Treenikengät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minusta treenikenkien käyttö/vesipullo (paitsi tietenkin jos on heraa mukana) on turhaa.

Eli jos ei ole jauhoa pullossa on turha juoda reenin aikana vettä? Ja mitä kenkiin tulee niin kyllä itellä ainakin nilkat on paljon vähemmän arkana viikon päätteeks nyt kun ostin noi DoWin:n painikengät salille. Et oo mahtanu koskaan pitää jalassas hyviä kenkiä?

Mikä on jalkapiikki?

Kyllä kyykky menee ihan sukkasillaankin. Minusta treenikenkien käyttö/vesipullo (paitsi tietenkin jos on heraa mukana) on tuollaista, että kun kaikki muutkin tekee sitä niin mäkin teen sitä hihihihihi.

Ilmankin pärjää vallanmainiosti. Sitä paitsi ihminen on suunniteltu kulkemaan paljain jaloin. Toki ne kenkävalmistajat pää punaisina jostain pronaatio- iskuvaimennusten puolesta huutaa, mutta turhaa.

Googlaa.
Mee saman tien sitten täysin alasti ja heitä hulia, sekä vedä vaikka koskenkorvaa ihan vaan sen takia, että sitten et tee niinkuin muut, vain sen takia kun muutkin tekee.

Täydelliset treenikengät olen löytänyt. Nimeltään ovat Converse All Star ja mustat vielä, jotta kaikki mankkupöly näkyy niissä. Toiset käyttää koulussa samanlaisia ja sitten kerron käyttäväni samaa merkkiä ja mallia salilla niin herättää ihmetystä. Mutta täydelliset omasta mielestäni. :)

Mikä on jalkapiikki?

Kyllä kyykky menee ihan sukkasillaankin. Minusta treenikenkien käyttö/vesipullo (paitsi tietenkin jos on heraa mukana) on tuollaista, että kun kaikki muutkin tekee sitä niin mäkin teen sitä hihihihihi.

Ilmankin pärjää vallanmainiosti. Sitä paitsi ihminen on suunniteltu kulkemaan paljain jaloin. Toki ne kenkävalmistajat pää punaisina jostain pronaatio- iskuvaimennusten puolesta huutaa, mutta turhaa.

Käveletkö sitten ulkonakin ilma kenkiä? Sitäpaitsi on se paljon mukavempaa käyttää jonkinlaisia kenkiä salillakin.
E: Paitsi toisaalta harvoin itsekään tulee käytettyä kenkiä :nolo: mutta käyttäisin, jos mahtuisi reppuun.

Googlasin jalkapiikin. Tuli vain mitä se on englanniksi ja joku pilkkaajille tarkoitettu homma lisätueksi...

On eri asia olla sukkasillaan kotona tai salilla kuin alasti ulkona. Itselläni on jo Niken huippulaadukkaat Free kengät, joita käytän vapaa-aikana, joten pidän hyviä kenkiä jaloissani.

Jotenkin vaan on teennäistä pitää treenikenkiä jalassa kun kotonakaan ei ole kenkäsillään. Vastaavalla periaatteella sisätiloissa, miksi pitää kenkiä? Toki eri asia jos menee pankkiin tai jonnekin, mutta kun salissa lattiat on yleensä puhtaita niin miksei sukkasillaan?

Oon nyt ihan saletti että jos joskus vielä ostan muut kengät kuin vibramin ff-classicit, niin ne on jotku saatanan tiukat ja jykevät painitossut. Ei lipsu eikä anna mistään suunnasta periksi.

Vanha artikkeli koskien miksi painonnostossa käytettävä kenkä on sen muotoinen kun se on tällä hetkellä ja miten tähän on päädytty: http://www.dynamic-eleiko.com/sportivny/library/farticles015.html

En tiedä tarvitseeko voimanostaja tai kuntoharjoittelija juuri tämän mallisia kenkiä, mutta mikäli harjoitteluun kuuluu esim. rinnallevetoja etukyykyllä tai kapeaa takakyykkyä tuovat kengät apua liikerataan ja vakautta nostoon. Kantakorotus aiheuttaa toki ongelmia maastavedossa, tosin muissa liikkeissä, mukaan lukien penkkipunnerruksen "jalka-draivi", painonnostokengät tuovat lisää tukevuutta, ainakin omasta mielestäni.

Jotenkin vaan on teennäistä pitää treenikenkiä jalassa kun kotonakaan ei ole kenkäsillään. Vastaavalla periaatteella sisätiloissa, miksi pitää kenkiä? Toki eri asia jos menee pankkiin tai jonnekin, mutta kun salissa lattiat on yleensä puhtaita niin miksei sukkasillaan?
Ei niitä kenkiä nyt sen takia pidetä, että sukat ei likastuisi. Sä voit pitää kenkiä vaan, kun menet pankkiin tai juhlatilaisuuksiin, ihan sama mulle. Kenkien käytöstä salilla on kyllä teennäisyys kaukana, ilman kenkiä salilla sen sijaan näyttää joltain Hessu Hopolta.

Vanhaa ketjua ylös. Eli osaisko joku kertoa, kuinka paksu pohja on normi converseissa verrattuna vaikkapa metalin voimanostokenkiin? Maastavetoon lähinnä jalkineita mietin, sillä conversen pohja tekee jo eron vetoasentoon kun vertaa aivan ohueen jumppatossuun. Tykkäisin kuitenkin, että jalassa olisi jotain tukea.

Eli kenkien vertailu, converse vs metal voimanostokenkä vs jumppatossu. Ja jos joku osaa nopeasti sanoa kuinka paksu on conversen pohja niin sekin helpottaa. Itse olen intissä, niin en pääse mittaamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikki sentit on liikaa! Oon converset töppösissä vetäny 262,5kg @ 83kg ja on ne ihan hyvät siinä hommassa, mutta aina pyritään parantamaan. Ja yleensähän parannus löytyy varusteista ;) Ei vaan, huomasin vain kun videoin nostoja, että saan paremman lähtöasennon jumppatossuilla kun vertaa conversen kenkiin. Nyt lähinnä kiinnostaa, että kuinka paksu pohja esim. Metalin kengissä on? Painikengissähän on todella ohut ja tasainen pohja, eli nekin on yksi vaihtoehto.

Onko kengästä jotain hyötyä vedossa tai kyykyssä? Versus ilman kenkiä?

Kyykyssä ainakin auttaa kantapäässä korko jos on jäykät nilkat. Mavessa taas nosto kaatuu eteenpäin, jos siä on sitä korkoo (vaikkakin minimaalisesti) ja nostettava matka tietty kasvaa. Kengät tukee tietty kans jalkaa ja estää luisumisen. Itse kans oon nyt muutaman viimesen treenin vetäny sukkasilteen, kun tuntuu just veto ja kyykky paremmalta niin, voipi johtua paskoista kengistäkin.

Ite oon kiinnostunut hankkimaan jokku "minimalistiset" kengät tai sit tyyliin semmoset vibramit tms. barefoot kengät, mutta ne vaan maksaa aika reippaasti, en si tiä mitä pitäs tehdä opiskelijabudjetilla :P

Vanhat Nike Flightit. Ei olleet hyvät koriksessa, mutta salilla ihan ok. Mave, etukyykky ja pohkeet istuen aina sukkasillaan.

Ite oon kiinnostunut hankkimaan jokku "minimalistiset" kengät tai sit tyyliin semmoset vibramit tms. barefoot kengät, mutta ne vaan maksaa aika reippaasti, en si tiä mitä pitäs tehdä opiskelijabudjetilla :P

Noissa Combat speedeissä ei ole pohjaa juuri ollenkaan myös, maksavat 89 euroa.. Ite tilasin paikallisesta Intersportista.

Kyykyssä ainakin auttaa kantapäässä korko jos on jäykät nilkat. Mavessa taas nosto kaatuu eteenpäin, jos siä on sitä korkoo (vaikkakin minimaalisesti) ja nostettava matka tietty kasvaa. Kengät tukee tietty kans jalkaa ja estää luisumisen. Itse kans oon nyt muutaman viimesen treenin vetäny sukkasilteen, kun tuntuu just veto ja kyykky paremmalta niin, voipi johtua paskoista kengistäkin.

Kuulostaa siltä, että jos et kilpaile, niin jatka ilman kenkiä vaan. Ei jalat mihinkään luisu normaalisti seistessäkään, miks sitten luisuis, kun ottaa painoa niskaan?

Mulla ollu kuukauden Adidaksen Adipuret, "fivefingersit". Tykkään, mutta lisäarvo sukkasilleen treenaamiseen ei välttis kauheen suuri. Viileet noi on, mikä tälläselle hikoilijalle on iso juttu.

Back
Ylös Bottom