Treenin soveltaminen,liikkeiden vaihtelu mielenkiinnon mukaan

Liittynyt
29.8.2022
Viestejä
8
Tää on ehkä tyhmä kyssäri..
Teen kaksjakoista ja oon vasta sen aloittanut..käyn 4x viikko salilla ma ti to ja pe...tai tää on tavoite..kunnioitan kuitenkin palautumista eli jos tuntuu et lihakset on ihan tukossa niin pidän välipäivän kyllä..

Mutta kysymykseni on se että kun teen tätä sali ohjelmaa nyt 3tta viikkoa niin onko haittaa jos vaihtelen liikkeitä jos kuitenkin osuu rasitus suurinpiirtein samaan paikkaan esim...takakyykky nii teenkin syväkyykyn, suorin jaloin mave niin teenkin vaikka yhden jalan mavee tai vaiks ylätaljan mutta erilailla vaikka eri tangolla..Tai niskan taakse välillä...yhden jalan prässi nii vaiks kahdella jalalla..penkkiä jalat ilmassa välillä ja vaiks toisella viikolla jalat alhaalla jne jne..
Vai pitääkö orjallisesti tehdä ohjelmaan merkatut aina samalla lailla ja sitten vaihtaa ohjelmaan tyyliin kahden kkden päästä eri liikkeet ?
Saittekohan kiinni :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvin voi tehdä noin. Moni kokeneempikin treenaa tuohon tyyliin. Tulee vaihtelua mikä pitää mielen virkeänä ja sitä kautta parantaa tuloksia. Voit myös vaihdella treenipäiviä ja lihasryhmäjakoja lennosta tuntuman mukaan. Jos tuntuu että joku lihas ei ole palautunut tee muuta. Pääasia että treenin pää pointit ovat kunnossa. Kuten että treeni rakentuu raskaiden perusliikkeiden varaan. Ei mene turhaksi kikkailuksi.
 
Ei missään nimessä ole pakko mennä ohjelman mukaan ja monet tekeekin siinä virheen, että mennään vaikka keho sanoo muuta. Tuijotetaan sitä vihkoa ja siinä olevia ETUKÄTEEN päätettyjä lepopäiviä, hulluutta sanon minä. Samoin liikkeiden vaihtelusta ei ole kun hyötyä, ellei nyt sitten tehdä fundamentaalisia vaihdoksia esim vapaa kyykky -> vaakapärssi jne.
 
Mutta aivan aloittelijan kannattaa kuitenkin tehdä samoja liikkeitä pidempään oppiakseen ensin liikkeet kunnolla. Lisäksi edistymisen mittaaminen voi olla hankalaa, jos liikkeet vaihtuvat jatkuvasti.
 
Mutta aivan aloittelijan kannattaa kuitenkin tehdä samoja liikkeitä pidempään oppiakseen ensin liikkeet kunnolla. Lisäksi edistymisen mittaaminen voi olla hankalaa, jos liikkeet vaihtuvat jatkuvasti.
Se on just tämä. Kehittävä treeni perustuu aina nousujohteisuuteen. Lisää painoja, lisää toistoja, lisää sarjoja, lyhyemmät palautukset jne. Jos joka treeniin vaihtuu liike ja vedetään muutenkin fiiliksellä, niin tätä kehitystä on hankalampi seurata.

Jos sulla on vain treeniohjelma missä lukee mitä teet minä päivänä ja montako sarjaa, niin ongelma ei ole kovin suuri. Mutta jos sulla on kunnolla ohjelmoitu treeniohjelma missä käytetään tiettyä progressiomallia, periodisaatiot on mietitty ja siellä voi olla jotain AMRAP-sarjoihin perustuvaa autoregulaatiota, niin on aika paljon tärkeämpää tehdä just se mitä ohjelmassa sanotaan. Silloin ei vedetä fiiliksellä mitä lihasryhmiä tahansa ja mitä liikkeitä tahansa minä päivänä tahansa. Treenejä voi kyllä shiftailla päivän sinne tai tänne jos on tarve, mutta palautumisen takia sitä ei näissä ohjelmissa pitäisi joutua tekemään, tai ohjelmointi on huonosti toteutettu, tai sitten törmätään treenivolyymin ylärajaan mikä sekin on vain signaali pitää pari kevyttä viikkoa ja aloittaa sykli alusta.

Siinä mielessä tästä paasaaminen on aloittelijoiden osiolla vähän turhaa, että aloittelija harvemmin tietää ohjelmoinnista mitään. Tai no, ei tiedä kyllä kaikki pidemmälle ehtineetkään. Mutta ehkä tämä antaa jollekin kimmokkeen miettiä, miten treenejä voisi etukäteen ohjelmoida ja tutustua aiheeseen.
 
Mun mielestä aloittelijan treenissä on tärkeintä että hän itse tykkää tavasta jolla treenaa. Jos heti pistetään täydellisesti ohjelmoitu systeemi josta ei voi poiketa yhtään voi harrastus loppua lyhyeen. Ihan jees jos uran alussa kokeilee eri juttuja ja löytää mieluisimmat. Kehitystä tulee eka vuodet treenasi miten tahansa. Erittäin harvassa ovat aloittelijat jotka treenaavat samantien huippuunsa viilatuilla systeemillä. Ohjelman ehtii optimoida kyllä sittenkin kun on jokunen vuosi harrastusta takana. En sano että ohjelmointi on väärin. Harva junnu vain haluaa ja pystyy noudattamaan niitä.
 
Mutta aivan aloittelijan kannattaa kuitenkin tehdä samoja liikkeitä pidempään oppiakseen ensin liikkeet kunnolla. Lisäksi edistymisen mittaaminen voi olla hankalaa, jos liikkeet vaihtuvat jatkuvasti.
Saman olin jo lisänny omaan vastaukseeni mutta ajattelin et enhän mä tiedä kiinnostaako tätä edes ns edistyminen muuten kuin peilistä tjms.

Eli:
Samaa mieltä 👍
 
Kiitoksia vastauksistanne....sen verta taustaa että en nyt ihan ekoja kertoja salilla ole...mutta taukoa on kovasta treenistä tullut (milloin treenasin tuloksekkaastikin ) mutta aattelin et oon silti aika moneen koko iän liikkuneeseen aika noviisi ja en oo itse koskaan miettinyt sen koommin ohjelmaa niin tarkkaan ku vasta nyt :P ja kun ikää on 37 nii on tässä elämän varrella salitreenejä ollu jos jonkinmoista . mutta aina sitten on into lopahtanut johonkin...

Nyt oon käyny vuoden verran salilla ja tehnyt rasvaa polttavaa ohjelmaa ja se on ollu 1-jakoista enimmäkseen kyykkyjä mavee kulmasoutuu..mutta pumppireeninä ja siis aika raskasta hiit tyylistä reeniä painoilla....ja sainkin painoa tippumaan kyllä sillä...MUTTA takin kääntöpuoli oli että tuntui ton vuoden jälkeen että kohta ei penkissä saa ylös enää ku tangon hädintuskin 😁
Mut summasummarum..liikkeet on harjoiteltu ton vuoden aikana suhteellisen puhtaiksi. Siihen olen käyttänyt energiaa ..

no mut alko sit ottaa kupolii ku kaikki tulokset vaa laski ja laski ja sitten päätin vaihtaa reeniä...painon pudotus edelleen meneillään...ja ihan sellanen 20kilon ettei mitää pikkukiristyksiä...🥺

Ja se joka sano että älä skippaa jalkapäivää ni en mulla on kaks kertaa viikossa alakroppa reeniä ja siis muodokkaampi tarakka on mun yhtenä isona tavoitteena 😅 tosin meen miinuskaloreilla joten se että miten tarttuu mitäkin lihasta ni näkee si..

Sanoitte kyllä hyviä pointteja..mutta vähän ristiriitaisiakin tosin :D Nii jos mulla nyt vaikka tällä ohjelmalla on merkattu takakyykky niin ens ohjelmassako vaihdan sen vaikka syväkyykyks? Ja jos vaikka mulla nyt on suorin jaloin mave ni vaihdanko ens ohjelmassa sitä vaikka yhden jalan maveen taiii ylätaljas vaihdan sitä tankoa ja vetokulmaa ..haukkareis esim siis jos nyt teen käsipainoilla nii vaihdanko ens ohjelmaan tankoon -- ja taas si näitä sen muutaman kkden niinkö?

Mutta sitten pitäs vaihtaa niitä toistomääriäki Kait ku nyt teen *isoilla* painoilla 6-8toistoja..nii vaihtelenko niitä tässä nykyisessä ohjelmas si kuinka usein...:D

Mulla siis ollu nii et perus isot liikkeet löytyy kyllä reeneistä mavet kyykyt pystypunnerrusta eikä niitä ole tarkoitus unohtaa missään kohtaa :D
Mut jos on ollu takakyykky ..nii oon välillä tehny sitä syväkyykkyy sit esim suorin jaloin maven oonki halunnu tehdä yhden jalan ja sit joskus jopa joutunut maven vaihtaa käsipainoilla tehtäväksi kun meillä on niin pieni sali ni tanko saattaa olla varattu....jos lihas saa vaikka tällä viikolla yhdessä jalkatreenissä esim. takakyykkyä kaks viikkoa ja sitä seuraavalla boxikyykkyä vaikka kaks viikkoa ja kolmannella viikolla ja sitä seuraavalla syväkyykkyy ja jos kierrättää noita liikkeitä nii eikö se lihas kuiteski kehity yhtä hyvin kun et tekisin takakyykkyä sen kolme kktta orjallisesti ja vaihtaisin sitten 3kkdeks syväkyykkyy...jne
Jos vaihtelen niitä vaiks tollai ni tarviiko mun tehdä si periaattees virallista ohjelman vaihtoa...
Nii ja välillä tuntunu et haluaisin jalkapäivinä tehdä takareisikoneell a lisäpumppia tai sit oon jonkun reiden loitonnuksen vaihtanut siihen ...eli sillee fiilis pohjalla..

Tajuskoha kukaan ja nii sanokaa nyt oonks mä iha hukas :D et onko vaa tehtävä nii et keskittyy tuohon ja vaihtaa sitten sen muutaman kkden päästä

Laitan nyt vielä tän mun ohjelman tähe haukuttavaks :D oon sinne sit ite lisäilly jotain esim hip thrustin ja *hyvän rintaliikkeen* :P

Maanantai – yläkroppa:

Penkkipunnerrus vinopenkissä 3 x 6-8
Ylätalja 3 x 6-8
Sotilaspunnerrus, eli pystypunnerrus seisten tangolla 3 x 10-12
Etuviparit (etuolkapäät) 3 x 10-12
Penkkidippejä (ojentajat) 3 x 10-12
Hauiskääntö talja 3x8



tiistai – alakroppa:

Sumokyykky 4 x 6-8
Maastaveto 4 x 6-8
Askelkyykky käsipainoilla 3 x 10-12
Hip trust 5x 10-20
Jalan nosto taakse talja 3x10
Penkille nousuja
Pohkeet seisten 3 x 10-12
vatsat!

torstai – yläkroppa:

Penkkipunnerrus 4-6 x 6-8
Kulmasoutu tangolla 4 x 6-8
Pystypunnerrus istuen käsipainoilla 3 x 10-12
Hauiskääntö käsipainoilla 3 x 10-12
Alatalja 3x8-15
Ojentajat taljassa 3 x 10-12
Se hyvä rintakehä liike 3x10
Vatsarutistus 3x4-6

Perjantai – alakroppa:
Takakyykky tai boxii 4 x 6-8
Suorinjaloin maastaveto 4 x 6-8
1 jalan jalkaprässi 3 x 10-12
lonkan loitonnus 3x12-15
Pohkeet istuen 3 x 10-12
 
Nyt oon käyny vuoden verran salilla ja tehnyt rasvaa polttavaa ohjelmaa ja se on ollu 1-jakoista enimmäkseen kyykkyjä mavee kulmasoutuu..mutta pumppireeninä ja siis aika raskasta hiit tyylistä reeniä painoilla....ja sainkin painoa tippumaan kyllä sillä...MUTTA takin kääntöpuoli oli että tuntui ton vuoden jälkeen että kohta ei penkissä saa ylös enää ku tangon hädintuskin 😁
Tämä pisti silmään. Rasva poltetaan ruokavaliolla. Ei pumppi treenillä. Tekisin myös dieetillä voima treeniä etteivät lihakset ja voimat häviä liikaa.
Etuviparit (etuolkapäät) 3 x 10-12
Tätä liikettä en ymmärrä 🤔 Kenelle tarkoitettu? Etuolkapäät rasittuvat muutenkin liikaa. Penkkaajillakin on monesti yli kehittyneet etuolkapäät vaikka eivät treenaisi olkapäitä ollenkaan.
 
Kiitoksia vastauksistanne....sen verta taustaa että en nyt ihan ekoja kertoja salilla ole...mutta taukoa on kovasta treenistä tullut (milloin treenasin tuloksekkaastikin ) mutta aattelin et oon silti aika moneen koko iän liikkuneeseen aika noviisi ja en oo itse koskaan miettinyt sen koommin ohjelmaa niin tarkkaan ku vasta nyt :P ja kun ikää on 37 nii on tässä elämän varrella salitreenejä ollu jos jonkinmoista . mutta aina sitten on into lopahtanut johonkin...

Nyt oon käyny vuoden verran salilla ja tehnyt rasvaa polttavaa ohjelmaa ja se on ollu 1-jakoista enimmäkseen kyykkyjä mavee kulmasoutuu..mutta pumppireeninä ja siis aika raskasta hiit tyylistä reeniä painoilla....ja sainkin painoa tippumaan kyllä sillä...MUTTA takin kääntöpuoli oli että tuntui ton vuoden jälkeen että kohta ei penkissä saa ylös enää ku tangon hädintuskin 😁
Mut summasummarum..liikkeet on harjoiteltu ton vuoden aikana suhteellisen puhtaiksi. Siihen olen käyttänyt energiaa ..

no mut alko sit ottaa kupolii ku kaikki tulokset vaa laski ja laski ja sitten päätin vaihtaa reeniä...painon pudotus edelleen meneillään...ja ihan sellanen 20kilon ettei mitää pikkukiristyksiä...🥺

Ja se joka sano että älä skippaa jalkapäivää ni en mulla on kaks kertaa viikossa alakroppa reeniä ja siis muodokkaampi tarakka on mun yhtenä isona tavoitteena 😅 tosin meen miinuskaloreilla joten se että miten tarttuu mitäkin lihasta ni näkee si..

Sanoitte kyllä hyviä pointteja..mutta vähän ristiriitaisiakin tosin :D Nii jos mulla nyt vaikka tällä ohjelmalla on merkattu takakyykky niin ens ohjelmassako vaihdan sen vaikka syväkyykyks? Ja jos vaikka mulla nyt on suorin jaloin mave ni vaihdanko ens ohjelmassa sitä vaikka yhden jalan maveen taiii ylätaljas vaihdan sitä tankoa ja vetokulmaa ..haukkareis esim siis jos nyt teen käsipainoilla nii vaihdanko ens ohjelmaan tankoon -- ja taas si näitä sen muutaman kkden niinkö?

Mutta sitten pitäs vaihtaa niitä toistomääriäki Kait ku nyt teen *isoilla* painoilla 6-8toistoja..nii vaihtelenko niitä tässä nykyisessä ohjelmas si kuinka usein...:D

Mulla siis ollu nii et perus isot liikkeet löytyy kyllä reeneistä mavet kyykyt pystypunnerrusta eikä niitä ole tarkoitus unohtaa missään kohtaa :D
Mut jos on ollu takakyykky ..nii oon välillä tehny sitä syväkyykkyy sit esim suorin jaloin maven oonki halunnu tehdä yhden jalan ja sit joskus jopa joutunut maven vaihtaa käsipainoilla tehtäväksi kun meillä on niin pieni sali ni tanko saattaa olla varattu....jos lihas saa vaikka tällä viikolla yhdessä jalkatreenissä esim. takakyykkyä kaks viikkoa ja sitä seuraavalla boxikyykkyä vaikka kaks viikkoa ja kolmannella viikolla ja sitä seuraavalla syväkyykkyy ja jos kierrättää noita liikkeitä nii eikö se lihas kuiteski kehity yhtä hyvin kun et tekisin takakyykkyä sen kolme kktta orjallisesti ja vaihtaisin sitten 3kkdeks syväkyykkyy...jne
Jos vaihtelen niitä vaiks tollai ni tarviiko mun tehdä si periaattees virallista ohjelman vaihtoa...
Nii ja välillä tuntunu et haluaisin jalkapäivinä tehdä takareisikoneell a lisäpumppia tai sit oon jonkun reiden loitonnuksen vaihtanut siihen ...eli sillee fiilis pohjalla..

Tajuskoha kukaan ja nii sanokaa nyt oonks mä iha hukas :D et onko vaa tehtävä nii et keskittyy tuohon ja vaihtaa sitten sen muutaman kkden päästä

Laitan nyt vielä tän mun ohjelman tähe haukuttavaks :D oon sinne sit ite lisäilly jotain esim hip thrustin ja *hyvän rintaliikkeen* :P

Maanantai – yläkroppa:

Penkkipunnerrus vinopenkissä 3 x 6-8
Ylätalja 3 x 6-8
Sotilaspunnerrus, eli pystypunnerrus seisten tangolla 3 x 10-12
Etuviparit (etuolkapäät) 3 x 10-12
Penkkidippejä (ojentajat) 3 x 10-12
Hauiskääntö talja 3x8



tiistai – alakroppa:

Sumokyykky 4 x 6-8
Maastaveto 4 x 6-8
Askelkyykky käsipainoilla 3 x 10-12
Hip trust 5x 10-20
Jalan nosto taakse talja 3x10
Penkille nousuja
Pohkeet seisten 3 x 10-12
vatsat!

torstai – yläkroppa:

Penkkipunnerrus 4-6 x 6-8
Kulmasoutu tangolla 4 x 6-8
Pystypunnerrus istuen käsipainoilla 3 x 10-12
Hauiskääntö käsipainoilla 3 x 10-12
Alatalja 3x8-15
Ojentajat taljassa 3 x 10-12
Se hyvä rintakehä liike 3x10
Vatsarutistus 3x4-6

Perjantai – alakroppa:
Takakyykky tai boxii 4 x 6-8
Suorinjaloin maastaveto 4 x 6-8
1 jalan jalkaprässi 3 x 10-12
lonkan loitonnus 3x12-15
Pohkeet istuen 3 x 10-12
Hyvä settihän sinulla on. Jos on tarkoituksena kehittyä voimanostoliikkeissä (ohjelmasi perusteella siltä näyttäisi), kannattanee pitäytyä pääliikkeessä ja sen eri variaatioissa, kun vaihtelua haet. Toisaalta, jos lihasmassan hankintaan tai dieetillä sen säilyttämiseen tähtäät, ei sillä liikevalikoimalla ole niin väliä.

Dieetillä lihasmassa tuskin paljon kasvaa, mutta voimatasoja pystyy kyllä nostamaan. Itse tekisin pääliikkeet hieman laajemmalla skaalalla, vaikkapa 3-8 toistoa vuorotellen 3-5 ja 6-8 toistoa.
 
Tämä pisti silmään. Rasva poltetaan ruokavaliolla. Ei pumppi treenillä. Tekisin myös dieetillä voima treeniä etteivät lihakset ja voimat häviä liikaa.

En ole kyllä siis pelkästään reenillä painoa tiputtanutkaan...on ruokavalio ollut mukana mutta joo oon samaa mieltä et jankkasin ihan liian kauan tota 🤣 mutta oppia ikä kaikki...

Tätä liikettä en ymmärrä 🤔 Kenelle tarkoitettu? Etuolkapäät rasittuvat muutenkin liikaa. Penkkaajillakin on monesti yli kehittyneet etuolkapäät vaikka eivät treenaisi olkapäitä ollenkaan.

Okei..minkäs mä sit laittasin tilalle 🙂
 
Hyvä settihän sinulla on. Jos on tarkoituksena kehittyä voimanostoliikkeissä (ohjelmasi perusteella siltä näyttäisi), kannattanee pitäytyä pääliikkeessä ja sen eri variaatioissa, kun vaihtelua haet. Toisaalta, jos lihasmassan hankintaan tai dieetillä sen säilyttämiseen tähtäät, ei sillä liikevalikoimalla ole niin väliä.

Dieetillä lihasmassa tuskin paljon kasvaa, mutta voimatasoja pystyy kyllä nostamaan. Itse tekisin pääliikkeet hieman laajemmalla skaalalla, vaikkapa 3-8 toistoa vuorotellen 3-5 ja 6-8 toistoa.


Okei! Kiitos vinkeistä! Ja siis joo haluaisin lihasta yrittää pitää nii paljo ku mahdollista..
Tota rasvanpoltto ohjelmaa tuli jankattua liian pitkää .mut se tuntu niin tehokkaalta että mä en vaa uskaltanut jotenkaa vaihtaa sitä...nyt vaa ku penkissä 5kiloset päissä alko tuntuu jo raskaalta ni heräsin että voihan ny helvetti 🤣😅
 
Tämä pisti silmään. Rasva poltetaan ruokavaliolla. Ei pumppi treenillä. Tekisin myös dieetillä voima treeniä etteivät lihakset ja voimat häviä liikaa.

Tätä liikettä en ymmärrä 🤔 Kenelle tarkoitettu? Etuolkapäät rasittuvat muutenkin liikaa. Penkkaajillakin on monesti yli kehittyneet etuolkapäät vaikka eivät treenaisi olkapäitä ollenkaan.


En näköjään osaa kirjottaakaa täällä..nii siis sitä vaa et n ole kyllä siis pelkästään reenillä painoa tiputtanutkaan...on ruokavalio ollut mukana mutta joo oon samaa mieltä et jankkasin ihan liian kauan tota 🤣 mutta oppia ikä kaikki...

Jotenkin en uskaltanut vaihtaa sitä ku se oli kyllä tehokkaan tuntunen rääkkireeni...
Ja sitä viel et vaikka mulla tota rasvaa on nii en tosiaan mikään keppi ole rasvan alta et kyllä mulla lihastakin on..jos ne vaa tulis esiin ni kaikki olis jees 🙂
 
Okei! Kiitos vinkeistä! Ja siis joo haluaisin lihasta yrittää pitää nii paljo ku mahdollista..
Tota rasvanpoltto ohjelmaa tuli jankattua liian pitkää .mut se tuntu niin tehokkaalta että mä en vaa uskaltanut jotenkaa vaihtaa sitä...nyt vaa ku penkissä 5kiloset päissä alko tuntuu jo raskaalta ni heräsin että voihan ny helvetti 🤣😅
Sarjoihin 1-3 toistoa varaa ja kevyitä viikkoja 3-4 viikon välein, JTO:n ketjuja kannattaa lueskella.

Painonpudotus tehdään ruokavaliolla. Salitreenejä ei kannata suunnitella kalorinkulutus mielessä, parempi keskittyä salilla voiman/lihaksen kasvattamiseen tai ainakin ylläpitämiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko pakko laittaa mitään?
Edit. Jos jotain niin takaolkapäille sit
Takaolkapäille iso plussa, aika monelle tekisi hyvää tehdä enemmänkin takaolkapäitä ihan vaikkapa ryhdin vuoksi.

Mutta pakko kysyä @Pumpuli , että mikä on " Se hyvä rintakehä liike 3x10 " 😄

Toisekseen, mitä eroa on takakyykyllä ja syväkyykyllä? Takakyykyssä kuuluukin mennä niin syvälle kuin mahdollista, kuten itse asiassa kaikissa kyykyissä. Vai onko tuo takakyykky se ns. lätkäkyykyn fitness-influensseri-variaatio, mikä eroaa hyvää huomenta -liikkeestä vain sillä miten persettä tarjotaan taakse päin?
 
Takaolkapäille iso plussa, aika monelle tekisi hyvää tehdä enemmänkin takaolkapäitä ihan vaikkapa ryhdin vuoksi.

Mutta pakko kysyä @Pumpuli , että mikä on " Se hyvä rintakehä liike 3x10 " 😄

Toisekseen, mitä eroa on takakyykyllä ja syväkyykyllä? Takakyykyssä kuuluukin mennä niin syvälle kuin mahdollista, kuten itse asiassa kaikissa kyykyissä. Vai onko tuo takakyykky se ns. lätkäkyykyn fitness-influensseri-variaatio, mikä eroaa hyvää huomenta -liikkeestä vain sillä miten persettä tarjotaan taakse päin?


Heh oot ihan oikeessa..takakyykky on varmaa aika sama asia ku syväkyykky....
Mä oon ny itseasiassa menny ihan pohjiin asti ja reenannu sitä tekniikkaa ja PSYYKETTÄ samal..se kyl tuntuu paljo pelottavammalta ku se et kyykkää vähän vähemmän syvälle..
en kyllä missään kohtaa ole pyllistelly hyvää huomenta tyylillä vaa yrittäny viedä polvilinjan alapuolelle...mut tätä just tarkotin varmaan tolla takakyykyllä et ei mennä siis ihan syväkyykkyy asti ja stopataa aikasemmii...ota ny musta selevää si 😁
Mutta sellane huomio ku mulla polvivikaa nii vaikka pelkää että että varmaa repee muija osiin ni se on tuottanut vähiten kipua polviin..ja oon siis lisännyt tankoon systemaattisesti painoakin ettei nyt ihan puhuta mistään keppijumpasta 😅 (vaikka varmaa koville jätkille noi mun painot nousis jollai pikkusormella 😁)

Niiiii "se hyvä rintaliike" ...mä en tosiaan tiiä sen nimeä... 😁
Eli se hyvä rintaliike on et mennään penkille makaa ja otetaan mahd iso käsipaino kumpaankin käteen ja viiään sitä pään yli alas ja nostetaan takas ylös....
Juuh ja sitten mulla o vielä toinenki hyvä liike2 joka tehdään JOPA kahdella käsipainolla ja mennään makaa taas penkille seljällee ja käsivarret kiinni vartaloon ja lasketaa niitä käsiä suoraa kylkiä pitkin alas ja sit mielellään nostetaan ylöskin...kutkuttelee mun mielestä tosta kainalon alapuolelta kivasti...ja no nii rintaa myös..kai siel jotai muutakin tapahtuu..ojentajat....
Niii....
viimeksi ainaki tossa "se hyvä rintaliikkeessä" repäs tuolta kylkiluun alaosasta jonkun säikeen varmaan irti ku kesti monta viikkoo siellä vihlonta 😂

Mut juu nyt tiedät salaiset hyvät liikkeeni..saa nimetä jos tietää 😝
 
Back
Ylös Bottom