomat pitkään kestävässä ja kovatempoisessa harjoittelussa ovat hyvästä jossei tarkoitus ole bodytyylillä tiukennella<-----Piste :lol2:

Muuten yhdyn neutraalin mielipiteeseen melko täysin.

neutraali sanoi:
.

edit: treenisi vaikuttaa ihan ok:lta(sarjojen ja toistojen mukaan), juuri tuollaista perus puurtamista eikä minkään monimutkaisien ohjelmien mukaan reenailua:thumbs:
toki voit muutamissa apuliikkeissä nostaa toisto määrää tuonne 8luokkaan, mutta jos tän hetkinen tuntuu hyvältä niin anna mennä sillä.

Tääläine pällikkä kun olen niin joudun vielä kysymyään mitkä ovat apuliikeitä?

Arvaanko oikein?

Ylätalja ja penkki eivät ole

ojentaja,hauis,niskat ynm. vähän pienemmälle alueelle käyvät liikkeet ovat...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tiedz sanoi:
Ohoh..olipas äkänen tyyppi :D
Nuo ukkojen penkkireenit nyt oli pelkkä esimerkki, ettei sillä ajalla ole niin suurta merkitystä. .
kai heitit ton 2,5h pelkkä penkki edes pienellä herjalla..

itse tarkoitin lähinnä tätä: (oma reeni eilen)
vauhtipun. nopeus 2 x 3x3
kapea penkki 5x5 + 1x1
nuo oli tärkeät kesto n. 30min.

podaus:
ojentaja pään takaa 2 x 12 (mikä tän liikkeen oikea nimi on?)
vasara hauis 2 x 10
tate press 2 x 10
david hauis 2 x 12
30min. ja alussa oli 10min. kuntopyörä

äkäinen kuin lammas..

Kyllähän tuo kaksi tuntia on melkoisen hulppea kesto treenille. Tiede suosittelee naturaaleille ~40-60 minuuttia ja niillä hujakoilla ovat myös monien huippuvoimailijoiden treenit.

riippuu tyypistä mitkä ovat kellekin pääliikkeitä, voimanostajille pääliikkeitä ovat nämä:penkki,maastaveto ja kyykky ja kaikki muut on apuliikkeitä periaatteessa.

mulle pääliikkeitä on rinnalle: esim penkki ja vinopenkki ja apuliikkenä ristikkäistalja
selälle pääliikkeet:ylätalja eteen ja rintatuellinen kulmis ja apuliikkeinä ylätalja keveesti ja rintatuellinen kulmis vastaotteella
olkapäille: pystypunnerrus ja apuliikkeinä viparit sivuille,taakse ja eteen
hauiksille: yhden käden scotti ja apuliikkeinä kaikenlaista vemputusta
ojentajille:ranskalaiset tangolla ja kässäreillä, apuliikkeenä pushdown taljassa.

jaloille teen oikeastaan vain apuliikkeitä huonon selän takia.
MKM sanoi:
Kyllähän tuo kaksi tuntia on melkoisen hulppea kesto treenille. Tiede suosittelee naturaaleille ~40-60 minuuttia ja niillä hujakoilla ovat myös monien huippuvoimailijoiden treenit.
aivan turha sitä kelloa on tuijjottaa sanokoot tiede mitä tahansa, reenin kesto kun on niin monesta tekijästä kiinni, palautumis ajat, lämmittelyt jne... mitä enempi voimaa sen enemmän menee lämmittelyihinkin aikaa. jos reenaa lyhyillä palautuksilla niin silloin tuo 2tuntia on jo liikaa, senhän sanoo järkikin. lyhyillä palautuksilla pitäis olla jo tajuton määrä sarjojakin että tuon 2tuntia sais kulumaan.

Mattila sanoi:
kai heitit ton 2,5h pelkkä penkki edes pienellä herjalla..

No tavallaan oli herja..äärimmäinen esimerkki..mutta totta. Ei tuolla tavalla ainakaan meikäläinen reenais :D

Tosin ukot ovat tehneet noin jo 20-30 vuotta ja sarjojen väli on n.10min joten ei siinä kulutukselle ainakaan mennä..hoho

Oma reeni kestää n.45min-70min riippuen onko veto, kyykky vai penkki pvä.

Kyykky reenissä kestää yleensä pitempään palautumisaikojen ollessa pitemmät.

QUZU sanoi:
Otan aamulla 100% Whey Protein+, treenaan aamupäivällä ja treenin jälkeen otan AFTER:ia ja iltapäivällä 100% Whey Protein+ ja ennen nukkumaanmenoa GoodNight Protein. Ajattelin että hommaan vielä ainakin Kreatiinia ja vaihdan ehkä AFTER:in G MASS:aan.

Pakko vähän kiinnittää tähän huomiota kun tämän aloituspostissasi mainitsit. Eli miten tuo ruokavalio muuten? Äkkiseltään tuli käsitys, että aikalailla lisäravinteiden varassa mennään, toivottavasti olen väärässä.

Toki moni ottaa monta drinkkiä päivässä, eikä siinä mitään väärää ole, mutta aloittelijoiden puolella kun ollaan, niin asia on varmistettava.

Timba79 sanoi:
Pakko vähän kiinnittää tähän huomiota kun tämän aloituspostissasi mainitsit. Eli miten tuo ruokavalio muuten? Äkkiseltään tuli käsitys, että aikalailla lisäravinteiden varassa mennään, toivottavasti olen väärässä.

Toki moni ottaa monta drinkkiä päivässä, eikä siinä mitään väärää ole, mutta aloittelijoiden puolella kun ollaan, niin asia on varmistettava.

Aamulla syön melkein pikkeuksetta reilusti mysliä mutta jos se on päässyt loppumaan niin kaurahiutaleita.Joskus jos aamulla on iso nälkä niin lisäksi syön näkkäriä tai banaania.

lounaalla ja päivällisellä syön perusruokaa ja uritänkin etten söisi pizzoja ynm. mutta aika usein niihin sorrun mutta syön nuo siis perusruoan lisäksi.

välipaloina ja iltapaloina syö banaaneja,näkkäreitä ynm. mutta monesti välipalani jää kokonaan väliin.

Niin ja rasvatonta piimää/maitoa ja vettä yritän juoda paljon.

missä on rahka, raejuustot, kana, tonnikala, öljyt..

moni sanoo että voimapainotteinen reeni ei niin tarkka ruokavaliosta ole. itse vaan huomaan merkittävän eron kunnon ruokavaliolla puhtaasti voimanostotreeniinkin.

ei tota treeniä kovin pitkäksi saa venymään sitten millään. laskitko ajaksi sen, mitä salireissullasi menee, vai ajan jonka olet salilla sisällä (suihkut, vaateidenvahdot, palautumisjuomat, lämmittelyt ym. rituaalit poisluettuna)?

mun treeneistä lämmittelyt vie suurimman osan ajasta.

nevahood sanoi:
missä on rahka, raejuustot, kana, tonnikala, öljyt..

moni sanoo että voimapainotteinen reeni ei niin tarkka ruokavaliosta ole. itse vaan huomaan merkittävän eron kunnon ruokavaliolla puhtaasti voimanostotreeniinkin.

ei tota treeniä kovin pitkäksi saa venymään sitten millään. laskitko ajaksi sen, mitä salireissullasi menee, vai ajan jonka olet salilla sisällä (suihkut, vaateidenvahdot, palautumisjuomat, lämmittelyt ym. rituaalit poisluettuna)?

mun treeneistä lämmittelyt vie suurimman osan ajasta.

Voisi kyllä alkaa korvaamaan rahkoilla ja tonnikaloilla välipaloja.

Aika on laskettu pelkän treenin vievästä ajasta.

neutraali sanoi:
aivan turha sitä kelloa on tuijjottaa sanokoot tiede mitä tahansa, reenin kesto kun on niin monesta tekijästä kiinni, palautumis ajat, lämmittelyt jne...

Bulgaarit tulivat tunnetuiksi kellon tuijottelustaan: kun välituntikello soi, niin atanakset ja krassimirit paiskasivat vyöt nurkkaan, leimasivat kellokortit ja syöksyivät sohvanpohjalle paperossille. Monet ammattilaisvoimavalmentajat aloittavat koko treenin suunnittelun pohtimalla, montako sarjaa saadaan 40-60 minuuttiin mahtumaan. Westsiden sedät sanovat: "We aim for 45 minutes from start to finish. We will not go over an hour." Mutta ei kai sitä kukaan ole treenien pituuteen kuollutkaan. Ja onhan toki kysymys siitäkin, kuinka useasti treenaa. Jos treenaa esim. kahdesti viikossa, niin kyllä ne treenit saavat rahtusen pidemmiksi venyä kuin viidesti viikossa treenaavalla. Noin yleisesti: kun ei totuta itseään ylenpalttisiin lämmittelyihin ja tekee raskaita perusliikkeitä ja kovaa, eikä lepää tarkoituksenmukaisettoman pitkiä pausseja, niin ehtii sitten vielä pullistelemaan muskeleitaan rannallekin...tai viisastelemaan tänne virtuaalitodellisuuteen :D .

QUZU sanoi:
Ajattelin että hommaan vielä ainakin Kreatiinia ja vaihdan ehkä AFTER:in G MASS:aan.

Hommaa ihmeessä kreatiinia (ja glutamiinia) mutta jätä tuo G-MASSA hyllyyn lepäämään. Ei ehkä oo sitä parasta proteiinia siinä käytetty. Vedin sitä yhen pönikän enkä osaa ihan just sanoa, oliko siitä oikeesti hyötyä. Ehkä se vähän turvotti mutta samaan pääsee kun sekoittelee ite jauhonsa, tietää ainakin mitä on sheikkeriin laittanut eikä tuu vedettyä paskaa proteiinia ja sokeria naamariin.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom