treenien jako

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
eli sellasta kyselisin et onkohan tälläinen treeni jako hyvä että
1. rinta,selkä ja vatsat
2.lepo
3.jalat,vatsa
4.lepo
5.hauis, ojentaja, olkapää
6.lepo
7.lepo
ja kierto uudelleen?

Vatsat kaksi kertaa kolmessa päivässä? Oletko nyt erottanut esim sivuvatsa ja suorat vatsalihastreenit? Parempihan olisi tehdä ne toisen kerran (jos siis haluat tehdä kaksi kertaa viikossa) vaikka perjantaina jolloin lepopäiviä väliin tulisi kaksi, tai vaikka torstaina kotona normaali vatsajumppa erittäin pitkillä sarjoilla.

Toi toimii ainakin mulla kehotreenissä paremmin kuin mikään tähän asti, sillä erolla, että teen vatsan rinta/selkäpäivänä ja alaselän jalkapäivänä.
Alaselälle teen ojennuksia ja sitä ennen takareisille suorin jaloin maastavetoa, joka vähän alaselkäänkin tuntuu.
Jos teet perinteistä maastavetoa, se voi olla vähän rankka jalkapäivänä jos kyykkäät myös.

Ja selvyyden vuoksi, teethän kolmospäivänä siis olkapäät ekana, sitten kädet?
Voipi meinaan olla punnerrusliikkeet aika hankalia just treenatuilla ojentajilla.

...itse vielä vaihtaisin (tai itse teen niin! :) ) 1. ja 5. päivän keskenään, sillä rinta/selkätreenissä olkapäät ja kädet on oltava palautuneet, mutta rinta/selän jälkeen pystyy treenaamaan olkapäät/kädet melko pian.

Originally posted by Maza
...itse vielä vaihtaisin (tai itse teen niin! :) ) 1. ja 5. päivän keskenään, sillä rinta/selkätreenissä olkapäät ja kädet on oltava palautuneet, mutta rinta/selän jälkeen pystyy treenaamaan olkapäät/kädet melko pian.

Joo voi olla toimiva idea monellekin.
Mulla se on kädet ennen siksi että ne vaatii enemmän huomiota tällä hetkellä. Kaksi päivää taukoa niiden jälkeen palauttaa niin, ettei enää häiritse punnerrus/vetoliikkeitä ja samalla onkin aika ideaali aika saada kevyt kakkosrasitus samoille lihaksille.

meitsi: kyl mä sitä funtsin et vois 1. päivänä tehä suorat vatsat ja 3. päivänä vinot vatsat mutta aika kevyesti.

S225T: siis ohjelma on vasta mietintä vaiheessa 2 viikon päästä alan tekee tällä ohjelmalla tai melko lähellä sitä olevalla. 1. ja 5. päivän vaihdon taidan tehä ja olkäpäät ennen haukkaria kans. onko muuten super sarjoilla merkittävää hyötyä käsien kasvattamisessa?

Originally posted by makew
S225T: siis ohjelma on vasta mietintä vaiheessa 2 viikon päästä alan tekee tällä ohjelmalla tai melko lähellä sitä olevalla. 1. ja 5. päivän vaihdon taidan tehä ja olkäpäät ennen haukkaria kans. onko muuten super sarjoilla merkittävää hyötyä käsien kasvattamisessa?

Kannattaa kokeilla kummin päin toi jako toimii.

Supereista en osaa sanoa muuta, kuin että karmean pumpin niillä saa ja nopeutta ja intensiteettiä treeniin. Jotkut niitä tekee paljonkin, sekä kotimaisista -että ulkomaisista kehomiehistä, mutta harva ehkä tekee niitä aina ja joka kerta.

On niinkin väitetty useammalla taholla, että vastalihaksia vuorotellen harjoittelemalla ne toimisivat tehokkaammin, mutta siihen on mun vaikea sanoa mitään kun ei sen enempää tietoa/tutkimusfaktaa ole käytettävissä tällä erää.

Mulla superit menee erikoistekniikoiden kategoriaan ja niitä en enää juuri käytä.

