Treenigallup : Kuinka monta janda-rutistusta...?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
No huh!

Luulin että vois olla lähellä kun olen tehnyt vatsalihaksia jalat koukussa ilman tukea mutta nyt on pakko myöntää ettei mennyt yhtään tällä tyylillä, ei ollut edes lähelläkään.

Sen sijaan kohta 9-vuotias poikani teki pari todella helppoa ja sanoi että ei tunnu missään. :D

Luulin että vois olla lähellä kun olen tehnyt vatsalihaksia jalat koukussa ilman tukea mutta nyt on pakko myöntää ettei mennyt yhtään tällä tyylillä, ei ollut edes lähelläkään.

Sen sijaan kohta 9-vuotias poikani teki pari todella helppoa ja sanoi että ei tunnu missään. :D

Vaimolla on ollut aika hyvät vatsalihakset mutta kun eilen yritti paras veto oli n. 10cm vajaa kosketuksesta.
Tänään pienen lämmittelyn jälkeen meni jo kymmenkunta vaikka ensimmäisillä yrityksillä tänäänkään ei heti auennut.

Kyse on myös tosiaan kyvystä rullata nikama kerrallaan ylös käyttäen aluksi ylävatsan lihaksia ja siirtää sitten puristus tasaisesti aina alavatsan lihaksille asti pitäen kuitenkin konrollissa koko pakki.

Vaimon pitkä pilates harrastus taitaa tosin olla eduksi.

Kyllä joo todellakin ottaa, 1 toisto ja aivan tsippi! Mutta, toistomäärät kasvaa kun alottaa sillä että pitää pelkkää keppiä niskantakana ja tekee sillein maksimiin asti kertaa 3. Nyt on ennätys 3 Jandarutistusta :D Tanko vaan niskantakana sattuu ilkeesti jos yrittää käsillä auttaa :(

Niin ja vielä, kuinka usein treenaatte vatsoja? Kannattaako tulosten eteen treenata jokapäivä, niinkun jotkut sanoo, vai 3 kertaa viikossa esimerkiksi ma, ke, pe? Entäs miten on lisäpainojen laita, tarvitaanko lisäpainoa jos on tanko niskantakana tai polvitaipeissa kun 20 toistoa tuntuu jo ilkeeltä? :)

Ton liikkeen onnistuminen taitaa olla vähän siitäkin kiinni minkälainen kropan malli on, mulla on pitkä selkä, ja kun yritän tehdä tota, kippaan selälleni kun alaselkä alkaa nousta maasta, jalat ei noin koukussa asennossa riitä vastapainoksi yläkropalle.

Mulla toi keppi tulee tohon niskaan niin kipeesti etten halua edes kokeilla. Yhtään alemmaskaan en sitä saa.

Ton liikkeen onnistuminen taitaa olla vähän siitäkin kiinni minkälainen kropan malli on, mulla on pitkä selkä, ja kun yritän tehdä tota, kippaan selälleni kun alaselkä alkaa nousta maasta, jalat ei noin koukussa asennossa riitä vastapainoksi yläkropalle.

Sama mulla. Tai ehkä pitäs vaan alkaa panostaa enemmän pohkeisiin:evil:

Oho, eipä ollu tullut tämä vastaan ikinä. Vatsalihakset on suht hyvässä kunnossa (www.24.fi/jyykka/jyrmy_fillaroi2.wmv), mutta eipä menny toiston toistoa :) Huomasin myös, että jos kädet pitää kepillä, eli sivuilla, niin toistoja kyllä menee. Niskan takana ei.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Kokeilin just, 4 meni.
Pakko myöntää että on kyllä saakelin hyvä liike, pakko ottaa ohjelmaan.
Kiitos tästä, aina on mukava löytää uusia liikkeitä.

Itse oon pitkään tehnyt vatsat, tyylillä, että painetaan jalkoja alaspäin, mielellään pitäen korokkeella tai puolapuissa, syystä että sen tuntee kuinka vatsat tekevät huomattavasti enemmän duunia. Joku aika sitten kävi nolosti: 10kg limppu niskan takana ja 3x8:a olin vetämässä kun ilmoille kajahti julmettu fanfaari.. ja venyttelyhuone täynnä porukkaa. No sarja loppuun ja pukkariin vaihtaa kamoja :)
Ton kepukan kanssa pitää vielä kokeilla.. varovaisemmin tällä kertaa.

Tännepä tämä kysymys vissiin parhaiten sopii...
Eli ongelmana on, että perus istumaannousu tuottaa jo ongelmia. Kun koitan nousta istumaan selin makuulta, niin liike loppuu siinä vaiheessa, kun pitäisi päästä ikään kuin häntäluun "päälle". Eli siis nyt vain alaselkä koskettaa maata.

Jos koitan aloittaa liikkeen ylhäältä, ylävartalo mätkähtää maahan välittömästi häntäluun kohdalla.

Olen kokeillut keventää liikettä siten, että kädet ovat edessä. Ei auta. Edelleen liike loppuu häntäluun kohdalla. Alaspäin tultaessa edelleen mätkähdän maahan. Olen kokeillut myös keventää siten, että otan käsillä kiinni polvitaipeista ylöstultaessa ja koitan avittaa, ei auta tämäkään. Vaikka kuinka vedän polvitaipeista ylöspäin käsillä, niin en nouse ylös.

Aivan kuin ongelma olisi jollain lailla liikkuvuudesta kiinni?. En usko, että vatsalihakset nyt niin perseestä olisivat, että perus istumaannousu tuntuu mahdottomalta tehdä. Onko muilla tällaisia ongelmia?

Vauhdin kanssa tehtynä kyllä onnistuu, mutta tässähän nyt ei ole enää muusta kysymys kuin liike-energian käytöstä :(

Jandaa nyt on mun turha edes lähteä kokeilemaan, kun ei perusjuttukaan luonnistu

Kuulostaa erikoiselta että käsillä vetämällä et pääse ylös, eli voipi olla jaloissa turhaa kireyttä.

Muuten kyllä kuulostaa että tekniikka on juuri niinkuin pitääkin ja menee juuri vatsoille, kuten on tarkoituskin. "Rintakehä polviin" kuuluu peruskoulun liikuntatunneille ja intin lihaskuntotestiin ja tuolla istumaannousu-nimellä kulkevalla testillä testataan lonkan koukistajia, vaikka sitä ei herrat Isotherrat tajua, tai oikeastaan tuskinpa heitä kiinnostaa, kunhan saavat pojat puhkumaan.

Nolla, mutta kärsin myös tuosta "painopiste ongelmasta", eli jos laitan kepin polvitaipeisiin, niin ei se siellä pysy, ellei kantapäät ole melkein perseessä kiinni ... ja silloin taas jalkojen paino + lyhyt vipu aiheuttaa sen, että kun yläruumis lähtee nousemaan, niin paino keikahtaan yläruumiin puolelle.

Varmaan jos olisi selässä enemmän liikkuvuutta, ei ongelmaa olisi, kun pystyisi noustessa "nuolemaan omaa reittä" :D

Kuulostaa erikoiselta että käsillä vetämällä et pääse ylös, eli voipi olla jaloissa turhaa kireyttä.

Muuten kyllä kuulostaa että tekniikka on juuri niinkuin pitääkin ja menee juuri vatsoille, kuten on tarkoituskin. "Rintakehä polviin" kuuluu peruskoulun liikuntatunneille ja intin lihaskuntotestiin ja tuolla istumaannousu-nimellä kulkevalla testillä testataan lonkan koukistajia, vaikka sitä ei herrat Isotherrat tajua, tai oikeastaan tuskinpa heitä kiinnostaa, kunhan saavat pojat puhkumaan.

Kyllähän ne vatsarutistuksetkin ottavat hyvin ja niitä tehden saan tarpeeksi ärsytystä lihaskasvun kannalta. Ja onhan näitä muitakin hyviä liikkeitä, esim. rockyvatsat. Kuitenkin pistää vituttamaan, kun vanhat rouvatkin saavat helpommin tehtyä niitä heidän mielestään ainoita oikeita vatsoja kuin meikäläinen. Sitten kattovat naureskellen, kun en saa tehtyä kunnolla istumaannousuja. Jandaakin olisi kiva päästä joskus tekemään.

Yläasteella kun noita "vatsalihastestejä" tehtiin, niin eipä siinä juuri vatsoja käytetty. Lonkankoukistajalla vedin testinauhan loppuun asti.

Hahaa, yritin yksi päivä, että paljon saan noita normaali-istumaannousuja tehtyä nykyisin. Joskus muutama vuosi sitten taisin tehdä 200 putkeen. Ei mennyt kuin 50 nyt. Ilmeisesti en osaa enää hyödyntää lonkankoukistajia :D Jandoja menee se 3*15 maksimisarjana (enempää en ole kokeillut), yleensä kylläkin teen lyhyempää 5-10 sarjaa, koska olen kokenut sen tehokkaammaksi. 5 kilon lisäpainolla sain tehtyä 3*8 sarjan silloin ennen kuin vatsa alkoi protestoimaan kaikkea mitä teen.

Suositut

Back
Ylös Bottom