Treenin soveltaminen,liikkeiden vaihtelu mielenkiinnon mukaan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Etuviparit käsipainoilla maaten selällään? Kyllähän sekin rinnoissa hetken tuntuu jos oikein alhaalta lähtee..
 
Toisekseen, mitä eroa on takakyykyllä ja syväkyykyllä? Takakyykyssä kuuluukin mennä niin syvälle kuin mahdollista, kuten itse asiassa kaikissa kyykyissä
Kuka on sanonut että pitää kyykätä niin alas kuin pääsee ? Normi liikkuvuuden omaavalle se tarkoittaa kyykkyä jossa perse ottaa lattiaan. Ehkä 1/100 kyykkää niin syvään ja heistäkin kaikki painonnostajia. Voimanostossa ei kyykätä persettä lattiaan. Ei myöskään bodauksessa tarvitse. Päinvastoin etureidet saavat paremmin osumaa kun jättää kyykyn normi syvyyteen. Eli sali kielellä noin 90 astetta. Myöskään hack kyykyssä ei ole mitään järkeä rutata pohjaan jos hakee etureisiä. En edes muista nähneeni että kukaan huippu bodari kyykkäisi maximi syvyyteensä.
Takaolkapäille iso plussa, aika monelle tekisi hyvää tehdä enemmänkin takaolkapäitä ihan vaikkapa ryhdin vuoksi
Lavanlähentäjille tässä ääni 🙃 Ne pitävät olkapäät takana. Lapapunnerrusta esim. Toki taka olkapäitäkin kannattaa treenata.
 
No alko nyt itseäkin hämään...Kapea penkki käsipainoilla on liikkeen nimi.
Ja juu pullover si se eka :D Nyt on sekin sitten selvitetty ni voi laittaa ohjelmaan oikeet nimet :D
 
Kuka on sanonut että pitää kyykätä niin alas kuin pääsee ? Normi liikkuvuuden omaavalle se tarkoittaa kyykkyä jossa perse ottaa lattiaan. Ehkä 1/100 kyykkää niin syvään ja heistäkin kaikki painonnostajia. Voimanostossa ei kyykätä persettä lattiaan. Ei myöskään bodauksessa tarvitse. Päinvastoin etureidet saavat paremmin osumaa kun jättää kyykyn normi syvyyteen. Eli sali kielellä noin 90 astetta. Myöskään hack kyykyssä ei ole mitään järkeä rutata pohjaan jos hakee etureisiä. En edes muista nähneeni että kukaan huippu bodari kyykkäisi maximi syvyyteensä.

Lavanlähentäjille tässä ääni 🙃 Ne pitävät olkapäät takana. Lapapunnerrusta esim. Toki taka olkapäitäkin kannattaa treenata.
Eihän se pakko ole kyykätä nii alas ku pääsee...Mutta se varmaan ratkaisee mihin sitä tuntumaa haluaa eniten..Mä haluan sitä taka-akselistolle eniten :)
Juu ja mun perse ei kyllä ota lattiaan saakka millään, en ees tienny että jonkun pers lattiaan asti osuu... mutta takareidet taitaa koskettaa pohkeita..

Sitä en tiä ny mikä kyykkynimi sitten sillä on..mut tämä 90 asteen kyykky olen tehnyt myös, eli pyssään sitten perse polvilinjan alapuolella.. mutta siinä mun risat polvet otti enemmän osumaa ku syväkyykys..
Voipi olla että ens ohjelmassani teen sitten tuota kyykkyy ja sitten taas syväkyykkyy/takakyykkyy millä nimellä nyt sitä halunnee sitten kutsua :D

Lapapunnerrukset kuulostaa kivalta ? :D täytyypä googlettaa :)
ja juu ehkä etuviparit sitten vaihtoon :)
 
Millaisia kokemuksia liikkeiden kierrätyksestä näin kuukauden jälkeen? Toimiiko?

Olen itse nostellut rautaa jo hyvän aikaa, mutta nyt on menossa Conjugate 4x viikossa - tosin niin, että speed work - päivien sijasta teen volyymiä. Tässä treenausmallissa perusperiaatteisiin kuuluu liikkeiden kierrättäminen. Esim. yläkropan max-päivänä nostetaan maksimit peruspenkissä ja seuraavalla viikolla peruspenkki vaihdetaan vaikka kapeaan penkkiin tai fatbariin. Alakropassa sama juttu - pääliikettä kierrätetään ja päätös pääliikkeestä tehdään ihan paikan päällä ja fiiliksen mukaan. Olen monta kertaa vaihtanut esimerkiksi maven leveään boxikyykkyyn jne. ihan sen vuoksi, että on vaan tuntunut siltä.

Olen vienyt kierrätysfilosofian astetta pidemmälle, eli kierrätän myös "accessory"-, ja "assistance"-liikkeitä vähän fiiliksen mukaan jopa toistopäivinä, mutta kuitenkin niin, että ne tukevat aina pääliikkeitä (esim. mave -> accessorynä romanialainen, hyvää huomenta ym.)

Parhaana puolena tässä on se, ettei yksikään treeni ole samanlainen ja treenissä pysyy mielenkiinto. Myös palautuminen on jotenkin helpompaa. Ja mikä parasta - jalkapäiväkään ei pelota enää niin paljoa, kun tietää, että sen brutaalin naama-irti-kyykyn voi vaihtaa tarvittaessa vaikka rack-pulliin, jos ei vaan yksinkertaisesti "lähe" :D
 
Back
Ylös Bottom