Treenin jälkeinen lihaskipu.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikä mahtaa olla vikanan, kun joka treenin (oli kyseessä mikä tahansa lihas) jälkeisenä päivänä treenattu lihas on kipeä, mutta hauis ei? Vaikka vetäisin kuinka hullun treenin tahansa pakkotoistoineen ja vähennyssarjoineen ei lihas ole kipeä seuraavana päivänä.:mad: :evil: :mad:

Suhteellisen yleistä toi hauiksen kipeytymättömyys,mutta kokeile vaihdella sarjojen pituuksia, kokeile erikoistekniikoita kuten tiputussarjoja/negatiivisia. Itse olen saanut hauikseni kipeimmiksi pitkän tiputussarjan jälkeen (ja voi äiti kun olivatkin kipeät!).

Yleensä kevyen viikon jälkeen kun alkaa taas painamaan kovemmin hauisten kipuilu vähenee. Vähän ennen seuraavaa kevyttä kautta haukkarit eivät enää kipeydy ollenkaan, tulevat vain pumppiin.

Kokeile Tommi vaihtaa liikkeitä. Mulla myöskin hauikset kipeytyy kaikkein vähiten, mutta tietyt liikkeet, kuten vuorokääntö käsipainoilla kipeyttää habat niin että tuntuu.

No mut onkos sen reenatun lihaksen pakko olla ihan pirun kipeä? Voihan sitä ilmankin kasvaa, onhan se kyllä tietty niinkin että siitä ainakin huomaa että on jotain tullu tehtyäkin kun on lihat kipeinä muutaman päivän. Pudotussarjat ja välillä vähän pitemmät "muijasarjat" (ei nyt yleistetä,joten toivottavasti kukaan punttimimmi ei nyt tuu heittään mua ketoon, vaikken kyllä vastaankaan panis:lol1: ) erittäin lyhyillä palautuksilla (30-45s)
aiheuttavat varmasti täysillä loppuun asti tehtyinä hanskojen kipeytymisen. Kannattaa koittaa aina kaikenlaista uutta ja erilaista niin kyllä se siitä! :kippis1:

Mullaki oli aikoinaan vaikea saada hauberia kipeäksi (myös ojentajia), mutta vika oli vain siinä että treenasin vain tietyillä liikkeillä, mutta nyt saan useasti kipeäksi kun vaihdan ja testailen muita liikkeitä.. Tuo Tomin mainitsema vuorokääntö k.painoilla treenin vikana liikkeenä (jos malttaa tehdä kunnolla ja rutistaa) todella laittaa kädet kunnon särkyyn seuraavana päivänä.

Suoralla tangolla seisten! Siinä on se joka imee mehut haukasta ja antaa loistavan pitkäaikaisen kivun varsinkin ekalla kerralla!!!
Puhun kokemuksesta!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä keino estää hauisten kipeytyminen hauis-treenissä on vipata ne viimeiset toistot selällä ylös :D ..niin ja se näyttäkin tosi miehiseltä kun äijä heiluu kuin heinämies hirveiden limppujen kanssa..

Niinpä, eihän DOMS meinaa että pala kasvaa? Asiahan on enemmänkin päinvastoin, mitä nyt lukemalla selville olen saanut. Liikkeiden vaihtelulla saa palan kipeäksi, mutta tästäkin voi ajatella että liikkeiden vaihtelu ei ole niin "optimaalista" ajatellen "hermostollista tehokkuutta" ks.liikkeessä..

No tässäpä lissää:
piitkä threadi domsista

kannattaa lukea

Originally posted by Danger
Hyvä keino estää hauisten kipeytyminen hauis-treenissä on vipata ne viimeiset toistot selällä ylös :D ..niin ja se näyttäkin tosi miehiseltä kun äijä heiluu kuin heinämies hirveiden limppujen kanssa..

Miehistä tai ei, mutta kyllä mä ainakin välillä vetäsen selällä ylös, jos ei muuten nouse, ja sitten vedän siihen semmosen 15sec kestävän laskun. Ja voi perkele kun ottaa!

hola,

kyllä toi liikeiden vaihtelu ainakin jossain määrin auttaa..
elikkäs väänsin ite vuosikausia habaa suoralla tangolla, käsipainoilla vuorotahtiin, hammeria..jne.
No how ever nyt olen alkanut ottamaan lähes kokonaan keskitettyjä liikkeitä..alkuun vain tuo suora tanko, siitä en luovu.
nykyään treenini jotain tän tapaista:
-tangolla
-keskitetty mutkatangolla
-keskitetty hammer
+ joskus taljassa "puristukset", eli tanko ylös ja mahd. hitaasti alas.

Toiminut erihyvin, eli pientä tuskaa treenien jälkeen ja haba kasvanut eri kivasti.

Ihan pakko kommentoida. Viimesissä toistoissa sillä ei oo mitään väliä MITEN sen tangon kääntää, kunhan kääntää. Vaikka käyttäs sitä vippausta, niin olen 100% varma että se käy silti hauperiin. Minun mielestä on naurettavaa jos tiukassa sarjassa viimeisilä tiukilla toistoilla ajattelee että "voi herranjestas nyt ei vaan saa vipata muut vielä kattoo että en tee puhtaasti ja oon amispelle, juu jätän sarjan tähän kun en enää jaksa puhtaasti mitäpä sitä niin".

Emmäkään ennen saanu hauista kipeeks, kun reenasin selän eka ja sitten haban.Eikä siihen löytyny enää tarpeeks vääntöä. Mutta sitten vaihdoin reeni ohjelmaa ja sain erillisen käsipäivän, ja nyt pelittää! pystyy paljo paremmin keskittymään siihen tuntumaan, suosittelen!

Originally posted by naiskovis
Eniten mulla habat kipeytyy selkätreenin jälkeen (ylätalja jne), varsinaisen habatreenin jälkeen ei juurikaan.

Selkätreenissä treenataan selkää ei hauista. :D

Mä en ymmärrä tota. Painot saa hilata ylös vaikka nosturilla, jos kokee että se nosturin kahvan vetäminen sopii sillä hetkellä parhaiten. Tyylipuhtaat suoritukset kuuluu mäkihyppyyn ja kuviokelluntaan. Reenaamisen tarkoitus on kehittyä ja se lihas ei tunne tyylipisteitä (tietysti järki mukana tässäkin, ettei säre itteensä ihan kokonaa). Hirveiden limppujen heiluttelu ei sinänsä tee kenestäkään ison näköstä, mutta pidemmän päälle tuo on ainoa mahdollinen keino koskaan edes kasvaa isoksi.

Originally posted by Äijä
Mä en ymmärrä tota. Painot saa hilata ylös vaikka nosturilla, jos kokee että se nosturin kahvan vetäminen sopii sillä hetkellä parhaiten. Tyylipuhtaat suoritukset kuuluu mäkihyppyyn ja kuviokelluntaan. Reenaamisen tarkoitus on kehittyä ja se lihas ei tunne tyylipisteitä (tietysti järki mukana tässäkin, ettei säre itteensä ihan kokonaa). Hirveiden limppujen heiluttelu ei sinänsä tee kenestäkään ison näköstä, mutta pidemmän päälle tuo on ainoa mahdollinen keino koskaan edes kasvaa isoksi.

Onko hauiksille siis tehokkaampaa tehdä liian isoilla painoilla ns. "huijaamalla" (joksi heilautuksen lasken) vai pienemmillä painoilla puhtaita liikkeitä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom