Treenin jälkeinen lihaskipu.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Jortsu
Onko hauiksille siis tehokkaampaa tehdä liian isoilla painoilla ns. "huijaamalla" (joksi heilautuksen lasken) vai pienemmillä painoilla puhtaita liikkeitä?

Hauislihas on kädessä, ei alaselässä. Pieni hiioppi pariin viimeiseen toistoon on ok, mutta liian moni perustaa ego-hauiskäännön hauistreenin kulmakiveksi.

Originally posted by Jortsu
Onko hauiksille siis tehokkaampaa tehdä liian isoilla painoilla ns. "huijaamalla" (joksi heilautuksen lasken) vai pienemmillä painoilla puhtaita liikkeitä?

Kaikelle on paikkansa ja aikansa. Tehokkainta on se, mikä kulloinkin sattuu eniten. Tuollaiset huijauksethan on eräänlaisia pakkotoistoja eli viimeisiin toistoihin kevennetään kuormaa hieman auttamalla liikettä muilla lihaksilla ja taas jaksaa (huomattavasti helpompaa kuin keskeyttää liike ja vaihtaa levyjä pienempään). Kyllä se vielä haukkariin ottaa, vaikka kuinka selkä kaarella ja kädet heiluen vetelee.

Eri asia on tietysti sellaiset sarjat, joissa alusta asti heilutellaan vimmatusti, mutta enpä ala niidenkään tekijöitä tuomitsemaan kun ei kuulu minun toimenkuvaani.

ai saatana....

Mulla on hauikset ihan paskana eilisestä treenistä. Oikee käsi on ihan ok, mutta voi saatana ku vasen käsi on ihan saatanan kipee, hyvä et pystyn liikuttaa sitä.

Tuli opittuu kantapään kautta, ettei kannata alottelijana rehkii liikaa :(

Originally posted by metalman
Ihan pakko kommentoida. Viimesissä toistoissa sillä ei oo mitään väliä MITEN sen tangon kääntää, kunhan kääntää. Vaikka käyttäs sitä vippausta, niin olen 100% varma että se käy silti hauperiin. Minun mielestä on naurettavaa jos tiukassa sarjassa viimeisilä tiukilla toistoilla ajattelee että "voi herranjestas nyt ei vaan saa vipata muut vielä kattoo että en tee puhtaasti ja oon amispelle, juu jätän sarjan tähän kun en enää jaksa puhtaasti mitäpä sitä niin".

Noh, ihan jokaisella omat mielipiteet. Musta se on naurettavaa vetää väkisin toistoja sarjan loppuun cheattaamalla, sarjat siihen asti mihin oikealla tekniikalla päästään eikä mitään säätöjä sinne loppuun.

Mä oon tässä huomannut, että näin yleensä ottaen lihat kasvaa aina vaan paremmin mitä vähemmän liikkeitä treenissä on, mitä vähemmän sarjoja liikkeessä, ja mitä vähemmän cheattia sarjoissa. Eli pieni rasitus kasvattaa paremmin kun tukkoon asti vetäminen. Näin mulla.

Originally posted by Äijä
Reenaamisen tarkoitus on kehittyä ja se lihas ei tunne tyylipisteitä (tietysti järki mukana tässäkin, ettei säre itteensä ihan kokonaa).

Juu ei tunne tyylipisteitä, mutta keho kyllä tuntee mitä lihasta rasitetaan.

Hirveiden limppujen heiluttelu ei sinänsä tee kenestäkään ison näköstä, mutta pidemmän päälle tuo on ainoa mahdollinen keino koskaan edes kasvaa isoksi.

Ööh...? Miten ihmeessä hirveiden limppujen heiluttelu ja cheatti on ainoa mahdollinen keino kasvaa isoksi? Nyt on kyllä kirjat sekasin... Mä kääntäisin asian juuri toisinpäin.

Originally posted by turre101
Noh, ihan jokaisella omat mielipiteet. Musta se on naurettavaa vetää väkisin toistoja sarjan loppuun cheattaamalla, sarjat siihen asti mihin oikealla tekniikalla päästään eikä mitään säätöjä sinne loppuun.

Eli pieni rasitus kasvattaa paremmin kun tukkoon asti vetäminen. Näin mulla.

Juu, nuo viimeiset toistot ovat kehityksen kannalta turhia, jopa haitallisia. Myös minulla pätee tuo pieni rasitus kasvattaa paremmin kuin tukkoon asti vetäminen. Tuosta on niin monelta taholta empiiristä kokemusta, jotka kaikki puoltavat tuota seikkaa, että eiköhän se päde ihan ihmiskroppaan yleensä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom