Treenigallup : Kuinka monta janda-rutistusta...?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tutkin vähän netistä tota liikettä, nii huomasin, et noissa kuvissa ei ollu ollenkaan tota tankoa niskassa ja taipeissa oli jotain muuta. Ku ite laitoin ton tangon taipeisiin, se tarkottaa sitä, et kantapäät on melkein perseessä kiinni. Koitin samalla asennolla ilman tankoja vatsoja, nii eihän niitä tule yhtään, kun jalat on niin lähellä persettä. Netissä puhuttiin, että jalkojen pitäis olla 90 asteen kulmassa. Ja ilmeisesti tota tankoniskassa-versiota varten olis hyvä treenaa sillee, et pitää ne jalat siinä 90 asteessa ja jotain systeemiä sinne alle, mutta jättää sen tangon pois niskasta

Itse tein jandaa viimeeksi 12 kertaa. Tosin niskassa ei ollut keppiä, vaan 15kg kiekko. :)

5x5x5kg niskan takana, meni kohtuu helposti. 15 toistoo tein joskus aikaa sitten ilman lisäpainoja. Vuosi sitten alotin yhdellä vajaalla toistolla, että kait tuota kehitystä on tullu :)

Janda-rutistus

Tehokkain vaihtoehto lonkankoukistajien eliminoimiseen on ns. Janda-rutistus. Se on nimetty tsekkiläisen professorin Vladimir Jandan mukaan.

Tässä versiossa teet rutistuksen siten että painat kantapäitäsi maahan ja vedät samalla jalkoja koukkuun jotain tukea, kuten puolapuuta vasten. Myös kuntopallo pohkeiden ja takareisien välissä toimii hyvin.

Idea on hyvin yksinkertainen. Kun jännität jotain lihasta niin vastalihas rentoutuu automaattisesti. Eliminoidaan lonkankoukistajien supistus jännittämällä vastalihakset eli pakarat ja takareisi. Yksinkertaista ja tehokasta.

Kun Pavel Tsatsoulin esitteli liikkeen Arnold Classicissa muutama vuosi sitten lupasi hän hyvät palkinnot niille jotka viisi toistoa. Useita kävi yrittämässä mutta vain yksi onnistui. Mikäli teet heti 10 toiston sarjoja teet jotain väärin.

-Sakari Selkäinaho

Tollasen löysin.

Itsellä tuo kehitystä tuli osatoistoilla vähitellen, tietyssä kohtaa liikettä on se vaikea kohtu, kuten esim. hauiskäännössä. Treeni vaan, sillä se homma etenee :)

Miten tota voi "traanata" kun ei tule yhtään. Lattialla sätkiminen ei kehitä takuulla mitään. Pitäs saada ees vähän nouseen. Vois eka keskittyä voimapyörän treenaukseen, nyt se sujuu jo sen verta että lyhyttä sarjaa voi tehdä ilman että alaselkään ottaa.

Toi vois olla helpompi jos jaloissa oli pallo, tollasella 1cm paksulla alumiinikepillä kantapäät pitää laittaa persuksiin että keppi pysyy ylhäällä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Helvetillinen liike... Yksi puolittainen kauhealla ähkinnällä... Ohut tanko ei kyllä pysy minun polvien takana kunnolla... täytyy keksiä joku muu pohkeiden ja takareisien väliin.

Kirous sille joka tällaisia liikkeitä keksii... ensin kuvittelee että absit on edes jonkinlaisessa kunnossa, mutta kun ei pysty. Nyt on omnipotenssifantasiani murskana :rolleyes:

Täytyy ottaa treenin alle kun alkujärkytyksestä selviän...

miten toi ees tehää oon koittanu monty kertaa takerisien ja pohkeitten välii mutta silloki menee nii monta ku haluun

itehän näihin pitäs vastailla, mutta kun en koskaan oo kokeillut, laitetaan hyvä tavoite. paikallinen masu-mikko teki 20kg niskan takana ja puutanko pohkeiden ja takareisien välissä kympin aika helpolla. melkonen suoritus kyllä, kun aattelee, ettei moni saa edes yhtä puhdasta omalla painolla. no kokeilin äkkiseltään itekin ja 14 meni aika kivasti, kunnes juniori hyppäs isin masun päälle :D

itehän näihin pitäs vastailla, mutta kun en koskaan oo kokeillut, laitetaan hyvä tavoite. paikallinen masu-mikko teki 20kg niskan takana ja puutanko pohkeiden ja takareisien välissä kympin aika helpolla. melkonen suoritus kyllä, kun aattelee, ettei moni saa edes yhtä puhdasta omalla painolla.

:worship: :kuvia:

Joo luulin, että mulla on hyvät vatsalihakset. Tuo jandarutistus kuulostaa kyllä helpommalta mitä onkaan.

Ai niin, en saanu yhtään toistoa (miten v***:ssa ei tule yhtään, jos normaaleja situppeja saa ilman tukea 3*8*15kg???), nyt alkoi treenaus..

Pitihän sitä sitten testata. Sählymaila polvitaipeeseen ja toinen niskan taakse. Varsin nihkeästi 8 toistoa. Näitäkin voisi kyllä treenata välillä, mutta viime aikoina olen keskittynyt vain siihen, että saisi suoritettua voimapyörän seisaaltaan, tosin siihen on vielä hieman matkaa.

nyrkkeilijä sanoi:
miten toi ees tehää oon koittanu monty kertaa takerisien ja pohkeitten välii mutta silloki menee nii monta ku haluun
Laita toinen keppi niskan taa ja pidät käsillä siitä kii. Vaikenee huomattavasti ;)

Toi keppi niskassa vaikuttaa aivan tajuttomasti. Ihan eri liike.
Nimimerkillä keppi niskassa ja jalkojen välissä, tulos 0. Pelkästään jalkojen välissä muutama helppo 12-15 toiston sarja.

Suositut

Back
Ylös Bottom