Treenikierrosta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitä mielt porukat tälläsest 3-jakosest ohjelmast:

1. pvä : Rinta, Ojentajat, Olkapäät, niska, pohkeet.

2. pvä : Hauikset, Selkä, Etureidet, vatsa.

3. pvä : Etu-ja takareidet, pakarat, pohkeet, vatsa.

Tos olis suurinpiirtei ne alueet mitä ois tarkotus treenailla..
Esim. joka toine pvä.

Kiitoksia vastanneille:worship:

En kyllä ymmärrä miten voit kerran viikossa tehokkaasti per treeni treenata noin monta lihasryhmää kerralla. Liikaa tekemistä per treeni --> kaikki jää tehtyä huonosti. 4 jakoinen olisi parempi, jos kerran viikossa haluat lihat käsitellä.

En kyllä ymmärrä miten voit kerran viikossa tehokkaasti per treeni treenata noin monta lihasryhmää kerralla. Liikaa tekemistä per treeni --> kaikki jää tehtyä huonosti. 4 jakoinen olisi parempi, jos kerran viikossa haluat lihat käsitellä.

mitä nykyään tätä pakkista oon lueskellu, ni taitaa kyllä valtaosa suosia noita yks- tai kaksjakosia ohjelmia. Jolloin kaikki lihasryhmät treenataan useammin kuin kerran viikon aikana. Eli en kyllä näkis mitää ongelmaa tuon suhteen.

Ja mitä tulee tuohon Michael90 kysymykseen, ni toihan ei mikää puhdas 3-jakonen ole. 3-jakosessa ohjelmassa kropan lihakset on jaettu kolmeen osaan. Ja tossahan ei näin ole...ainaki etureidet ja vatsat näyttäs olevan kahteen kertaan.

Mutta ei tossa ohjelmassa mun mielestä sinänsä mitää älyttömän huonoa ole, mikäli nyt jostain syystä haluat painottaa noita etureisiä ja vatsoja enemmän. Myöskään noi lihasryhmät ei ole jaettu mitenkää niin fiksusti(epäsuoraa rasitusta tulee edellisessä treeneissä treenatuillekin lihaksille...riippuu tietysti myös hyvin paljon liikkeistä mitä teet).

Ite kuitenkin tekisin jonku selkeämmän jaon, esim. kaksjakonen ohjelma vetävät/työntävät lihakset periaatteella, jolloin on helppo keskittyä ainoastaa treenattaviin lihaksiin(eli lepovuorossa olevat lihakset eivät rasitu).

Itse treenaan 3-jakoisella,mutta jako on perinteinen:

Rinta,olkapäät,ojentajat (työntävät)
Selkä,hauis,vatsat (Vetävät)
Jalat,pohkeet

Toimii ainakin mulle hyvin:) Voihan kiertoa lyhentää ja treenata esim 4x viikko jolloin tulee vähän tiheämpi kierto.Kokeilin kyllä 2-jakoista,mutta ei oikein sovellu mulle.Olkapäät huutaa kivusta ja kierto on vain liian nopea,vaikka otankin jossain vaiheessa 2-jakoista esim.kuukauden.Mun mielestä tämä jako on helvetin paljon selkeämpi!!Lisäksi ei ainakaan mun palautuminen riitä jos etureisiä treenataan noin paljon...Ehkä hetkellisenä tehokeinona toimii,mutta ei varmaan kovin kauaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom