Treenikengät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Monet vetää maasta sukkasiltaan tai tasapohjasilla kengillä/tossuilla.

Halppis converset on hyvät, mutta tasapohja soveltuu ehkä enemmän leveään kyykkyyn. Ittellä ainakin.

Jees. Itse kyykkään sellaisella kapean ja leveän kyykyn välimuodolla jalkaterät lievästi ulospäin osoittaen.
Lähinnä tossa hain että tietäisikö joku tällaisiin asioihin enemmän perehtynyt, onko haittaa jos kyykkää kannasta korotetuilla kengillä? Samahan asia se käytännössä on kuin jos lykkäisi jotkut 2,5kg levyt kantapäitten alle. Eli syväkyykkyyn pääsee helpommin selkä suorana, mikä on tietenkin hyvä asia. MUTTA saako tämä liikeen kohdistumaan hieman väärin lihaksille tai altistaako loukkaantumisille, onko ylipäätänsä huono idea kyykkäillä jatkuvasti kannat korotettuina tavalla tai toisella?

Jees. Itse kyykkään sellaisella kapean ja leveän kyykyn välimuodolla jalkaterät lievästi ulospäin osoittaen.
Lähinnä tossa hain että tietäisikö joku tällaisiin asioihin enemmän perehtynyt, onko haittaa jos kyykkää kannasta korotetuilla kengillä? Samahan asia se käytännössä on kuin jos lykkäisi jotkut 2,5kg levyt kantapäitten alle. Eli syväkyykkyyn pääsee helpommin selkä suorana, mikä on tietenkin hyvä asia. MUTTA saako tämä liikeen kohdistumaan hieman väärin lihaksille tai altistaako loukkaantumisille, onko ylipäätänsä huono idea kyykkäillä jatkuvasti kannat korotettuina tavalla tai toisella?
Jos on kyse painonnostokengissä jossa se kanta on tukeva niin eipä se silloin altista mihinkään sen ihmeellisempään. Jos taas kyse on jostain koripallokengän ja lenkkitossun sekoituksesta jossa korotus on lähinnä jotain höttöä niin slloin asia on vähän erilainen.

Ite oon tässä lähiaikoina alkanu toiminnallisen harjottelun ystävänä käymään vibramin fivefingersien kanssa salilla. Malli taitaapi olla KSO. Eipä nuo esteettisesti kovin kauniit kengät ole mutta ehkä mukavimmat kengät mitä oon jalassani pitäny :)

Vibram-FiveFingers-KSO-Men-Full.jpg

Ite oon tässä lähiaikoina alkanu toiminnallisen harjottelun ystävänä käymään salilla vibramin fivefingersien kanssa salilla. Malli taitaapi olla KSO. Eipä nuo esteettisesti kovin kauniit kengät ole mutta ehkä mukavimmat kengät mitä oon jalassani pitäny :)

Jeps. Itellä classicit melkeenpä aina ja jokapaikassa. Hauskaa ku kaupungilla ihmiset tuijottaa ihan häpeilemättä.

Vois ostaa toiset Classicit tai Sprintit seuraavaksi. Vaikka vedän pikajuoksuhommat aina paljain jaloin, ei salilla kamalasti kehtaa palloilla ilman kenkiä.

Jeps. Itellä classicit melkeenpä aina ja jokapaikassa. Hauskaa ku kaupungilla ihmiset tuijottaa ihan häpeilemättä.

Vois ostaa toiset Classicit tai Sprintit seuraavaksi. Vaikka vedän pikajuoksuhommat aina paljain jaloin, ei salilla kamalasti kehtaa palloilla ilman kenkiä.

Joo kyllä on mielenkiintosia katseita saanu ku pyöriny nuo jalassa :D

Five fingersit on jees salilla. Nyt KSO:t tosin lenkkikäytössä. Yleensä pyörin salilla paljain jaloin tai sukkasillaan, ainoastaan painavammissa kyykyissä kaipaa jäykkäkantaisempaa kenkää jalkaan. Viikonloppu maalla meni lähes pelkästään paljain jaloin, kävyt vielä "hieman" tuntuvat, kun jalkapohjat eivät ole parkkiintuneet :D

Antaako tuollaiset Fivefingersit minkäänlaista tukea esim. kyykätessä? Varmasti hyvät kyllä maastavedossa.

Noita kun näyttää olevan monia eri malleja, mikä niistä soveltuu parhaiten salille?

Antaako tuollaiset Fivefingersit minkäänlaista tukea esim. kyykätessä? Varmasti hyvät kyllä maastavedossa.

Noita kun näyttää olevan monia eri malleja, mikä niistä soveltuu parhaiten salille?

Sprint. Kso on päältä vissiin erilaista matskua, hapraamman tuntusta kuin classic ja sprint. Sprint on classic jossa on sträppi = pysyy jalassa vaikka kuinka leveällä asennolla kyykkäisit/mavettaisit.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ole kyykkäämiseen parhaimmat, varsinkaan isoimmissa raudoissa. Muuhun salitoimintaan taas mitä loistavimmat, varsinkin yhden jalan liikkeissä saa hakea tasapainoa uudella/eri tavalla.

Itellä komodo sportit käytössä lenkkeillessä, vapaa-ajalla ja usein myös salilla. KSO:t pyörii mukana silloin tällöin vaikka ovatkin jo hieman kulahtaneet.

Ei ole kyykkäämiseen parhaimmat, varsinkaan isoimmissa raudoissa. Muuhun salitoimintaan taas mitä loistavimmat, varsinkin yhden jalan liikkeissä saa hakea tasapainoa uudella/eri tavalla.

Niinkun ite totesinkin, oon pitkälti tuon toiminnallisen harjottelun ystävä joten kovinkaan isoilla raudoilla ei ite tuu edes kyykättyä :)

Sprint. Kso on päältä vissiin erilaista matskua, hapraamman tuntusta kuin classic ja sprint. Sprint on classic jossa on sträppi = pysyy jalassa vaikka kuinka leveällä asennolla kyykkäisit/mavettaisit.

Kso on pitkälti sama kenkä kun sprint, ainoana erona on se että Kso:ssa on tuo jalkapöydän päälliosa sellasta "verkkokangasta".. Muuten samaa matskua kun classic tai sprint.. Mulla ei ole noista muista kokemusta muuten kun kaupassa tullu kokeiltua ja kenkien maksaja ilmotti että KSO on ainoa vaihtoehto kun on jalkapöytä sen verta karvanen että tollaset "avokas" mallit näyttää aika hävyttömältä :D vrt v-aukkonen t-paita + rintakarvat..

Oorrait. Nopeasti katseltuna nuo näyttäisivät olevan vähän kalliinpuoleisia, päälle satasen. Jossain jenkkinettikaupassa näytti olevan 63 dollaria (sprintit), voisi harkita tilata sieltä. Vai tietääkö joku jonkun luotettavan nettikaupan Euroopassa josta saisi edullisesti noita Fivefingersejä?

Näin näkisin asian ja olen ymmärtänyt... Kapealla tehtynä kannasta korotetut kyykkykengät auttavat asentoa etc, mutta leveällä / sumolla tehdessä kengistä on usein vain haittaa. Tämä on kuitenkin itse sinun kokeiltava toimiiko kengät vai ei, mutta suosittelen kovasti kannasta korotettuja kenkiä mikäli kapealla kyykkäät ja teet varsinkin syviä kyykkyjä. Ja eikun hyviä jalkatreenejä...

Näin näkisin asian ja olen ymmärtänyt... Kapealla tehtynä kannasta korotetut kyykkykengät auttavat asentoa etc, mutta leveällä / sumolla tehdessä kengistä on usein vain haittaa. Tämä on kuitenkin itse sinun kokeiltava toimiiko kengät vai ei, mutta suosittelen kovasti kannasta korotettuja kenkiä mikäli kapealla kyykkäät ja teet varsinkin syviä kyykkyjä. Ja eikun hyviä jalkatreenejä...

Noinhan se taitaa olla. Hankin muuten halpisconverset, jotka tuntuivat olevan ihan hyvät omalle kyykkytekniikalleni. Ihan suositeltavat kengät jos ei halua hirveästi käyttää rahaa treenikenkiin EIKÄ kyykkää kovin kapealla. Itse maksoin 20e.

Mä maksoin omista 5€ Iha hyvät peruskengät. Itte en pysty kapiaa kyykkyä tai etukyykkyä tekeen muilla ku painonnostokengillä. Et nua tennaritossut on vaa leviään voimanosto kyykkyyn. :whip:

Toki riippuu henkilökohtasista mittasuhteista.

Löytyykö urheluvälineliikkeistä kyykkykenkiä, tarvitsen kengät jossa hieman kantaa. Turun suunnalta, nettikaupasta en kokeilematta halua ostaa.

Miksi käyttää treenikenkiä? Itse menen sukkasillani ja hyvin pelittää. Eipähän tarvitse raahata kenkiä mukanani. Turhaa rahankulutusta mielestäni.

Juu kyykätessähän kengät on ihan turhat.... tervetuloa jalkapiikki

Mikä on jalkapiikki?

Kyllä kyykky menee ihan sukkasillaankin. Minusta treenikenkien käyttö/vesipullo (paitsi tietenkin jos on heraa mukana) on tuollaista, että kun kaikki muutkin tekee sitä niin mäkin teen sitä hihihihihi.

Ilmankin pärjää vallanmainiosti. Sitä paitsi ihminen on suunniteltu kulkemaan paljain jaloin. Toki ne kenkävalmistajat pää punaisina jostain pronaatio- iskuvaimennusten puolesta huutaa, mutta turhaa.

Back
Ylös Bottom