Anyway kädet on supereiden tekoon kiitollisimpia lihasryhmiä, ja pelkästään siitä saatava fiilis on ainakin kokeilemisen arvoinen.
Mutta ylilyönnit intensiteetissä ja volyymissä kostautuvat äkkiä, joten kannattaa olla tarkkana molempien kanssa ja pitää ne balanssissa, varsinkin jos treenaat ilman lääkeaineita, kuten oletan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
no tälläseen ohjelmaan sitten päädyin

1. Päivä: kädet, ojentajat, olkapäät
· Pystypunnerrus 3X10
· Ojentaja taljassa 2X8-15
· Dippi 2-3X10
· Scott hauis kääntö 2x8-15
· Hauiskääntö kp. 2-3X8-15

2. Päivä: Jalat, alaselkä, vatsa
· Kyykky 4X8-15
· Jalan ojennus 3X8-15
· Jalan koukistus 3X8-15
· Selän ojennus 3X20(lisäpainoilla)
· Vatsat 3X15(lisäpainoilla)

3. Päivä: Rinta, yläselkä
· Penkki 2X4-6 (vuorotellen penkki, ylätalja)
· Ylätalja 2X8-15 (vuoroviikoin leuanveto lisäpainoilla)
· Kulmasoutu 2X8-15
· Vinopenkki 2-3X8-15
· Pystysoutu 2X8-15
· Vipunostot 2X8-15

Jos haet penkissä voimaa niin miksi sekoitat siihen jotain ylätaljapelleilyjä? Rinta ja selkä samana päivänä on mun mielestä ihan hyvä keksintö ja treenaan sillä tavalla itsekin nyt, mutta siinä tapauksessa liikkeitä ei saa olla liikaa eikä mitään hienosäätöä todellakaan tarvita. Vinopenaa/normipenaa pari kolme sarjaa ja käsipainopunnerrukset päälle. Selkää voi ottaa kolme eri liikettä, kulmasoutua, leukaa yms.

Mutta jos tavoite on saada penkissä voimaa niin tee se ennen selkää ja keskity siihen kunnolla.

Enpä tiedä tosta Immosen suosittelemasta vuorotteluperiaatteesta, mutten ole kokeillutkaan (enkä kokeile..)

Mä keskityn mielummin yhteen lihasryhmään kerralla.

Sen sijaan rinta/yläselkätreeni yhdessä toimii mulla hyvin,niin kuin joka välissä mainostan.
Molemmat lihasryhmät kehittyy tällä hetkellä paremmin kuin pitkiin aikoihin tai koskaan.

Blueprint mun tänaamuisesta rinta/selkätreenistä:

Rinta:
Vinopenkki tangolla 1x8, 1x4 *
Vipunosto käsipainoilla tasapenkillä 1x12, 1x10 *
Dippi snadilla lisäpainolla 1x13
- vinopenkin otin iisisti, kun en ole pitkään aikaan tangolla tehnyt ja jätin sarjat tosi vajaaksi. Muuten en ikinä menekään alle 6-7 toiston.

Yläselkä:
Leuanveto leveä myötäote 2x6
Vipuvarsisoutu 1kädellä: 2x10 *
Straight-arm pulldown köydellä 1x10
Kohautukset vanhalla penkkilaitteella 1x16

*) eka sarja huippusiististi pienemmällä painolla, toka siististi, mutta vapaammin isommalla painolla

Kyllä tällanen mulle toimii, välillä vaihdan liikkeitä, treeni tulee about kerran viikossa.

kiitokset neuvoista tänään on tarkoitus alkaa treenaa tolla ohjelmalla mutta siten että teen penkin erikseen selästä kuten suosittelitte ja kiitokset neuvoista ja ei muuta ku kovia treenejä :)

kyllä mun mielestä se vuorotteluperiaate toimii. miksi ei toimis??? tosin tekisin eka penkin kokonaan ja sit perään jonkun raskaan selkäliikkeen kokonaan. sit taas rintaliike kaikki sarjat, selkäliike kaikki sarjat jne... en vuorottelis sarjoja kuin ärsykevaihteluna supersarjoina joskus.

vuorottelussa hyvää on se, että jaksat tehdä kovaa kummatkin lihasryhmät. jos teet tissit eka kovaa esim. 3 liikettä ja sit yrität vääntää selkää...ei siitä mitään tule.

toisaalta mä kyllä tekisin selän ihan omana päivänään...

Originally posted by JJJ
Mä väitän et tollasella ohjelmalla et saa mitään kehitystä rinnalle ja selälle.

Samaa mieltä! Mielestäni 3-jakoinen ohjelma jossa jokaisen treenin välissä on 1lepopäivä on sitä treenien eliittiä! Eli:

1. Jalat, Vatsa,
2. LEPO
3. Rinta,Olkapäät,Ojentajat
4. LEPO
5. Selkä, Hauikset, Forkut, (Niska)
6. LEPO
7. Jalat,vatsa
.
.
Itse olen treenannut näin jo useamman vuoden ja johan potkii!! pitää vaan olla hyvä palautumaan. Ei tämäkään kaikille sovi. Tosin sarjapituuteni ovat ainoastaan 3-8. Mutta tämä ei ole mitään MD:tä silti!!!!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom