Treenijaosta kysyttävää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munakas
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
en ole tällä hetkellä vetänyt minkäänlaisen jaottelun mukaan vaan olen tuntuman mukaan vetänyt samoja lihasryhmiä melkein päivittäin.
onko siinä liian paljon joka päivälle kun tulee tehtyä yli 10 eri liikettä kussakin treenisessiossa (esim. penkki, kp punnerrus, ylätalja, sjmv, kulmasoutu, ojentajapunnerusta taljassa, dippiä, reisiojennusta jne jne....)

pitäiskö tiettyjen lihasryhmien antaa mieluiten rauhassa palautua ettei joka päivä tule runnottua niitä?
'käyn suunnilleen päivittäin salilla vaikka olenki juuri aloittanut ja ajattelin että joku jako vois olla järkevää varmaankin tulosten maksimoimiseksi.

ja kuinka monta eri treeniliikettä olisi hyvä sisällyttää aina yhteen harjoituskertaan, tällä hetkellä tuntuu kyllä vähän liian paljolta.

en ole tällä hetkellä vetänyt minkäänlaisen jaottelun mukaan vaan olen tuntuman mukaan vetänyt samoja lihasryhmiä melkein päivittäin.
onko siinä liian paljon joka päivälle kun tulee tehtyä yli 10 eri liikettä kussakin treenisessiossa (esim. penkki, kp punnerrus, ylätalja, sjmv, kulmasoutu, ojentajapunnerusta taljassa, dippiä, reisiojennusta jne jne....)

pitäiskö tiettyjen lihasryhmien antaa mieluiten rauhassa palautua ettei joka päivä tule runnottua niitä?
'käyn suunnilleen päivittäin salilla vaikka olenki juuri aloittanut ja ajattelin että joku jako vois olla järkevää varmaankin tulosten maksimoimiseksi.

ja kuinka monta eri treeniliikettä olisi hyvä sisällyttää aina yhteen harjoituskertaan, tällä hetkellä tuntuu kyllä vähän liian paljolta.

Oot juuri alottanu niin hetken varmaan tommosta jaksatkin, mutta myöhemmin et.
Jos treenaisit vaikka yks jakosella niin esim. ma,ke,pe riittää.
Eti haulla vaikka 'arnoldin kultainen kuusikko' ja ala sitä vääntää.

selvä

on ennen salikäyntiä kuitenki harrastettu kaikenlaista....
tätä ohjelmaa on jonkun aikaa tullut noudatettua, kyllä oon jaksanut mutta tympii vaan toi ykspuolisuus...

no eiköhän niitä ohjelmiakin löydy kunhan vaan etsit... kokeilet jotain ohjelmaa täältä tai PYYDÄT personal trainerii jelppii ohjelman kanssa.

Joku saattaa olla eri mieltä asiasta mutta itse olen sen kannalla, että tuollainen ei-niin-suuniteltu rehkiminen on saliharrastuksen alussa jopa positiivista sillä tekniikan oppii vain tekemällä ja oivallukset tulee luonnostaan kun funtsii vähän mitä tekee. Kokemuksen karttuessa oppii oman kehon systeemit ja osaa suunnitella paremmin josta sitten ajan myötä kypsyy itselle paras treeniohjelma.

Itekkin tuli alussa tehtyä jotain täysin naurettavia yli kahden tunnin treenejä ja eri liikkeitä oli se 10+. Nyt homma on jalostunut kolmeen liikkeeseen/päivä ja aika vähentynyt kolmeen varttiin. Eli tosiaan, omasta mielestä parempi oppia oman käden kautta kun että olettaa jonkun muun tietävän paremmin mikä sun kohdalla toimii ja mikä ei.

Joku saattaa olla eri mieltä asiasta mutta itse olen sen kannalla, että tuollainen ei-niin-suuniteltu rehkiminen on saliharrastuksen alussa jopa positiivista sillä tekniikan oppii vain tekemällä ja oivallukset tulee luonnostaan kun funtsii vähän mitä tekee. Kokemuksen karttuessa oppii oman kehon systeemit ja osaa suunnitella paremmin josta sitten ajan myötä kypsyy itselle paras treeniohjelma.

Itekkin tuli alussa tehtyä jotain täysin naurettavia yli kahden tunnin treenejä ja eri liikkeitä oli se 10+. Nyt homma on jalostunut kolmeen liikkeeseen/päivä ja aika vähentynyt kolmeen varttiin. Eli tosiaan, omasta mielestä parempi oppia oman käden kautta kun että olettaa jonkun muun tietävän paremmin mikä sun kohdalla toimii ja mikä ei.

Samaa mieltä. Ja sama pätee syömisiin. Ei ne kalorit oo niin perkeleen tärkeitä, kun kuitenkin amatööripohjalta vedetään. Pääasia, että tekee jollain tavalla järkevää ja itseä miellyttävää reeniä. Eikä syö pelkkää pullaa.

J itse olen sen kannalla, että tuollainen ei-niin-suuniteltu rehkiminen on saliharrastuksen alussa jopa positiivista

Valitettavan usein ei-suunniteltu rehkiminen aloittelijalla tuppaa kovasti painottumaan tuonne penkin&hauiksen puoleen...

Paskanmarjat, mulla oli sama juttu tein mitä sattuu ja miten sattuu alussa, nyt niin toivoisin että joku olis ohjannut mua tekemään jo silloin oikein kun aika meni täysin vitun hukkaan siinä monen kuukauden ajan.

Osa totuutta tuossakin mutta pointti oli siinä, että tervejärkinen ihminen osaa itse säveltää reeniään, hakea tietoa ja muokata ohjelmansa kuosiin. Motivaatio saattaa loppua, kun heti alusta asti valkkaa jonkun G6:n ja laskee jokaikisen syömänsä kalorin. Sitten kysellään täällä, että voiko leuanvedon korvata jollain taljavitkuttelulla ja kosahtiko homma kun erehdyin syömään hampurilaisen.

Se on tietysti eri asia, jos tekemisessä ei ole päätä eikä häntää ja tekee liikkeet väärin. Apua saa ja kuuluukin hakea mutta eihän tässä touhussa olisi mitään mieltä ellei kehittäisi itseään myös reenaamisen menttaalimaailmassa.

Osa totuutta tuossakin mutta pointti oli siinä, että tervejärkinen ihminen osaa itse säveltää reeniään, hakea tietoa ja muokata ohjelmansa kuosiin.

Hyviä pointteja nuo ovat, mutta yleisesti ottaen juuri treenaamisen aloittanut ei välttämättä osaa sitä treeniä tyhjästä kovin pitkälle säveltää. Mun mielestä hyvä lähtökohta olisi ottaa joku valmis ohjelma, tehdä sillä sellaisenaan vähän aikaa ja ruveta siitä sitten kokeilemaan ja hienosäätämään hommaa jos huomaa kaipaavansa johonkin muutoksia. Valmiilla ohjelmalla treenaaminen muodostuu alusta asti tasapainoiseksi ja siksi sellainen kannattaa mun mielestä olla, mutta pitäisi myös ymmärtää, ettei mitään ohjelmaa ole sellaisenaan kiveen kirjoitettu ja oma ajatteleminen ja kokeileminenkin on sallittua.

Sitten kysellään täällä, että voiko leuanvedon korvata jollain taljavitkuttelulla ja kosahtiko homma kun erehdyin syömään hampurilaisen.

Ja sitten kun joku vaikka G6-ketjussa kysyy voiko alussa tehdä ylätaljaa kun ei kerta kaikkiaan saa yhtään leukaa, niin kuoro samaa ohjelmaa pari kuukautta tehneitä 15-kesäisiä karjuu kuorossa että ylätaljaan ei saa koskeakaan, koska Arska on kirjoittanut että pitää tehdä leukoja ja silloin tehdään leukoja vaikkei niitä menisi yhtään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sellainen kysymys olis vielä liittyen tohon treenin kestoon. Mikä olis sellanen hyvä määrä liikkeitä yhteen harjoituskertaan. Sarjamäärät ja toistot on hallussa mutta ei oo tietoo että kuinka monta eri liikettä olis hyvä olla esim. yhtä lihasryhmää kohden. yli 10 liikettä treeneissä vie aika hitosti aikaa.

sellainen kysymys olis vielä liittyen tohon treenin kestoon. Mikä olis sellanen hyvä määrä liikkeitä yhteen harjoituskertaan. Sarjamäärät ja toistot on hallussa mutta ei oo tietoo että kuinka monta eri liikettä olis hyvä olla esim. yhtä lihasryhmää kohden. yli 10 liikettä treeneissä vie aika hitosti aikaa.

Riippuu ihan jaosta, mutta kyllä 3-6 liikettä on IMO ihan soppeli melkein jakoon kuin jakoon. Pienempiä nylpytysliikkeitä tulee toki tehtyä joskus enemmän jos on vaikka jaetumpi ohjelma, mutta esimerkiksi 1-jakoiseen tuo 3-6 liikettä on ihan hyvä ohje.. Voi tehä enemmänki jos tuntuu siltä, eihän nämä kiveen oo kirjoitettuja mutta välttämättä enempi ei ole parempi.

jos aiot sillä 1 jakosella veivata ni suosittelen 1-2 liikettä lihasta kohden. sarjoja 4-5. ja mun mielestä G6 on yliarvioitu ohjelma. mä kehota sua tekee ennemmin startin strength tyyppistä reeniä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom